Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
nie do końca zadaniem TC jest pomoc przy ruszaniu, żeby nie mielił kołami, lepsze ruszanie na śniegu itp. a ESP odpowiada za stabilizację toru jazdy. jak np wjedziesz w zakręt za szybko, to komputer steruje rozkładem siły hamowania na poszczególne koła tak aby utrzymać tor jazdy i nie pozwala "wysunąć" samochodu poza jezdnię zresztą TC opel montował nawet seryjnie a za ESP wtedy jeszcze kazał sobie dopłacać
janko79 pisze:witajcie
mam małe pytanko czy przerabiał ktos z was taki temat jak dołozenie tc do zafirki bo jestem na etapie wkładania silnika od signum i trakcja by się przydała.jest zafirka 2000r.
Panowie, kolega pyta czy jest możliwość "dołożenia" TC, a nie jaka jest różnica między TC a ESP
sylmar pisze:Szczęściarze! U mnie jest i TC i ESP, ale wyłącznika brak
to nie wiem nad czym się tu smucić, masz oba systemy podnoszące bezpieczeństwo, ja mam tylko TC ale i tak jest pomocny i się cieszę że go mam. na początku produkcji montowali wyłączniki TC, ale ktoś w końcu dobrze pomyślał i zamontował system TC na stałe. to nie samochód sportowy, tylko rodzinny Van takim dużym autkiem nie poszaleje się tak, stąd postawili na bezpieczeństwo w każdych warunkach
Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi... naprawdę, aż ciężko czasami ich wyprzedzić.
sylmar pisze:Szczęściarze! U mnie jest i TC i ESP, ale wyłącznika brak
to nie wiem nad czym się tu smucić, masz oba systemy podnoszące bezpieczeństwo, ja mam tylko TC ale i tak jest pomocny i się cieszę że go mam. na początku produkcji montowali wyłączniki TC, ale ktoś w końcu dobrze pomyślał i zamontował system TC na stałe. to nie samochód sportowy, tylko rodzinny Van takim dużym autkiem nie poszaleje się tak, stąd postawili na bezpieczeństwo w każdych warunkach
Szczegolnie jak sie chce wyjechac z duzego sniegu ) Wtedy TC jest przeklenstwem... - sprawdzone empirycznie
sylmar pisze:Szczęściarze! U mnie jest i TC i ESP, ale wyłącznika brak
to nie wiem nad czym się tu smucić, masz oba systemy podnoszące bezpieczeństwo, ja mam tylko TC ale i tak jest pomocny i się cieszę że go mam. na początku produkcji montowali wyłączniki TC, ale ktoś w końcu dobrze pomyślał i zamontował system TC na stałe. to nie samochód sportowy, tylko rodzinny Van takim dużym autkiem nie poszaleje się tak, stąd postawili na bezpieczeństwo w każdych warunkach
Masz rację, to rodzinny VAN i z taką świadomością go nabyłem. Nie narzekam na fakt iż Zefir posiada systemy poprawiające bezpieczeństwo. Cieszę się, że są te systemy na wyposażeniu autka. Brak guzika do wyłączenia TC też nie przeszkadzam mi jakoś wielce. Po prostu lubię mieć możliwość wpływu na"konfigurację" autka.
wiewora pisze:Szczegolnie jak sie chce wyjechac z duzego sniegu ) Wtedy TC jest przeklenstwem... - sprawdzone empirycznie
dokładnie też tak kiedyś utknąłem, lecz na szczęscie w mojej wersji idzie to i wyłączyć całkowicie jak i przygłuszyć. Niech żyje przycisk SPORT Ale na co dzień jeżdże na wszystkim włączonym, bo to familziowóz
Witam Kolegów.
Może ktoś miał podobny problem z prędkościomierzem, kontrolkami i będzie potrafił pokierować mnie jak działać aby usunąć usterkę.
A więc: często zapalają mi się razem dwie kontrolki ABS i ESP. Nie wiem od czego to zależy. Są dni, że zapalają się bardzo często i są takie dni, że wcale. Zmieniłem klocki hamulcowe, nic to nie dało. Po wyłączeniu zapłonu i ponownym załączeniu kontrolki gasną. Jest jeszcze jedna istotna sprawa, czasami podczas jazdy wskazówka prędkościomierza spada do zera i zostaje w takiej pozycji a samochód jedzie. Czasami po chwili wraca do normalnej pracy i dalej pokazuje prędkość a czasami jakby się zawiesza.
Jak myślicie Panowie z bogatszym doświadczeniem, co może być przyczyną choroby mojej Zafirki? Czy obędzie się bez komputera w ASO?
jestem posiadaczem Zafiry 2,0 DTI z 2003 roku.
sądzę że możesz gdzieś mieć zaśnidziały pin za licznikiem, albo przetarty jakiś kabelek i dla tego Ci licznik szwankuje... a co do tych kontrolek, to chyba tylko komputer...
I miejsce naj-tuning Grotniki 2010
III miejsce najładniejsza ZA Grotniki 2010
I miejsce naj-tuning Rzeczka 2011 (n)
I miejsce najładniejsza ZA Rzeczka 2011 (n)
Dzięki za porady. Sprawdzę to niebawem. Muszę znaleźć troszkę więcej czasu bo teraz jeszcze tylne drzwi mi wysiadły. W ogóle się nie otwierają ale czytałem o tym już na forum i mam nadzieję, że będą to kabelki.Ach ta Zafira, lubi żeby przy niej bywać, dotykać ją, kręcić w niej różne śrubki a nie tylko nią jeździć. .
Pozdrawiam
Ktos kiedys pisal, ze daje sie wyjac bezpiecznik odpowiedzialny za ESP/TC i wtedy oczywiscie nie dziala. A na jakiejs niemieckiej fachowej stronie z trickami do Zafiry widzialem opis jak taki przelacznik zamontowac, jesli go nie bylo w standardzie.
Znalazlem w instrukcji - bezpiecznik #23, ale wylacza tez ABS.
Witam serdecznie.Jestem posiadaczem Zafiry 1.8 16 v z 2002 r Elegance i mam pytanko.Co to moze oznaczac ze juz 2 raz podczas jazdy albo ruszenia zapala sie "autko w poslizgu"z ABS-em i nie gasnia.Po zgaszeniu silnika i odpaleniu jest juz ok.Pozdrawiam serdecznie i prosze o pomoc..