Centralny zamek - problemy związane z poprawnym działaniem
Dzisiaj ja próbowałem zmierzyć się z problemem.
Zaczęło się od przerw w działalniu LT głośnika, potem całkiem zamilkł. Następnie zaczęło szwankować opuszczanie szyb. Na koniec centralny nie zamykał LT drzwi.
Po wyjęciu kostki, odgięciu gumy i inzolacji zauważyłem, że co najmniej dwa przewody są naderwane. Dalsze czynności były dość utrudnione, więc zdemontowałem plastiki i wciągnąłem wtyk do środka. Po zbadaniu wyszło, że zerwane są trzy przewody, a dwa następne mają naderwaną izolację. Sęk w tym, że w przypadku dwóch przewodów do przerwania doszło tuż przy wtyczce lub nawet w jej wnętrzu. Lutowanie czy sztukowanie jest trudne, wręcz niemożliwe. A wtyczka na moje wydaje się nierozbieralna, tj. można z jej wnętrza wyjąć "miniwtyczkę", ale i tak w głównym korpusie wtyczki pozostaje 5 przewodów, w tym dwa zerwane Nie mam pojęcia jak je wyciągnąć.
Myślę jednak, że jest to nierozbieralny element, gdyż każdy z przewodów ma taśmę izolacyjną, co oznacza, że wtyczka fabrycznie funkcjonuje z krótkimi przewodami.
Stąd moje pytanie, czy ktoś już wymieniał taką wtyczkę:
[ Dodano: Pon Lis 29, 2010 21:52 ]
Po wizycie w ASO:
- złacze wtykowej jest nierozbieralne i nie występuje jako osobna część,
- kompletna wiązka kabli ZB ok. 5 tys. zł,
- "jakiś" zestaw naprawczy 500 zł,
- "zestaw naprawczy" na szrocie 50 zł za złącze wtykowe L i P plus z 15 cm przewodów.
Śnieg sypał, a ja wziąłem się za wymianę. Część zrobiłem w środku garażu, ale z powodu braku miejsca część też niestety na zewnątrz. Obciąłem fabryczną wtyczkę, skręciłem przewody, zlutowałem, zaizolowałem każdy, jeszcze raz wszystko i śmiga. Połowa przewodów w nowej wiązce była innego koloru niż te w montowanu fabrycznym
A, i jeszcze zdemontowane plastiki słożyłem do kupy. Tak BTW - w "sam naprawiam' jest napisane, że przed zdemontowaniem listwy progowej tył trzeba najpierw zdemontować regulację pokrycia mechanizmu regulacji siedzenia. Z autopsji wiem że nie trzeba tego robić, wystarczy najpierw wypiąć listwę z przodu (od 2 słupka), potem przesunąć tylną kanapę do przodu i wypiąć listwę z tyłu.
Trochę się musiałem nagimnastykować, jako że wiedzę w zakresie elektroniki mam minimalną. Teraz grzane gdyż nieco przemarzłem.
Mam wolne złącze wtykowe, więc jak komuś będzie w najbliższym czasie potrzebne, to na PW.
---proszę o scalenie---
Zaczęło się od przerw w działalniu LT głośnika, potem całkiem zamilkł. Następnie zaczęło szwankować opuszczanie szyb. Na koniec centralny nie zamykał LT drzwi.
Po wyjęciu kostki, odgięciu gumy i inzolacji zauważyłem, że co najmniej dwa przewody są naderwane. Dalsze czynności były dość utrudnione, więc zdemontowałem plastiki i wciągnąłem wtyk do środka. Po zbadaniu wyszło, że zerwane są trzy przewody, a dwa następne mają naderwaną izolację. Sęk w tym, że w przypadku dwóch przewodów do przerwania doszło tuż przy wtyczce lub nawet w jej wnętrzu. Lutowanie czy sztukowanie jest trudne, wręcz niemożliwe. A wtyczka na moje wydaje się nierozbieralna, tj. można z jej wnętrza wyjąć "miniwtyczkę", ale i tak w głównym korpusie wtyczki pozostaje 5 przewodów, w tym dwa zerwane Nie mam pojęcia jak je wyciągnąć.
Myślę jednak, że jest to nierozbieralny element, gdyż każdy z przewodów ma taśmę izolacyjną, co oznacza, że wtyczka fabrycznie funkcjonuje z krótkimi przewodami.
Stąd moje pytanie, czy ktoś już wymieniał taką wtyczkę:
[ Dodano: Pon Lis 29, 2010 21:52 ]
Po wizycie w ASO:
- złacze wtykowej jest nierozbieralne i nie występuje jako osobna część,
- kompletna wiązka kabli ZB ok. 5 tys. zł,
- "jakiś" zestaw naprawczy 500 zł,
- "zestaw naprawczy" na szrocie 50 zł za złącze wtykowe L i P plus z 15 cm przewodów.
Śnieg sypał, a ja wziąłem się za wymianę. Część zrobiłem w środku garażu, ale z powodu braku miejsca część też niestety na zewnątrz. Obciąłem fabryczną wtyczkę, skręciłem przewody, zlutowałem, zaizolowałem każdy, jeszcze raz wszystko i śmiga. Połowa przewodów w nowej wiązce była innego koloru niż te w montowanu fabrycznym
A, i jeszcze zdemontowane plastiki słożyłem do kupy. Tak BTW - w "sam naprawiam' jest napisane, że przed zdemontowaniem listwy progowej tył trzeba najpierw zdemontować regulację pokrycia mechanizmu regulacji siedzenia. Z autopsji wiem że nie trzeba tego robić, wystarczy najpierw wypiąć listwę z przodu (od 2 słupka), potem przesunąć tylną kanapę do przodu i wypiąć listwę z tyłu.
Trochę się musiałem nagimnastykować, jako że wiedzę w zakresie elektroniki mam minimalną. Teraz grzane gdyż nieco przemarzłem.
Mam wolne złącze wtykowe, więc jak komuś będzie w najbliższym czasie potrzebne, to na PW.
---proszę o scalenie---
Witam,
Może ktoś zdoła mi pomóc. Ostatnio mocno mrozi, wczoraj jak zamykałem pilotem samochód, nie zamknęły się lewe tylne drzwi(nie chodziła już wcześniej przy nich szyba), dzisiaj najpierw nie dało otworzyć się bagażnika, a teraz wogóle nie działa centralny zamek, drzwi się nie chcą zamykać, nawet nie działa ten przycisk koło awaryjnych do zamykanie drzwi... Wie może ktoś co się stało? Może bezpiecznik?
Z Góry Dzięki
Pozdrawiam
Może ktoś zdoła mi pomóc. Ostatnio mocno mrozi, wczoraj jak zamykałem pilotem samochód, nie zamknęły się lewe tylne drzwi(nie chodziła już wcześniej przy nich szyba), dzisiaj najpierw nie dało otworzyć się bagażnika, a teraz wogóle nie działa centralny zamek, drzwi się nie chcą zamykać, nawet nie działa ten przycisk koło awaryjnych do zamykanie drzwi... Wie może ktoś co się stało? Może bezpiecznik?
Z Góry Dzięki
Pozdrawiam
-
- Zafiromaniak
- Posty: 2370
- Rejestracja: 04 lut 2009, 11:41
- Imię: Grisza
- Lokalizacja: KR/WF
- Auto: Direct, OPC i BiałaStrzała
- Model: ZBZAAF
- Oznaczenie silnika: Z22yh20LET
Zacząłbym od tego http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=1160
Witam
Pewnego dnia chciałem otworzyć ZEFIRE pilotem w scyzoryku i nie dało rady.
otwarłem drzwi kluczem, odpaliłem przejechałem się, wysiadłem i próbowałem zamknąć drzwi pilotem i zamknąłem bez problemu i otwarły po naciśnięciu otwierania.
Myślałem że coś się zawiesiło i wszystko będzie OK ale na drugi dzień znowu to samo, nie można otworzyć drzwi.
Zrobiłem rundę i samochód można zamknąć i otworzyć.
Dziwne.
Wymieniłem baterie w pilocie i znowu to samo nie można otworzyć drzwi pilotem.
Myślałem że źle programowałem kluczyk ale nie ma w tym żadnej filozofii.
W instrukcji przeczytałem że wystarczy włożyć kluczyk do stacyjki i po wszystkim zaprogramowane.
Tak zrobiłem.
Auto można było otworzyć i zamknąć a po godzinie to samo nie można otworzyć i zamknąć.
Proszę o pomoc
Może ktoś zna rozwiązanie tego problemu
Pozdrawiam.
Pewnego dnia chciałem otworzyć ZEFIRE pilotem w scyzoryku i nie dało rady.
otwarłem drzwi kluczem, odpaliłem przejechałem się, wysiadłem i próbowałem zamknąć drzwi pilotem i zamknąłem bez problemu i otwarły po naciśnięciu otwierania.
Myślałem że coś się zawiesiło i wszystko będzie OK ale na drugi dzień znowu to samo, nie można otworzyć drzwi.
Zrobiłem rundę i samochód można zamknąć i otworzyć.
Dziwne.
Wymieniłem baterie w pilocie i znowu to samo nie można otworzyć drzwi pilotem.
Myślałem że źle programowałem kluczyk ale nie ma w tym żadnej filozofii.
W instrukcji przeczytałem że wystarczy włożyć kluczyk do stacyjki i po wszystkim zaprogramowane.
Tak zrobiłem.
Auto można było otworzyć i zamknąć a po godzinie to samo nie można otworzyć i zamknąć.
Proszę o pomoc
Może ktoś zna rozwiązanie tego problemu
Pozdrawiam.
Witam Marki
Zrobiłem według zaleceń i jest to samo nie idzie otworzyć samochodu pilotem.
Kontrolki kierunkowskazów w czasie naciskania zamykania i otwierania nie zapaliły się może to coś pomoże
Chyba że robię coś źle.
Gdy wyciągnę kluczyk ze stacyjki i nacisnę zamykanie samochód zamknie się i później nacisnę otwieranie to się otworzy.
Dziwne , wszystko działa przez jakiś czas i znowu nie idzie otworzyć pilotem
Zrobiłem według zaleceń i jest to samo nie idzie otworzyć samochodu pilotem.
Kontrolki kierunkowskazów w czasie naciskania zamykania i otwierania nie zapaliły się może to coś pomoże
Chyba że robię coś źle.
Gdy wyciągnę kluczyk ze stacyjki i nacisnę zamykanie samochód zamknie się i później nacisnę otwieranie to się otworzy.
Dziwne , wszystko działa przez jakiś czas i znowu nie idzie otworzyć pilotem
Mam to samo w scyzoryku.
Problem nie jest w baterii czy złym zakodowaniu kluczyka, tylko w uszkodzonych mikrostykach przycisków kluczyka.OP-COM widzi kluczyk, pokazuje,że jest wszystko O.K., a kluczyk działa tak jak opisano.Dodatkowo błyskawicznie rozladowuje baterię.
Musisz pojechać do "magików" zajmujących się dorabianiem kluczyków samochodowych.Rozbiorą, przeczyszczą co trzeba lub wymienią i po sprawie.Koszt - 35-50 zł (w stolicy podlasia przynajmniej :-))
Pozdrawiam.Nitaka
Problem nie jest w baterii czy złym zakodowaniu kluczyka, tylko w uszkodzonych mikrostykach przycisków kluczyka.OP-COM widzi kluczyk, pokazuje,że jest wszystko O.K., a kluczyk działa tak jak opisano.Dodatkowo błyskawicznie rozladowuje baterię.
Musisz pojechać do "magików" zajmujących się dorabianiem kluczyków samochodowych.Rozbiorą, przeczyszczą co trzeba lub wymienią i po sprawie.Koszt - 35-50 zł (w stolicy podlasia przynajmniej :-))
Pozdrawiam.Nitaka
Witam Nitaka
Może Masz i racje ale dziwne jest to że zapasowy kluczyk tak samo działa jak scyzoryk.
Włożę go do stacyjki i wyciągnę i działa na początku bez zarzutu otwieram i zamykam bez problemu.
A po jakimś czasie gdy chcę otworzyć auto to nie idzie.
Czyżby dwa kluczyki się zepsuły.
Nie wiem co dalej z tym zrobić
Pozdrawiam
Może Masz i racje ale dziwne jest to że zapasowy kluczyk tak samo działa jak scyzoryk.
Włożę go do stacyjki i wyciągnę i działa na początku bez zarzutu otwieram i zamykam bez problemu.
A po jakimś czasie gdy chcę otworzyć auto to nie idzie.
Czyżby dwa kluczyki się zepsuły.
Nie wiem co dalej z tym zrobić
Pozdrawiam
Nie zauwazyłem, abyś wcześniej napisał, że problem dotyczy obydwu kluczyków.
W takim razie przypuszczam, że coś się pokiełbasiło albo w module centralnego zamka, albo w stacyjce (przerabialiśmy to niedawno w Astrze-komputer ciągle widział kluczyk w stacyjce i centralny zamek raz działa, a raz nie, aż w końcu całkowicie przestał zamykać drzwi).
Zajedź do jakiegos magika z interfejsem, na pewno pojawią się jakies wskazówki.
Powodzenia.Pozdrawiam.Nitaka
W takim razie przypuszczam, że coś się pokiełbasiło albo w module centralnego zamka, albo w stacyjce (przerabialiśmy to niedawno w Astrze-komputer ciągle widział kluczyk w stacyjce i centralny zamek raz działa, a raz nie, aż w końcu całkowicie przestał zamykać drzwi).
Zajedź do jakiegos magika z interfejsem, na pewno pojawią się jakies wskazówki.
Powodzenia.Pozdrawiam.Nitaka
No witam Panowie. Mam poważny problem - Zafira Elegance 1,8 2006 z systemem Open&Start. jakieś 3 tygodnie temu coś padło i nie mogłam otworzyć drzwi od wewnątrz, ani ich zamknąć od zewnątrz (nie działa pilot) okazało się najpierw, że to bezpieczniki jeden w puszce pod maską drugi w bagażniku z lewej strony bezpieczniki wymieniłam i nic. Autko pojechało do elektryka stwierdził przerwaną wiązkę w puszce bezpieczników która znajduje się po lewej stronie w bagażniku, oryginał w salonie 2200 zł, kupiłam więc używkę od Astry i po wgraniu wszystkich potrzebnych kodów miało być ok a nie jest centralny nadal nie działa. Może nie opisałam czegoś tak jak powinnam ale niestety jestem tylko kobietą i niektóre pojęcia to dla mnie czarna magia! Może ktoś będzie mógł mi pomóc. Będę wdzięczna za jakąkolwiek informację
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Koledzy,
Zanim zacznę rozbierać tapicerkę chciałem zapytać czy ktoś spotkał się z takim przedziwnym zjawiskiem dot. fabrycznego centralnego zamka!
Mianowicie, centralny zamek nie domyka mi tylnych lewych drzwi i po zamknięciu auta z pilota wszystkie drzwi są zamknięte a lewy tył nie. Sprawa jest o tyle dziwna, że jak otworzę drzwi i nacisnę guzik zamykania na pilocie to słychać, że siłownik działa, natomiast po zamknięciu drzwi i naciśnięciu guzika siłownik nie daje już oznak życia i drzwi pozostają otwarte,a pozostałe drzwi normalnie się zamykają.
Ktoś ma pomysł co się mogło zablokować?
Zanim zacznę rozbierać tapicerkę chciałem zapytać czy ktoś spotkał się z takim przedziwnym zjawiskiem dot. fabrycznego centralnego zamka!
Mianowicie, centralny zamek nie domyka mi tylnych lewych drzwi i po zamknięciu auta z pilota wszystkie drzwi są zamknięte a lewy tył nie. Sprawa jest o tyle dziwna, że jak otworzę drzwi i nacisnę guzik zamykania na pilocie to słychać, że siłownik działa, natomiast po zamknięciu drzwi i naciśnięciu guzika siłownik nie daje już oznak życia i drzwi pozostają otwarte,a pozostałe drzwi normalnie się zamykają.
Ktoś ma pomysł co się mogło zablokować?
Astra G 1.6 X16SZR (w gazie) - sprzedana
Zafira B 1.9 Z19DTH (chip V-Tech) - sprzedana
...teraz japoniec...
Zafira B 1.9 Z19DTH (chip V-Tech) - sprzedana
...teraz japoniec...