[B]Uszkodzony alternator
Jak masz juz starszy aku to prawdopodobnie szybko sie rozladowuje. Wtedy regulator w alternatorze laduje na maxa + wentylator +wtryski +... itp itd.
regulator sie przegrzewa i kicha. Mysle ze robia te regulatory z dziadowskich podzespolow i dlatego tak siadaja. Najlepiej po kilkudniowym postoju sprawdz napiecie na akumulatorze i podladuj prostownikiem albo jak aku jest juz stary to zastanow sie nad nowym.
regulator sie przegrzewa i kicha. Mysle ze robia te regulatory z dziadowskich podzespolow i dlatego tak siadaja. Najlepiej po kilkudniowym postoju sprawdz napiecie na akumulatorze i podladuj prostownikiem albo jak aku jest juz stary to zastanow sie nad nowym.
co było robione? Jeśli układ prostowniczy (diody) oraz regulator to dobra cena....ale jeśli tylko jedno z nich.... to cię pięknie ostrzyglistasznik41 pisze: Acha, naprawa wyniosła 580 zł.
Pozdr.
ps..
nie znacie dnia ani godziny kiedy altek w cdti padnie
Wynienili całą elektronikę: układ prostowniczy i regulator napięcia - jest to najlepszy zakład w Opolu od elektryki i alternatorów. Nawet serwisy Mecedesa do nich wożą - nie robią tego same. Na fakturze robicizna 340 zł reszta materiały.kaliope pisze:co było robione? Jeśli układ prostowniczy (diody) oraz regulator to dobra cena....ale jeśli tylko jedno z nich.... to cię pięknie ostrzyglistasznik41 pisze: Acha, naprawa wyniosła 580 zł.
Pozdr.
ps..
nie znacie dnia ani godziny kiedy altek w cdti padnie
Jak myślisz, pochodzi?
:-))
A co do aku? Auto mam z 2005 roku i właściwie nie wiem w jakim stanie on jest. Jak dziś odstawiałem auto do mechanika, to świecił wskaźnik na zielon( pełne naładowanie ). Gdy odbierałem go z warsztatu i rzuciłem okiem, nie był już na zielono ale nie wiem czy w warsztacie go nie wyczerpali przy pracach.
Sprawdzę jutro jaki ma stan swoim prostownikiem.
Ostatnio zmieniony 08 wrz 2011, 22:01 przez stasznik41, łącznie zmieniany 1 raz.
Właśnie nie wiem czy wymieniany aku był w okresie eksploatacji bo od niemca kupiony miesiąc temu. Aku jest niemiecki, może jeszcze jutro podjadę do warsztaty by sprawdzili go.DaRek7 pisze:Jeśli fabryczny od początku to aż dziwne by było żeby jeszcze hulał?stasznik41 pisze:A co do aku? Auto mam z 2005 roku i właściwie nie wiem w jakim stanie on jest.
Sprawdź go dokładnie bo za chwilę będziesz znowu robił altka!
Ja mam młodszą Zofię i już wymieniałem wraz z naprawą altka :>
Jeśli oryginał to powinien mieć jakąś wklejkę GM ale lepiej sprawdź, to niewielki koszt w porównaniu z ponowną naprawą altka.stasznik41 pisze:Właśnie nie wiem czy wymieniany aku był w okresie eksploatacji bo od niemca kupiony miesiąc temu. Aku jest niemiecki, może jeszcze jutro podjadę do warsztaty by sprawdzili go.
A jeśli czytałeś wcześniejsze posty to sam widzisz że większość wymienia w komplecie!
Kaliope napisal
W salonie Opla chcieli £ 290
Koles ktory pracuje za lada zasugerowal mi abym poszukal gdzie indziej bo oni sprzedaja chinskie dziadostwo z ich naklejka GM. Faktem jest ze wszystko co elektroniczne teraz jest robione za morzem a u nas to skladaja.
Jak myslisz dlaczego te altki tak siadaja w zafirach? Bo opel chcial zaoszczedzic i sprzedaje chinskie dziadostwo pod swoja bandera.
Nawet mercedes zciaga podzespoly do swoich aut od chinczykow, jakis czas temu byla u nich afera strajki i te sprawy. Mercedes musial zawiesic produkcje na klika dni, nikt nie wiedzial dlaczego, dopiero pozniej wyszlo szydlo z worka, musieli zawiesic produkcje bo zabraklo im czesci, bo dostawy z chin na czas strajkow byly przyblokowane.
Orginal Z numerem GM roczna gwarancja i certyfikatem.z pełnym szacunkiem...ale czy to aby nie czasem chiński altek?
W salonie Opla chcieli £ 290
Koles ktory pracuje za lada zasugerowal mi abym poszukal gdzie indziej bo oni sprzedaja chinskie dziadostwo z ich naklejka GM. Faktem jest ze wszystko co elektroniczne teraz jest robione za morzem a u nas to skladaja.
Jak myslisz dlaczego te altki tak siadaja w zafirach? Bo opel chcial zaoszczedzic i sprzedaje chinskie dziadostwo pod swoja bandera.
Nawet mercedes zciaga podzespoly do swoich aut od chinczykow, jakis czas temu byla u nich afera strajki i te sprawy. Mercedes musial zawiesic produkcje na klika dni, nikt nie wiedzial dlaczego, dopiero pozniej wyszlo szydlo z worka, musieli zawiesic produkcje bo zabraklo im czesci, bo dostawy z chin na czas strajkow byly przyblokowane.
Po naprawie alternatora należy koniecznie sprawdzić stan naładowania akumulatora.Fajnie gdy aku ma odkręcane korki od każdej celi i można sprawdzić elektrolit areometrem.W razie potrzeby aku należy naładować.Prawie w 100% takich uszkodzeń akumulator jest rozładowany.Ponieważ jechaliśmy jakiś czas bez odpowiedniego ładowania i jeśli akumulatora nie naładujemy do odpowiedniego stanu alternator może ulec bardzo szybko następnej awarii z powodu ciągłego max ładowania.
Zgadzam sie calkowicie z Marki.
Od momentu jak zamontowalem sobie miernik napiecia na stale, zaobserwowalem cos ciekawego.
Juz dwa razy mialem wypalanie DPF-a(od czasu zamontowania miernika) i w momencie wypalania napiecie w instalacji spada o okolo 0.5 Volt.
Wnioskuje z tego ze proces wypalania DPF-a znaczaco obciaza instalacje , co o tym myslicie ? Czy powinno tak byc, jesli tak to czy ktos z Was wie dlaczego tak sie dzieje ?
Od momentu jak zamontowalem sobie miernik napiecia na stale, zaobserwowalem cos ciekawego.
Juz dwa razy mialem wypalanie DPF-a(od czasu zamontowania miernika) i w momencie wypalania napiecie w instalacji spada o okolo 0.5 Volt.
Wnioskuje z tego ze proces wypalania DPF-a znaczaco obciaza instalacje , co o tym myslicie ? Czy powinno tak byc, jesli tak to czy ktos z Was wie dlaczego tak sie dzieje ?
Ostatnio zmieniony 09 wrz 2011, 18:17 przez Remi, łącznie zmieniany 2 razy.
To co piszesz ma jak najbardziej sens.
Faktem jest ze ogrzewanie szyby pobiera duzo pradu, po moich testach wiem ze pobiera znacznie wiecej niz klimatyzacja.
O co chodzi z tym samoczynnym zalaczaniem, czyzby jakis blada w programie?
bo nie widze aby kontrolka na przycisku sie zapalala.
Jeszcze jedno podczas normalnej pracy auta ladowanie jest okolo 14,35 Volt ale jak wlacze wszystkie odbiorniki produ w aucie (klima, swiatla, fan na maxa,radio, itp) to ladowanie spada do okolo 12,30Volt a jak przygazuje to 12,40Volt . Czy jest normaly objaw wedlug was ?
Faktem jest ze ogrzewanie szyby pobiera duzo pradu, po moich testach wiem ze pobiera znacznie wiecej niz klimatyzacja.
O co chodzi z tym samoczynnym zalaczaniem, czyzby jakis blada w programie?
bo nie widze aby kontrolka na przycisku sie zapalala.
Jeszcze jedno podczas normalnej pracy auta ladowanie jest okolo 14,35 Volt ale jak wlacze wszystkie odbiorniki produ w aucie (klima, swiatla, fan na maxa,radio, itp) to ladowanie spada do okolo 12,30Volt a jak przygazuje to 12,40Volt . Czy jest normaly objaw wedlug was ?
Remi, myślę że zbaczamy z tematu, poczytaj o wypalaniu dpf a także instrukcję obsługi auta a wszystkiego się dowiesz, dodam tylko że to nie jest błąd w programie, tak ma być...Remi pisze:O co chodzi z tym samoczynnym zalaczaniem, czyzby jakis blada w programie?
bo nie widze aby kontrolka na przycisku sie zapalala.
Remi pisze:Jeszcze jedno podczas normalnej pracy auta ladowanie jest okolo 14,35 Volt ale jak wlacze wszystkie odbiorniki produ w aucie (klima, swiatla, fan na maxa,radio, itp) to ladowanie spada do okolo 12,30Volt a jak przygazuje to 12,40Volt . Czy jest normaly objaw wedlug was ?
U mnie po naprawie altka i wymianie akumulatora też tak jest i też mnie to trochę zastanawia że jest aż taka duża różnica po włączeniu urządzeń, jakby regulator napięcia nie dawał rady? Ale może inni jeszcze coś na ten temat napiszą to porównamy...