KOMPUTER POKŁADOWY

Czyli problemy z prądem w Opel Zafira (osprzęt elektryczny, włączniki, przekaźniki, szyby elektryczne, oświetlenie itp.)

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Anony Mous

#361 Post autor: Anony Mous »

Mihó pisze:mattai, jeśli masz MIDa, który siedzi w samochodzie, to jest jakiś wałek. Stawiam na to, że miałeś inne radio, np. CCRT, albo NCDR i one mają wyświetlacze na 32 piny. MID ma 32, TID26. Jeśli nie masz manetki, to instalacja jest przygotowana pod TIDa, albo GID/BID. Rozkodowywali Ci kiedyś VIN ?
Zgadzam się z Tobą. Zresztą była już taka Zosia na forum (zresztą kupiona u mnie w mieście) gdzie był wyświetlacz MID i nic po za tym. Też przypuszczam że było coś sztukowane.

Ja bym wyjął go i sprawdził czy wtyczka jest oryginalna i nie ma tam jakiegoś druciarstwa.

Awatar użytkownika
Mattai
Zafiromaniak
Posty: 786
Rejestracja: 15 lis 2009, 15:23
Imię: Maciej
Lokalizacja: Poznań
Auto: Zafira
Model: C
Oznaczenie silnika: A20DT
Gender:

#362 Post autor: Mattai »

Panowie poczytajcie jeszcze raz co napisałem wszystko jest fabryczne, miałem nietknięta instalacje i kompletnie nic nie było mieszane. Wyświetlacz gadał z fabrycznym radiem CDR500
Scorpio I Lift-back 2.0(OHC)>VW Golf III Variant 1.9TDI(ALE)> ZA 2.0(Y20DTH)>ZC 2.0 (A20DT)

Mihó

#363 Post autor: Mihó »

No to w czym problem ?

Anony Mous

#364 Post autor: Anony Mous »

mattai pisze:Panowie poczytajcie jeszcze raz co napisałem wszystko jest fabryczne, miałem nietknięta instalacje i kompletnie nic nie było mieszane. Wyświetlacz gadał z fabrycznym radiem CDR500
A skąd to wiesz że nic nie było dotykane ??
Masz rozkodowanego VIN-a ?? Masz tam podane że jest MID ??

Radio CD500 działa z TID-em i MID-em i tutaj nie ma nic do rzeczy.

Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#365 Post autor: MieHor »

mattai pisze:Mam pytanie odnośnie MID-a i okablowania do niego
mam wyświetlacz
http://www.zafira-forum.de/ht_datenbank ... ay/mid.jpg
Dopadłem nawet manetkę..ale nie mam gdzie jej podłączyć...bo kabelków w kolumnie kierownicy - brak.

Wystarczy dołożyć wiązkę czy jest ona gdzieś niżej przyczepiona w piance - chytrze od tempomatu była ukryta.
mattai - nie żebym się czepiał, ale w którym miejscu napisałeś, że masz MID-a :?:

napisałeś, że
Mam pytanie odnośnie MID-a
a poza tym dopiero w ostatnim poście napisałeś, że Twoja fura to Comfort

Awatar użytkownika
Mattai
Zafiromaniak
Posty: 786
Rejestracja: 15 lis 2009, 15:23
Imię: Maciej
Lokalizacja: Poznań
Auto: Zafira
Model: C
Oznaczenie silnika: A20DT
Gender:

#366 Post autor: Mattai »

Przecież TID i MID mają inną ilość pinów. To jest fakt, kable nie były przerabiane więc wyświetlacz jest fabryczny, chyba ze połowa ludzi na tym forum się myli.
Scorpio I Lift-back 2.0(OHC)>VW Golf III Variant 1.9TDI(ALE)> ZA 2.0(Y20DTH)>ZC 2.0 (A20DT)

Anony Mous

#367 Post autor: Anony Mous »

mattai pisze:Przecież TID i MID mają inną ilość pinów. To jest fakt, kable nie były przerabiane więc wyświetlacz jest fabryczny, chyba ze połowa ludzi na tym forum się myli.
A rozbierałeś deskę i sprawdzałeś wtyczkę przy MID-zie ??

Po za tym nie mogłeś mieć samego MID-a fabrycznie i nie mieć manetki. MID pobiera info z czujników m.in. płynów, klocków. Więc jeżeli by te czujniki były to dawałby komunikaty. No a jak je skasować bez manetki ?? Bo 2 jeżeli nie ma tych czujników to aby MID nie dawał info to powinno się piny zmostkować. Więc jaką robotę by mieli w serwisie aby to wszystko poskładać do kupy i uruchomić kompa ?? Nie było by tak łatwo jak z tempomatem - założyć manetkę i jest ok.

Rozkoduj VIN-a.
Ostatnio zmieniony 21 lip 2011, 21:56 przez Anony Mous, łącznie zmieniany 1 raz.

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#368 Post autor: Harry200 »

To rzeczywiście jakaś dziwna wersja,MID bez możliwości sterowania komputerem,czy jakieś komunikaty wyświetla,na przykład poziomy płynów czy żeby nacisnąć pedał hamulca po odpaleniu.. :?:

Awatar użytkownika
Mattai
Zafiromaniak
Posty: 786
Rejestracja: 15 lis 2009, 15:23
Imię: Maciej
Lokalizacja: Poznań
Auto: Zafira
Model: C
Oznaczenie silnika: A20DT
Gender:

#369 Post autor: Mattai »

Coś tam wyświetla, nie wspomina o hamulcu, z całą pewnością nie jest to komplet informacji które ma zafira.
Scorpio I Lift-back 2.0(OHC)>VW Golf III Variant 1.9TDI(ALE)> ZA 2.0(Y20DTH)>ZC 2.0 (A20DT)

Anony Mous

#370 Post autor: Anony Mous »

mattai pisze:Coś tam wyświetla
A może coś więcej ?? Bo to raczej nic nam nie mówi. Wyświetlanie czasu, temp, radia itp to też "coś"
Nie pomagasz nam a my staramy Ci pomóc i coś podpowiedzieć.

Awatar użytkownika
Mattai
Zafiromaniak
Posty: 786
Rejestracja: 15 lis 2009, 15:23
Imię: Maciej
Lokalizacja: Poznań
Auto: Zafira
Model: C
Oznaczenie silnika: A20DT
Gender:

#371 Post autor: Mattai »

Łajszczak pytał o konkrety. Czas, temperatura i info radia to chyba wszystkie wyświetlają.
Scorpio I Lift-back 2.0(OHC)>VW Golf III Variant 1.9TDI(ALE)> ZA 2.0(Y20DTH)>ZC 2.0 (A20DT)

Anony Mous

#372 Post autor: Anony Mous »

mattai pisze:Łajszczak pytał o konkrety. Czas, temperatura i info radia to chyba wszystkie wyświetlają.
Ale Ty konkretnie nie odpowiedziałeś. Co wyświetla ??

Nie odpowiedziałeś też na moje pytanie czy sprawdzałeś wtyczkę czy nie była kombinowana, bo jakoś twardo twierdzisz że nic w kablach nie było robione a piszesz że nie chcesz deski rozbierać.

Tempomat w dieslach to odrębny temat i tam wystarczy manetka i ewentualnie uaktywnić. Z kompem nie jest tak łatwo (wiem bo zakładałem do astry).

Mihó

#373 Post autor: Mihó »

Albo rozbierz deskę, albo odczytaj VIN. Inaczej się nie dogadamy.

Awatar użytkownika
Mattai
Zafiromaniak
Posty: 786
Rejestracja: 15 lis 2009, 15:23
Imię: Maciej
Lokalizacja: Poznań
Auto: Zafira
Model: C
Oznaczenie silnika: A20DT
Gender:

#374 Post autor: Mattai »

A ja się tylko chciałem dowiedzieć czy ktoś miał tam wtyczkę na miejscu....
Jest mało istotne ze rozebrałem prawie całe auto , widziałem 90% powierzchni auta od środka i kompletnie nie jest istotne dla mnie czy mój MID jest oryginalny... a jest oryginalny.
Sam ruszałem wszelkie wtyczki i nawet liczyłem piny, bo tak lubię i tak chcę. I dlatego chciałbym dostać prostą odpowiedź na moje pytanie. Nawet jak ten MID dla kogoś się wydaje nie na miejscu.
Scorpio I Lift-back 2.0(OHC)>VW Golf III Variant 1.9TDI(ALE)> ZA 2.0(Y20DTH)>ZC 2.0 (A20DT)

Anony Mous

#375 Post autor: Anony Mous »

mattai pisze:A ja się tylko chciałem dowiedzieć czy ktoś miał tam wtyczkę na miejscu....
Nie ma takiej opcji bo sama wtyczka do manetki to nie wszystko. Nie były montowane wyświetlacze MID ale nie było kompa. Sama manetka nie wystarczy. Trzeba mieć zamontowane m.in. czujniki poziomy płyny chłodniczego, spryskiwaczy, poziomu oleju, okładzin przednich klocków hamulcowych, checkControl do obsługi awarii żarówek w lampach. A wątpię abyś to miał bo bez pełnego kompa opel tego nie montował (tak samo jak MID-a).
Daj VIN i wszystko będzie jasne.

Po za tym pierwszy raz bym widział zochę bez elektryki i klimy ale za to z kompem.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka i elektronika”