[B]Problemy związane z tylnymi lampami Zafira B

Czyli problemy z prądem w Opel Zafira (osprzęt elektryczny, włączniki, przekaźniki, szyby elektryczne, oświetlenie itp.)

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
andwi
Przeglądacz
Posty: 53
Rejestracja: 19 mar 2010, 20:26
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Tychy
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z16XER
Gender:

#16 Post autor: andwi »

Fabrycznie wkładają komplet żarówek, ale zgodnie z polskimi przepisami ta po prawej nie świeci i jest traktowana jako zapasowa. Zdaje się, że to było nawet gdzieś w instrukcji obsługi.

Carcom1

#17 Post autor: Carcom1 »

a czy ta żarówka u Ciebie świeci ??[/

Nie, nie świeci się

jaro9

#18 Post autor: jaro9 »

andwi pisze:Fabrycznie wkładają komplet żarówek, ale zgodnie z polskimi przepisami ta po prawej nie świeci i jest traktowana jako zapasowa. Zdaje się, że to było nawet gdzieś w instrukcji obsługi.
Po tym poście myślę że sprawa wyjaśniona. Dzięki za info.

billi_

#19 Post autor: billi_ »

Doktoryzowałem się w tym temacie przy samej lampie i zauważyłem że nawet przewód nie jest podpięty do zacisku doprowadzającego do tej żarówki. Ale ciekawym pomysłem jest zainstalowanie żarówki jednowłóknowej na samej górze gdzie jednorazowo świeci i pozycja i stop z tej samej żarówki, chociaż Helmut - poprzedni właściciel - po dwóch stronach wpychał na siłę żarówki dwuwłóknowe... pogiął zaciski ale dopiął swego...

Piotrek413

#20 Post autor: Piotrek413 »

Poprzez zastosowanie żarówki jednowłóknowej komputer steruje napięciem na niej. I podczas naciśnięcia pedału hamulca idzie większy prąd do niej i mocniej świeci.
Niestety poprzez takie rozwiązanie nie da się ominąć komputera i modułu haka. Można by podłączyć poprzez moduł uniwersalny (tańszy) do lampy ale wtedy nie będzie stopu w przyczepce. Próbowałem ten problem rozwiązać na wiele sposobów ale poległem.
Po podłączeniu modułu nieoryginalnego nie wyskakują błędy :) Ale trzeba inaczej rozwiązać sprawę z światłami i stopem.
Trochę zbłądziłem z tematu :lol: ale jeśli komuś wyda się to ciekawe to proszę pisać to rozwinę jak można bez oryginalnego modułu zrobić działające światła w przyczepce.

A odnośnie lampy tylnej, w jaki sposób w środku lampy mam zdechłą muchę? :lol:

tico0

#21 Post autor: tico0 »

Piotrek413 pisze:A odnośnie lampy tylnej, w jaki sposób w środku lampy mam zdechłą muchę?
Nie wiem, ale też mam :lol:

Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#22 Post autor: MieHor »

Pewnie się tam urodziła :lol: i została na zawsze

Przemcio

#23 Post autor: Przemcio »

Ja znalazłem komara Obrazek

zorro

#24 Post autor: zorro »

W nawiązaniu do żarówki w prawej lampie ( tej odłaczonej) - podłaczyłem ja z lewą lampą i mam dwa swiatła przeciwmgłowe - nie wiem tylko czy to jest zgodne z przepisami - moze jest ktos w temacie i wie czy mogą z tyłu świecić dwa przeciwmgłowe czy musi tylko lewe?

tico0

#25 Post autor: tico0 »

Dużo aut ma dwa tylne przeciwmgielne (fabrycznie) więc napewno jest to zgodne z prawem... opel jak zwykle oszczędza....

kicaj

#26 Post autor: kicaj »

z tego co mi wiadomo to na niektore rynki wychodzilo auto z dwoma przeciwmglowymi...

a co do offtopu dotyczacego co znaleziono w kloszach, to nie uwiezycie... ja znalazlem zarowki ;)

zorro

#27 Post autor: zorro »

Wymieniając żarówkę w prawej lampie zorientowałem się że prawe światło przeciwmgłowe nie ma doprowadzonego zasilania - ale skoro jest to dlaczego nie może świecić? - podłączenie zajęło 15 minut - potrzebny przewód długości około 1,5 m oraz wsuwka żeńska - w lewej lampie za pomocą miernika odnajdujemy kabel zasilający, wpinamy się w niego (jak kto woli ), następnie wpuszczamy kabel w osłonie na kable która biegnie w schowku w bagażniku i wpinamy się w drugą lampę - o wiele lepiej wygląda wizualnie jak świecą dwa światła przeciwmgłowe :D

billi_

#28 Post autor: billi_ »

...tylko ciekawe co na to mówią przepisy? Prawdopodobnie wymagane jest tylko światło przeciwmgielne po lewej stronie i dlatego tak to jest zrobione, w niektórych autach światło przeciwmgłowe jest wbudowane w zderzak po lewej stronie, natomiast po prawej jest np światło cofania. Oczywiście nikt nie będzie ścigał tych co to prawe odpalili, ponieważ jest wiele samochodów starszych co im się oba światełka świecą. Tylko jeszcze jedno pytanie... co pokazuje komputer w przypadku przepalenia prawej żarówki przeciwmgłowej? Jak u mnie przepaliła się lewa to komputerek mnie o tym poinformował...

Mihó

#29 Post autor: Mihó »

Przepisy mówią:
Lewa, lub oba. Jedna lewa może jest lepszym rozwiązaniem, bo nie udaje świateł STOP

Awatar użytkownika
tOmki
Zafiromaniak
Posty: 536
Rejestracja: 09 wrz 2013, 16:32
Imię: Tomasz
Lokalizacja: Słupsk
Auto: Zafira
Model: ZC
Oznaczenie silnika: B14NET

#30 Post autor: tOmki »

Ostatnio wymieniłem żarówki od świateł cofania (prawo-lewo), parę dni późnej dostałem komunikat żeby sprawdzić światło cofania i pozycyjne (lewo) - nie świecą. Kierunek i przeciwmgielne - działa. Jakoś dojechałem do pracy. Po pracy odpalam - wszystko świeci. Minęło parę dni i znów komunikat, jako że mi się spieszyło, nic nie robiłem, dojechałem na miejsce, auto chwilę postało wszystko działa.
Rozebrałem lampę, wyczyściłem styki, poodciskałem wszystkie wtyczki przy REC'u - składam do kupy - znów nie świeci. potem różne kombinacje i działa.

Wymieniałem żarówkę na zwykłego Osram'a, po obu stronach.
ZB Obrazek
ZC Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka i elektronika”