[B]Uszkodzony alternator

Czyli problemy z prądem w Opel Zafira (osprzęt elektryczny, włączniki, przekaźniki, szyby elektryczne, oświetlenie itp.)

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#391 Post autor: Harry200 »

Mocniejszy można włożyć ,czym tak obciążasz alternator że Ci padają..

Anony Mous

#392 Post autor: Anony Mous »

W ZB jest tak,że jeśli zamontowany jest fabrycznie alternator 130A to automatycznie jest mocniejszy akumulator ok 72Ah.Teraz pewnie masz 60Ah tak?

Aston

#393 Post autor: Aston »

Czyżby kolejna ofiara wymieniania altka bez akumulatora :?:

Remi

#394 Post autor: Remi »

Do tej pory mialem orginalny 105Amp, nie wiem czego mi padaja nic specjalnego nie mam w nim. Ponoc oprogramowanie zarzadzajace obciazenie altka jest wadliwe i przeciaza . Nieoficjalnie powiedzial mi to pracownik Vauxhall. Wymieniaja je tu ponoc bardzo czesto.
Jeden koles zaplacil £800 za wymiane altka, na szczescie moge se to zrobic sam.
O co chodzi z tym akumulatorem ( zaleznosc pojemnosci do mocy altka), mozecie napisac cos wiecej na ten temat?

Anony Mous

#395 Post autor: Anony Mous »

Standardowe ZB mają alternatory 105A i akumulatory 60AH.Wersje(większe zapotrzebowanie na prąd) z ogrzewaniem QuickHeat i webastem mają alternatory 130A i akumulatory ok 72-74Ah.Więc jeśli masz teraz wersję altka 105A i zamontujesz altek 130A to powinieneś zamontować aku ok 72Ah.Generalnie chodzi o to aby altek nie był za mocny do akumulatora i odwrotnie.
Po wcześniejszych naprawach alternatora sprawdzałeś stan naładowania akumulatora i gęstość oraz kolor elektrolitu?Podstawowym błędem po naprawie altka jest brak kontroli stanu aku.Jeśli akumulator jest rozładowany alternator ładuje wtedy max prądem i bardzo często dochodzi do uszkodzenia mostka prostowniczego.

Anony Mous

#396 Post autor: Anony Mous »

Jeżeli chodzi o pojemność akumulatora (Ah) to ludziom wydaję się, że im większa pojemności akumulatora to będzie lepiej, a jest to nieprawda. Akumulator powinie zawsze pracować w stanie pełnego naładowania. Jeżeli zamontujemy akumulator o większej pojemności (Ah) niż przewiduje producent samochodu ( jest to związane z wydajnością alternatora) to niestety, ale będzie on niedoładowywany i ulegnie szybkiemu zasiarczeniu, a jeżeli zamontujemy akumulator o za małej pojemności to będzie on przeładowywany, co będzie powodowało wygotowywanie elektrolitu oraz może doprowadzić do wyginania się płyt w akumulatorze. To tak ogólnie. :)

tico0

#397 Post autor: tico0 »

Marki pisze:Standardowe ZB mają alternatory 105A i akumulatory 60AH.
Czyli po raz kolejny moja zosia, nie jest standardowa bo przy altku 105A ma akumlator 72Ah ;) ...... Prawda jest jednak taka że nawet przy altku 105A jest mu bez różnicy czy ma 60Ah czy 72Ah poprostu da radę....

Anony Mous

#398 Post autor: Anony Mous »

Najlepiej sprawdzić w EPC z jakim aku wyjechała ZB z fabryki.

Anony Mous

#399 Post autor: Anony Mous »

tico0 pisze:bez różnicy czy ma 60Ah czy 72Ah poprostu da radę....
do czasu

Remi

#400 Post autor: Remi »

Wielkie dzieki za porady, te forum jest pelne zycia :piwo:
Jestem zameldowany na jednym z angielskich forum ale ciezko sie doczekac na jakies odpowiedzi. Nawet wstawilem tam kilka swoich FAQ ale w momencie jak moja aktywnosc zmalala to i odpowiedzi ........ :-)

Zgadzam sie z tym ladowaniem aku dlatego laduje go prostownikiem zanim podlacze nowego altka.
Nie mam mozliwosci sprawdzic elektrolitu bo jest to aku bezobslugowy, ale zobacze przez nastepne dwa dni czy trzyma napiecie jesli nie to znaczy ze do wymiany.
Wsadze altka 105AMP i mam nadzieje ze pociagnie wiecej niz rok ( na tyle jest gwarancja :-)

prymus
Debiutant
Posty: 38
Rejestracja: 16 mar 2011, 18:42
Lokalizacja: Radom
Model:

#401 Post autor: prymus »

czy ktoś jest w stanie rozszyfrować jaki mam alternator w zafirze B 1.9 CDTI 150KM NR VIN- WOLOAHM756G044218

Remi

#402 Post autor: Remi »

odkodowalem VIN i wyszkoczlo mi:. alternator 105 Amp / part number: 93180098

prymus
Debiutant
Posty: 38
Rejestracja: 16 mar 2011, 18:42
Lokalizacja: Radom
Model:

#403 Post autor: prymus »

a jak założę 120A lub 130A, to coś może być nie tak?

Anony Mous

#404 Post autor: Anony Mous »

Będzie za dużo ładował. Trzeba by wtedy zamontować akumulator o większej pojemności.

Remi

#405 Post autor: Remi »

Wiem z lektury ze nie powinno sie wylaczac aku calkowicie bo wtedy traci sie jakies ustawienia z ECU.
Jakie ustawienia? Czy mozna je przywrocic samemu ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka i elektronika”