[TUT/B]Demontaż alternatora 1.9CDTi
mam pytanko po wymianie mostka szczotko trzymacza z regulatorem ładowanie 14,18v po ujechaniu około 5km zapala sie kontrolka ładowania ,ładowanie mierzone przy zapalonej kontrolce pokazuje 14,08v ,gasze odpala kontrolka nie swieci kawałek sie przejade zapala sie a ładowanie jest? przy odłączaniu alternatora były trzy przewody dwa na srubke 8 jeden z nich dyndał ? czy ma być przykręcony razem z tym drugim?
Witam wszystkich serdecznie. Mam pytanko
Jakiej firmy alternator najlepiej kupić
W sumie to w listopadzie 2012 wymienialem altka.A jakies 3 tyg.temu po przejechaniu okolo 5 km pod domem zauwazylem ze sie troche dymi z pod maski,macha do gory a tam z okolicy altka sie troche zakurzylo!sasiad ala mechanik rzucil okiem powiezchownie i mowi ze czasem nadmiar oleju z silnika(a byl nadmiar bo wczesniej byl wyminieny i zalalo sie troche za duzo)wycieknie na goracy silnik i moze sie zadymic!spoko,4 dni temu znowu to samo lekki dymek z pod maski,a dzisiaj rano zaswiecila sie kontrolka aku i wypedalowalem 621-622 ladowanie sprawdzone miernikiem daje 0,5v! czyli altek kolejny raz rozumie???
A ze mieszkam w skandynawi to wymiana mostkow,diod itp(tutaj takie zeczy tylko w servisie OPLA). cenowo wynosi wiecej niz nowy altek zciagniety w 4 dni z Polski...
Aha wczesniej przy pierwszej wymianie wyczytalem ze zoski maja DENSO 105A ktos doradzil zeby wstawic takiej samej firmy tylko wiekszy,a wiec zakupilem DENSO 140A plus nowy aku,a ten stary wymontowany w sumie to byl nie 105A a 130A.
Tak wiec teraz mam dylemat jaki zciagnac z polski,mysle o boschu?
Ktos cos moze doradzic???
Proszę nie pisać takich samych postów w różnych tematach - Bodek
Jakiej firmy alternator najlepiej kupić
W sumie to w listopadzie 2012 wymienialem altka.A jakies 3 tyg.temu po przejechaniu okolo 5 km pod domem zauwazylem ze sie troche dymi z pod maski,macha do gory a tam z okolicy altka sie troche zakurzylo!sasiad ala mechanik rzucil okiem powiezchownie i mowi ze czasem nadmiar oleju z silnika(a byl nadmiar bo wczesniej byl wyminieny i zalalo sie troche za duzo)wycieknie na goracy silnik i moze sie zadymic!spoko,4 dni temu znowu to samo lekki dymek z pod maski,a dzisiaj rano zaswiecila sie kontrolka aku i wypedalowalem 621-622 ladowanie sprawdzone miernikiem daje 0,5v! czyli altek kolejny raz rozumie???
A ze mieszkam w skandynawi to wymiana mostkow,diod itp(tutaj takie zeczy tylko w servisie OPLA). cenowo wynosi wiecej niz nowy altek zciagniety w 4 dni z Polski...
Aha wczesniej przy pierwszej wymianie wyczytalem ze zoski maja DENSO 105A ktos doradzil zeby wstawic takiej samej firmy tylko wiekszy,a wiec zakupilem DENSO 140A plus nowy aku,a ten stary wymontowany w sumie to byl nie 105A a 130A.
Tak wiec teraz mam dylemat jaki zciagnac z polski,mysle o boschu?
Ktos cos moze doradzic???
Proszę nie pisać takich samych postów w różnych tematach - Bodek
Ostatnio zmieniony 16 paź 2013, 18:47 przez himenos, łącznie zmieniany 1 raz.
Witam wszystkich
Po przebojach i ładowaniu akumulatora kupiłem nowy alternator stary był firmy DENSO 130A,
czytając forum ludzie wymieniali na BOSCH więc kupiłem BOSCH 140A i tu pojawił się problem, jest inne mocowanie dwóch kabli i nie wiem co zrobić, w Denso jest tak
A w BOSCH jest tak
Pytanie mam czy podłączenie tych kabli jest obojętne, bo nie wiem teraz jak podłączyć kable w Bosch, muszę coś wykombinować.
Raczej warsztat nie w chodzi w role bo mieszkam w Norwegi a taka usługa kosztuje dużo jak już pisał kolega z posta wyżej, jak te kable podłączyć ?
Dziękuję z góry za pomoc
Po przebojach i ładowaniu akumulatora kupiłem nowy alternator stary był firmy DENSO 130A,
czytając forum ludzie wymieniali na BOSCH więc kupiłem BOSCH 140A i tu pojawił się problem, jest inne mocowanie dwóch kabli i nie wiem co zrobić, w Denso jest tak
A w BOSCH jest tak
Pytanie mam czy podłączenie tych kabli jest obojętne, bo nie wiem teraz jak podłączyć kable w Bosch, muszę coś wykombinować.
Raczej warsztat nie w chodzi w role bo mieszkam w Norwegi a taka usługa kosztuje dużo jak już pisał kolega z posta wyżej, jak te kable podłączyć ?
Dziękuję z góry za pomoc
- ryba1
- Zafiromaniak
- Posty: 1983
- Rejestracja: 09 lip 2017, 12:27
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: CGD/SB
- Auto: Zafira B 381KM/507NM
- Model: OPC
- Oznaczenie silnika: Z20LEH
- Gender:
- Kontakt:
URIEL71, nie możesz oddać i kupić taki sam???
nie jest.URIEL71 pisze:Pytanie mam czy podłączenie tych kabli jest obojętne
Alternator mam już zamontowany, odpalałem z kablami podłączonymi na dwa sposoby i nie ma różnicy, boję się go rozbierać bo mam gwarancję na niego, fakt że jestem daleko od kraju, ale nie chcę stracić gwarancji na 1300 zł , gdybym wiedział że są dwa mocowania kabli w tych dwóch modelach altków to bym kupił Denso i było by po problemie, gość z którym się konsultowałem telefonicznie nic mi nie wspomniał o tym, a rozczarowanie przyszło gdy zacząłem go montować, na przyszłość dla innych kolegów chcących wymieniać altki upewnijcie się co do kabli, kurcze może ktoś przypadkowo zrobił fotkę bosch-owskiego mocowania i koloru kabli to by mi bardzo pomogło, komputer nic mi nie pokazuje że alternator nie ładuje, czy wtyczkę podłącze tak czy w odwrotną stronę
Witam ponownie udało mi się znaleść zdjęcie w internecie co do mojego Altka Bosch.
Tutaj jest niby to co do czego ma być podłączone tylko który kolor kabla do DFM a który do L
tutaj znalazłem fotki szczotko trzymacza i wszystko jest zalane plastikiem
Może teraz ktoś mi pomoże jaki kolor do jakiego pin
Witam po raz kolejny jest już po 22.00, ale już z rozwiązaniem mojego problemu, piszę w tym poście bo nie chcę zaśmiecać.
Oto rozwiązanie mojego problemu, pomogła mi pierwsza fotografia którą zamieściłem rano, a rozwiązanie przyszło gdy ściągnąłem opaski termoskurczliwe z kabli uciętych przy altku, wiadomo musiałem je uciąć by podłączyć do bosch-a, załączam fotkę prawidłowo podłączonych kabli do Denso tak były podłączone u mnie w samochodzie.
Więc porównałem z pierwszą fotografią i Bingo , ładowanie utrzymuje się na 13,7do 14,01, w porywach myślę że jest oki.
Myślę że komuś się to przyda w przyszłości kiedy będzie stał z alternatorem w ręku i pytaniem jak teraz podłączyć kable oczywiście alternator Denso będzie regenerowany i będzie czekał jako zapasowy , Pozdrawiam
Tutaj jest niby to co do czego ma być podłączone tylko który kolor kabla do DFM a który do L
tutaj znalazłem fotki szczotko trzymacza i wszystko jest zalane plastikiem
Może teraz ktoś mi pomoże jaki kolor do jakiego pin
Witam po raz kolejny jest już po 22.00, ale już z rozwiązaniem mojego problemu, piszę w tym poście bo nie chcę zaśmiecać.
Oto rozwiązanie mojego problemu, pomogła mi pierwsza fotografia którą zamieściłem rano, a rozwiązanie przyszło gdy ściągnąłem opaski termoskurczliwe z kabli uciętych przy altku, wiadomo musiałem je uciąć by podłączyć do bosch-a, załączam fotkę prawidłowo podłączonych kabli do Denso tak były podłączone u mnie w samochodzie.
Więc porównałem z pierwszą fotografią i Bingo , ładowanie utrzymuje się na 13,7do 14,01, w porywach myślę że jest oki.
Myślę że komuś się to przyda w przyszłości kiedy będzie stał z alternatorem w ręku i pytaniem jak teraz podłączyć kable oczywiście alternator Denso będzie regenerowany i będzie czekał jako zapasowy , Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 29 gru 2015, 22:27 przez URIEL71, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Mieszkaniec
- Posty: 216
- Rejestracja: 22 cze 2015, 21:32
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Jelenia Góra
- Auto: Opel Zafira B Cosmo 1.9 CDTI
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Właśnie jestem po takim samym zabiegu tyle, że mam boscha 120 A i zamiast w aucie być ori altek denso to niespodzianka miałem założony magneti marelli 120A i podłączone były dwa przewody: do ładowania i do kontrolki a trzeci przewód zawinięty w wiązkęURIEL71 pisze:Więc porównałem z pierwszą fotografią i Bingo , ładowanie utrzymuje się na 13,7do 14,01, w porywach myślę że jest oki.
Po złożeniu wszystkiego i odpaleniu ładowanie z 13,0V skoczyło na 14,01V ale nie dało mi to spokoju bo z alternatora wychodziło 14,4 V a do aku nie dolatywało tyle i ...... okazało się że jeszcze mam do roboty przewód masowy (-) gorący jak diabli, a jak zrobiłem prowizoryczną masę do silnika z klemy (-) no to jak w książce 14,4 V
Stary altek ma padnięte łożyska i coś się w nim zmieliło bo pełno metalowych opiłków i pyłu - ale jak poprzednik pisał będzie regenerowany i na zapas Ach te ZOŚKI...
Dzień dobry,
potrzebuję kupić alternator do ZB VIN W0L0AHM758G013885.
czy BOSCH nr katalogowy GM 62 04 279 (140A) będzie pasował?
jakie jest oznaczenie silnika mojej zafirki?
Z góry dzięki i pozdrawiam serdecznie
Darek /Ors/.
potrzebuję kupić alternator do ZB VIN W0L0AHM758G013885.
czy BOSCH nr katalogowy GM 62 04 279 (140A) będzie pasował?
jakie jest oznaczenie silnika mojej zafirki?
Z góry dzięki i pozdrawiam serdecznie
Darek /Ors/.
- Bodek
- Zafiromaniak
- Posty: 16394
- Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
- Imię: Bodek
- Lokalizacja: Polska B
- Auto: Zafira_B_Cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
Twój silnik to Z19DT i według nr VIN posiadasz w aucie: K09 = ALTERNATOR,120A
Jak wpiszę Twój nr VIN, to znika mi nr części - zapytaj w ASO Opla.
W poprzedniej wersji katalogu dla Twojego nr VIN był nr części: 13308507 i nr katalogowy: 1202115, teraz widnieje to jako nr dla zakresu nadwozia od 9G...... , Twój jest 8G......
Ostatnio zmieniony 18 sty 2018, 15:03 przez Bodek, łącznie zmieniany 1 raz.
"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.
Dzięki serdeczne
może uda się kupić warunkowo (jak będzie pasował) :-))
Niby pisze że pasuje do Z19DT, ale to jest automat i czasem śmieszne rzeczy wychodzą .... :-(
pozdrawiam
może uda się kupić warunkowo (jak będzie pasował) :-))
Niby pisze że pasuje do Z19DT, ale to jest automat i czasem śmieszne rzeczy wychodzą .... :-(
pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 18 sty 2018, 15:10 przez Ors, łącznie zmieniany 1 raz.