Gwizdze/swista cos i cyka..

Posty na tematy techniczne, które nie pasują do żadnego innego działu technicznego, np. HowTo, porady wykonane przez użytkowników.

Moderator: Mariusz

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#16 Post autor: MieHor »

Ja nie uważam że to jest normalne jak napisał kaliope, mam dokładnie takie same ustawienia jak JaGoDkA, i gdyby nie leciał chłodek to nawet nie wiedziałbym że pracuje klima
JaGoDkA pisze:Jak jest funkcja Auto wlaczona to swiszcze... to co to moze byc? Co w klimie moze powodowac takie odglosy?
moim zdaniem ten świst może pochodzić od paska wielorowkowego napędzającego sprężarkę i alternator, a ściślej od zacierającego się napinacza paska, ale może się mylę ... :?:

Anony Mous

#17 Post autor: Anony Mous »

MieHor, jak na zewnątrz plus 30, klima na 21 stopni, dodajesz gazu i nic nie słyszysz sprężarki? niemożliwe. O tym juz była mowa i ludzie pisali ze tak jest w cdti. Nie mówie, że to jakiś potężny dziwęk...po prostu słychać lekko pracę sprężarki.

Woytas

#18 Post autor: Woytas »

kaliope pisze: O tym juz była mowa i ludzie pisali ze tak jest w cdti
Tak się wtrącę pomiędzy Was Panowie.
Parę CDTI w 1.9 miałem już u znajomych na warsztacie.
Nie nie powinno być słychać, jeżeli tak jest - to jest to pierwsza oznaka końca czegoś....tu może być pasek, łożysko, odchylenie od osi koła, itp.....i nie musi to paść zaraz może Ci tak piszczeć i rok - aż coś padnie



JaGoDkA .... tak jak pisałem wcześniej - w pierwszej kolejności sprawdź ilość czynnika i jeżeli będzie go mało to poproś o nabicie z barwnikiem - aby zobaczyć czy przypadkiem nie ma gdzieś nieszczelności


pozdr

Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#19 Post autor: MieHor »

kaliope, pewnie padło mi już coś na uszy ze starości, ale naprawdę nic nie słyszę

Przemcio

#20 Post autor: Przemcio »

:> Policzyłaś cykanie ? W serwisie klimatyzacji powinni mieć maszynę która sprawdzi ilość czynnika i szczelność. Jeśli dobry zakład to maja wszystkie potrzebne dane . A jak chcesz organoleptycznie to uruchom silnik , podnieś maskę , poproś kogoś żeby włączył klimkę i słuchaj . . . patrz . . . słuchaj :P

Woytas

#21 Post autor: Woytas »

Przemcio pisze:Policzyłaś cykanie ?
Cykanie to nie klima, raczej po prostu termostat sobie pyka po wyłączeniu - tym bym się nie przejmował.
pozdr

JaGoDkA

#22 Post autor: JaGoDkA »

Uwzgledniajac wasze porady :)

W czwartek za tydzien postaram sie bedac na urlopie w PL podjechac do polecanego zakladu w Poznaniu i sprawdzic ilosc czynnika.

Jesli to nie pomoze to bede sprawdzac pasek wielorowkowy... eh...

[ Dodano: Pią Lip 22, 2011 11:46 ]
Przemcio pisze:Policzyłaś cykanie ?
Napewno wiecej niz 3 :)

I akurat ten odglos mnie nie martwi... bo wydaje mi sie ze cos sie studzi - ot co!

Bardziej to swiszczenie mnie martwi :(

[ Dodano: Pią Lip 22, 2011 11:46 ]
Woytas pisze:ykanie to nie klima, raczej po prostu termostat sobie pyka po wyłączeniu - tym bym się nie przejmował.
Dokladnie, tym sie nie przejmuje :)
Tylko ten swist... no nic.. urlop zaczne od odwiedzania warsztatow...

Anony Mous

#23 Post autor: Anony Mous »

Woytas pisze: Nie nie powinno być słychać,
pewnie masz racje ... mi się wydaje, że ten głośniejszy dźwięk nie pochodzi ze sprężarki tylko z bardziej obciążonej turbiny i po prostu ten charakterystyczne syk turbiny jest lekko wzbogacony ...bo ja to właśnie słyszę w momencie dodania gazu.

Miszkaaa

#24 Post autor: Miszkaaa »

Koledzy... Ale jak tak można znęcać się nad biedną kobietą. :evil2:

Sprawdź czynnik, szczelność układu... eeeeee.


Więc tak. Koleżanko. Skoro mówisz, że coś świszcze i że masz ustawioną klimę na "auto" to jeszcze wcale nie oznacza, że sprężarka do klimy w tym momencie jest włączona. Ona się włącza wtedy, kiedy musi chłodzić. No wiesz. jak w lodówce. Tam agregat też pracuje tyle, żeby ochłodzić lodówkę do żądanej temperatury a potem się wyłącza.

Zatem, jak chcesz się upewnić, czy te gwizdy pochodzą od sprężarki, to w konfiguracji "climate" musisz odznaczyć opcję AC. Wtedy na 100% sprężarka nie będzie Ci się włączać.

Poeksperymentuj z tą opcją. W momencie załączania jej (oczywiście przy pracującym silniku) usłyszysz delikatne stuknięcie sprzęgła elektromagnetycznego z okolic silnika i taki regularny szum (niektórzy mówią, że warkot) pracującej sprężarki.
Jeśli do tego pojawi się ten charakterystyczny gwizd, to myślę, że będzie jasne, że to coś z układem klimatyzacji.

JaGoDkA

#25 Post autor: JaGoDkA »

Miszka pisze:Jeśli do tego pojawi się ten charakterystyczny gwizd, to myślę, że będzie jasne, że to coś z układem klimatyzacji.
Dziekuje. Dzisiaj popracy sprawdze to :) przed chwila kolege wsadzilam w auto zeby tez stwierdzil ze cos swiszcze :) na poczatku zapieral si ez enic nie slyszy ale pozniej jednak wylapal ten inny dzwiek jak wylaczylam klime nie bylo, jak wlaczylam auto pojawial sie...

Czyli nie mam urojen :) to na 100% potwierdzone :) teraz tylko musze sie dowiedziec co to :) i skad/dlaczego tak swiszczy :)

[ Dodano: Sob Lip 23, 2011 20:27 ]
Pojechalam dzisiaj na sprawdzenie klimatyzacji. Sprawdzono i uzupelniono czynnik, sprawdzono szczelnosc etc....

Jak narazie nie slysze swistu... jutro pojade na dluzsza jazde to sprawdze dla pewnosci :)
Ale mam wrazenie, ze pomoglo :)

Dziekuje!

Woytas

#26 Post autor: Woytas »

JaGoDkA pisze:Pojechalam dzisiaj na sprawdzenie klimatyzacji. Sprawdzono i uzupelniono czynnik, sprawdzono szczelnosc etc....

Jak narazie nie slysze swistu... jutro pojade na dluzsza jazde to sprawdze dla pewnosci
Ale mam wrazenie, ze pomoglo

Dziekuje!
No i git ;)

pozdr

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólna technika”