[A] Problemy związane z użytkowaniem instalacji LPG - PB

Posty na tematy techniczne, które nie pasują do żadnego innego działu technicznego, np. HowTo, porady wykonane przez użytkowników.

Moderator: Mariusz

Wiadomość
Autor
GDA

#421 Post autor: GDA »

Woytas pisze: Zrobić to mogą w dobrym zakładzie montującym LPG.
No to spróbuję zaciągnąć języka tam gdzie byłem z "rezerwą" bo mi się spalił "zegarek" na butli

gregorkrk

#422 Post autor: gregorkrk »

H,Łajszczak pisze:Błąd ten oznacza za ubogą lub za bogatą mieszankę ,na początek sprawdź sondę lambda,a nie masz silnika zagazowanego... :?:
odgrzeje kotleta

Jeżeli jest zagazowany?
Bo mi też taki błąd wyskoczył ale póki co się nie powtarza , ale chciałbym się dowiedzieć więcej o tym błędzie/.

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#423 Post autor: Harry200 »

Ten błąd często wyskakuje przy instalacji gazowej jak zaczyna być problem z jakością mieszanki.Na benzynie rzadziej występuje problem z jakością mieszanki paliwowo-powietrznej..No i oczywiście jak sonda nawala też będzie to skutkowało takim błędem..

gregorkrk

#424 Post autor: gregorkrk »

aha.
ja miałem ten błąd jak kupiłem samochód skasowałem go i jak narazie sie nie wyświetla.

Ale niestety mam problem z błedem czujnika spalania stukowego-czujnik wymieniłem i dalej sie bład wyswietla :x

firek
Zafiromaniak
Posty: 1143
Rejestracja: 01 maja 2009, 12:23
Imię: Mirek
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel Zafira A 1,8 Elegance
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X18XE1
Gender:

#425 Post autor: firek »

gregorkrk, Pytanie o który błąd CI chodzi, czy o ten z początku tematu P0100 i P0110, czy o ten który zupełnie tematu nie dotyczy P0170(poczytaj w temacie o LPG).

punta25

#426 Post autor: punta25 »

Witam
potrzebuję rady co do montażu instalacji lpg. jestem zupełnym laikiem ale wyczytałam sobie że do mojej mani bedzie ok instalacja landi renzo i taka miałam zakładać ale facet z polecanego warsztatu poinformował mnie ze takiej nie zakładają tylko moze mi założyć jakaś kompaktową z listwą wtryskową matrix 344 za 2300zł. teraz sama nie wiem czy szukać warsztatu gdzie załozą mi landi czy załozyć taka jak on mi polecał??zastanawia mnie fakt, że nie podał mi nazwy instalacji kurcze... :/
pozdrawiam

Anony Mous

#427 Post autor: Anony Mous »

punta25 pisze:zastanawia mnie fakt, że nie podał mi nazwy instalacji kurcze...
Dlatego zapytaj go o nazwę i wróć z pytaniem na forum. Nikt Ci nie doradzi czy będzie dobra nie znając nazwy. Ladni renzo jest ok ale ok jest również najtańszy polski Stag ;) więc do wyboru mamy sporo. Landi natomiast nie obsługuje matrixów, Stag tak. Matrixy 344 mają wydajność max 30KM na cylinder więc z twoim silnikiem sobie poradzą.

tico0

#428 Post autor: tico0 »

GDA pisze:w takim samochodzie regulacja zaworów? a co stukają? ja mówię nie - no to on na to - to co tu regulować?
Nie zdążą stukać bo się wypalą.... regulacja bardzo ważna rzecz ! albo przynajmniej sprawdzenie stanu szczelin by móc na czas reagować wystarczy co 30tyś.
Woytas pisze:Generalnie w Wawie, Ci Panowie "solidni magicy" od instalacji LPG już przy montażu regulują zawory w tym silniku, a potem co 30000km regulacja, a co 60000 wymiana płytek.
Z regulacją i kontrolą podpisuję się pod tym w 100% ale wymiana co 60 tyś. :?: :shock: to już jest naciąganie klienta.... jak przerwy są ok to płytek się nie rusza i tyle. No chyba że to są solidni magicy-naciągacze....

punta25

#429 Post autor: punta25 »

dzwoniłam i pytałam. to stag i jakies cyferki-tego juz nie zapamiętałam ale znalazłam sobie warsztat gdzie zakładaja lovato smart a podobno tą instalację firmuje landi więc może ta byłaby lepsza?? o dziwo facet za lovato powiedział mi 2200zł. co sądzicie o takim rozwiazaniu?? mechanik mi mówił ze od roku montuje te instalacje i spoko są ale mówić mozna wiele... co wy sądzicie o lovato??
pozdrawiam

tico0

#430 Post autor: tico0 »

Użytkowałem staga 300 i powiem bez problemowa instalacja, zrobina oczywiście przez osobę wiedzącą co robi ;) a nie grzebaka jakim jest 70 % "gazowników w PL ..... mogę staga polecić z czystym sumieniem :D .

Anony Mous

#431 Post autor: Anony Mous »

Ja również w trzecim samochodzie mam Staga i nie miałem z nim najmniejszego problemu.

Woytas

#432 Post autor: Woytas »

tico0 pisze: ale wymiana co 60 tyś.
Wiesz, nie jestem fachowcem w tym temacie ;) , piszę wg. informacji zaciągniętych w kilku punktach w Wawie (tych punktach, które są uważane za naprawdę solidne).
tico0 pisze:No chyba że to są solidni magicy-naciągacze....
10 zł za płytkę :shock: + 120 netto za robotę...nie czułbym się naciągnięty ;) ... a spokój miałbym większy.
Oczywiście zaznaczam, że zalecają nie nakazują, zawsze sprawdzają stan elementów.
To tak jak z rozrządem...też uważasz, że naciągają i zalecają wymianę max po 90000, jak w papierach jest zalecane po dużo większym przebiegu?
Nie dajmy się zwariować, każdy z Nas ma rozum i sam decyduje o tego typu robotach przy swoim aucie. ;) Ja zawsze wychodziłem z założenia, że profilaktyka jest ważniejsza niż na gwałt reanimacja - do tej pory...a jeżdżę już troszkę autami i natłukłem więcej niż troszkę kilometrów - sprawdza się moja teoria (w moim przypadku) :) No ale mniejsza o większość najważniejsze jest zachowanie tego prikazu regulacji co 30kkm.
:piwo:

firek
Zafiromaniak
Posty: 1143
Rejestracja: 01 maja 2009, 12:23
Imię: Mirek
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel Zafira A 1,8 Elegance
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X18XE1
Gender:

#433 Post autor: firek »

A ja z czystym sumieniem moge polecic instalcję kompletną firmy LOVATO i jak zaznaczyłem jest to instalka kompletna a więc komputer, wtryski i reduktor jest firmowane przez jednego producenta-LOVATO.(Niestety STAG to tylko komputer, reszta podzespołów według uznania warsztatu) Sama instalacja jest rozprowadzana w Polsce przez firme Landi a więc również głównego dystrybutora Landi Renzo(całe zaplecze techniczne jest wspólne). Tak jak kolega pisze instalacja ta dla silnika 4-cylindrowego o mocy do 130 KM kosztuje od 2100-2300 w zalezności od warsztatu i z mijej jakiejs tam praktyki warsztatowej sprawuje sie zupełnie poprawnie, a więc nie sprawia kłopotów uzytkownikowi. ;) Pozdrawiam.

bukaj

#434 Post autor: bukaj »

Witam,

Planuję zakup Opla Zafiry, 2007, silnik 1,8. Dowiedziałem się że w nie których silnikach nie da się (lub można na własną odpowiedzialność) zamontować instalację LPG.
Do tej grupy należą niby wszystkie silniki serii Z18XEP i Z18XER. Problem w tym że wszystkie zafiry 1,8 mają takie silniki :/
Czy wiecie coś na ten temat? Mogę kupować z silnikiem 1,8?

Pozdrawiam

djrafix

#435 Post autor: djrafix »

Witam, mam pytanie, bo ostatnio jakos dosc czesto na lpg podczas jazdy moja zafira zaczyna strzelac w dolot niszczac go i rozrywajac juz kupowalem drugi mam zaklejony teraz tasma na gada :lol: . Wczesniej mialem zalozony sportowy stozkowy filtr powietrza,myslalem,ze to moze przez to tak sie dzieje i zalozylem standardowy filtr ze standardowa obudowa, ale jednak na nic sie to nie zdalo dalej strzela :x . Na benzynie nie ma zadnych wybuchow podczas jazdy w dolot, aby na LPG sa te strzaly. Ktos zna przyczyne?, moze podkrecic u gazownika ilosc doplywu gazu ale czy to cos pomoze? :-o

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólna technika”