moim zdaniem ten świst może pochodzić od paska wielorowkowego napędzającego sprężarkę i alternator, a ściślej od zacierającego się napinacza paska, ale może się mylę ...JaGoDkA pisze:Jak jest funkcja Auto wlaczona to swiszcze... to co to moze byc? Co w klimie moze powodowac takie odglosy?
Gwizdze/swista cos i cyka..
Moderator: Mariusz
- MieHor
- Zafiromaniak
- Posty: 2915
- Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
- Imię: Mieczysław
- Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Ja nie uważam że to jest normalne jak napisał kaliope, mam dokładnie takie same ustawienia jak JaGoDkA, i gdyby nie leciał chłodek to nawet nie wiedziałbym że pracuje klima
Tak się wtrącę pomiędzy Was Panowie.kaliope pisze: O tym juz była mowa i ludzie pisali ze tak jest w cdti
Parę CDTI w 1.9 miałem już u znajomych na warsztacie.
Nie nie powinno być słychać, jeżeli tak jest - to jest to pierwsza oznaka końca czegoś....tu może być pasek, łożysko, odchylenie od osi koła, itp.....i nie musi to paść zaraz może Ci tak piszczeć i rok - aż coś padnie
JaGoDkA .... tak jak pisałem wcześniej - w pierwszej kolejności sprawdź ilość czynnika i jeżeli będzie go mało to poproś o nabicie z barwnikiem - aby zobaczyć czy przypadkiem nie ma gdzieś nieszczelności
pozdr
:> Policzyłaś cykanie ? W serwisie klimatyzacji powinni mieć maszynę która sprawdzi ilość czynnika i szczelność. Jeśli dobry zakład to maja wszystkie potrzebne dane . A jak chcesz organoleptycznie to uruchom silnik , podnieś maskę , poproś kogoś żeby włączył klimkę i słuchaj . . . patrz . . . słuchaj
Uwzgledniajac wasze porady
W czwartek za tydzien postaram sie bedac na urlopie w PL podjechac do polecanego zakladu w Poznaniu i sprawdzic ilosc czynnika.
Jesli to nie pomoze to bede sprawdzac pasek wielorowkowy... eh...
[ Dodano: Pią Lip 22, 2011 11:46 ]
I akurat ten odglos mnie nie martwi... bo wydaje mi sie ze cos sie studzi - ot co!
Bardziej to swiszczenie mnie martwi
[ Dodano: Pią Lip 22, 2011 11:46 ]
Tylko ten swist... no nic.. urlop zaczne od odwiedzania warsztatow...
W czwartek za tydzien postaram sie bedac na urlopie w PL podjechac do polecanego zakladu w Poznaniu i sprawdzic ilosc czynnika.
Jesli to nie pomoze to bede sprawdzac pasek wielorowkowy... eh...
[ Dodano: Pią Lip 22, 2011 11:46 ]
Napewno wiecej niz 3Przemcio pisze:Policzyłaś cykanie ?
I akurat ten odglos mnie nie martwi... bo wydaje mi sie ze cos sie studzi - ot co!
Bardziej to swiszczenie mnie martwi
[ Dodano: Pią Lip 22, 2011 11:46 ]
Dokladnie, tym sie nie przejmujeWoytas pisze:ykanie to nie klima, raczej po prostu termostat sobie pyka po wyłączeniu - tym bym się nie przejmował.
Tylko ten swist... no nic.. urlop zaczne od odwiedzania warsztatow...
Koledzy... Ale jak tak można znęcać się nad biedną kobietą.
Sprawdź czynnik, szczelność układu... eeeeee.
Więc tak. Koleżanko. Skoro mówisz, że coś świszcze i że masz ustawioną klimę na "auto" to jeszcze wcale nie oznacza, że sprężarka do klimy w tym momencie jest włączona. Ona się włącza wtedy, kiedy musi chłodzić. No wiesz. jak w lodówce. Tam agregat też pracuje tyle, żeby ochłodzić lodówkę do żądanej temperatury a potem się wyłącza.
Zatem, jak chcesz się upewnić, czy te gwizdy pochodzą od sprężarki, to w konfiguracji "climate" musisz odznaczyć opcję AC. Wtedy na 100% sprężarka nie będzie Ci się włączać.
Poeksperymentuj z tą opcją. W momencie załączania jej (oczywiście przy pracującym silniku) usłyszysz delikatne stuknięcie sprzęgła elektromagnetycznego z okolic silnika i taki regularny szum (niektórzy mówią, że warkot) pracującej sprężarki.
Jeśli do tego pojawi się ten charakterystyczny gwizd, to myślę, że będzie jasne, że to coś z układem klimatyzacji.
Sprawdź czynnik, szczelność układu... eeeeee.
Więc tak. Koleżanko. Skoro mówisz, że coś świszcze i że masz ustawioną klimę na "auto" to jeszcze wcale nie oznacza, że sprężarka do klimy w tym momencie jest włączona. Ona się włącza wtedy, kiedy musi chłodzić. No wiesz. jak w lodówce. Tam agregat też pracuje tyle, żeby ochłodzić lodówkę do żądanej temperatury a potem się wyłącza.
Zatem, jak chcesz się upewnić, czy te gwizdy pochodzą od sprężarki, to w konfiguracji "climate" musisz odznaczyć opcję AC. Wtedy na 100% sprężarka nie będzie Ci się włączać.
Poeksperymentuj z tą opcją. W momencie załączania jej (oczywiście przy pracującym silniku) usłyszysz delikatne stuknięcie sprzęgła elektromagnetycznego z okolic silnika i taki regularny szum (niektórzy mówią, że warkot) pracującej sprężarki.
Jeśli do tego pojawi się ten charakterystyczny gwizd, to myślę, że będzie jasne, że to coś z układem klimatyzacji.
Dziekuje. Dzisiaj popracy sprawdze to przed chwila kolege wsadzilam w auto zeby tez stwierdzil ze cos swiszcze na poczatku zapieral si ez enic nie slyszy ale pozniej jednak wylapal ten inny dzwiek jak wylaczylam klime nie bylo, jak wlaczylam auto pojawial sie...Miszka pisze:Jeśli do tego pojawi się ten charakterystyczny gwizd, to myślę, że będzie jasne, że to coś z układem klimatyzacji.
Czyli nie mam urojen to na 100% potwierdzone teraz tylko musze sie dowiedziec co to i skad/dlaczego tak swiszczy
[ Dodano: Sob Lip 23, 2011 20:27 ]
Pojechalam dzisiaj na sprawdzenie klimatyzacji. Sprawdzono i uzupelniono czynnik, sprawdzono szczelnosc etc....
Jak narazie nie slysze swistu... jutro pojade na dluzsza jazde to sprawdze dla pewnosci
Ale mam wrazenie, ze pomoglo
Dziekuje!