[TUT/B]Czyszczenie przepustnicy CDTi 150KM
[TUT/B]Czyszczenie przepustnicy CDTi 150KM
W temacie napisałem ,że chodzi o silnik 150KM,bo taki mam ale w 120KM jest bardzo podobne mocowanie.Zabieg jest bardzo prosty,który zajmuje kilkadziesiąt minut a polecam go wszystkim,którzy czyszczą EGR-y.Generalnie przepustnica nie jest bardzo zabrudzona ale to co jest za przepustnicą w kolektorze ssącym nie pozwala na poprawne działanie zaworu EGR a dokładniej pisząc syf znajdujący się w kanałach nie pozwala na swobodny przepływ spalin z EGR-a do kolektora.
Odkręcamy opaskę mocującą przewód od Intercoolera zwanego dalej IC do króćca przy przepustnicy i ściągamy z niego gumowy przewód.Foto zapożyczone z netu silnika Z19DT 120KM ale w Z19DTH 150KM jest tak samo.
Następnie proponuję odkręcić króciec od przepustnicy,który mocowany jest dwiema śrubami.Foto przepustnicy zapożyczone z netu.Mocowanie króćca zaznaczone poz. 1 i 2.Pozycja 3 to mocowanie przepustnicy,które słabo widać gdy przepustnica zamocowana jest w aucie ponieważ zasłania ją króciec.Pod śrubą nr 3 zamocowany jest także uchwyt do wiązki elektrycznej,która wpięta jest w przepustnicę.Kolejne dwie śruby mocujące przepustnicę widać z góry i jest do nich dobry dostęp z kluczem.
Pamiętamy o odpięciu wiązki od przepustnicy i mamy przepustnice wymontowaną.
Wyczyściłem ją tylko szmatką do sucha.Foto przepustnicy bezpośrednio po demontażu.Obok EGR z zaślepką.
Gdy zdemontujemy przepustnicę mamy wtedy swobodny dostęp do kolektora ssącego w którym należy wyczyścić kanały dolotowe spalin z EGR-a do kolektora.U mnie kanały te były zapchane,zabrudzone i bardzo słabo drożne.Użyłem do tego śrubokręta i szmatki.
Kolektor przed czyszczeniem kanałów zaznaczone żółtym kolorem.
Kolektor po czyszczeniu
Do czyszczenia przepustnicy i kanałów w kolektorze proponuję zdemontować zawór EGR ponieważ wtedy widać bardzo dobrze(foto) kanały doprowadzenia spalin z zaworu do kolektora.
Po czyszczeniu wszystko składamy w odwrotnej kolejności.
Odkręcamy opaskę mocującą przewód od Intercoolera zwanego dalej IC do króćca przy przepustnicy i ściągamy z niego gumowy przewód.Foto zapożyczone z netu silnika Z19DT 120KM ale w Z19DTH 150KM jest tak samo.
Następnie proponuję odkręcić króciec od przepustnicy,który mocowany jest dwiema śrubami.Foto przepustnicy zapożyczone z netu.Mocowanie króćca zaznaczone poz. 1 i 2.Pozycja 3 to mocowanie przepustnicy,które słabo widać gdy przepustnica zamocowana jest w aucie ponieważ zasłania ją króciec.Pod śrubą nr 3 zamocowany jest także uchwyt do wiązki elektrycznej,która wpięta jest w przepustnicę.Kolejne dwie śruby mocujące przepustnicę widać z góry i jest do nich dobry dostęp z kluczem.
Pamiętamy o odpięciu wiązki od przepustnicy i mamy przepustnice wymontowaną.
Wyczyściłem ją tylko szmatką do sucha.Foto przepustnicy bezpośrednio po demontażu.Obok EGR z zaślepką.
Gdy zdemontujemy przepustnicę mamy wtedy swobodny dostęp do kolektora ssącego w którym należy wyczyścić kanały dolotowe spalin z EGR-a do kolektora.U mnie kanały te były zapchane,zabrudzone i bardzo słabo drożne.Użyłem do tego śrubokręta i szmatki.
Kolektor przed czyszczeniem kanałów zaznaczone żółtym kolorem.
Kolektor po czyszczeniu
Do czyszczenia przepustnicy i kanałów w kolektorze proponuję zdemontować zawór EGR ponieważ wtedy widać bardzo dobrze(foto) kanały doprowadzenia spalin z zaworu do kolektora.
Po czyszczeniu wszystko składamy w odwrotnej kolejności.
Ostatnio zmieniony 18 cze 2017, 10:26 przez Anony Mous, łącznie zmieniany 4 razy.
Jestem, po czyszczeniu przepustnicy i zastanawiam się skąd bierze się olej w puszeczce sterującej. Za radą umieszczoną na http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=1308, otworzyłem ten dekielek i wylałem ten olej (było go niewiele). Czy on nie smaruje czasem mechanizmu sterowania przepustnicą?
-
- Świeżak
- Posty: 19
- Rejestracja: 12 maja 2011, 12:23
- Imię: Irek
- Lokalizacja: Częstochowa
- Auto: Opel Zafira B 1.9 Aut
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTL
- Gender:
ale przepustnica nie jest na torxach tylko na imbusach:ocrmind pisze:Panowie, jakie oznaczenie mają te 3 śruby - nasadowe torx`y ? Muszę kupić jedną sztukę z myślą o czyszczeniu przepustnicy.
M8x30 NR 93182363 Nr 58 25 712
Ja sobie obrobiłem jedną od egr'a. W ASO na zamówienie, 5 zł. Fakt faktem, pasowałoby mieć w zanadrzu jakieś zapasowe.....bo czasami ciężko odkręcić i się wyrabiają
np takie: choć nie wiem jak z ich twardoscią, bo pasuje przykręcić coś porządnego
Uploaded with ImageShack.us
http://allegro.pl/m8x30-sruba-nierdzewn ... 02190.html
Śruby można dokupić w Castoramie rozmiar M8x40.Są trochę dłuższe ale przycinamy na odpowiednią długość i jest ok.Ja byłem zmuszony na szybko takie zakupić bo w ASO nie mieli.I tak Jak Kolega Kaliope napisał to są śruby na imbus (ampul ), nie torx
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez jojos, łącznie zmieniany 1 raz.
,,wszystkim się zdawało,
że Wojski wciąż gra jeszcze, a to echo grało''.
że Wojski wciąż gra jeszcze, a to echo grało''.
Jestem tez po czyszczeniu tego dranstwa.Ale po miesiacu wrocil problem z kontrolka (auto z kluczykiem).Auto chodzi jak burza ale kontrolka co jakis czas zapala sie.
Mam pytanie czy uklad jest znowu zawalony czy jest to wina ze nie skasowalem tego bledu po czyszczeniu.Prosze o pomoc!
Mam pytanie czy uklad jest znowu zawalony czy jest to wina ze nie skasowalem tego bledu po czyszczeniu.Prosze o pomoc!
Jestem juz po dwokrotnym czyszczeniu zaworu egr,po pierwszym razie myslalem ze zle to zrobilem i poprawilem to jeszcze raz.Zawor-egr,i przepustnica i booster sensor swieca sie jak nowe ale problem zostal!-dosyc mocne szarpania w przedziale 1600-2000 obrotow.W cieplym silniku jeszcze gorzej.Z czytania bledu pokazuje 2279-czyli typowo dla egr-u.
Juz sam nie wiem co mam zrobic -chyba mi zostal tylko SERWIS!
Podejzewam jescze bosster sensor lub DPF(przytkany).
Bardzo prosze o pomoc.
Juz sam nie wiem co mam zrobic -chyba mi zostal tylko SERWIS!
Podejzewam jescze bosster sensor lub DPF(przytkany).
Bardzo prosze o pomoc.
Być może jest jakaś dziura na wężu albo masz dziurawy intercooler. Czy jak gwałtownie naciśniesz pedał gazu i puścisz to słychać syk? Sam tego nie sprawdzisz, ale jeśli tak to problem się sam znalazł.MieHor pisze:P2279 Intake Air System Leak Detected B-035
P2279 - Wykryto nieszczelność w układzie wlotu powietrza
P2279 Nieopomiarowane powietrze po stronie ssącej
P2279 Nieszczelność w układzie wlotowym
Sorry zapomnialem napisac mam 150 KM to chyba DTH.Mysle ze weze dobrze dokrecilem.
Zapomnialem zapisac ze pare razy w ciagu 2 tygodni zapalala sie kontrolka (autka z kluczykiem) a pozniej (kontrolka ukladu kontroli i emisji spalin).Ta pierwsza gasnie w ciagu pol godziny ta druga swiecila 2 dni.Kontrolka(autka z kluczykiem) zapala sie bardzo szybko gdy wciskam pedal gazu w podloge.
Zapomnialem zapisac ze pare razy w ciagu 2 tygodni zapalala sie kontrolka (autka z kluczykiem) a pozniej (kontrolka ukladu kontroli i emisji spalin).Ta pierwsza gasnie w ciagu pol godziny ta druga swiecila 2 dni.Kontrolka(autka z kluczykiem) zapala sie bardzo szybko gdy wciskam pedal gazu w podloge.