DZIWNA PRACA SILNIKA

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
airbus
Debiutant
Posty: 28
Rejestracja: 13 lip 2011, 23:15
Imię: WojTEK
Lokalizacja: Brzostek
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: 20DTL

#16 Post autor: airbus »

Witam po dniach paru :)
a wiec tak usterka nadal nie naprawiona, posprawdzane wszystkie przewody zaworki egr, kierownica turba bledow nei ma zadnych parametry na pracujacym jak i jezdzacym silniku bardzo dobre a usterka z tym falowaniem jak byla tak jest. Zmniejszyly sie tylko objawy po prostu mniej czuc ale przy wiekszych predkosciach jest to wkurzajace.
Mechanik juz rozklada rece.... jedno co go jeszzce gryzie to mowil ze moze jak zakladali nowy silnik mogli zle przelozyc (ustawic) pompe wtryskowa i ze jest zle ustawiony kat wtrysku czy przestawiony zaplon (juz nie pamietam co mowil)
powoli juz trace nadzieje na naprawe tej usterki a kazdej czesci krok po kroku nie chce mi sei wymieniac wiec pozostaje tylko chyab z tym jezdzic......

[ Dodano: Sro Sie 17, 2011 14:41 ]
dzis zauwazylem ze z pod EGRa chlapie mi na ten gruby waz idacy do intercoolera jakims olejem przez co tak sei dzeje czy to EGR jest nie wyczyszczony czy jakas uszczelka tam puscila (jesli jest)....

[ Dodano: Sro Sie 17, 2011 14:41 ]
dzis zauwazylem ze z pod EGRa chlapie mi na ten gruby waz idacy do intercoolera jakims olejem przez co tak sei dzeje czy to EGR jest nie wyczyszczony czy jakas uszczelka tam puscila (jesli jest)....

chmiel

#17 Post autor: chmiel »

Witam wszystkich, po krótkim użytkowaniu Zafiry miałem dwa przypadki które zaraz opiszę . Normalnie to wszystko działa ok , żadnych błędów.
Kiedy silnik jest zimny przekręcam stacyjkę i na chwilę zapali się sprężynka. Nastepnie odpalam i wyjeżdzam z garażu na wolnych obrotach więc auto rusza z lekim gazem . Gdybym teraz chciał ruszyć z jedynki to nagle silnik traci moc tak jak by go coś dławiło . Kiedy odczekam chwilę to już normalnie się zachowuje.
Z początku myślałem że może mi się trójka wbiła ale kiedy dzisiaj myśląc tak samo porawiłem lewarkiem i ponownie wbiłem jedynkę to sytuacja się powtórzyła.Za chwilę mogłem normalnie już ruszyć. To co przychodzi do głowy to układ się zapowietrza ale by miał problemy z odpalaniem, zauważyłem że wtyki przewodów od filtra paliwa są luźne ale są suche , nie pamiętam jak był to w astrze ale wydaje mi się że siedziały sztywno. Dzieje się tak tylko kiedy autem stoję z osiem godzin.
Już mam się bać czy jeszcze nie jak sądzicie?

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#18 Post autor: Harry200 »

Jakby Ci się pompa zapowietrzała to raczej miałbyś problemy z odpaleniem samochodu po postoju,czy po odpaleniu jak na postoju bez ruszania samochodem dodajesz gazu to samochód reaguje dobrze na gaz czy też sie dławi..

chmiel

#19 Post autor: chmiel »

Masz rację na wolnych chodzi silnik normalnie dopiero jak mu obciążenie dam ale konkretne kiedy chcę ruszyć żeby kontynuować jazdę , bo jak "kołuję " to wszystko ok . Czyli dwumas tak?

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#20 Post autor: Harry200 »

Raczej nie widzę w tym winy dwumasy,czy po początkowych problemach z dławieniem przy ruszaniu później już jest wszystko ok,czy cały czas te objawy występują.. :?:

Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#21 Post autor: MieHor »

Kolega chmiel, napisał że błędów nie ma, a ja zapytam jak lub czym to sprawdził :?:

sądząc po objawach co mi się wydaje, że tu może być problem z EGR, na wolnych lub małych obrotach chodzi dobrze, a jak mu się podniesie obroty to się dusi, to może świadczyć o zacinaniu się EGR'a

chmiel

#22 Post autor: chmiel »

Tylko na samym początku . Zawsze kiedy auto wyprowadzam to jeszcze sobie chodzi ze 3 minuty bo żona makijaż musi zrobić i dlatego tego nie zauważyłem . Wystarczy że chwilę pochodzi i już nie ma tego efektu . Występuje wówczas kiedy cofnę tyłem z garażu i jak chcę np. wjechać z powrotem to mi zaczyna się dławić . Dziwne to trochę bo póżniej jest ok. Z początku myślałem że sobie trójkę wbiłem ale to nie to .Nawet jak pojawi się ten problem to zrobię lekkie oczywiscie przegazówki i już jest normalnie. Ale zaznaczam że tylko przy dłuższym postoju i na samym początku . Nie wiem czy dobrze to określe ale efekt jest taki jak by działało TC , a nie działa bo kontrolka nie mryga.

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#23 Post autor: Harry200 »

Właśnie odnośnie kontrolki silnika,jak przekręcisz kluczyk to ona się zapala i po uruchomieniu gaśnie :?: Sądząc z objawów to tak jakby rzeczywiście paliwo trochę się cofało z filtra i na początku przez chwilę paliwo idzie z powietrzem..

chmiel

#24 Post autor: chmiel »

Kolego Mechior może i ten cholerny EGR . Błedy nie pojawiajają sie a przynajmniej ten samochodzik z kluczem. Chciałbym EGR wywalić . Przeczytałe już na forum o egr ale nic mi to nie dało . W astrze mogłem uciąć nużkę i zaślepić ale tu jest elektroniczny .

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#25 Post autor: Harry200 »

Przy elektronicznym to nic z tego,przepływomierz od razu wychwyci różnicę w przepływach i tryb awaryjny gotowy..

chmiel

#26 Post autor: chmiel »

H,Łajszczak, Tak gaśnie. Ta kontrolka z kluczem zaraz po przkręceniu stacyjki ale ta w kształcie silnika gaśnie dopiero po odpaleniu silnika
Te przewody od filtra mnie dziwią bo siedzą lużno no ale sucho jest

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”