Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Ja ostatnio dorwałem się do jakichś testów i przy zakupie skupię się miedzy vredestein'ami Fuldą i Uniroyalami. Mają najlepsze osiagi w stosunku do ceny i trwałości. Kumho w tych testach też wyszły nieźle, z tego co kojarzę marka ta mocno się promuje i zdobywa popularność w DE od kilku (ok 5) lat
Mam Michałki Energy Saver (kupione mocno okazyjnie) za to w rozmiarze 205/60/16 ale jak miałem przemyślenia co do zakupu to zdecydowanie skłaniałem się ku oponce
Continental ContiPremiumContact kosztowała 290 PLN za szt. teraz drożej bo sezon się zaczął. Oponka dość twarda ładnie sie trzyma w większości warunków niestety ponieważ twarda to i nieco głośniejsza. Ale albo miękka i 2 sezony albo twarda i 3 no niestety takie wybory choć ponoć Continental ContiPremiumContact2 są bardziej miękkie.
A jeśli nie takie to Nokian i3 za 277 można trafić taniej ...
System ESP (układ stabilizacji toru jazdy) jest bardzo zaawansowany, działa w oparciu o ogromną ilość czujników (czterokrotnie więcej niż w przypadku ABS-u) oto kilka z nich:
czujnik skrętu kierownicy
czujnik prędkości obrotowej wokół osi pionowej samochodu
czujnik momentu obrotowego czujnik prędkości obrotowej koła
czujnik przyspieszenia poprzecznego
czujnik ciśnienia płynu hamulcowego w przewodach.
Rozmiar opony określa również średnicę zewnętrzną koła. Jeżeli zmienimy średnicę zewnętrzną koła to zmieni się również prędkość obrotowa koła i wszyskie wskazania czujnika będą błędne.
Mogło wyjechać na 205/55R16 ponieważ jest to zamiennik opony 225/45R17 z dpouszczalną granicą błędu 3%. W takich przypadkach zmiana rozmiaru opon jest dopuszczalna.