[B]P1901 - za duża różnica ciśnień DPF
Ja też miałem przejścia z DPF-em, oczywiście bardzo możliwe że jeszcze będę w przyszłości miał, natomiast aktualnie wypala mi się co 650-700 km na mieście, przy czym podczas urlopowego wyjazdu na trasie autostradą do Niemiec, po przejechaniu dystansu 950 km sprawdziłem stopień zapełnienia i wyszło 66% i 1050 km od ostatniego wypalania. DPF wypalił się po 1250 km.
Wróciłem z serwisu i już po kłopocie .
Po podpięciu techa czytamy , że nasycenie filtra 98 % , ostatnie wypalanie 1120 km temu !!!
Ciekawa sprawa , bo na ogół to co mi się udało wyłapać to wypalanie miałem po ok 700 km . Może dlatego przebieg między wypalaniem się zwiększył bo sporo ostatnio w trasie byłem ??? Tylko czemu się jakoś to wcześniej nie zainicjowało , nogi lekkiej raczej nie mam .
W każdym bądź razie człowiek poradził mi , żeby próbować wypalić go naturalnie czyli tryb manualny 3-4 tyś obrotów , kasować jak się pokaże błąd i dalej ! Udało się !!!!! Co prawda przejechałem z 50 km i z 15 razy kasowałem ten cholerny pomarańczowy samochodzik ale już jest czysty bydlak . Nasycenie spadło do 3 % !!!
W każdym bądź razie dojrzałem do ważkiej decyzji - WYWALAM CHWASTA !!!!
Oczywiście do egr-a też zaglądnę i go wypucuje bo jest na pewno syf .
Dzięki za pomoc i podsunięcie wątków . Trochę mnie to zdołowało na początku ale- co nas nie zabije to nas wzmocni
T.
Po podpięciu techa czytamy , że nasycenie filtra 98 % , ostatnie wypalanie 1120 km temu !!!
Ciekawa sprawa , bo na ogół to co mi się udało wyłapać to wypalanie miałem po ok 700 km . Może dlatego przebieg między wypalaniem się zwiększył bo sporo ostatnio w trasie byłem ??? Tylko czemu się jakoś to wcześniej nie zainicjowało , nogi lekkiej raczej nie mam .
W każdym bądź razie człowiek poradził mi , żeby próbować wypalić go naturalnie czyli tryb manualny 3-4 tyś obrotów , kasować jak się pokaże błąd i dalej ! Udało się !!!!! Co prawda przejechałem z 50 km i z 15 razy kasowałem ten cholerny pomarańczowy samochodzik ale już jest czysty bydlak . Nasycenie spadło do 3 % !!!
W każdym bądź razie dojrzałem do ważkiej decyzji - WYWALAM CHWASTA !!!!
Oczywiście do egr-a też zaglądnę i go wypucuje bo jest na pewno syf .
Dzięki za pomoc i podsunięcie wątków . Trochę mnie to zdołowało na początku ale- co nas nie zabije to nas wzmocni
T.
Witam,
no i mnie trafil 190158. Normalnie w tym roku zaliczam wszystkie typowe usterki ZB, opisywane na forum. Pociesza mnie tylko to, ze znajomi maja nowsze auta innych marek i tez ciagle jakies wieksze lub mniejsze problemy. Kupie se kurde Benza 124 i bede jezdzil bez stresu.
U mnie po odpaleniu auta i przy spokojnej, powolnej jezdzie nic sie nie dzieje. Dopiero, gdy troszke przycisne, to zapala sie autko z kluczykiem. Auto jakos widocznie nie slabnie. Jechalem po Autobahnie i mimo zapalanego kluczyka, wlaczylo sie wypalanie. Stawiacie na przewod ?
Pozdrawiam
Pawel
[ Dodano: Wto Wrz 13, 2011 18:12 ]
Witam,
Mam jeszcze pytanko odnosnie tych przewodow. Bylem w sklepie z takimi bajerami i gosciu proponuje mi przewod paliwowy w takim oplocie, wzmocnionym. Przewody te sa na max 120 stopni C i 15Bar. Nie wiem, czy to wystarczy ?
Pozdrawiam
[ Dodano: Sob Wrz 24, 2011 17:06 ]
Witam,
wlazlem w koncu jakos pod auto i dorwalem sie do tych przewodow. Faktycznie jeden z nich, ten grubszy byl jakby przepalony. Zlapalem za niego, to calkowicie sie ulamal. Nie wiem tylko, skad wzieliscie srednice 8 i 10. Ja zamowilem takie przewody paliwowe w oplocie i du**. Tam sa srednice 6 i 8. W efekcie zostawilem ten ulamany oryginalny przewod na tym metalowym i na niego zalozylem 8mm. Troche jednak nie jestem przekonany, co do panujacych tam temperatur. Ten oryginalny, sztywny przewod wygladal jakby byl przetopiony. W kazdym razie zesztukowalem go tym moim. Zobaczymy co bedzie.
Pozdrawiam
Pawel
no i mnie trafil 190158. Normalnie w tym roku zaliczam wszystkie typowe usterki ZB, opisywane na forum. Pociesza mnie tylko to, ze znajomi maja nowsze auta innych marek i tez ciagle jakies wieksze lub mniejsze problemy. Kupie se kurde Benza 124 i bede jezdzil bez stresu.
U mnie po odpaleniu auta i przy spokojnej, powolnej jezdzie nic sie nie dzieje. Dopiero, gdy troszke przycisne, to zapala sie autko z kluczykiem. Auto jakos widocznie nie slabnie. Jechalem po Autobahnie i mimo zapalanego kluczyka, wlaczylo sie wypalanie. Stawiacie na przewod ?
Pozdrawiam
Pawel
[ Dodano: Wto Wrz 13, 2011 18:12 ]
Witam,
Mam jeszcze pytanko odnosnie tych przewodow. Bylem w sklepie z takimi bajerami i gosciu proponuje mi przewod paliwowy w takim oplocie, wzmocnionym. Przewody te sa na max 120 stopni C i 15Bar. Nie wiem, czy to wystarczy ?
Pozdrawiam
[ Dodano: Sob Wrz 24, 2011 17:06 ]
Witam,
wlazlem w koncu jakos pod auto i dorwalem sie do tych przewodow. Faktycznie jeden z nich, ten grubszy byl jakby przepalony. Zlapalem za niego, to calkowicie sie ulamal. Nie wiem tylko, skad wzieliscie srednice 8 i 10. Ja zamowilem takie przewody paliwowe w oplocie i du**. Tam sa srednice 6 i 8. W efekcie zostawilem ten ulamany oryginalny przewod na tym metalowym i na niego zalozylem 8mm. Troche jednak nie jestem przekonany, co do panujacych tam temperatur. Ten oryginalny, sztywny przewod wygladal jakby byl przetopiony. W kazdym razie zesztukowalem go tym moim. Zobaczymy co bedzie.
Pozdrawiam
Pawel
witam,no i mnie dopadł błąd 1901(uszkodzony przewód)-w trakcie wypalania filtra.Co ciekawe filter wypalił sie do konca prawidłowo.Po wykasowaniu op-comem błąd więcej sie nie pojawił,wiec mam pytanie.Pojawi sie ponownie dopiero przy kolejnym wypalaniu ,czy tylko coś sie mojej Zosi pomyliło?Czy moze kolejnego wypalania nie bedzie do usunięcia awarii-ale jakiej awarii skoro komp wiecej tego błędu nie pokazuje?Poradźcie co robić.
Witam,
u mnie po zalozeniu nowego przewodu, blad zniknal i wlaczylo sie wypalanie. Niestety przewod jest jednak za slabo na temperature i dlugo nie pociagnie. Jutro wlaze pod auto naloze ten oryginalny plastikowy, a ten ktory kupilem, dam do gory przy czujniku. Tam juz chyba nie ma takiej temperatury. Jeszcze raz podkreslam, ze ta sa srednice 6 i 8 ,a nie 8 i 10.
Pozdrawiam
Pawel
u mnie po zalozeniu nowego przewodu, blad zniknal i wlaczylo sie wypalanie. Niestety przewod jest jednak za slabo na temperature i dlugo nie pociagnie. Jutro wlaze pod auto naloze ten oryginalny plastikowy, a ten ktory kupilem, dam do gory przy czujniku. Tam juz chyba nie ma takiej temperatury. Jeszcze raz podkreslam, ze ta sa srednice 6 i 8 ,a nie 8 i 10.
Pozdrawiam
Pawel
Witam.
Mnie również dopadł błąd 190158.Czytając Wasze posty wychodzi ,ze chodzi o wadliwy przewód czujnika wiec powiedzcie,proszę ,czy chodzi tu o przewody w bezpośrednim sąsiedztwie filtra (zerkałem,wyglądają na całe)czy może są jeszcze jakieś inne???
Powiedzcie czy mozna podjąć sie naprawy na własną rękę ,czy zostaje serwis?
Z góry dziękuję i pozdrawiam....
Mnie również dopadł błąd 190158.Czytając Wasze posty wychodzi ,ze chodzi o wadliwy przewód czujnika wiec powiedzcie,proszę ,czy chodzi tu o przewody w bezpośrednim sąsiedztwie filtra (zerkałem,wyglądają na całe)czy może są jeszcze jakieś inne???
Powiedzcie czy mozna podjąć sie naprawy na własną rękę ,czy zostaje serwis?
Z góry dziękuję i pozdrawiam....
przeczytaj te przypadki:Misiu_tg pisze:Witam wszystkich
Od tygodni mecze sie z ta usterka p1901-58. Oba weze przy DPF wymienione na orginaly. NIestety nic to nie pomoglo. Gdzie mozna jeszcze szukac przyczyny tej usterki??
Pozdrawiam
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=8227
Witam Wszystkich szczęśliwych posiadaczy ZB z DPF-em.
Zdecydowałem się przyłączyć, gdyż skorzystałem z rad, które są tu umieszczane.
U mnie także pojawił sie ECN190158, no i wymieniłem przewody gumowe przy DPF-ie, ale przyczyną zapalajacej sie fantastycznej pomarańczowej kontrolki autka z kluczykiem, był ułamany przewód-ten juz w komorze silnika.Dojście fatalne, ale ciesze się, że udało mi to sie zrobić dzieki informacjom zawartym na forum-za co bardzo dziekuję.Przegoniłem auto na wysokich obrotch, kontrolka nie zapala sie, ale też załaczyło mi się wypalanie filtra.Dawno się się wypalał, ale auto ma dobrą moc, czy nasycenie filtra mozna sprawdzić tylko kompem?
Pzdr,
Makar
Zdecydowałem się przyłączyć, gdyż skorzystałem z rad, które są tu umieszczane.
U mnie także pojawił sie ECN190158, no i wymieniłem przewody gumowe przy DPF-ie, ale przyczyną zapalajacej sie fantastycznej pomarańczowej kontrolki autka z kluczykiem, był ułamany przewód-ten juz w komorze silnika.Dojście fatalne, ale ciesze się, że udało mi to sie zrobić dzieki informacjom zawartym na forum-za co bardzo dziekuję.Przegoniłem auto na wysokich obrotch, kontrolka nie zapala sie, ale też załaczyło mi się wypalanie filtra.Dawno się się wypalał, ale auto ma dobrą moc, czy nasycenie filtra mozna sprawdzić tylko kompem?
Pzdr,
Makar