[B] Wymiana klocków i tarcz hamulcowych - przód i tył.
-
- Przeglądacz
- Posty: 73
- Rejestracja: 25 lis 2009, 11:27
- Imię: Jarek
- Lokalizacja: Brodnica
- Auto: opel zafira A 2,0 Dti
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
Witam . Napisalem podobny tekst w dziale Zafira A , ale moze i tu ktos mi odpowie na moje pytanie . Kupilem wczoraj tarcze BREMBO i po obejrzeniu w domu zauwazylem , ze jedna z przednich ma "u gory na grzbiecie " wyfrezowany rowek . Nie przeszkadza to w dzialaniu klockow, bo po kazdej stronie od tego rowka jest jeszcze po ok. 4 mm , ale nie daje mi to spokoju . CZy to moze byc jakies wywazenie ? W sklepie nie umial mi odpowiedziec , ale stwierdzil , ze to moze byc normalne . Moze ktos z kolegow sie z tym spotkal i mnie oswieci .
Jeśli tylko na jednej tarczy z dwóch tak jest to chyba nie jest to normalne - w końcu to komplet na jedną ośJarek 67 pisze:Witam . Napisalem podobny tekst w dziale Zafira A , ale moze i tu ktos mi odpowie na moje pytanie . Kupilem wczoraj tarcze BREMBO i po obejrzeniu w domu zauwazylem , ze jedna z przednich ma "u gory na grzbiecie " wyfrezowany rowek . Nie przeszkadza to w dzialaniu klockow, bo po kazdej stronie od tego rowka jest jeszcze po ok. 4 mm , ale nie daje mi to spokoju . CZy to moze byc jakies wywazenie ? W sklepie nie umial mi odpowiedziec , ale stwierdzil , ze to moze byc normalne . Moze ktos z kolegow sie z tym spotkal i mnie oswieci .
-
- Przeglądacz
- Posty: 73
- Rejestracja: 25 lis 2009, 11:27
- Imię: Jarek
- Lokalizacja: Brodnica
- Auto: opel zafira A 2,0 Dti
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
No wlasnie tego nie wiem - moze trzeba gdzies przedzwonic - ale gdzie ?
No to przedzwonilem do dwoch punktow sklepowo-serwisowych handlujacych BREMBO i dowiedzialem sie : od pierwszego , ze to specjalne pokazanie granicznego zuzycia tarczy , a od drugiego ze to sposob wywazenia w celu otrzymania jak najmniejszego "bicia " tarczy - ma
x 0,03 mm . I znowu nic pewnego.
Wczoraj tj. sobote wyslalem podobne pytanie do kilku handlujacych BREMBO na Allegro , na razie odpowiedzial mi jeden , ze duzo juz mial tych tarcz , ale nie spotkal sie z czyms takim . Zanim zaloze tarcze chcialbym to w koncu wyjasnic - tylko KTO MI POMOZE ?
Szkoda , ze w moim temacie cisza.
No to przedzwonilem do dwoch punktow sklepowo-serwisowych handlujacych BREMBO i dowiedzialem sie : od pierwszego , ze to specjalne pokazanie granicznego zuzycia tarczy , a od drugiego ze to sposob wywazenia w celu otrzymania jak najmniejszego "bicia " tarczy - ma
x 0,03 mm . I znowu nic pewnego.
Wczoraj tj. sobote wyslalem podobne pytanie do kilku handlujacych BREMBO na Allegro , na razie odpowiedzial mi jeden , ze duzo juz mial tych tarcz , ale nie spotkal sie z czyms takim . Zanim zaloze tarcze chcialbym to w koncu wyjasnic - tylko KTO MI POMOZE ?
Szkoda , ze w moim temacie cisza.
Te wgłębienia są na każdych tarczach które wytwarzają producenci. Mają one na celu wyważenie tarczy. Wygląda to mniej więcej tak http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9 ... mCGsyA6g6A
Wyważenie te są większe i mniejsze w zależności od produkowanej tarczy.
Wyważenie te są większe i mniejsze w zależności od produkowanej tarczy.
Ja kupiłem zestaw ATE 308 mm na przód i jestem zadowolony - zapytaj sprzedawcy jak masz wątpliwości albo zobacz na stronie ATEsmaru pisze:panowie jakie klocki ate kupic do tarcz 280mm???
niektorzy w aukcjach wpisuja ATE 13.0460-7116.2
inni 13.0460-7179.2 te drugie czesto wystepuja tez w kompletach z tarcza 308mm
sam juz nie wiem czy taki zestaw bedzie ok???
Panowie może ktoś się spotkał z taką firmą i tarczami Kraft albo może podrzucić jakiś link do lepszych w miarę rozsądnej cenie. Niestety muszę wymienić a nie chcę i nie mam za grubego portfela tym bardziej że pod koniec stycznia wymieniałem cały komplet przód/tył na ATE i niestety mi się pokrzywiły i nawet po przetoczeniu jest zonk. Na poprzednich tarczach było ok więc wykluczam piasty.
-
- Mieszkaniec
- Posty: 349
- Rejestracja: 21 maja 2011, 09:40
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Zegrze
- Auto: ASTRA-G + ZAFIRA-A
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z22SE
- Gender:
Nie bierz kolego tego szajsu - kolega założył całe przednie zawieszenie - 2 miesiące po warszawie i już ma wykończone. Ja za namową dwóch moich znajomych (jeżdzą 2 rok) i mechanika z prawdziwego zdarzenia zainwestowałem w KLIK - na razie jest o.k.
Nie róbmy zamętu - te tarcze są do ZA, a wątek dotyczy ZB więc będą droższe i koniecznie 308mm (1,9 diesel).Szuwarek pisze:Nie bierz kolego tego szajsu - kolega założył całe przednie zawieszenie - 2 miesiące po warszawie i już ma wykończone. Ja za namową dwóch moich znajomych (jeżdzą 2 rok) i mechanika z prawdziwego zdarzenia zainwestowałem w KLIK - na razie jest o.k.
P.S. Ja bym na tarczach zbytnio nie oszczędzał - szczególnie na przód :>
Też tak zawsze podchodziłem do tego tematu żeby szajsu nie tykać , tylko jak pojeździłem 3 miesiące na tarczach z klockami ATE za 500 pln to teraz patrzę co by kupić taniej i w miarę sprawdzone przez innych.
[ Dodano: Pią Wrz 16, 2011 13:47 ]
Dzwoniłem już do gościa od którego kupiłem te tarcze i będę je odsyłał na reklamacje do firmy .Człowiek w słuchawce mówił mi żebym zostawił sobie te klocki co mam ( są na prawdę przyzwoitej grubości) ale nie wiem czy to aby dobry pomysł ??
[ Dodano: Pią Wrz 16, 2011 13:47 ]
Dzwoniłem już do gościa od którego kupiłem te tarcze i będę je odsyłał na reklamacje do firmy .Człowiek w słuchawce mówił mi żebym zostawił sobie te klocki co mam ( są na prawdę przyzwoitej grubości) ale nie wiem czy to aby dobry pomysł ??