Problem z cyrkulacją powietrza

Czyli: chłodzenie, grzanie, termostat, chłodnice, webasto, nagrzewnica

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Bodo

#46 Post autor: Bodo »

robertgl17, miałem dokładnie to samo wymieniłem całe to ustrojstwo i po sprawie.

robertgl17
Przeglądacz
Posty: 73
Rejestracja: 02 maja 2010, 22:26
Imię: Rob
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Opel Zafira A 1.9 Comfort
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:

#47 Post autor: robertgl17 »

No ale silnik działa, wewnątrz brak jest mechanicznych uszkodzeń ( bynajmniej ja takich nie zauważyłem )
więc co jest nie tak ???

radziko
Bywalec
Posty: 119
Rejestracja: 22 wrz 2010, 12:52
Imię: Radek
Lokalizacja: Suwałki
Auto: Opel Zafira B 1.8
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#48 Post autor: radziko »

To mnie też zaskoczyłeś tym wnętrzem. Myślałem że tam jest jakiś przekaźnik, a ty niespodzianka silniczek i zębatki. Jak podłączysz silniczek pod napięcie to kręci się cały czas czy dochodzi do pewnego momenty i zatrzymuje się? Myślę że może być jakiś opór na zębatkach bądź po prostu silniczek jest przegrzany i bez obciążenia tylko się kręci.

lukaszek_0583

#49 Post autor: lukaszek_0583 »

to w końcu jak klapka jest otwarta to jest nawiew wewn.? czy jak jest zamknięta?

Anony Mous

#50 Post autor: Anony Mous »

lukaszek_0583 pisze:to w końcu jak klapka jest otwarta to jest nawiew wewn.? czy jak jest zamknięta?
Otwarta - nawiew wewnętrzny.

Doom

#51 Post autor: Doom »

Witam.

Od kilku dni zauważyłem że dmuchawa zaczęła mi terkotać, jak się do niej najłatwiej dobrać żeby zobaczyć co się dzieje ? Od podszybia ? Czy tak są tylko wycieraczki ? I co to może terkotać ? Dźwięk jest taki jak kiedyś wsadzało się kawałek plastiku (z kubka od lodów) w szprychy roweru :) Zwalnia razem z obrotami.

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#52 Post autor: Harry200 »

Do dmuchawy możesz się dostać od dołu przy nogach pasażera..Mogło Ci się coś dostać w dmuchawę,filtr przeciwpyłkowy masz w porządku. :?:

Doom

#53 Post autor: Doom »

Samochód dopiero co kupiony( w grudniu), jak na razie wymieniłem rozrząd, płyny, olej. Do filtrów dopiero dochodzę więc jeszcze nie wiem ale na dniach się zainteresuje :)

rolex24
Przeglądacz
Posty: 56
Rejestracja: 02 maja 2010, 22:26
Imię: Robert
Lokalizacja: Elbląg
Auto: Zafira C 2012 Innovation
Model: ZC
Oznaczenie silnika: A20DTH
Gender:

#54 Post autor: rolex24 »

Cztery strony odpowiedzi i nadal nie ma sensownej odpowiedzi dlaczego siłownik raz sie załącza a raz nie. Silnik w siłowniku klapy wyłacza się na zasadzie zwarcia( gdy dojdzie do końca) .Uszkodzeniu ulega przekaznik-plytka sterująca tym silnikiem dlatego silnik sie nie wyłacza i nie może ruszyć w przeciwną stronę(lampka na przycisku obiegu nie włącza się) więc jeśli wyjęty siłownik podłaczony pod zasilacz kręci dobrze to uszkodzony jest sterownik tego siłownika
Ostatecznie w układzie recyrkulacji powietrza mamy dwie usterki
-spadający popychacz kopuły
-uszkodzony sterownik siłownika

dochodzi tez problem niepasującego filtra kabinowego filtron -trzeba nożyczkami go 1mm skrócić

spiryt7

#55 Post autor: spiryt7 »

drodzy klubowicze ja również mam problem z parowaniem szyb,wymieniłem filtr kabinowy na nowy i szyby nadal parują.Pewnie będzie to wina tej klapki obiegu wewnętrznego.Proszę was o zdjęcia tej dzwigni która za to odpowiada w którym miejscu ona się znajduje.Z góry bardzo dziękuje. :D

adasko

#56 Post autor: adasko »

Albo nagrzewnica puszcza i masz cały czas mokro pod nogami pasażera, sprawdź wykładzine.

spiryt7

#57 Post autor: spiryt7 »

Nie nagrzewnica jest ok.

[ Dodano: Sob Sty 28, 2012 12:31 ]
Panowie jak odkręcić ten silniczek od obiegu wewnętrznego

Awatar użytkownika
ekmir
Mieszkaniec
Posty: 393
Rejestracja: 16 sie 2012, 22:24
Lokalizacja: lubuskie
Model:

#58 Post autor: ekmir »

rolex24 pisze:Cztery strony odpowiedzi i nadal nie ma sensownej odpowiedzi dlaczego siłownik raz sie załącza a raz nie. Silnik w siłowniku klapy wyłacza się na zasadzie zwarcia( gdy dojdzie do końca) .Uszkodzeniu ulega przekaznik-plytka sterująca tym silnikiem dlatego silnik sie nie wyłacza i nie może ruszyć w przeciwną stronę(lampka na przycisku obiegu nie włącza się) więc jeśli wyjęty siłownik podłaczony pod zasilacz kręci dobrze to uszkodzony jest sterownik tego siłownika
Ostatecznie w układzie recyrkulacji powietrza mamy dwie usterki
-spadający popychacz kopuły
-uszkodzony sterownik siłownika
A gdzie znajduje się ten sterownik siłownika?

majek

#59 Post autor: majek »

No właśnie - gdzie?

Czy ktoś już uporał się z tym? Gdzieś wyczytałem, że to wirnik silniczka elektrycznego ulega uszkodzeniu ("odkleja się") - czy ktoś to przerabiał?

mariusz1974

#60 Post autor: mariusz1974 »

majek pisze:No właśnie - gdzie?

Czy ktoś już uporał się z tym? Gdzieś wyczytałem, że to wirnik silniczka elektrycznego ulega uszkodzeniu ("odkleja się") - czy ktoś to przerabiał?
witam miałem podoby problem .rozebrałem i wyczyściłem wirnik i komutator i wszystko ładnie chodzi .pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „Klimatyzacja, ogrzewanie, układ chłodzenia”