[A] Wygłuszanie wnętrza i maski silnika
[A] Wygłuszanie wnętrza i maski silnika
Wreszcie nadszedł czas kiedy miałem wolną chwilę i posiedziałem troszkę przy Zośce. Na pierwszy ogień poszło wygłuszanie drzwi, które w wielu wątkach było wspominane ale nikt tak naprawdę nie pokazał jak to zrobił
Na chwilę obecną zrobiłem drzwi od kierowcy i na chwilę obecną już w tym momencie słyszę diametralną różnicę.
Do wygłuszenia użyłem pianki od spodu pokrytej klejem.
reszta narzędzi to już tylko nóż i nożyczki i śrubokręt
no to do dzieła, ściągamy tapicerkę drzwi i zaczynamy zabawę z wyklejaniem
mój prawie końcowy efekt wygląda tak:
piszę prawie końcowy bo jeszcze przed założeniem wypełniłem resztę tych widocznych szparek.
Na koniec zakładamy tapicerkę z powrotem do wozu i cieszymy się ciszą.
Przy kolejnych drzwiach zrobię więcej fotek.
Na chwilę obecną zrobiłem drzwi od kierowcy i na chwilę obecną już w tym momencie słyszę diametralną różnicę.
Do wygłuszenia użyłem pianki od spodu pokrytej klejem.
reszta narzędzi to już tylko nóż i nożyczki i śrubokręt
no to do dzieła, ściągamy tapicerkę drzwi i zaczynamy zabawę z wyklejaniem
mój prawie końcowy efekt wygląda tak:
piszę prawie końcowy bo jeszcze przed założeniem wypełniłem resztę tych widocznych szparek.
Na koniec zakładamy tapicerkę z powrotem do wozu i cieszymy się ciszą.
Przy kolejnych drzwiach zrobię więcej fotek.
Ostatnio zmieniony 12 sty 2014, 14:32 przez Anony Mous, łącznie zmieniany 2 razy.
jak to to (a na to wygląda), to w hurtowniach, sklepach z izolacją techniczną... w Twoich okolicach np.
W Jabłonnej. Jadąc od Warszawy ul. Modlińską przecinasz skrzyżowanie w Jabłonnej (tak jak na ND Maz. i po jakiś 200-600m po prawej stronie...firma Termix (przy szklarniach)
Mata się nazywa Climaflex (bodajże oznaczenie katalogowe CRZ...zwana matą polietylenową Clmiaflex ( z klejem) chyba DUCT czy cuś
EDIT: Kupujesz na pełne metry z rolki wysokości 1, 1,25 lub 1,50mb. Bodajże jednostką jest m2 ale w różnych hurtowniach, różnie wyznaczają jednostki (może być mb z rolki o ww. szerokościach)
W Jabłonnej. Jadąc od Warszawy ul. Modlińską przecinasz skrzyżowanie w Jabłonnej (tak jak na ND Maz. i po jakiś 200-600m po prawej stronie...firma Termix (przy szklarniach)
Mata się nazywa Climaflex (bodajże oznaczenie katalogowe CRZ...zwana matą polietylenową Clmiaflex ( z klejem) chyba DUCT czy cuś
EDIT: Kupujesz na pełne metry z rolki wysokości 1, 1,25 lub 1,50mb. Bodajże jednostką jest m2 ale w różnych hurtowniach, różnie wyznaczają jednostki (może być mb z rolki o ww. szerokościach)
Ostatnio zmieniony 30 wrz 2011, 20:52 przez Woytas, łącznie zmieniany 1 raz.
- oki
- Mieszkaniec
- Posty: 399
- Rejestracja: 11 kwie 2010, 23:15
- Imię: Darek
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Zafira B 2.0 Panorama
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z20LER
- Gender:
Proponuję żebyś przy okazji nakleił na blachę drzwi na te większe połacie matę bitumiczną nawet 2mm.
Nie musisz przy tym robić tego tak szczelnie, wystarczy większa powierzchnia oklejona.
Blacha robi się sztywniejsza i mniej przenosi rezonansu w pudło drzwiowe.
Super efekt jest też jak się wyklei blachę dachu.
Kiedyś wykleiłem tak całą felicję i najmniejszy efekt był na podłodze.
Nie ukrywam ze też byłem ździwiony ze w oplu nie ma żadnego wyciszenia większych połaci blaszanych.
Nie musisz przy tym robić tego tak szczelnie, wystarczy większa powierzchnia oklejona.
Blacha robi się sztywniejsza i mniej przenosi rezonansu w pudło drzwiowe.
Super efekt jest też jak się wyklei blachę dachu.
Kiedyś wykleiłem tak całą felicję i najmniejszy efekt był na podłodze.
Nie ukrywam ze też byłem ździwiony ze w oplu nie ma żadnego wyciszenia większych połaci blaszanych.
Polietylen ale czy 6 mm to potwierdzę jutro jak zmierzę :>Woytas pisze:pianka to rozumiem polietylen 6mm??
hmm nie wiem, ja tego nie kupowałem :> Mogę podać namiary jedynie na producenta.Szuwarek pisze:Gdzie to kupić ?
Woytas, mogę Ci zdradzić że duża część samochodów obecnie jest tak wygłuszana pod tapicerkami.
Nie ma problemu, jakby np. by nie było to możesz kupić np. Matę DUCT gr. 6mm firmy K-Flex (mata kauczukowa) - droższa ale bardziej skuteczna...i jak masz klimę to też zatrzymuje chłodne powietrze skuteczniej (używana w instalacjach klimatyzacyjnych)Szuwarek pisze:Dzięki Woytas za namiar Może przy okazji założę sobie elektryke przynajmniej z przodu
http://www.k-flex.pl/index.php?option=c ... &Itemid=20marsuc pisze:Kauczuk ma nie ciekawe właściwości podczas zimna więc kolejny minus.
Jakie??...ma dużo lepsze właściwości
Jest jeszcze lepszy kauczuk np. taki: http://www.k-flex.pl/index.php?option=c ... Itemid=140
ale duuuużo droższy od zastosowań mat bitumicznych
Patrz na gęstośćmarsuc pisze:Woytas, kauczukowe wygłuszenie jest w Seicento więc nie kaleczmy Zośki
http://www.k-flex.pl/index.php?option=c ... &Itemid=20
(masa zbliżona, nie mniej niż 4kg/m2)
wiesz ile tego wejdzie na Zochę
K-Flex ST - maty może być
(masa zbliżona, nie mniej niż 4kg/m2)
wiesz ile tego wejdzie na Zochę
K-Flex ST - maty może być
dlatego piszę, że są "bardziej" przystosowane do izolacji akustycznej...głównie montowałem je w studiach nagraniowych...ale wiem, że na pewno używa je koncern Fiata - bo K-Flex sprzedaje im na potęge - wiem, że do wygłuszenia...ale nie wiem do czegomarsuc pisze:http://www.k-flex.pl/inde...id=37&Itemid=20
K-Flex ST lub odpowiednik Armaflex jest izolacją bardziej termiczną ale gęstość powoduje, że i bardzo dobrze wygłuszającą, poza tym bardzo elastyczną, bardziej od polietylenu
Amen
Przegrody silnika, wygluszenie podlogi, maty w bagażnikach oraz wszelkie "przyklejki" na blachach. I nie sprzedaje to Fiacikowi tylko Adlerowi (dawniej Polowat), podwykonawcy . Kiedyś to produkowałem ale to gówni...ny i nie opłacalny proces, sam materiał na wejściu ma wartość 80% ceny częściWoytas pisze:ale wiem, że na pewno używa je koncern Fiata - bo K-Flex sprzedaje im na potęge