[B]Uszkodzony alternator
Do tej pory mialem orginalny 105Amp, nie wiem czego mi padaja nic specjalnego nie mam w nim. Ponoc oprogramowanie zarzadzajace obciazenie altka jest wadliwe i przeciaza . Nieoficjalnie powiedzial mi to pracownik Vauxhall. Wymieniaja je tu ponoc bardzo czesto.
Jeden koles zaplacil £800 za wymiane altka, na szczescie moge se to zrobic sam.
O co chodzi z tym akumulatorem ( zaleznosc pojemnosci do mocy altka), mozecie napisac cos wiecej na ten temat?
Jeden koles zaplacil £800 za wymiane altka, na szczescie moge se to zrobic sam.
O co chodzi z tym akumulatorem ( zaleznosc pojemnosci do mocy altka), mozecie napisac cos wiecej na ten temat?
Standardowe ZB mają alternatory 105A i akumulatory 60AH.Wersje(większe zapotrzebowanie na prąd) z ogrzewaniem QuickHeat i webastem mają alternatory 130A i akumulatory ok 72-74Ah.Więc jeśli masz teraz wersję altka 105A i zamontujesz altek 130A to powinieneś zamontować aku ok 72Ah.Generalnie chodzi o to aby altek nie był za mocny do akumulatora i odwrotnie.
Po wcześniejszych naprawach alternatora sprawdzałeś stan naładowania akumulatora i gęstość oraz kolor elektrolitu?Podstawowym błędem po naprawie altka jest brak kontroli stanu aku.Jeśli akumulator jest rozładowany alternator ładuje wtedy max prądem i bardzo często dochodzi do uszkodzenia mostka prostowniczego.
Po wcześniejszych naprawach alternatora sprawdzałeś stan naładowania akumulatora i gęstość oraz kolor elektrolitu?Podstawowym błędem po naprawie altka jest brak kontroli stanu aku.Jeśli akumulator jest rozładowany alternator ładuje wtedy max prądem i bardzo często dochodzi do uszkodzenia mostka prostowniczego.
Jeżeli chodzi o pojemność akumulatora (Ah) to ludziom wydaję się, że im większa pojemności akumulatora to będzie lepiej, a jest to nieprawda. Akumulator powinie zawsze pracować w stanie pełnego naładowania. Jeżeli zamontujemy akumulator o większej pojemności (Ah) niż przewiduje producent samochodu ( jest to związane z wydajnością alternatora) to niestety, ale będzie on niedoładowywany i ulegnie szybkiemu zasiarczeniu, a jeżeli zamontujemy akumulator o za małej pojemności to będzie on przeładowywany, co będzie powodowało wygotowywanie elektrolitu oraz może doprowadzić do wyginania się płyt w akumulatorze. To tak ogólnie.
Wielkie dzieki za porady, te forum jest pelne zycia
Jestem zameldowany na jednym z angielskich forum ale ciezko sie doczekac na jakies odpowiedzi. Nawet wstawilem tam kilka swoich FAQ ale w momencie jak moja aktywnosc zmalala to i odpowiedzi ........ :-)
Zgadzam sie z tym ladowaniem aku dlatego laduje go prostownikiem zanim podlacze nowego altka.
Nie mam mozliwosci sprawdzic elektrolitu bo jest to aku bezobslugowy, ale zobacze przez nastepne dwa dni czy trzyma napiecie jesli nie to znaczy ze do wymiany.
Wsadze altka 105AMP i mam nadzieje ze pociagnie wiecej niz rok ( na tyle jest gwarancja :-)
Jestem zameldowany na jednym z angielskich forum ale ciezko sie doczekac na jakies odpowiedzi. Nawet wstawilem tam kilka swoich FAQ ale w momencie jak moja aktywnosc zmalala to i odpowiedzi ........ :-)
Zgadzam sie z tym ladowaniem aku dlatego laduje go prostownikiem zanim podlacze nowego altka.
Nie mam mozliwosci sprawdzic elektrolitu bo jest to aku bezobslugowy, ale zobacze przez nastepne dwa dni czy trzyma napiecie jesli nie to znaczy ze do wymiany.
Wsadze altka 105AMP i mam nadzieje ze pociagnie wiecej niz rok ( na tyle jest gwarancja :-)