[B]Uszkodzony alternator
- MieHor
- Zafiromaniak
- Posty: 2915
- Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
- Imię: Mieczysław
- Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Koledzy - kombinujecie jak koń pod górkę - w tym temacie jest wszystko co potrzeba wiedzieć nt. akumulatorów - jakie są zalecane dla różnych wersji Zafiry oraz jakie winny być odpowiednie do nich alternatory http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=77 - w szczególności posty na str. 1
MieHor bardzo przydatne dane> male ale.
Wszyscy pisza jak wstawisz wiekszy aku to powinienes miec odpowiednio wiekszy altek. Jak sie to ma do tej tabeli
:Z19DTH standardowe 60Ah / Rekomendacja 70AH - 74AH
To jest aku , ktory ja mam u siebie musze teraz kupic nowy aku bo obecna awaria altka mi go zabila. Mama dylemat teraz co powinienem kupic jesli wezme pod uwage wszystkie porady ? Moj altek to 105Amp wiec powinienem pozostac przy 60amp aku ale rekomendacja jest jak w tabeli. Wiec jak wsadze aku 74Amp to wedlug porad na forum powinienem wstawic wiekszy altek. Z kolei jesli brac pod uwage rekomendacje z tabeli to nie ma takiej potrzeby ??
Wszyscy pisza jak wstawisz wiekszy aku to powinienes miec odpowiednio wiekszy altek. Jak sie to ma do tej tabeli
:Z19DTH standardowe 60Ah / Rekomendacja 70AH - 74AH
To jest aku , ktory ja mam u siebie musze teraz kupic nowy aku bo obecna awaria altka mi go zabila. Mama dylemat teraz co powinienem kupic jesli wezme pod uwage wszystkie porady ? Moj altek to 105Amp wiec powinienem pozostac przy 60amp aku ale rekomendacja jest jak w tabeli. Wiec jak wsadze aku 74Amp to wedlug porad na forum powinienem wstawic wiekszy altek. Z kolei jesli brac pod uwage rekomendacje z tabeli to nie ma takiej potrzeby ??
- MieHor
- Zafiromaniak
- Posty: 2915
- Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
- Imię: Mieczysław
- Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Remi, powiem tak:
w swojej ZB z silnikiem Z19DT (120 kucyków) - fabrycznie (wg nr VIN) mam założony alternator 100 A (kod K60) - faktycznie jest Denso 105A, natomiast wg nr VIN akumulator powinien być i był Varta 60 Ah. Prawie 2 m-ce temu przyszedł czas na aku (po prostu zaniemówił), po krótkotrwałym podładowaniu pojechałem do znajomego sklepu z akumulatorami, tam mi go pomierzyli i diagnoza - aku dokonał żywota i pytanie jaki chce kupić, w pierwszej chwili byłem zdecydowany na taki sam 60 Ah - były dostępne różnych producentów w różnych cenach i różnym prądzie rozruchowym, ostatecznie zaproponowano mi abym kupił mocniejszy akumulator o jak największym prądzie rozruchowym z zapewnieniem, że posiadany alternator będzie w stanie go prawidłowo obsłużyć. Ostatecznie kupiłem Centrę Futura 72 Ah i pomimo, że fabrycznie był naładowany polecono mi go podłączyć pod prostownik na całą noc, by już na starcie współpracy z alternatorem nie był on przeciążony - sprawdzałem wielokrotnie w test mode jakie są napięcia ładowania i nie ma żadnych odchyleń od norm - w czasie jazdy 13,9 - 14,2 V
w swojej ZB z silnikiem Z19DT (120 kucyków) - fabrycznie (wg nr VIN) mam założony alternator 100 A (kod K60) - faktycznie jest Denso 105A, natomiast wg nr VIN akumulator powinien być i był Varta 60 Ah. Prawie 2 m-ce temu przyszedł czas na aku (po prostu zaniemówił), po krótkotrwałym podładowaniu pojechałem do znajomego sklepu z akumulatorami, tam mi go pomierzyli i diagnoza - aku dokonał żywota i pytanie jaki chce kupić, w pierwszej chwili byłem zdecydowany na taki sam 60 Ah - były dostępne różnych producentów w różnych cenach i różnym prądzie rozruchowym, ostatecznie zaproponowano mi abym kupił mocniejszy akumulator o jak największym prądzie rozruchowym z zapewnieniem, że posiadany alternator będzie w stanie go prawidłowo obsłużyć. Ostatecznie kupiłem Centrę Futura 72 Ah i pomimo, że fabrycznie był naładowany polecono mi go podłączyć pod prostownik na całą noc, by już na starcie współpracy z alternatorem nie był on przeciążony - sprawdzałem wielokrotnie w test mode jakie są napięcia ładowania i nie ma żadnych odchyleń od norm - w czasie jazdy 13,9 - 14,2 V
Nie wiedziałem jak zatytuować posta, bo i objawy są dziwne.
Podczas odpalonego silnika zauważyłem że podświetlenie liczników, kabiny i pozostałe światła pulsują, tzn delikatnie przygasają. Nie pomaga zwiąkszenie obrotów silnika. Około 1,5 miesiąca temu naprawiałem alternator, i boję się że znowu siada. Przez noc naładuję akumulator, może pomoże. Może ktoś z kolegów miał podobny przypadek.
Podczas odpalonego silnika zauważyłem że podświetlenie liczników, kabiny i pozostałe światła pulsują, tzn delikatnie przygasają. Nie pomaga zwiąkszenie obrotów silnika. Około 1,5 miesiąca temu naprawiałem alternator, i boję się że znowu siada. Przez noc naładuję akumulator, może pomoże. Może ktoś z kolegów miał podobny przypadek.
Jeżeli masz napięcie rzeczywiste (mierzone miernikiem) pow. 14,4-14,6 i jeszcze jego kangurze skoki to lepiej oddaj alternator do warsztatu. Zobacz też czy Ci się nie zacznie pocić akumulator - jest przeładowywany i elektrolit chce wyjść na zewnątrz:)
Obstawiam - z prawdopodobieństwem 0,99 regulator napięcia
Obstawiam - z prawdopodobieństwem 0,99 regulator napięcia
Na domiar tego Zafira zaczęła mi fiksować, światła same gasną całkowicie a po chwili się zapalją, wycieraczki przestają działać a wskazówka paliwa raz pokazuje rezerwę a raz rzeczywisty stan ilości paliwa. Z uwagi na nawał prazy nie byłem jeszcze u elekryka.
[ Dodano: Pią Sie 19, 2011 22:01 ]
No i dobrałem się dzisiaj do alternatora, osobiście wyrwałem (ciężko było). Na forum wyczytałem że w Zafirach występują dwa rodzaje alternatorów, a mianowicie Denso lub Bosch. Jakież było moje zdziwienie kiedy na plastikowym dekielku z tyłu alternatora jest wytłoczony napis "Magneti Marelli" Na obudowie alternatora nie ma żadnej informacji mówiącej że jest to Denso.
Przy okazji, może ktoś z kolegów naparawiających alternator i posiadających Zafirę b w automacie wie, co to jest za biały zbiorniczek za alternatorem?
[ Dodano: Pią Sie 19, 2011 22:01 ]
No i dobrałem się dzisiaj do alternatora, osobiście wyrwałem (ciężko było). Na forum wyczytałem że w Zafirach występują dwa rodzaje alternatorów, a mianowicie Denso lub Bosch. Jakież było moje zdziwienie kiedy na plastikowym dekielku z tyłu alternatora jest wytłoczony napis "Magneti Marelli" Na obudowie alternatora nie ma żadnej informacji mówiącej że jest to Denso.
Przy okazji, może ktoś z kolegów naparawiających alternator i posiadających Zafirę b w automacie wie, co to jest za biały zbiorniczek za alternatorem?