Wymiana końcówki drążka - parami czy nie ??

Zawieszenie, koła, podwozie, układ kierowniczy, hamulce, opony itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Anony Mous

Wymiana końcówki drążka - parami czy nie ??

#1 Post autor: Anony Mous »

Witam.

Czeka mnie niedługo wymiana końcówki drążka z prawej strony bo ma lekki luz. Czy trzeba wymieniać obie strony (lewa jest ok) ?? I czy trzeba ustawiać zbieżność ??

Awatar użytkownika
maglo18
Bywalec
Posty: 106
Rejestracja: 12 gru 2009, 23:10
Lokalizacja: Warszawa
Model:

#2 Post autor: maglo18 »

Nie ma obowiązku wymiany parami lecz ekonomicznie jest to wskazane. Po wymianie końcówki należy zrobić zbieżnoaść, koszt ok 150 zł. Koszt końcówki ok 40 zł. Więc jak w niedługim czasie padnie końcówka której nie wymieniliśmy to jesteśmy narażeni na dodatkowy koszt zbieżności.

Anony Mous

#3 Post autor: Anony Mous »

Nie ma obowiązku wymiany parami lecz ekonomicznie jest to wskazane
dobrze kolega mówi, najlepiej wymienić dwie sztuki bo jeżeli jedna już pada to druga padnie też w niedługim czasie i dojdzie Ci następne ustawianie zbieżności więc proponuję zrobić dwie strony. Pozdrawiam :piwo:

shell'a

#4 Post autor: shell'a »

Moim skromnym zdaniem - elementy zawieszenia , układu hamulcowego i przeniesienia napędu powinno się wymieniać parami - przemawia ekonomia i spokój ducha :D

Anony Mous

#5 Post autor: Anony Mous »

Oki będę wymieniał obie strony ale trochę później (brak kasy).
A jakiej firmy końcówki polecacie a jakich unikać ?? Ceny z tego co patrzę to ceny od 20 zł do ponad 50.

Anony Mous

#6 Post autor: Anony Mous »

głównie dla ekonomi, bo musisz robić zbieżność...a to 100zł.

Anony Mous

#7 Post autor: Anony Mous »

kaliope pisze:głównie dla ekonomi, bo musisz robić zbieżność...a to 100zł.
Ostatnio jak wymieniałem drążek kierowniczy (też prawa strona) za zbieżność płaciłem 60 zł.

Anony Mous

#8 Post autor: Anony Mous »

no cóż..u nas krakowskie ceny, za mniej jak 80 zł nie znajdzie.

Dole

#9 Post autor: Dole »

celius pisze:A jakiej firmy końcówki polecacie a jakich unikać ??
Tu niestety jakość idzie w parze z ceną. Przy zawieszeniu lepiej dozbierać i nie kupować najtańszych zamienników dostępnych w sprzedaży (np. Fortuna Line) żeby później nie musieć po roku wymieniać (biedny płaci 2 razy).
Najwyższa półka z zamienników to LEMFÖRDER, ale ceny nie ukrywam powalają.
Dobrą jakość do ceny oferuje np. MOOG i warto przynajmniej do takich części nieco dozbierać.

Anony Mous

#10 Post autor: Anony Mous »

A co powiecie na DELLO lub HART ??

ronal

#11 Post autor: ronal »

maglo18 pisze:Nie ma obowiązku wymiany parami lecz ekonomicznie jest to wskazane. Po wymianie końcówki należy zrobić zbieżnoaść, koszt ok 150 zł. Koszt końcówki ok 40 zł. Więc jak w niedługim czasie padnie końcówka której nie wymieniliśmy to jesteśmy narażeni na dodatkowy koszt zbieżności.
Skąd Ty bierzesz takie ceny zbieżność w Krakowie jak się wie gdzie to tylko 60 złociszy :D

Dole

#12 Post autor: Dole »

celius pisze:A co powiecie na DELLO lub HART ??
O Dello nie słyszałem, natomiast Hart to firma jak IC czy Fota (tylko zaopatrująca podmioty gospodarcze), mająca w swojej ofercie wielu różnych producentów. Brand Hart na częściach to tanie zamienniki, z ich jakością akurat różnie bywa ;) co przyznają sami przedstawiciele handlowi tej firmy - mają części mniej i bardziej udane.

ronal

#13 Post autor: ronal »

celius pisze:A co powiecie na DELLO lub HART ??
Te firmy to bym sobie odpuścił dasz nie wiele więcej i spokój na dłużej.Kup sobie TRW dasz ok 60 pln za sztukę i finito,warto założyć coś lepszego na allegro tego pełno.A po robocie :piwo: się należy.Pozdrawiam.

Anony Mous

#14 Post autor: Anony Mous »

ronal pisze: Skąd Ty bierzesz takie ceny zbieżność w Krakowie jak się wie gdzie to tylko 60 złociszy :D
daj namiary na pw na zbieżnosc za 60 zł

Woytas

#15 Post autor: Woytas »

Dole pisze:Najwyższa półka z zamienników to LEMFÖRDER
a to przypadkiem nie idzie na pierwszy montaż ? :mysli:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Podwozie”