KOMPUTER POKŁADOWY

Czyli problemy z prądem w Opel Zafira (osprzęt elektryczny, włączniki, przekaźniki, szyby elektryczne, oświetlenie itp.)

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
hp111

#346 Post autor: hp111 »

Przepraszam, mógłby ktoś coś pomóc mi z problemem, który napisałem na poprzedniej stronie? Bo jadę w piątek w długą trasę a ta usterka jest dość denerwująca ;/

hp111

#347 Post autor: hp111 »

Wiesz co za bardzo mi się to nie widzi żeby był to problem manetki gdyż poprzedni właściciel już chyba przy niej kombinował i na nową wymienił bo były na niej od dołu jakieś naklejki zgodności czy cóś a poza tym raz spróbowałem czy w ogóle jak odłączę przewody które dochodzą do tych przycisków to będzie dalej przewijał, ale niestety tak... Wydaje mi się, że może być gdzieś dalej kabel przetarty albo, o zgrozo może być coś z kompem ;/

Awatar użytkownika
Mattai
Zafiromaniak
Posty: 786
Rejestracja: 15 lis 2009, 15:23
Imię: Maciej
Lokalizacja: Poznań
Auto: Zafira
Model: C
Oznaczenie silnika: A20DT
Gender:

#348 Post autor: Mattai »

Mam pytanie odnośnie MID-a i okablowania do niego
mam wyświetlacz
http://www.zafira-forum.de/ht_datenbank ... ay/mid.jpg
Dopadłem nawet manetkę..ale nie mam gdzie jej podłączyć...bo kabelków w kolumnie kierownicy - brak.

Wystarczy dołożyć wiązkę czy jest ona gdzieś niżej przyczepiona w piance - chytrze od tempomatu była ukryta.
Scorpio I Lift-back 2.0(OHC)>VW Golf III Variant 1.9TDI(ALE)> ZA 2.0(Y20DTH)>ZC 2.0 (A20DT)

Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#349 Post autor: MieHor »

mattai, obrazek nie otwiera się, natomiast jeśli masz wersję Elegance to poszperaj wzdłuż kolumny kierownicy, może rzeczywiście będzie gdzieś zamaskowany

Awatar użytkownika
Mattai
Zafiromaniak
Posty: 786
Rejestracja: 15 lis 2009, 15:23
Imię: Maciej
Lokalizacja: Poznań
Auto: Zafira
Model: C
Oznaczenie silnika: A20DT
Gender:

#350 Post autor: Mattai »

Wszystko przeglądnąłem, rozebrałem całą oprawę kolumny...nic. A kokpitu nie chcę rozbierać, może ktoś już wcześniej namierzył ta wtyczkę
Scorpio I Lift-back 2.0(OHC)>VW Golf III Variant 1.9TDI(ALE)> ZA 2.0(Y20DTH)>ZC 2.0 (A20DT)

Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#351 Post autor: MieHor »

A fabrycznie jaki masz wyświetlacz TID czy MID? Bo jeśli ten pierwszy to nie będzie to zamiana plug&play - jest różnica we wtyczkach i położenie pinów we wtyczkach

Awatar użytkownika
Mattai
Zafiromaniak
Posty: 786
Rejestracja: 15 lis 2009, 15:23
Imię: Maciej
Lokalizacja: Poznań
Auto: Zafira
Model: C
Oznaczenie silnika: A20DT
Gender:

#352 Post autor: Mattai »

Fabrycznie taki miałem , radio Delco było pod to podklejone. Miałem to szczęście ze nic kompletnie nie było w instalacji majstrowane. Ani jeden przewód nie był przerabiany.
Scorpio I Lift-back 2.0(OHC)>VW Golf III Variant 1.9TDI(ALE)> ZA 2.0(Y20DTH)>ZC 2.0 (A20DT)

Mihó

#353 Post autor: Mihó »

Jeśli masz wyświetlacz taki jak ten:
Obrazek
To nie masz manetki do MIDa, nie masz też odpowiedniej wtyczki do wyświetlacza. Nie masz podciągniętego żadnego sygnału do MIDa.

W ramach wolnych mocy przerobowych świadczę też takie usługi (nawet z dojazdem do klienta). Jeśli chcesz, możemy porozmawiać na ten temat, możemy też pogadać na temat MIDa w polskiej wersji językowej itp

Awatar użytkownika
Mattai
Zafiromaniak
Posty: 786
Rejestracja: 15 lis 2009, 15:23
Imię: Maciej
Lokalizacja: Poznań
Auto: Zafira
Model: C
Oznaczenie silnika: A20DT
Gender:

#354 Post autor: Mattai »

To jest TID nie MID, kolega nie czyta uważnie. Mam MID.

Obrazek
Scorpio I Lift-back 2.0(OHC)>VW Golf III Variant 1.9TDI(ALE)> ZA 2.0(Y20DTH)>ZC 2.0 (A20DT)

Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#355 Post autor: MieHor »

mattai, nie irytuj się, gdyby wcześniej wstawiony link otwierał się to pewnie też byśmy już o tym wiedzieli, na moje pytanie wcześniej nie odpowiedziałeś czy masz TID czy MID, teraz jak widać obrazek to wiemy o czym rozmawiamy

Mihó

#356 Post autor: Mihó »

Poczekaj...
Masz fabrycznie zamontowanego MIDa i nie masz manetki ?

Awatar użytkownika
Mattai
Zafiromaniak
Posty: 786
Rejestracja: 15 lis 2009, 15:23
Imię: Maciej
Lokalizacja: Poznań
Auto: Zafira
Model: C
Oznaczenie silnika: A20DT
Gender:

#357 Post autor: Mattai »

Ten mój comfort to jest ogólnie ciekawostka. Nie miałem elektryki, nie mam klimy, nie było rozszerzonych manetek, itd. Tempomacik tylko podłączyłem i działał od reki wszędzie są fabryczne wolne wtyki, ale akurat brak tej od komputera.
Scorpio I Lift-back 2.0(OHC)>VW Golf III Variant 1.9TDI(ALE)> ZA 2.0(Y20DTH)>ZC 2.0 (A20DT)

Anony Mous

#358 Post autor: Anony Mous »

Mihó pisze:Poczekaj...
Masz fabrycznie zamontowanego MIDa i nie masz manetki ?
Tak taki ma :) ( a propo to moja fotka i gdzie tantiemy za prawa autorskie ? :lol: )
Ostatnio zmieniony 21 lip 2011, 21:42 przez Anony Mous, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Mattai
Zafiromaniak
Posty: 786
Rejestracja: 15 lis 2009, 15:23
Imię: Maciej
Lokalizacja: Poznań
Auto: Zafira
Model: C
Oznaczenie silnika: A20DT
Gender:

#359 Post autor: Mattai »

MieHor pisze:mattai, nie irytuj się, gdyby wcześniej wstawiony link otwierał się to pewnie też byśmy już o tym wiedzieli, na moje pytanie wcześniej nie odpowiedziałeś czy masz TID czy MID, teraz jak widać obrazek to wiemy o czym rozmawiamy
Ja w pierwszym moim poście pisałem o MID


A foteczkę podlinkowałem w obrębie forum.
Scorpio I Lift-back 2.0(OHC)>VW Golf III Variant 1.9TDI(ALE)> ZA 2.0(Y20DTH)>ZC 2.0 (A20DT)

Mihó

#360 Post autor: Mihó »

mattai, jeśli masz MIDa, który siedzi w samochodzie, to jest jakiś wałek. Stawiam na to, że miałeś inne radio, np. CCRT, albo NCDR i one mają wyświetlacze na 32 piny. MID ma 32, TID26. Jeśli nie masz manetki, to instalacja jest przygotowana pod TIDa, albo GID/BID. Rozkodowywali Ci kiedyś VIN ?

[ Dodano: Czw Lip 21, 2011 21:45 ]
Że tempomat działał w dieslu bez aktywacji to się bardzo często zdarzało

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka i elektronika”