Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
qba1970 pisze:od jakiegoś czasu zaczęły mi piszczeć hamulce ale nie kiedy hamuję tylko podczas jazdy, klocki się kończą?
Może tak może nie. Trzeba koło ściągnąć i zobaczyć.
Może być też prowdzenie klocków bardzo zasyfione i klocek nie odbija dobrze od tarczy więc popiskuje.
Rozebrać, wyczyścić zaciski, a jak klocki to wiadomo.
Temat o tarczach, więc mam małe pytanko do kolegów czy to dobra oferta?
Przeczytałem cały temat i wyszło mi , że między jakością a ceną optymalna będzie firma brembo plus klocki ferodo.
witam kolegów może ktoś jeszcze wrazi opinie na temat tego zestawu też czeka mnie wymiana bo mam bicia na kierownicy i zastanawiam się nad tym zestawem co kolega wyżej cena przyzwoita co wy na to?
Temat o tarczach, więc mam małe pytanko do kolegów czy to dobra oferta?
Przeczytałem cały temat i wyszło mi , że między jakością a ceną optymalna będzie firma brembo plus klocki ferodo.
Proszę o kilka opinii doświadczonych kolegów.
Z góry dziękuję za pomoc.
Pozdrawiam
Bardzo dobry zestaw ostatnio do mojej zakładałem klocki ferrodo znakomicie się spisują, tylko do tych klocków założyłem tarcze Mikoda, ale Brembo też są bardzo dobre, dlatego możesz śmiało brać i zakładać.
u mnie też biją tarcze, choć klocków jest jeszcze z 80%, nasuwa się pytanie, jak najprościej wymienić tarcze, klocki muszą być zdemontowane rozumiem, płyn hamulcowy?
rampi pisze:u mnie też biją tarcze, choć klocków jest jeszcze z 80%, nasuwa się pytanie, jak najprościej wymienić tarcze, klocki muszą być zdemontowane rozumiem, płyn hamulcowy?
To proste, okręcasz zacisk hamulcowy, wyjmujesz klocki, odkręcasz prowadzenie zacisku tzw. jarzmo, następnie jedna małą śrubkę na tarczy, i najlepiej mocno uderzyc młotkiem w tarcze w jej dolną część(ja tak zrobiłem) i tarcza schodzi. Montaż w odwrotniej kolejności.
Aha najważniejsze mieć wszystkie odpowiednie narzędzie.
rampi pisze:u mnie też biją tarcze, choć klocków jest jeszcze z 80%, nasuwa się pytanie, jak najprościej wymienić tarcze, klocki muszą być zdemontowane rozumiem, płyn hamulcowy?
Montaż w odwrotniej kolejności.
Aha najważniejsze mieć wszystkie odpowiednie narzędzie.
I dobrze wyczyścić powierzchnie tarczy i przylegającej do niej powierzchni bo jak będzie rdza to przylegać będzie krzywo i znowu będzie bić tarcza.
Wymiana płynu hamulcowego nie jest konieczna. Pamiętaj, żeby spokojnie hamować (w miarę możliwości ) przez pierwsze min. 100km, żeby się klocki z tarczami ułożyły.
Przy nowych zestawach spotkałem się nawet z liczbą 300km podaną przez producenta.
czyli godzina i wymienione, mowa o samych tarczach:)) a jeśli tarcza bije, można oznaczać, że i klocki sie nierówno ścierają, co zatem może powodować źle dla tarcz...
W zeszlym tygodniu wymienilem wszystkie 4 tarcze . Kupilem BREMBO , ale u mnie na miejscu . Za przod dawalem po150 zl/szt za tyl po 105 zl/ szt . Cena w aukcji jest dobra , bo z przesylka masz ok . 390 zl /kpl. a same klocki to pewnie ok. 160 zl . Ja jednak wolalem kupic na miejscu ,ale na pewno Brembo to dobry wybor .
bicie? spotkało mnie to na wakacjach w trójmieście, wywarzanie nie pomogło. okazło się że jedna aluma przednia miala krzywizne i na drugim kole guma miała lekki balon. Doraźnie przełożono na tył a przy wymanie na zimówki trza dosadnie się tym zająć.
[ Dodano: Pon Sie 29, 2011 00:27 ]
klocki prawy tył mają coś koło 5mm i to właśnie one piszczą a z drugiej strony coś koło 8mm, oczywiście miara szacunkowa (na oko). co może być powodem iż nierównomiernie się ścierają?
Witam
Mam taki drobny problem z hamulcami w mojej Zafirce a mianowicie, skończyły mi się hamulce z tyłu, wymieniłem na nowe i się zaczęło mi mocno grzać jedno koło (tył za kierowcą) jechałem w dłuższą trasę (3 kkm) i po tej trasie hamulce wyglądały jak na załączonym obrazku, niecały miesiąc po założeniu, pojechałem z reklamacją do firmy gdzie wymieniałem, przy mnie zdjęli koło i... no właśnie tłoczki chodzą lekko, linka od ręcznego chodzi lekko... wszystko chodzi lekko, żadnych zapieczeń czy czegoś w tym rodzaju. Zachowali się w porządku i wymienili mi jeszcze raz na nowe, i było teoretycznie w porządku, ale dziś zauważyłem że znów się koło grzeje... i nie mam pojęcia co to może być??. ktoś jakieś pomysły ma?