[FAQ]wypalanie DPF-u
- MieHor
- Zafiromaniak
- Posty: 2915
- Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
- Imię: Mieczysław
- Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
MIRKO8, poniżej porada jednego z kolegów z forum:
Jeśli dobrze pamiętam to:
1. Wchodzimy w zakładkę 'silnik',
2. Wybieramy odpowiedni silnik, przy wyborze z19dt nie ma żadnych problemów, natomiast przy wyborze z19dth zauważyłem, że z reguły rozwija dalsze menu i trzeba wybrać kolejne parametry, jakieś dziwne kody, trzeba wtedy metodą prób i błędów wybrać właściwy wariant, bo ja osobiście nie wiem o co chodzi, a nie mam tego silnika co by potrenować.
3. Wchodzimy w 'programowanie' i przechodzimy do drugiej strony, tam jest wymuszone wypalanie dpf. Tam też zresztą jest 'korekta zużycia paliwa'
Pragnę przypomnieć jednak, że wymuszone wypalanie jest szkodliwe dla silnika i jest to ostateczność przy braku możliwości przeprowadzenia normalnego cyklu wypalania, tzn na trasie.
wczoraj mialem wypalanie przy 150 na tempomacie, specjalnie tak jechalem zeby sprawdzic...cruyf pisze:a przy 150 km/h jest widoczna różnica? Bo nie zauważyłem :>kicaj pisze:w 1.9 tez nie ma zauwazalnej roznicy w jezdzie przy wypalaniu ale pod warunkiem ze lecisz 200km/h
spalanie jest troche zwiekszone, to widac i delikatnie, ale to naprawde delikatnie, slychac zmieniony glos pracy silnika, i troszke zrywniejszy jest. Ale to tak na granicy wyczuwalnosci dla mnie.
wszak przy tej predkosci obroty podchodza pod 3000 obr/min
u mnie roznica pomiedzy V na gps a w testmode to ok 2km/h czyli w granicach bledu - bawie sie tym jedynie na autostradzie, gdy mam ustabilizowana predkosc przez jakis czas
nie sprawdzalem roznic pomiedzy V w testmode auta a w testmode navi, ale chyba nie bylo roznicy albo tez te 2km/h
opel jest znany z tego ze ma duze przeklamania predkosci... co pomaga w uzyskaniu "lepszego" spalania
u mnie na autostradzie to praktycznie 10 km mniej
ps. mam navi opla oraz oddzielnie beckera
nie sprawdzalem roznic pomiedzy V w testmode auta a w testmode navi, ale chyba nie bylo roznicy albo tez te 2km/h
opel jest znany z tego ze ma duze przeklamania predkosci... co pomaga w uzyskaniu "lepszego" spalania
u mnie na autostradzie to praktycznie 10 km mniej
ps. mam navi opla oraz oddzielnie beckera
Po dłuższej bezawaryjności miałem spory problem. Nie wiedząc nic o filtrze nazbierało się ponad 80% więc po sprawdzeniu u mechanika (mówił że jest błąd różnicy ciśnienia)pojechałem w drogę. Przy tym przepaliłem go i dłuższy czas spokój.
Zrobiłem wymianę oleju, filtrów i zaczął się świecić silnik z kluczykiem (standard czyli nagła strata mocy).
Podjechałem do mechanika (taki co ma jakieś pojęcie o tych filtrach) mówi że 62% i filtr zapchany. W głowie miałem gdzieś zakodowane że jak 70% nie przekroczy to nie muszę się martwić. No nic próbujemy go przepalić op-com nie idzie.
Pojechaliśmy w trasę, nie idzie bo kluczyk wyskakuje przy wyższych obrotach i temperatury nie złapie.
Zostawiłem mu samochód, posprawdzał przewody (ciśnienie w normie), filtr przeczyścił chemią która kosztowała około 600zł z tym wypalił go do zera.
W sumie zapłaciłem 1000zł z robocizną! Uważam że to dość sporo. Jak sądzicie ?
Zrobiłem wymianę oleju, filtrów i zaczął się świecić silnik z kluczykiem (standard czyli nagła strata mocy).
Podjechałem do mechanika (taki co ma jakieś pojęcie o tych filtrach) mówi że 62% i filtr zapchany. W głowie miałem gdzieś zakodowane że jak 70% nie przekroczy to nie muszę się martwić. No nic próbujemy go przepalić op-com nie idzie.
Pojechaliśmy w trasę, nie idzie bo kluczyk wyskakuje przy wyższych obrotach i temperatury nie złapie.
Zostawiłem mu samochód, posprawdzał przewody (ciśnienie w normie), filtr przeczyścił chemią która kosztowała około 600zł z tym wypalił go do zera.
W sumie zapłaciłem 1000zł z robocizną! Uważam że to dość sporo. Jak sądzicie ?
- Bodek
- Zafiromaniak
- Posty: 16394
- Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
- Imię: Bodek
- Lokalizacja: Polska B
- Auto: Zafira_B_Cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
Taniej byłoby wywalićSummerLove pisze: Zostawiłem mu samochód, posprawdzał przewody (ciśnienie w normie), filtr przeczyścił chemią która kosztowała około 600zł z tym wypalił go do zera.
W sumie zapłaciłem 1000zł z robocizną! Uważam że to dość sporo. Jak sądzicie ?
Następna taka impreza i masz 2 klocki w plecy.
Wywalenie 900 i jesteś 1100 do przodu.
W Przemyślu goście wywalają w rozsądnej cenie - fizycznie i programowo.
"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.