Problemy z pracą silnika - 1.6 ; 1.8

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
guma75
Bywalec
Posty: 146
Rejestracja: 08 cze 2010, 13:49
Imię: Waldek
Lokalizacja: Hannover
Auto: Opel Zafira B 1,9CDTI
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#61 Post autor: guma75 »

Sprawdziłem przepływkę jest czysta jak ją sprawdzić ? czy jest dobra( wydaje sie wszystko ok z wyglądu w śropdku są jakieś druciki, nie dotykałem ich. Co do przepustnicy to wyciągłem wyczyściłem z nagaru a wieczorem będe jechał z pracy to zobacze czy jest ok .Na świecy zamienniku zaóważyłem lekko fioletowy kolor,znajomy mi powiedział że to napewno z temperatury.



Jeszcze jedno czy jest to prawda że po wymianie sondy mam jeszcze tą nową uaktualnić przez op-coma czy wystarczyła wymiana?
GUMA75

David

#62 Post autor: David »

guma75 pisze: czy jest to prawda że po wymianie sondy mam jeszcze tą nową uaktualnić przez op-coma czy wystarczyła wymiana
nie prawda, to jest plug & play :)

Awatar użytkownika
guma75
Bywalec
Posty: 146
Rejestracja: 08 cze 2010, 13:49
Imię: Waldek
Lokalizacja: Hannover
Auto: Opel Zafira B 1,9CDTI
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#63 Post autor: guma75 »

Witam . Sonda wymieniona na NGK dzisiajpodczas jazdyznowu pokazał się check :( podjechałem do znajomego sprawdził mi tą nowa sonde i okazało się że sonda nie chodzi (podpięta dobrze) rence opadaja a wczasy sie zblizają . Dzisiaj jestem umówiony z elektrykiem ma posprawdzać co jest nie tak .Czyżby sonda była walnięta i będę musiał zakupić nową oryginalna? Dam znać po wszystkim pozdro


A jeszcze jedno czy przeczyszczona przepustnice musze aktywować na kompie?
GUMA75

Hector

#64 Post autor: Hector »

guma75 pisze:Witam . Sonda wymieniona na NGK dzisiajpodczas jazdyznowu pokazał się check :( podjechałem do znajomego sprawdził mi tą nowa sonde i okazało się że sonda nie chodzi (podpięta dobrze) rence opadaja a wczasy sie zblizają . Dzisiaj jestem umówiony z elektrykiem ma posprawdzać co jest nie tak .Czyżby sonda była walnięta i będę musiał zakupić nową oryginalna? Dam znać po wszystkim pozdro


A jeszcze jedno czy przeczyszczona przepustnice musze aktywować na kompie?
Przepustnicy nie musisz programować, po założeniu pochodzi chwilę koślawo i się ustabilizuje.
Proponuje niech elektryk sprawdzi wiązkę która idzie z kompa na silnik bo czasem lubi się przegrzać i są problemy.

Awatar użytkownika
guma75
Bywalec
Posty: 146
Rejestracja: 08 cze 2010, 13:49
Imię: Waldek
Lokalizacja: Hannover
Auto: Opel Zafira B 1,9CDTI
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#65 Post autor: guma75 »

Witam ponownie z uśmiechem :D Autko zrobione i śmiga aż miło :D
Więc tak zaczne od tego że kolega polecił mi super elektryka więc pojechałem na 12.00 Podepnął pod kompa sonda ani drgneła, sprawdził świece, cewke i wszystko ok .Powiedział ze przy sterowniku silnika lubią sie przerywać kabelki w kostkach i poszarpał dośc tymi kablami. Okazało się ze sonda zaczeła chodzić i silmik zaczął pracować równiutko. Powiedział ze jak auto chodzi na jeden gar tak jak i u mnie to przewaznie jest coś ze sterownikiem silnika. Niewiadomo ile pochodzi ale w razie czego wiem co jest i sterowniki wysyłał do w-wy i czeka na nie ok 2 dni , za naprawe cenią sobie 500zł w razie czego wiem co mnie czeka. Praca trwała 1h , za prace krzyknął sobie 50zł co mnie zdziwiło więc z tej radości dołożyłem mu 50zł na flaszeczke :D i oto zyskałem naprawde dobrego mechanika i elektryka. 100 % satysfakcji. Wyjechałem z uśmiechem i sam sie dzisiaj chyba napiję . :piwo: :lol: . Dziękuję wszystkim za pomoc

[ Dodano: Pią Sie 26, 2011 16:36 ]
Witam ponownie :D długo sie nie cieszyłem :( podczas jazdy na wczasy (kołobrzeg) po około 400km wyskoczył Check i poczułem że lekko przerywa zjechałem na pobocze , poszarpałem leciutko kablami co wchodzą do sterownika silnika i autko zaczeło dalej dobrze chodzic i po pewnym czasie Check znikł . Błąd zczytałem P0170 jak wiadomo ten błąd jest niby przypisany (mieszance za ubogiej lub bogatej) tylko co dało poszarpanie za kości ze sterownika? Podczas wypadów zosią na wczasach błąd dalej nieustawał. Po namyśle zadzwoniłemdo gościa z Rumi co robią sterowniki i umówiłem się z nim że przyjade na naprawe .Droga dosyć spora 240km .Po przyjeżdzie na m-ce fachowiec około 30lat co mnie zdziwiło wykręcił sterownik i sprawdził, okazało się że sterownik jest dobry :D niewiedziałem czy sie cieszyć że nie straciłem 500zł czy martwić że niewiem czemu tak się dzieje :( . Firma jednak uczciwa - Polecam jak najbardziej i profesjonalna. Przed włożeniem kostek do sterownika popsikałem WD40 i przeleciałem sprężonym powietrzem.Podczas powrotu Check sie oświecił ..........lecz zosieńka jechała bez zarzutu, po czasie znów check zgasł i do dzisiaj taj samo tylko bez poszarpywania .Niemam pojęcia co to może być. Zastanawiałem się czy nie zakleić Checka by mnie nie raził :lol: :lol: :lol: :lol: Czytając różne fora to nic nie znalazłem tylko mieszanka gazu ,lecz to odpada bo mam idealną mape na nowym programie i niema sie tam do czego przyczepić.
GUMA75

Cowboy1891

#66 Post autor: Cowboy1891 »

Witam wszystkich serdecznie jestem tu nowy i widze, ze sporo wiecie na temat Zafiry, powiem szczerze, bede bardzo wdzieczny jesli ktos mi pomoze z moja Zafira bo juz nie mam zdrowia do tego samochodu.
Samochod jak jest zimny pali super jezdzi jeszcze lepiej ale nagle po delikatnym katowaniu jak silnik sie rozgrzeje staje na swiatlach i chodzi na dwa lub trzy cylindry (troche smierdzi benzyna),a jak ostygnie to wszystko znowu jest ok a pozniej znow to samo. Podlaczylem do KTSa i wywalilo blad "czujnik polozenia walkow rozrzadu" wymienilem na nowy i nic :(
Pozniej wymienilem jeszcze:
- czujnik polozenia walu korbowego
-czujnik temp. silnika
-sonda lambda
-cewki
rozrzad nie jest przestawiony(mechanik mi sprawdzal), i klin na kole pasowym nie jest urwany. Kable od kompa nie sa poprzecierane itd. Wyslalem kompa do faceta, ktory naprawia kompy, sprawdzil mi go i powiedzial, ze przykro bardzo ale komp jest dobry!

Jesli ktos moglby mi pomoc z gory dziekuje i pozdrawiam.

[ Dodano: Sob Sie 27, 2011 02:09 ]
Zapomnialem dopisac, ze jest to Zafira 1.8 benzyna z 1999r.

Anony Mous

#67 Post autor: Anony Mous »

Cowboy1891, kilka rzeczy do sprawdzenia:

Sprawdzałeś kompresje na garnuszkach w chwili gdy nie pali na wszystkie?
Za ten stan może być też odpowiedzialna cewka zapłonowa. (możesz podjechać to podmienimy ;) )
Przepływka, ale ona raczej nie powinna robić takiego bałaganu.
Ostatnio zmieniony 27 sie 2011, 09:51 przez Anony Mous, łącznie zmieniany 1 raz.

waldik782

#68 Post autor: waldik782 »

cowboy1891 U mnie takie cyrki (juz gdzies pisalem o tym)dzialy sie w identyczny sposob jak pekla mi wtyczka plastikowa na 1 wtrysku.Jak auto bylo zimne bylo git ale jak sie Zosia nagrzala wtyczka sie wysowala i chodzila na 3 gary...opaska tzw."trydytka"i po bolu a tez wymienialem cewke i swiece...

waldik782

#69 Post autor: waldik782 »

jacek2308 bo to byla wtyczka od wtrysku benzynowego...

opolanin

#70 Post autor: opolanin »

@Rumcays - problem jest z podcisnieniem.
sprawdz wszystkie rurki ktore dochodza/odchodza do/z przepustnicy (z tylu przepustnicy) - zapewne jedna nie jest dokladnie wsadzona lub wogole luzna.

pozdr
opolanin

djrafix

#71 Post autor: djrafix »

Witam, mam pytanie, wymieniłem tydzień temu w Zosi świecę, i cewkę, i po rozgrzaniu się silnika zaczyna tak delikatnie "klekotać rzucać troszkę silnikiem", natomiast gdy rano odpalam zimny silnik pracuje równiutko. A gdy sie nagrzeje to tak jak by skakał i nie pracował na jeden gar,choć moc ma. Jak by trochę podkręcić obroty to myślę,ze by było ok, czy jest możliwość jakoś ręcznie podregulować obroty czy tylko za pomocą podłączenia sie do kompa??. orientuje sie ktoś?.

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#72 Post autor: Harry200 »

Ty masz silnik na wtrysku paliwa,także raczej na komputerze.A te problemy tylko na benzynie czy i na gazie..

djrafix

#73 Post autor: djrafix »

Na gazie. Też mi sie wydaję,że na kompie bo kiedyś po podłączeniu była opcja zmiany obrotów. Jak sie nagrzeje to sobie tak poklekuje,da rade z tym jeździć, ale zamiast ładnie równo pracować to tak po rumuńsku klekocze :)





A sory, zarówno na benzynie jak i na gazie tak źle pracuje,ponadto po przełączeniu na benzynę włącza mi się zółta lampa chech engine ,a jak przełącze na gas to gaśnie :shock:

narkaz

#74 Post autor: narkaz »

To sprawdź jakie są błędy, które powodują zapalanie się lampki check engine. To trochę może wyjaśnić twoje problemy. ;)

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#75 Post autor: Harry200 »

Że na gazie lampka gaśnie to może oznaczać że masz zamontowany jakiś układ rozłączający lampkę,tak było często praktykowane we wcześniejszych układach LPG,najlepiej tak jak poprzednik napisał sprawdzic błędy w Twoim przypadku metodą gaz-hamulec,,

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”