Problemy z działaniem ESP - ABS - TC

Czyli problemy z prądem w Opel Zafira (osprzęt elektryczny, włączniki, przekaźniki, szyby elektryczne, oświetlenie itp.)

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
wojtasek
Debiutant
Posty: 38
Rejestracja: 25 kwie 2010, 01:20
Imię: Wojciech
Lokalizacja: Mosina/Poznań
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#331 Post autor: wojtasek »

no nie za bardzo o to chodziło to są zwykłe rurki od pompy absu a chodzi o coś takiego

Obrazek

Grzesiek

#332 Post autor: Grzesiek »

No wlasnie, wiec pewnie nie mam :(

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#333 Post autor: Harry200 »

Tak u Ciebie jest tylko ABS z TC..

Anony Mous

#334 Post autor: Anony Mous »

Nie wiem o co chodzi. Po odpaleniu auta ( po dłuższym postoju np. kilka godzin ) świecą się kontrolki ABS i ESP i nie gasną w trakcie jazdy. Zatrzymuję się , wyłączam silnik i uruchamiam ponownie, i gasą. Wystarczy również wyłączyć silnik zaraz po pierwszym uruchomieniu i ponownie odpalić, i gasną. Co to może być????? :roll:

Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#335 Post autor: MieHor »

Sprawdź przede wszystkim alternator oraz stan akumulatora

Anony Mous

#336 Post autor: Anony Mous »

Akumulator jest ok, kręci jak oszalały i nie ma problemów z uruchamianiem silnika, więc skoro akumulator jest właściwie naładowany tzn., że alternator ładuje :)

aleks27

#337 Post autor: aleks27 »

sprawdz sobie z pelnym obciazeniem czy dobrze ci laduje alternator,u mnie aku byl za stary i nieprzyjmowal juz tyle pradu z altka,tyle ze u mnie kontrolka abs lekko żarzyła

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#338 Post autor: Harry200 »

Ja też bym stawiał na za niskie napięcie po odpaleniu samochodu,ABS wyłacza się chyba poniżej 11V,błedów nie odczytywałeś. :?:

Anony Mous

#339 Post autor: Anony Mous »

Nie wyskoczyły żadne błędy. Po przegazowaniu również nie gasną. Jedynie po zgaszeniu i ponownym uruchomieniu silnika :?:

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#340 Post autor: Harry200 »

Dziwne,jak kontrolki nie gasną to znaczy że bład w zakładce ABS TC jest a on sam się od razu nie kasuje..

darkp1

#341 Post autor: darkp1 »

U mnie dokładnie ta sama sytuacja, też stawiam na akumulator.

Anony Mous

#342 Post autor: Anony Mous »

darkp1, miałeś taką sytuacje czy masz nadal?

Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#343 Post autor: MieHor »

Miałem ten problem w ZA i była to pierwsza oznaka umierającego akumulatora, po wymianie na nowy problem zniknął

firek
Zafiromaniak
Posty: 1143
Rejestracja: 01 maja 2009, 12:23
Imię: Mirek
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel Zafira A 1,8 Elegance
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X18XE1
Gender:

#344 Post autor: firek »

krasnal, pierwszy z objawów kończącego się aku. Przy rozruchu napięcie w instalacji spada do około 10 V a dla układu ABS i ASP jest to znak że nie ma dla niego odpowiednich warunków do normalnej pracy i stąd zapalenie kontrolek. Ewentualnie posprawdzałbym bym jeszcze masy w aucie tzn przejścia pomiędzy aku a silnikiem i nadwoziem. Pozdrawiam

Anony Mous

#345 Post autor: Anony Mous »

firek pisze:Przy rozruchu napięcie w instalacji spada do około 10 V a dla układu ABS i ASP jest to znak że nie ma dla niego odpowiednich warunków do normalnej pracy i stąd zapalenie kontrolek.
To dlaczego po ponownym uruchomieniu silnika ( za kilka sekund ) wszystko jest ok?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka i elektronika”