[B]Uszkodzony alternator
Krotko i zwięźle:
1. Napięcie w test mode od 13,0 (obciążony) do 13,5 (bez obciążenia)
2. Wymieniony 4 letni akumulator na 74 Ah Varta Silver 750 A ładowanie analogicznie 13,2 do 13,8
3. Nie wytrzymałem - zawiozłem do elektryka - ładowanie 13,9 do 14,4 - przyczyna: skorodowany przewód główny
Alternator 140 A, przebieg 163 tyś.
1. Napięcie w test mode od 13,0 (obciążony) do 13,5 (bez obciążenia)
2. Wymieniony 4 letni akumulator na 74 Ah Varta Silver 750 A ładowanie analogicznie 13,2 do 13,8
3. Nie wytrzymałem - zawiozłem do elektryka - ładowanie 13,9 do 14,4 - przyczyna: skorodowany przewód główny
Alternator 140 A, przebieg 163 tyś.
Kabel pomiędzy alternatorem a rozrusznikiemsebaolkusz pisze:Który- masa czy ten od plusa a może inny.
To moim zdaniem powinieneś sprawić sobie nowy, w ten sposób kiedyś niespodziewanie Tobie padnie i nie pojedziesz. Inna sprawa, że prawdopodbnie niepotrzebnie obciążasz alternator, który ładuje ile wlezie w ten akumulator. Mój 4 letni też jeszcze ze spokojem dawał radęsebaolkusz pisze:U mnie akumulator ma = 6 lat
po kolejnej wymianie altka wmontowalem sobie wskaznik napiecia. W ten sposob bede mogl monitorowac i reagowac na zmiany napiecia.
zdjecie miernika
zdjecie miernika
to jest napięcie bezpośrednio na akumulatorze?Remi pisze:po kolejnej wymianie altka wmontowalem sobie wskaznik napiecia. W ten sposob bede mogl monitorowac i reagowac na zmiany napiecia.
zdjecie miernika
To byl moj pomysl, po prostu zbyt duzo mnie kosztuje wymiana altkow i aku ( 3-ci altek).Co prawda sam je wymieniam ale i tak za czesci trzeba zaplacic.
Zrobilem to dzisiaj wycialem otwor przy pomocy wiertarki modelarskiej sam miernik kupilem na ebay (Item number: 180701572622).
Szybke wycialem z klockow lego, podebralem synowi z zestawu :-) bo pasowalo kolorystycznie do tapicerki. Sam panel jest latwy do wyciagniecia, dwie srubki na dole i wychodzi.
Mam nadzieje ze w ten sposob bede mogl zareagowac szybciej na jakies anomalia, nieprawidlowosci w ladowaniu i w ten sposob powinno mi sie udac uratowac nastepnym razem aku i uchronic sie przed pozarem altka (ostatni mi sie zapalil jak dioda siadla i zrobila zwarcie do masy).
Zrobilem to dzisiaj wycialem otwor przy pomocy wiertarki modelarskiej sam miernik kupilem na ebay (Item number: 180701572622).
Szybke wycialem z klockow lego, podebralem synowi z zestawu :-) bo pasowalo kolorystycznie do tapicerki. Sam panel jest latwy do wyciagniecia, dwie srubki na dole i wychodzi.
Mam nadzieje ze w ten sposob bede mogl zareagowac szybciej na jakies anomalia, nieprawidlowosci w ladowaniu i w ten sposob powinno mi sie udac uratowac nastepnym razem aku i uchronic sie przed pozarem altka (ostatni mi sie zapalil jak dioda siadla i zrobila zwarcie do masy).
Po 3dniach nieużywania auta odpaliłem i po 2 kilometrach zapaliła się lampka ładowania. Diagnoza u machera - nie ładuje alternator: padła elektronika.
Dziwne, że tak od odpalenia po okresie nieużywania padło???? Co prada macherzy naprawili ale przyznam, że niepokoi mnie przyczyna. Czy one tak padają "od przekręcenia kluczyka".
Gdzieś czytałem, że awaria alternatora fabrycznego to normalka. Chciałbym aby pochodzilo po remoncie.
Auto Zafira B, 2005, 1,9CDTI 120km
Co o tym myśleć.
Acha, naprawa wyniosła 580 zł. Czy mam po odłączeniu zasilania przeprowadzić jakieś szczególne czynności? Odpaliłem auto i pochodziło do włączenia się wentylatora. Czy komp się załadował?
Pozdr.
Dziwne, że tak od odpalenia po okresie nieużywania padło???? Co prada macherzy naprawili ale przyznam, że niepokoi mnie przyczyna. Czy one tak padają "od przekręcenia kluczyka".
Gdzieś czytałem, że awaria alternatora fabrycznego to normalka. Chciałbym aby pochodzilo po remoncie.
Auto Zafira B, 2005, 1,9CDTI 120km
Co o tym myśleć.
Acha, naprawa wyniosła 580 zł. Czy mam po odłączeniu zasilania przeprowadzić jakieś szczególne czynności? Odpaliłem auto i pochodziło do włączenia się wentylatora. Czy komp się załadował?
Pozdr.