[B]Wyłączenie poduszki pasażera
Witam
Czy istnieje mozliwoś wyłaczenia przedniej poduszki pasazera w celu przewozu fotelika w ZB?
Niestety nie widzę wylacznika ani w schowku ani w desce ani nigdzie więcej. Moze jaest taka mozliwośc przez komputer. Czy ktos orientuje sie w tej kwestii i czy nie przyniesie to negatywnych skutków np wylaczeniem innych rzeczy itp
Czy istnieje mozliwoś wyłaczenia przedniej poduszki pasazera w celu przewozu fotelika w ZB?
Niestety nie widzę wylacznika ani w schowku ani w desce ani nigdzie więcej. Moze jaest taka mozliwośc przez komputer. Czy ktos orientuje sie w tej kwestii i czy nie przyniesie to negatywnych skutków np wylaczeniem innych rzeczy itp
- cns80
- Zafiromaniak
- Posty: 1226
- Rejestracja: 02 lis 2011, 11:15
- Imię: Patryk
- Lokalizacja: Warszawa [WT]
- Auto: Renault
- Model: Espace4
- Oznaczenie silnika: J4BR
W kwestii odłączania poduszek:
1. Z tego co się dowiedziałem od kolegi z forum (a nie mam powodów podważać jego rozległej wiedzy) to poduszka w ZB jest dwustrzałowa czyli potrzebne są dwa oporniki o różnej wartości w przypadku robienia przełącznika (jeśli całkiem odłączymy fizycznie poduszkę to nie ma takiej potrzeby).
2. Trzeba sprawdzić zapis w instrukcji ZB odnośnie poduszek bocznych, bo mi się wydaje ze przy bocznych może być fotelik. Jeśli nie to niezłą opcją rozwiązującą problem czołowej i bocznej byłoby oszukanie czujnika obciążenia fotela.
3. Przewożenie dziecka z przodu w foteliku wcale nie symuluje dorosłego o wzroście 160 cm, bo dziecko ma kolana na wysokości brzucha dorosłego i o prawie pół metra bliżej poduszki niż ten brzuch dorosłego. Wybuch najprawdopodobniej spowoduje uszkodzenia stawów kolanowych, a do tego istotnie ograniczymy miejsce na rozprężenie poduszki lub uszkodzimy ją w tym krytycznym momencie.
1. Z tego co się dowiedziałem od kolegi z forum (a nie mam powodów podważać jego rozległej wiedzy) to poduszka w ZB jest dwustrzałowa czyli potrzebne są dwa oporniki o różnej wartości w przypadku robienia przełącznika (jeśli całkiem odłączymy fizycznie poduszkę to nie ma takiej potrzeby).
2. Trzeba sprawdzić zapis w instrukcji ZB odnośnie poduszek bocznych, bo mi się wydaje ze przy bocznych może być fotelik. Jeśli nie to niezłą opcją rozwiązującą problem czołowej i bocznej byłoby oszukanie czujnika obciążenia fotela.
3. Przewożenie dziecka z przodu w foteliku wcale nie symuluje dorosłego o wzroście 160 cm, bo dziecko ma kolana na wysokości brzucha dorosłego i o prawie pół metra bliżej poduszki niż ten brzuch dorosłego. Wybuch najprawdopodobniej spowoduje uszkodzenia stawów kolanowych, a do tego istotnie ograniczymy miejsce na rozprężenie poduszki lub uszkodzimy ją w tym krytycznym momencie.
Ja będę montował fotelik przodem do kierunku jazdy (waga 9-18) dlatego też aby właśnie uniknąć uszkodzenia kolan u dziecka chce całkowicie odłączyć poduszkę aby mieć pewność iż nie strzeli i wpakować opornik aby nie było błedów.cns80 pisze: 3. Przewożenie dziecka z przodu w foteliku wcale nie symuluje dorosłego o wzroście 160 cm, bo dziecko ma kolana na wysokości brzucha dorosłego i o prawie pół metra bliżej poduszki niż ten brzuch dorosłego. Wybuch najprawdopodobniej spowoduje uszkodzenia stawów kolanowych, a do tego istotnie ograniczymy miejsce na rozprężenie poduszki lub uszkodzimy ją w tym krytycznym momencie.
Z tego co się dowiedziałem (m.in telefonicznie w ASO) boczne poduszki i kurtyny nie wpływają na fotelik.
- cns80
- Zafiromaniak
- Posty: 1226
- Rejestracja: 02 lis 2011, 11:15
- Imię: Patryk
- Lokalizacja: Warszawa [WT]
- Auto: Renault
- Model: Espace4
- Oznaczenie silnika: J4BR
Tak mi się właśnie wydawało.pawel1313 pisze:Z tego co się dowiedziałem (m.in telefonicznie w ASO) boczne poduszki i kurtyny nie wpływają na fotelik.
Ja myślałem o zamontowaniu przełącznika np z Peugeota żeby gdy jedzie dorosły poducha działała, a gdy jedzie dziecko nie. Ale wtedy potrzebuję ten przełącznik (a la stacyjka), dwa oporniki o różnych wartościach i sygnalizację gdzieś na desce.pawel1313 pisze:aby właśnie uniknąć uszkodzenia kolan u dziecka chce całkowicie odłączyć poduszkę aby mieć pewność iż nie strzeli i wpakować opornik aby nie było błedów.
Pomysł rzeczywiście fajny ale chyba aż tak bardzo nie będę zgłębiał tematu - raczej sporadycznie posadzę kogoś na miejscu fotelikacns80 pisze:Ja myślałem o zamontowaniu przełącznika np z Peugeota żeby gdy jedzie dorosły poducha działała, a gdy jedzie dziecko nie. Ale wtedy potrzebuję ten przełącznik (a la stacyjka), dwa oporniki o różnych wartościach i sygnalizację gdzieś na desce.
- Piasek
- Zafiromaniak
- Posty: 1133
- Rejestracja: 12 cze 2014, 15:03
- Lokalizacja: Piotrków Kujawski
- Model:
Mercedes juz od modelu W210 nie stosował możliwości wyłączenia poduszek pasażera. Tylko specjalny fotelik z transponderem dostępny jedynie w ASO merca za 2800zł
Wszyscy się zabezpieczają jak mogą żeby złoić tego nabywcę ile się tylko da.
Ale fakt - wcześniej miałem Scenica II FL też z 2008r i ten miał normalne pokrętło na boku deski którym wyłączałem poduszkę czołową i boczna pasażera.
Opel "poskąpił" podobnie jak wskaźnika temperatury cieczy chłodzącej.
Wszyscy się zabezpieczają jak mogą żeby złoić tego nabywcę ile się tylko da.
Ale fakt - wcześniej miałem Scenica II FL też z 2008r i ten miał normalne pokrętło na boku deski którym wyłączałem poduszkę czołową i boczna pasażera.
Opel "poskąpił" podobnie jak wskaźnika temperatury cieczy chłodzącej.
Panowie chciałem odświeżyć temat z wyłączeniem jaśka pasażera. Po dacie widzę ze problem jest od dawna ale czy do dnia dzisiejszego nie znalazł nich jakiegoś konkretnego rozwiązania oczywiście chodzi o przewóz dziecka tyłem do kierunku jazdy dodam ze dziecko ma 5 dni wiec lepiej je mieć na oku podczas poruszania się samochodem po mieście.Czy jedynym rozwiązaniem jest fizyczne odłączenie jaska i zastosowanie opornika dodam ze na fotelu pasażera będzie jeździć tylko dziecko w foteliku.Jeżeli tylko tak można odłączyć poduchę czy jakaś podpowiedz odnośnie opornika w opcom pokazuje opór 2 ohm i czy w kostce są tylko 2 przewody chodzi o dobre założenie opornika .Pozdrawiam i dziękuje za odpowiedzi.