Dodatki czyszczące układ paliwowy a normy wtryskiwaczy CDTI

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
kicaj

#91 Post autor: kicaj »

Orbit pisze:A TO MNIE UTWIERDZIŁO CZYTAJ ! no ale to już poza tematem...
a wracajac do naszej dyskusji - ktos twierdzil ze LiquiMolly sie nie reklamuje...
fakt, nie pamietam zebym widzial reklame w niemieckiej telewizji, ale musze dodac ze malo oglada ostatnio, a w szczegolnosci reklamy... dla mnie liquimolly to taki sam produkt jak castrol, mobil, itp... a rynek niemiecki jest specyficzny - wszak liquimolly jest niemiecka firma!

Przemcio

#92 Post autor: Przemcio »

Czy ktoś z forumowiczów słyszał albo stosował środek SONAX Diesel system protectant for Common Rail Diesel Systems :> Będę wdzięczny za info.

imalas

#93 Post autor: imalas »

Mogę go śmiało polecić!, już po kilkunastu kilometrach wyraźna poprawa kultury pracy silnika tzn. jest ciszej, lepiej przyspiesza i spadło zużycie paliwa ok. 0.5 l/100km
Czyści wtryskiwacze, ale nie tak, żeby wystąpiła radykalna poprawa, ale dawki korekcyjne lekko spadły.
Pewnie i zabezpiecza turbinę, ale nie można tego zweryfikować, póki co, ... to jest OK !
Kto smaruje (pompa paliwowa, wtryskiwacze) ten .... jedzie! :lol:

Przemcio

#94 Post autor: Przemcio »

imalas pisze:i zabezpiecza turbinę
Z odrobiną nieśmiałości powiem że raczej częsta wymiana oleju + Militec-2 ;)
A pytam bo firma znana a cena zdecydowanie bardziej przystępna od LM. A jak wiemy dodatkowo te środki zabezpieczają w zimie przed wytrącaniem się parafin :>

pawelbuk

#95 Post autor: pawelbuk »

Witam
W mojej ZB Z19DT DPF odchyłka dawki sięgała ok 3,4 mg na drugim cylindrze. Przy zwiększaniu obrotów wzrastało nawet do 5 mg, co ciekawe bez żadnych innych odczuwalnych efektów. Do kilku ładnych zbiorników ON zalewałem różne wynalazki: STP, Wynn's, Kleen Flo i nic. Dopiero po zakupie dwóch flaszek Liqui Moly Diesel Spulung - 0,5L, wlania ich do prawie pustego zbiornika, pokręceniu się po mieście na takich oparach, zatankowania do pełna na oszołomie i trasy 550 km z butem w podłodze przeszło jak ręka odjął!!!! Korekty max +/- 1 mg. Troszkę jakby równiejsza praca na biegu jałowym, ale to może mieć związek z niedawnym zablaszkowaniem i czyszczeniem EGR.
Pozdrawiam
PAWELBUK

Orbit

#96 Post autor: Orbit »

pawelbuk pisze:Witam
Do kilku ładnych zbiorników ON zalewałem różne wynalazki: STP, Wynn's, Kleen Flo i nic. Dopiero po zakupie dwóch flaszek Liqui Moly Diesel Spulung - 0,5L, wlania ich do prawie pustego zbiornika, pokręceniu się po mieście na takich oparach, zatankowania do pełna na oszołomie i trasy 550 km z butem w podłodze przeszło jak ręka odjął!!!! Korekty max +/- 1 mg. Troszkę jakby równiejsza praca na biegu jałowym, ale to może mieć związek z niedawnym zablaszkowaniem i czyszczeniem EGR.
Pozdrawiam
PAWELBUK
:) pisałem ze ten produkt działa... :) teraz musisz dolać do paliwa jakiś środek który smaruje wtryski ... ponieważ Spulung mocno je wysuszył

polkolpo

#97 Post autor: polkolpo »

Witam !!!
Poczytałem te posty, bo szukam jakichkolwiek informacji na temat takiego urządzenia, które mi polecono, a mianowicie " Jet Clean TRONIC " służące do profesjonalnego czyszczenia układów wtryskowych. Byłem ostatnio w Bosch Service w sprawie klimy, no i pan w warsztacie zachwalał mi to urządzenie, trudno by nie robił tego :mrgreen: , ale nie znalazłem nigdzie info na temat samego urządzenia, może ktoś z niego korzystał ???
W/g ulotki pisze , żeby robić czyszczenie układu wtryskowego i płukanie systemu olejowego co 15 tyś km a czyszczenie układu dolotowego , czyszczenie ukł. zmiennej geometri ( VTG) turbosprężarki i czyszczenie baku paliwa co 30 tyś. km . Na ulotce widnieje link do strony www.liqui-moly.pl . Generalnie chodzi mi o to czy warto to robić, z moją Zafirką B ( 1.9CDTI 2005 z PDF) w sumie nic szczególnego się nie dzieje, no ale podobno należy to robić profilaktycznie , a nie jak już się coś dzieje.

olsen

#98 Post autor: olsen »

Witam !!! polkolop polecam człowieka który ma wiedzę w tym temacie bo sam korzystałem u niego w serwisie z takich zabiegów czyszcznia i zgadzam się
z tobą że lepsz jest profilaktyka , niż kosztowne naprawy .Facet stosuje profesjonlną chemie która jest stosowana w serwisach autoryzowanych i nie tylko ,spełnia najwysze normy i zgodności olejowe i paliwowe a na pytanie zadane odnośni preparatów firmy wymienionych przez ciebie zadał mi pytanie gdzie ta firma odnosi się odnośnie tych norm i zaproponował mi przeczytać Karty charaktrystyki itym wytłumaczyć sobie dlaczego producenci samochodów zabraniają stosowania preparatów ogolnego dostempu i dlaczego serwisy ASO nie stosują ich ,a zarazem pozbawiają gwarancji na silnik i ukl. wtryskowy jeśli ktoś to zastosował coś w tym jest .
Podaje nr.tel.506-701-250 p.Krzysztof :?

norbert_p

#99 Post autor: norbert_p »

Orbit pisze:teraz musisz dolać do paliwa jakiś środek który smaruje wtryski ... ponieważ Spulung mocno je wysuszył
Jaki proponujesz? (liqui moly)

norbert_p

#100 Post autor: norbert_p »

Dzięki kalipoe.Na razie wlałem STP, bo na jednym wtrysku (drugim) mam 2,2... Na reszcie jest ok.

olsen

#101 Post autor: olsen »

tak lejecie te różne środki do tych swoich zafirek bo zabaczy ze korekta jest 2,2 na drugim ??? i co odrazu ftryskiwacz siada !!!!!!! a kto i jak to określił ze to wtryskiwacze/wtryskiwacz siada !!!!!!!????? jest jeszcze kilka innych prostych przyczyn które powodują zmiane korekt !!!! ale tu panuje jedna norma !!! zła korekta to coś nalać i juz po sprawie , biedne te wasze zafirki - ale mechanicy potem mają co robić pozdrawiam

Awatar użytkownika
Bodek
Zafiromaniak
Posty: 16394
Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
Imię: Bodek
Lokalizacja: Polska B
Auto: Zafira_B_Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#102 Post autor: Bodek »

olsen pisze: biedne te wasze zafirki - ale mechanicy potem mają co robić pozdrawiam
Moja nie taka biedna, nawet nieźle wypasiona, ale ja raczej o tych mechanikach - co by mniej zarobili.

Jakieś konkrety by się przydały :!:
:lis:

"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.

Przemcio

#103 Post autor: Przemcio »

olsen pisze:Witam ja stosuje preparaty firmy FORTE działają rewelacyjnie !!!! jest duzy asortyment i nie było zadnyj wpadki .
Kurdelebele a teraz kolega się nawrócił i już nie stosuje :>
olsen pisze:biedne te wasze zafirki
a może o czymś nie wiemy to proszę podziel się wiedzą :)

norbert_p

#104 Post autor: norbert_p »

olsen pisze:tak lejecie te różne środki do tych swoich zafirek bo zabaczy ze korekta jest 2,2 na drugim ??? i co odrazu ftryskiwacz siada !!!!!!! a kto i jak to określił ze to wtryskiwacze/wtryskiwacz siada !!!!!!!????? jest jeszcze kilka innych prostych przyczyn które powodują zmiane korekt !!!! ale tu panuje jedna norma !!! zła korekta to coś nalać i juz po sprawie , biedne te wasze zafirki - ale mechanicy potem mają co robić pozdrawiam
Trochę się czepiasz :evil: I jak wspomnieli powyżej: 0 konkretów - 100% słów krytyki. Jeśli nawet ten środek nie poskutkuje to na pewno nie zaszkodzi.
Jeszcze coś: Gramatyka się kłania oraz ortografia...

olsen

#105 Post autor: olsen »

witam ,po zakupie zafiry miałem duze kłopoty z silnikiem, a po oddaniu w ręce mechaników z aso straciłem 6 tys a silnik dobili na amen , od tamtej pory sam zbieram informacje na temat silników cdti i jak je naprawiać do tego mam kontak z dobrym mechanikiem ze starej dobrej szkoły ,elektronikiem i z fachowcem od czeszczenia , więc od roku duzo sie dowiedziałem na temat silników ,co do korekt to silniki są bardzo czułe na kilka elementów ,podaje przykład kolektor dolotowy jezeli nazbiera sie sadzy i na któryms wlocie do cylindra będzie nie duzo więce zmieni sie zawirowanie powietrze i jego ilość sterownik wyrówna róznice mieszanki korektą wtrysku , co do niektórych środków dostępnych na stacjach ; czytająć sklad tych preparatów daje duzo do myślenia ,wiekszość podbija ilość cetanów w paliwie co daje natychmiastowy efekt odczuwalną poprawę ale tylko do momentu wypalenia paliwa a po zatankowaniu nowego juz jest inaczej , wazne tez jest jak dziala na wtryski co z utrzymaniem smarności to wazne parametry ,wielkość kompresji i jej odchylenia od normy tez powoduje zmiany korekty, jezeli kogoś uraziłem poprzednim postem to przepraszam pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”