Radio gubi ustawienia po zgaszeniu...
Moderator: Sebu$
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1143
- Rejestracja: 01 maja 2009, 12:23
- Imię: Mirek
- Lokalizacja: Lublin
- Auto: Opel Zafira A 1,8 Elegance
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: X18XE1
- Gender:
Radio gubi ustawienia po zgaszeniu...
...Auta. Dodam że radyjko nie fabryczne, dopuki był oryginał było wpożo. Będę wdzięczny za pomoc
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1143
- Rejestracja: 01 maja 2009, 12:23
- Imię: Mirek
- Lokalizacja: Lublin
- Auto: Opel Zafira A 1,8 Elegance
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: X18XE1
- Gender:
Właśnie wracam z autka... Okazało się że nie mam tego żółtego tylko czerwony, narazie zamieniłem je miejscami w kostce, czy będzie dobrze okaże się jutro bo juz troszkę za zimno na dworze na dłuzsze posiedzenia.
Dzięki za pomoc. Pozdrawiam
--scalone--
Witam. Oczywiście pomogło Pamięc wróciła na swoje miejsce i przy okazji spowrotem mam tzw. kulturę zapłonu Czyli jak cosik to wystarczy zamiana a nie mostkowanie(na innych Oplowskich forach piszą że mostkowanie może doprowadzac do rozładowywania aku)Pozdro
Dzięki za pomoc. Pozdrawiam
--scalone--
Witam. Oczywiście pomogło Pamięc wróciła na swoje miejsce i przy okazji spowrotem mam tzw. kulturę zapłonu Czyli jak cosik to wystarczy zamiana a nie mostkowanie(na innych Oplowskich forach piszą że mostkowanie może doprowadzac do rozładowywania aku)Pozdro
Ostatnio zmieniony 20 lis 2009, 00:31 przez firek, łącznie zmieniany 1 raz.
Sama zamiana skutkuje tym że radio działa tylko po włączeniu stacyjki. Ale jak ktoś nie potrzebuje posłuchać radia na postoju może tylko zamienić. Jeżeli jest na kostce tylko czerwony przewód to prawdopodobnie czerwony z żółtym jest zmostkowany między kostką a radiem. Większość radyjek ma możliwość konfiguracji opcji zasilania poprzez przełączanie przewodów żółtego i czerwonego za pomocą złączek na tych przewodach.
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1143
- Rejestracja: 01 maja 2009, 12:23
- Imię: Mirek
- Lokalizacja: Lublin
- Auto: Opel Zafira A 1,8 Elegance
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: X18XE1
- Gender:
To znaczy że zamiast wspomnianego przez kolegów żółtego kabelka u mnie jest czerwony(+ po kluczyku) i tak samo czerwony (+ stałe zasilanie)BajBus pisze:a to?firek pisze:Okazało się że nie mam tego żółtego tylko czerwony, narazie zamieniłem je miejscami w kostce
Jacko napisał:Sama zamiana skutkuje tym że radio działa tylko po włączeniu stacyjki.
NO to ja niewiem czyba jakos dziwnie zamieniłem, ale u mnie radyjko gra i na postoju bez kluczyka w stacyjce, oczywiscie po godzinie grania wyłącza się jak w fabrycznym
Trzeba zacząć od tego jakie to radio. Marka, model. W niektórych są dwa przewody, czerwony zasilanie i żółty pamięć. Inne mają tylko jeden. Cała filozofia. Jeśli są dwa to żółty musi być podłączony na stałe do +12V. Czerwony wg. uznania, radio po stacyjce lub na stałe. Większość radyjek ma dwa przewody ze względu na możliwość wyboru opcji załączania.
Zapoznałem się z tematem tylko....
Ktoś mógł by powiedzieć który czerwony i żółty kabel mam zamienić ze sobą?
Najlepiej jakieś zdjęcie lub obrazek z rozkładem kabli w kości zasilającej.
Szkoda jechać z taką pierdołą do elektryka i zostawiać kase niepotrzebnie gdy można to zrobić samemu tylko potrzebuje pomocy które te kable pozamieniać.
Właśnie przeglądałem stronę Studio24 gdzie widnieją rozpiski kostek ISO z Opla
Opel
modele Philips CAR400 kość A
4 - +12V po stacyjce
7 - +12V z akumulatora
Rozumiem że musze pozamieniać kable pomiędzy 4 a 7 wejściem nie bacząc na kolory tak?
Czy muszą to być odpowiednio żółty i czerwony?
W moim przypadku to w wejściu 4 i 7 są kable innego kolory niż żółty i czerwony. Z tego co pamiętam to chyba tylko żółty jest ale czerwonego brak lub odwrotnie.
Ktoś mógł by powiedzieć który czerwony i żółty kabel mam zamienić ze sobą?
Najlepiej jakieś zdjęcie lub obrazek z rozkładem kabli w kości zasilającej.
Szkoda jechać z taką pierdołą do elektryka i zostawiać kase niepotrzebnie gdy można to zrobić samemu tylko potrzebuje pomocy które te kable pozamieniać.
Właśnie przeglądałem stronę Studio24 gdzie widnieją rozpiski kostek ISO z Opla
Opel
modele Philips CAR400 kość A
4 - +12V po stacyjce
7 - +12V z akumulatora
Rozumiem że musze pozamieniać kable pomiędzy 4 a 7 wejściem nie bacząc na kolory tak?
Czy muszą to być odpowiednio żółty i czerwony?
W moim przypadku to w wejściu 4 i 7 są kable innego kolory niż żółty i czerwony. Z tego co pamiętam to chyba tylko żółty jest ale czerwonego brak lub odwrotnie.