Wymiana tarcz hamulcowych i klocków przód i tył
Moderator: Sebu$
Pewnie masz czujnik walnięty i tyle. Najprościej sprawdzić jak rozłączysz go z wtyczki to zewrzyj czymś piny we wtyczce i zobacz czy zniknie ci komunikat - powinno zniknąć jak nie to coś nie tak masz gdzie indziej. Oczywiście zrób to z dwóch stron bo może z obydwu stron masz czujnik walnięty.
Mi się to paliło i okazało się właśnie po takim sprawdzeniu że to czujnik. Więc odciąłem go przy wtyczce kabelki zwarłem i zaizolowałem. Klocków mam jeszcze sporo i jak je będę wymieniał to wtedy razem z czujnikiem.
Mi się to paliło i okazało się właśnie po takim sprawdzeniu że to czujnik. Więc odciąłem go przy wtyczce kabelki zwarłem i zaizolowałem. Klocków mam jeszcze sporo i jak je będę wymieniał to wtedy razem z czujnikiem.
wszyscy jesteście wyróżnieni za to ze każdy ma wkład w to forumMieHor pisze:czym sobie zasłużyłem, że znalazłem się w Twoim podpisie. Tak czy inaczej przyjmuję to jako wyróżnienie.
w końcu jesteśmy taka jedna wielka Zosiową rodziną (śmiesznie brzmi)
dokładnie taki mały kod: [you_]
pisany bez _ a skutki już znane :]
//żeby nie było ciągle offtopa to:
pojechałem, wymienili na właściwy, założyłem
6tys przejechane i kontrolka "check" może odpocząć
w mojej zafirze diagnosta stwierdzil ze mam bicia na jednej z tarcz.auto kupilem z nowymi tarczami a zalozone byly stare klocki.jedna tarcza jest ladnie zbierana, a na jednej klocek jeszcze dobrze nie lezy.czy da sie z ta wadliwa tarcza jeszcze cos zrobic zeby mozna bylo jezdzic.w trakcie jazdy odczuwam wibracje przy predkosciach 60-80 km/h.opony mam sprawdzone sa ok.jakie tarcze i klocki polecacie?
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1143
- Rejestracja: 01 maja 2009, 12:23
- Imię: Mirek
- Lokalizacja: Lublin
- Auto: Opel Zafira A 1,8 Elegance
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: X18XE1
- Gender:
Najpierw czy da się coś z tym zrobic: Jeśli tarcze masz jeszcze dosyc grube (w sumie takie powinny byc bo prawie nowe) to mozna sprubowac je przetoczyc( są warsztaty które robią to nawet bez zdejmowania z samochodu). Właściwie to mozna by reklamowac jeśli oczywiście masz paragon
A jeśli chodzi o wymiane to propnuję tarcze i klocki TRW.Pozdro :>
A jeśli chodzi o wymiane to propnuję tarcze i klocki TRW.Pozdro :>
chyba tak, bo zdaje się że do tych dwóch typów wymienionych przez sprzedawcę są klocki w dwóch różnych wielkościach, różniących się co prawda niewiele, ale jednak. ja wiem że miałem klocki odsyłane i przywożono na warsztat inny kompletkris pisze:czy wogóle ma to znaczenie?
Lucas - w klockach są kanciaste "uszy" wchodzące do prowadnic w zaciskach (rysunek można znaleźć tutaj), Bosch - w klocach "uszy" są mocno zaokrąglone (rysunek można znaleźć tutaj).
Ja zakładałem zarówno do przodu jak i do tyłu zestaw ATE (z przodu chyba nawet fabrycznie montowane są zaciski i tarcze tej firmy). Byłem bardzo zadowolony - nie piszczały, nie biły, poza tym tarcze po wyjęciu z pudełka od razu do założenia (niektóre trzeba odtłuszczać). A na przód zaszalałem i kupiłem nacinane - fajnie wyglądają i w górach się lepiej sprawują od gładkich.
Ja zakładałem zarówno do przodu jak i do tyłu zestaw ATE (z przodu chyba nawet fabrycznie montowane są zaciski i tarcze tej firmy). Byłem bardzo zadowolony - nie piszczały, nie biły, poza tym tarcze po wyjęciu z pudełka od razu do założenia (niektóre trzeba odtłuszczać). A na przód zaszalałem i kupiłem nacinane - fajnie wyglądają i w górach się lepiej sprawują od gładkich.