Pukanie zawieszenie przód

Zawieszenie, koła, podwozie, układ kierowniczy, hamulce, opony itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Samer
Bywalec
Posty: 139
Rejestracja: 09 maja 2009, 20:13
Imię: Darek
Lokalizacja: Toruń
Auto: 1.8 140 KM
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER

#16 Post autor: Samer »

Witajcie.

Od pewnego czasu walczę z zawieszeniem. Ale chyba nie z zawieszeniem, a z mechanikami.

Wymieniłem już chyba wszystko co mogło być uszkodzone. Na pierwszy ogień poszły amortyzatory po czym była robiona zbieżność. Po kilku dniach "coś" zaczęło pukać.

Podjechałem ponownie i po konsultacji wymieniłem końcówki drążków i znów zbieżność (dodatkowa kasa).

Po kilku dniach znów słychać pukanie. Więc ponownie wróciłem do mechanika. Diagnoza wszystko ok. Wkurzony podjechałem do dwóch stacji diagnostycznych (znów musiałem stracić) ale panowie nic nie znaleźli. Wszystko sztywne i cacy ale na nierównościach dalej puka.

Kolejna wizyta u mechanika. Tym razem wymieniłem poduszki i łożyska w Mc personie. Po ok 2 tygodniach znów zaczyna pukać (w tym czasie przejechałem jakieś 1200 km). Teraz mija już ok. 30 dni (2500 km) i problem się pogłębia. Przede mną kolejna wizyta tym razem w innym warsztacie i znów wyciągnięcie kolumny i znów zbieżność.

Czy może odkręcać się śruba podtrzymująca sprężynę? (na foto)

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

boogoo

#17 Post autor: boogoo »

Dobre pytanie,ja też się nad tym zastanawiałem... 8)

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#18 Post autor: Dziadek13 »

Raczej nie powinna aleeeeee w poprzednim aucie też ten sam problem miałem i po wymianie teleskopów dalej pukało mechanik stwierdził że nowy teleskop do wymiany,i tu ździwienie w sklepie podczas pomiarów starego i nowego teleskopu okazało sie że nowy miał dłuższy gwint a krótszy skok tak że teleskop nowy był sprawny a że jako zamiennik (podróba) musi sie różnić od orginału i musiałem dorobić tulejke na część gwintu żeby było jak w orginale,i skończyły sie problemy.Może to coś ci nasunie na myśl co może być,teraz kupując teleskopy zawsze biore stary i odrazu w sklepie przymierzam.Zamiennik nie może być taki sam jak orginał a wiąże sie to z wykupieniem praw do produkcji.

darkp1

#19 Post autor: darkp1 »

A ja mogę tylko w tym temacie polecić dobrego mechanika w okolicach Torunia, jak coś to pisz na PW ;)

Awatar użytkownika
sesorek
Przeglądacz
Posty: 96
Rejestracja: 10 maja 2010, 16:14
Lokalizacja: WWL
Model:

#20 Post autor: sesorek »

może gumy stabilizatora? tego jeszcze nie wymienialeś ?

Awatar użytkownika
Samer
Bywalec
Posty: 139
Rejestracja: 09 maja 2009, 20:13
Imię: Darek
Lokalizacja: Toruń
Auto: 1.8 140 KM
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER

#21 Post autor: Samer »

Myślałem o stabilizatorach. Ale nie sądzę że to ich wina.

Czy można na samochodzi tj bez wyciągania Mc Persona, jakoś sprawdzić, ewentualnie dokręcić, śruby o których wspomniałem na początku?

Awatar użytkownika
sm
Przeglądacz
Posty: 73
Rejestracja: 27 sty 2011, 21:07
Lokalizacja: Malbork
Model:

#22 Post autor: sm »

pozostałyby łączniki staba, sworzeń wahaczy, pół oś jeśli ma luz wzdłużny lub w ostateczności ,czego Ci nie życzę maglownica.

Czy na postoju wykonując energiczne ruchy kierownicą w lewo i prawo słyszysz te same stuki ?
sm

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#23 Post autor: Harry200 »

Samer napisałeś że po każdej naprawie zawieszenia przez jakiś czas jest spokój i po paru dniach znowu zaczyna hałasować,to jest dziwne że za każdym razem robione masz co innego a stuki na jakiś czas ustępują..

midas63

#24 Post autor: midas63 »

bary666 pisze:Mam problem przy skręcie w lewo słychać stuki w prawym kole co to może być ? wymienilem drążki, gumy drążka stabilizacyjnego i dalej to samo słychać może ktaś doradzi??

Jako że nie mogę zakładac nowych wątków odgrzewam ten. Mam bardzo podobnie, coś mi stuka nawet przy niewielkim skręcie w prawo lub lewo zwykle przy ruszaniu i na niewielkiej prędkości, jak jadę prosto jest OK. Wydaje mi się że to prawy przód. Stuki dochodzą nawet na płaskiej nawierzchni a nie tylko na wybojach. Co to może być?

Woytas

#25 Post autor: Woytas »

midas63 pisze:Jako że nie mogę zakładac nowych wątków odgrzewam ten. Mam bardzo podobnie, coś mi stuka nawet przy niewielkim skręcie w prawo lub lewo zwykle przy ruszaniu i na niewielkiej prędkości, jak jadę prosto jest OK. Wydaje mi się że to prawy przód. Stuki dochodzą nawet na płaskiej nawierzchni a nie tylko na wybojach. Co to może być?
może przegub?

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#26 Post autor: Harry200 »

Też bym stawiał na kończący się przegub..

gwizdenson

#27 Post autor: gwizdenson »

Na początek sprawdź łącznik stabilizatora ,później łożysko na Mcpersonie,na końcu przegub

Voodoo

#28 Post autor: Voodoo »

Mam trochę podobny problem, stuki z lewej strony przy jeździe z zesprzęglonym silnikiem na nierównościach i przy skręcie w prawo. Wymieniony zewnętrzny przegub i sworznie wahaczy, łącznik stabilizatora też wczesniej był wymieniany. Luzów nie ma, paru mechaników oglądało parę razy i nie są w stanie stwierdzić, co się dzieje. Czy to może być przegub wewnętrzny, jest sens wymieniać w ciemno?

Awatar użytkownika
Samer
Bywalec
Posty: 139
Rejestracja: 09 maja 2009, 20:13
Imię: Darek
Lokalizacja: Toruń
Auto: 1.8 140 KM
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER

#29 Post autor: Samer »

Witam

W końcu :mrgreen: po odwiedzinach u wielu mechaników i diagnostów, po uruchomieniu wszystkich, a może i więcej znajomości udało się zlokalizować przyczynę pukania. Otóż po wyciągnięciu Macphersona okazało się że jest pęknięte łożysko. Pęknięte na cztery części. Powodem tego stanu rzeczy jest zbyt mało miejsca dla łożyska pod poduszką górnego mocowania amortyzatora. W skutek nacisku metalowego elementu poduszki na brzegi łożyska ono pękło. Mechanik wpadł na pomysł żeby pomiędzy te dwa elementy założyć dodatkowo solidną podkładkę idealnie pasującą pod poduszkę. Dzięki temu na łożysko nie działają żadne siły inne niż wymagane.

Od naprawy minęło już kilka ładnych dni i wydaje się że wszystko jest ok.

lukasbak

#30 Post autor: lukasbak »

Witam. Mam taki problem: diagnosta stwierdził na przeglądzie uszkodzoną gumę na przegubie wiec wymieniłem prawy i lewy przegub po tej naprawie cos mi puka podczas ruszania i cofania i hamowania jedno puknięcie w jedną i drugą stronę. Mechanik stwierdził luz na drążku kierowniczym wiec wymieniłem oba wraz z końcówkami drążka nic to nie dało potem poduszki tylną i przednią silnika , drążki stabilizatora i dalej to samo. Teraz mi proponuje wymienic przegub wewnętrzny lewy (bo z lewej strony to pukanie) ale występuje tylko z półosią wiec koszt duży. Czy ktoś z Was sie z czymś takim spotkał ? Pomocy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Podwozie”