[B] Problemy z użytkowaniem filtra cząstek stałych (DPF)
Jeszcze! dodam, że jak zawala DPF to przyczyną często bywają padające wtryskiwacze, kontrola dawek korekcyjnych konieczna (Opcom, Tech2), albo najlepiej prymitywna, ale wiele pokazująca próba przelewowa. Bez tego to walka w nieskończoność!
Jeśli to wtryski to można dodać chemię czyszcząco-smarującą i warto przeczyścić układ dolotowy: przepustnicę, boost sensor tzn. czujnik ciśnienia doładowania turbo i ewentualnie tak kontrolnie EGR
Jeśli to wtryski to można dodać chemię czyszcząco-smarującą i warto przeczyścić układ dolotowy: przepustnicę, boost sensor tzn. czujnik ciśnienia doładowania turbo i ewentualnie tak kontrolnie EGR
dzięki za podpowiedzi . Powiem szczerze że nie wiem co mu doradzić dzisiaj rano mnie odwiedził. Problem od nowa zrobił 450km po mieście i kontrolka z kluczykiem i tryb serwisowy . Tak jak pisałem wcześniej dziwi mnie kopcenie podczas wypalania serwisowego przez 5 sek ogromna chmara dymu. Faktycznie może wtryskiwacze padły auto ma z tego co pamiętam jakieś 85000. Słuchajcie czy jak odepnie się przewód zasilający od egr podczas pracy silnika to nastąpi jakaś reakcja oprócz kontrolki.
[ Dodano: Pon Kwi 25, 2011 22:14 ]
Odpowiedź do zbigora tak procedura przeprowadzona prawidlowo zmiana w kompie iż dpf nowy
[ Dodano: Pon Kwi 25, 2011 22:16 ]
imalas mam pytanie czy stp ten preparat może być użyty do czyszczenia gdyż tutaj jest tylko taki dostępny i chyba najbardziej znany
[ Dodano: Pon Kwi 25, 2011 22:14 ]
Odpowiedź do zbigora tak procedura przeprowadzona prawidlowo zmiana w kompie iż dpf nowy
[ Dodano: Pon Kwi 25, 2011 22:16 ]
imalas mam pytanie czy stp ten preparat może być użyty do czyszczenia gdyż tutaj jest tylko taki dostępny i chyba najbardziej znany
ja też mam problem po przejechaniu kilku kilometrów zapala się autko z kluczykiem na pedałach 190175 jak jechałem na serwis zgasło samo facet mówi że właśnie skończył się proces wypalania dwa tygodnie było spokoju i znowu to samo pięć kilometrów tryb serwisowy czytałem na forum o tym błędzie różnica ciśnień ale co powoduje ten błąd wężyk od czujnika czujnik czy zapchany filtr czy ktoś może pomóc
Jak Ciebie stać by wydać w serwisie 7 tys zł na regenerowany filtr, bo nie wiem czy wiesz ale nowych filtrów serwisy nie mają w ofertach...to po prostu taka mała wymiana..oddajesz swój stary...a przysyłają Ci z Niemiec regenerowany...i koszt tak jak napisałem..7 tys zł...co nie gwarantuje poprawności jego działania, jak również braku nowych problemów z filtrem za jakiś czas...
...gratuluje dużych zarobków...
...gratuluje dużych zarobków...
Powinni zabrac sie za stare ciezarowki i dla firm, ktore jezdza caly dzien i kopca, ze nic nie widac i wydziela tyle sadzy co 100 nowych innych aut z euro3 (bez dpf), ktorymi dojezdzaja prywatne osoby tylko do pracy... a nie tworza na sile wynalazki, jak widac bardzo kosztowne... normy europejskie tylko zarobki jeszcze nie, aby na nie bylo stac wszystkich w pl...mich1 pisze:Raka fundujecie sobie i swoim dzieciom - ok wasza sprawa ale kopcenie z klekota jadącego przede mną to już przesada. lol:
Witam,
Dzisiaj rano jak w każdą niedziele pojechałem sobie na giełdę w trakcie jazdy poczułem jakbym jechał z zaciągniętym ręcznym, maksymalne obroty silnika to 3 tys. maksymalna prędkość to 100km/h. Starałem się jakoś kontrolować wypalania dpf ale jak widać nie pomogło, przebieg 155kkm. Czy to na pewno dpf?
Błędy Jakie odczytałem to:
ECN 038008
ECN 023456
ECN 190158
ECN 190051
Chciałem jeszcze dodać iż jest to Automat 120km, 1.9 CDTI.
Jeżeli wchodzi w grę usunięcie DPF, to proszę jeżeli mógłby mi ktoś podać namiary na kogoś kto się zajmuje zmianą oprogramowania, co do wywalenia fizycznego to sobie już z nim sam poradzę.
Proszę o Pomoc Pozdrawiam!
Dzisiaj rano jak w każdą niedziele pojechałem sobie na giełdę w trakcie jazdy poczułem jakbym jechał z zaciągniętym ręcznym, maksymalne obroty silnika to 3 tys. maksymalna prędkość to 100km/h. Starałem się jakoś kontrolować wypalania dpf ale jak widać nie pomogło, przebieg 155kkm. Czy to na pewno dpf?
Błędy Jakie odczytałem to:
ECN 038008
ECN 023456
ECN 190158
ECN 190051
Chciałem jeszcze dodać iż jest to Automat 120km, 1.9 CDTI.
Jeżeli wchodzi w grę usunięcie DPF, to proszę jeżeli mógłby mi ktoś podać namiary na kogoś kto się zajmuje zmianą oprogramowania, co do wywalenia fizycznego to sobie już z nim sam poradzę.
Proszę o Pomoc Pozdrawiam!
- MieHor
- Zafiromaniak
- Posty: 2915
- Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
- Imię: Mieczysław
- Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
BartekNS, jeśli chodzi o znaczenie błędów:
P0234 Turbocharger Engine Overboost Condition
P0234 Engine Overboost Condition
P0234 Boost Pressure Control Circuit Negative Deviation B-045
P0234 Boost Pressure Control Circuit Positive Deviation B-045
P0234 Stan przeładowania /nadmiernego ładowania/ silnika
P0234 Obwód regulacji ciśnienia ładowania, odchylenie dodatnie B-22
P0234 Obwód regulacji ciśnienia ładowania, odchylenie ujemne B-22
P0380 Glow Device Circuit High Voltage C-033
P0380 Glow Device Circuit Low Voltage B-020
P0380 Glow Device Circuit Open Circuit C-033
P0380 Glow Device General Error C-033
P0380 Glow Device Powerstage High Temperature C-033
P0380 Obwód urządzenia żarzącego - wysokie napięcie C-28
P0380 Obwód urządzenia żarzącego - niskie napięcie C-28
P0380 Obwód urządzenia żarzącego przerwany C-28
P0380 Obieg prądowy świecy żarowej C-28
P0380 Urządzenie żarowe Stopień załączenia Temperatura za wysoka C-28
P1900 Exhaust Gas Temperature Sensor (Bank 1 Sensor 1) not plausible with Intake Air Temperature C-030
P1900 Exhaust Gas Temperature Sensor (Bank 1 Sensor 2) not plausible with Intake Air Temperature C-031
P1900 Particulate Filter Regeneration Cycle Interrupted Several Times B-031
P1900 Exhaust Gas Temperature Sensor High Temperature (Bank 1 Sensor 1) C-030
P1900 Exhaust Gas Temperature Sensor Low Temperature (Bank 1 Sensor 1) C-030
P1900 Exhaust Gas Temperature Sensor High Temperature (Bank 1 Sensor 2) C-031
P1900 Exhaust Gas Temperature Sensor Low Temperature (Bank 1 Sensor 2) C-031
P1900 Cykl regeneracji filtra cząstek stałych został przerwany kilka razy (57) - Obecny
P1901 Particulate Filter Pressure Sensor High Voltage C-032
P1901 Particulate Filter Pressure Sensor Low Voltage C-032
P1901 Particulate Filter Pressure Sensor Hose Line Malfunction B-031
P1901 Particulate Filter Pressure Sensor High Differential Pressure B-031
P1901 Particulate Filter Pressure Sensor Low Differential Pressure B-031
P1901 Particulate Filter Pressure Sensor Pressure not Plausible with Barometric Pressure B-031
P1901 Particulate Filter Pressure Sensor High Pressure C-032
P1901 Particulate Filter Pressure Sensor Low Pressure B-031
P1901 Czujnik ciśn. filtra cząsteczek - za duża różnica ciśnień (75) - Obecny
P1901 Ciśn. zmierzone przez czujnik ciśn. filtra cząsteczek niezgodne z ciśnieniem barometrycznym (0F) - Obecny
Zajrzyj do działu ZB - Silnik - tam znajdziesz wiele tematów dot. DPF.
O błędach związanych z DPF poczytaj koniecznie tutaj http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=8227
Natomiast odnośnie usunięcia DPF - tu masz szczegółowe informacje - co gdzie jak i za ile http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=7188
P0234 Turbocharger Engine Overboost Condition
P0234 Engine Overboost Condition
P0234 Boost Pressure Control Circuit Negative Deviation B-045
P0234 Boost Pressure Control Circuit Positive Deviation B-045
P0234 Stan przeładowania /nadmiernego ładowania/ silnika
P0234 Obwód regulacji ciśnienia ładowania, odchylenie dodatnie B-22
P0234 Obwód regulacji ciśnienia ładowania, odchylenie ujemne B-22
P0380 Glow Device Circuit High Voltage C-033
P0380 Glow Device Circuit Low Voltage B-020
P0380 Glow Device Circuit Open Circuit C-033
P0380 Glow Device General Error C-033
P0380 Glow Device Powerstage High Temperature C-033
P0380 Obwód urządzenia żarzącego - wysokie napięcie C-28
P0380 Obwód urządzenia żarzącego - niskie napięcie C-28
P0380 Obwód urządzenia żarzącego przerwany C-28
P0380 Obieg prądowy świecy żarowej C-28
P0380 Urządzenie żarowe Stopień załączenia Temperatura za wysoka C-28
P1900 Exhaust Gas Temperature Sensor (Bank 1 Sensor 1) not plausible with Intake Air Temperature C-030
P1900 Exhaust Gas Temperature Sensor (Bank 1 Sensor 2) not plausible with Intake Air Temperature C-031
P1900 Particulate Filter Regeneration Cycle Interrupted Several Times B-031
P1900 Exhaust Gas Temperature Sensor High Temperature (Bank 1 Sensor 1) C-030
P1900 Exhaust Gas Temperature Sensor Low Temperature (Bank 1 Sensor 1) C-030
P1900 Exhaust Gas Temperature Sensor High Temperature (Bank 1 Sensor 2) C-031
P1900 Exhaust Gas Temperature Sensor Low Temperature (Bank 1 Sensor 2) C-031
P1900 Cykl regeneracji filtra cząstek stałych został przerwany kilka razy (57) - Obecny
P1901 Particulate Filter Pressure Sensor High Voltage C-032
P1901 Particulate Filter Pressure Sensor Low Voltage C-032
P1901 Particulate Filter Pressure Sensor Hose Line Malfunction B-031
P1901 Particulate Filter Pressure Sensor High Differential Pressure B-031
P1901 Particulate Filter Pressure Sensor Low Differential Pressure B-031
P1901 Particulate Filter Pressure Sensor Pressure not Plausible with Barometric Pressure B-031
P1901 Particulate Filter Pressure Sensor High Pressure C-032
P1901 Particulate Filter Pressure Sensor Low Pressure B-031
P1901 Czujnik ciśn. filtra cząsteczek - za duża różnica ciśnień (75) - Obecny
P1901 Ciśn. zmierzone przez czujnik ciśn. filtra cząsteczek niezgodne z ciśnieniem barometrycznym (0F) - Obecny
Zajrzyj do działu ZB - Silnik - tam znajdziesz wiele tematów dot. DPF.
O błędach związanych z DPF poczytaj koniecznie tutaj http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=8227
Natomiast odnośnie usunięcia DPF - tu masz szczegółowe informacje - co gdzie jak i za ile http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=7188
BartekNS i zajrzyj też tutaj
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=6987
w tamtym wątku jest również
P1900 Particulate Filter Regeneration Cycle Interrupted Several Times B-031
czyli cykl przerwany kilka razy.
Ja stawiam na zapchany dpf ... być może w wyniku awarii czujnika temp ale niekoniecznie. Trzeba sprawdzić nasycenie..choć były przypadki, że fejs podawał błędnie małe nasycenie.
Zaczałbym od porządnej przejażdżki, wysoka temperatura, wysokie obroty, prędkość ponad 100 itp... i czekać czy ruszy wypalenie. Jeśli nie ruszy....wypalić serwisowo, pokasować błędy. Jeśli dalej problemy, podmienić czujnik (są dwa). On i tak bedzie potrzebny jeśli wywalisz dpf. Ale to może być też strzelony przewód jak to jest opisane w wątku podanym przez kolegę MieHor, oglądnąć je dokładnie.
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=6987
w tamtym wątku jest również
P1900 Particulate Filter Regeneration Cycle Interrupted Several Times B-031
czyli cykl przerwany kilka razy.
Ja stawiam na zapchany dpf ... być może w wyniku awarii czujnika temp ale niekoniecznie. Trzeba sprawdzić nasycenie..choć były przypadki, że fejs podawał błędnie małe nasycenie.
Zaczałbym od porządnej przejażdżki, wysoka temperatura, wysokie obroty, prędkość ponad 100 itp... i czekać czy ruszy wypalenie. Jeśli nie ruszy....wypalić serwisowo, pokasować błędy. Jeśli dalej problemy, podmienić czujnik (są dwa). On i tak bedzie potrzebny jeśli wywalisz dpf. Ale to może być też strzelony przewód jak to jest opisane w wątku podanym przez kolegę MieHor, oglądnąć je dokładnie.
- Bodek
- Zafiromaniak
- Posty: 16394
- Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
- Imię: Bodek
- Lokalizacja: Polska B
- Auto: Zafira_B_Cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
Ja mam na liczniku 162 tys. kilometrów regularnie się wypala do 18% i nie mam z nim żadnego problemu
"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.
Witam. Ostatnio filtr dpf zapycha mi się do tego stopnia że nie chce się skończyć wypalanie. Ostatnio 40 min się wypalał i nie skończył cały czas mruga kontrolka świec żarowych, a komputer błędów żadnych nie wykazuje. Do tego silnik się strasznie muli , strzela w wydechu, ma nierówne obroty i czasem coś zapiszczy przy dodawaniu gazu. Da się go jeszcze odratować czy wywalić. Dodam jeszcze że auto niedługo będę sprzedawał i się zastanawiam czy jak go usunę to nie będzie miało wpływu na cenę. Pozdrawiam
używaj szukajki kolego.//Woytas
używaj szukajki kolego.//Woytas
Ostatnio zmieniony 01 sty 2012, 21:50 przez scct324, łącznie zmieniany 1 raz.