[FAQ]wypalanie DPF-u
Witam,
prosze o pomoc z DPF-em
wyskoczyl mi blad ecn 245258 swiecila sie przez dwa dni kontrolka z kluczykiem po czy zgasla. Wyskoczylem na trase ostra jazda na nastepny dzien odpalam auto i znowu kontrolka i ten sam blad + INSP0 znowu po 2 dniach zgasla i dzisiaj znowu trasa i blad powrocil czy do wymiany jest czujnik cisnienia? Dodam, ze dpf wypali mi sie jakies 350km temu.
Prosze o propozycje co moze byc przyczyna bledu?
prosze o pomoc z DPF-em
wyskoczyl mi blad ecn 245258 swiecila sie przez dwa dni kontrolka z kluczykiem po czy zgasla. Wyskoczylem na trase ostra jazda na nastepny dzien odpalam auto i znowu kontrolka i ten sam blad + INSP0 znowu po 2 dniach zgasla i dzisiaj znowu trasa i blad powrocil czy do wymiany jest czujnik cisnienia? Dodam, ze dpf wypali mi sie jakies 350km temu.
Prosze o propozycje co moze byc przyczyna bledu?
- MieHor
- Zafiromaniak
- Posty: 2915
- Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
- Imię: Mieczysław
- Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
P2452 Particulate Filter Pressure Sensor High Voltage C-032
P2452 Particulate Filter Pressure Sensor Low Voltage C-032
P2452 Particulate Filter Pressure Sensor Pressure not Plausible with Barometric Pressure B-031
P2452 Particulate Filter Pressure Sensor Hose Line Malfunction B-031
INSP0 - zużyte klocki hamulcowe
P2452 Particulate Filter Pressure Sensor Low Voltage C-032
P2452 Particulate Filter Pressure Sensor Pressure not Plausible with Barometric Pressure B-031
P2452 Particulate Filter Pressure Sensor Hose Line Malfunction B-031
INSP0 - zużyte klocki hamulcowe
witam mialem identyczny blond w pdf-ie sa dwa czujniki od cisnienia iteperatury sprawdz je u mnie byl uszkodzony od cisnienia po wymianie go iwykasowaniu bledu jest okMieHor pisze:P2452 Particulate Filter Pressure Sensor High Voltage C-032
P2452 Particulate Filter Pressure Sensor Low Voltage C-032
P2452 Particulate Filter Pressure Sensor Pressure not Plausible with Barometric Pressure B-031
P2452 Particulate Filter Pressure Sensor Hose Line Malfunction B-031
miaINSP0 - zużyte klocki hamulcowe
sprawdz przewod elektryczny do czujnika teperatury iwezykdo czujnika cisnienia w PDF-IE ONE ZAZWYCZAJ ULEGAJA USZKODZENIU i powstaje ten blond o ktorym piszesz ja tak mialemmkaleta pisze:Witam,
prosze o pomoc z DPF-em
wyskoczyl mi blad ecn 245258 swiecila sie przez dwa dni kontrolka z kluczykiem po czy zgasla. Wyskoczylem na trase ostra jazda na nastepny dzien odpalam auto i znowu kontrolka i ten sam blad + INSP0 znowu po 2 dniach zgasla i dzisiaj znowu trasa i blad powrocil czy do wymiany jest czujnik cisnienia? Dodam, ze dpf wypali mi sie jakies 350km temu.
Psrosze o propozycje co moze byc przyczyna bledu?
Powróciły niskie temperatury noooo i problemy z wypalaniem także. Czy nie zauważyliście że w lecie wypalanie przebiega lepiej? U mnie też tak było !!!!!!!!!!!!! Na a wczoraj po przejechaniu 1000 km włączyło się wypalanko i.... zakończyło się niestety na spadku nasycenia do 80% . Dziś włączyło się ponownie i nasycenie z 108 % spadło tylko do 83%. Te same objawy miałem w lutym i w marcu kiedy temperatury były podobne lub niższe... Co o tym myślicie? W lecie nie było problemu z nagrzaniem auta do >80 stopni teraz 74 stopnie to max jaki udało mi sie nagrzać auto podczas jazdy.. A już się cieszyłem że wszystko bedzie ok...
- Bodek
- Zafiromaniak
- Posty: 16394
- Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
- Imię: Bodek
- Lokalizacja: Polska B
- Auto: Zafira_B_Cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
Nie wiem czy niska temperatura ma jakieś znaczenie, jak jest dobry termostat to się autko i w zimie szybko nagrzewa, u mnie nie było różnicy w zimie czy w lecie, z tym, że w lecie wychodzi więcej kilometrów pomiędzy wypalaniami.nekanda pisze:Powróciły niskie temperatury noooo i problemy z wypalaniem także. Czy nie zauważyliście że w lecie wypalanie przebiega lepiej? U mnie też tak było !!!!!!!!!!!!! Na a wczoraj po przejechaniu 1000 km włączyło się wypalanko i.... zakończyło się niestety na spadku nasycenia do 80% . Dziś włączyło się ponownie i nasycenie z 108 % spadło tylko do 83%. Te same objawy miałem w lutym i w marcu kiedy temperatury były podobne lub niższe... Co o tym myślicie? W lecie nie było problemu z nagrzaniem auta do >80 stopni teraz 74 stopnie to max jaki udało mi sie nagrzać auto podczas jazdy.. A już się cieszyłem że wszystko bedzie ok...
"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.
czeka cie diagnostyka i zagladniecie pod auto, czy przewody sa ok.kandi-p pisze:Od 2 tygodni co drugi dzień wypala mi się DPF, i chociaż codziennie robię kilkadziesiąt kilometrów to i tak co 50-70 kilometrów zaczyna się wypalać. Moc jest, żadne kontrolki się nie świecą, tylko paliwo zbyt szybko ubywa . Czyżby nadchodził koniec filtra?
warto sprawdzic czy cykl wypalania jest doprowadzany do konca...
[ Dodano: Sob Paź 15, 2011 22:14 ]
no ale nie moja bo moja sie sprawdzila... sam wczesniej juz to monitowalem..aszifo pisze:Wszystkie teorie dotyczące wymaganych prędkości i temperatur się nie sprawdziły.
a podczas wypalania jakie obroty utrzymujesz?nekanda pisze:Dziś włączyło się ponownie i nasycenie z 108 % spadło tylko do 83%. Te same objawy miałem w lutym i w marcu kiedy temperatury były podobne lub niższe... Co o tym myślicie? W lecie nie było problemu z nagrzaniem auta do >80 stopni teraz 74 stopnie to max jaki udało mi sie nagrzać auto podczas jazdy.. A już się cieszyłem że wszystko bedzie ok...
Pierwsze co bym zrobił to sprawdził poprawność działania termostatu.Myślę,że jest u Ciebie uszkodzony.Jest dokładnie jak piszesz tzn w lecie jest bardzo mało problemów z DPFem i jego regeneracją,ponieważ filtr do regeneracji potrzebuje wysokiej temperatury.W lecie jest o nią nie trudno,natomiast gdy zaczyna się pora roku z ujemnymi temp problem narasta.Podłącz auto do fejsa i jeśli błędów nie będzie to jak pisałem wcześniej przyjrzałbym się termostatowi,bo może proces regeneracji przerywany jest z powodu niskiej temperatury silnika.nekanda pisze:Powróciły niskie temperatury noooo i problemy z wypalaniem także. Czy nie zauważyliście że w lecie wypalanie przebiega lepiej? U mnie też tak było !!!!!!!!!!!!! Na a wczoraj po przejechaniu 1000 km włączyło się wypalanko i.... zakończyło się niestety na spadku nasycenia do 80% . Dziś włączyło się ponownie i nasycenie z 108 % spadło tylko do 83%. Te same objawy miałem w lutym i w marcu kiedy temperatury były podobne lub niższe... Co o tym myślicie? W lecie nie było problemu z nagrzaniem auta do >80 stopni teraz 74 stopnie to max jaki udało mi sie nagrzać auto podczas jazdy.. A już się cieszyłem że wszystko bedzie ok...
- Bodek
- Zafiromaniak
- Posty: 16394
- Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
- Imię: Bodek
- Lokalizacja: Polska B
- Auto: Zafira_B_Cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
Tu masz temat: Płynmarkor pisze:Witam,
mam pytanie czy ktoś na forum probował czyścić filtr DPF używając do tego specjalnych płynów? Ma ktoś jakieś doświadczenie z tym tematem? Opłaca się to robić?
"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.
Zazdroszczę wam.
W niedzielę wieczorem krążyłem po obwodnicy Trójmiasta z obrotami rzędu 2000 - mam starą instrukcję i po przejechaniu 70 km mam filtr zapchany na 122%.
Dzisiaj sprawdziłem jedynym słusznym interfejsem.
Wyniki to:
różnica ciśnień - -1kPa
różnica ciśnień - 0.47V
Nasycenie 122%
przebieg od ostatniej regeneracji - 0km
pozostała regeneracja dpf - 43%
Jutro do pracy pojadę obwodnicą tym razem powyżej 2000 obrotów.
Jeśli to nie pomoże to pozostaje wypalenie interfejsem - dobrze myślę??
Auto mam od tygodnia - żona mi kupiła jak byłem chory
Po kilku dniowej lekturze, dzisiaj już wiem, że będę się zapisywał na usunięcie i chipowanie w Poznaniu.
Pozdrawiam
W niedzielę wieczorem krążyłem po obwodnicy Trójmiasta z obrotami rzędu 2000 - mam starą instrukcję i po przejechaniu 70 km mam filtr zapchany na 122%.
Dzisiaj sprawdziłem jedynym słusznym interfejsem.
Wyniki to:
różnica ciśnień - -1kPa
różnica ciśnień - 0.47V
Nasycenie 122%
przebieg od ostatniej regeneracji - 0km
pozostała regeneracja dpf - 43%
Jutro do pracy pojadę obwodnicą tym razem powyżej 2000 obrotów.
Jeśli to nie pomoże to pozostaje wypalenie interfejsem - dobrze myślę??
Auto mam od tygodnia - żona mi kupiła jak byłem chory
Po kilku dniowej lekturze, dzisiaj już wiem, że będę się zapisywał na usunięcie i chipowanie w Poznaniu.
Pozdrawiam