[A] Problemy związane z użytkowaniem instalacji LPG - PB

Posty na tematy techniczne, które nie pasują do żadnego innego działu technicznego, np. HowTo, porady wykonane przez użytkowników.

Moderator: Mariusz

Wiadomość
Autor
Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#436 Post autor: Harry200 »

Przeważnie strzały są jak mieszanka LPG jest za uboga,jak dawno miałeś wymieniane świece zapłonowe ,one też mogą niedomagać.Na benzynie to w układach wtryskowych o wystrzał jest trudno a na LPG dużo łatwiej..Najlepiej podjedź do gazownika niech sprawdzi na analizatorze jaka masz mieszankę..

djrafix

#437 Post autor: djrafix »

Świece,cewka wszystko wymienione w tym roku na nowe. Ale wydaje mi sie,wlasnie,ze jest za duza dawka i dlatego sobie strzela,dzięki ;)

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#438 Post autor: Harry200 »

Przeważnie w dolot strzela jak jest za mało gazu,za dużo to przeważnie strzały w tłumik..

firek
Zafiromaniak
Posty: 1143
Rejestracja: 01 maja 2009, 12:23
Imię: Mirek
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel Zafira A 1,8 Elegance
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X18XE1
Gender:

#439 Post autor: firek »

A ja bym jednak strzelał na układ zapłonowy(95 % strzałów na lpg makowe podłoże), więc jak bedziesz w warsztacie to niech mechanik sprawdzi, zreszta jak przedstawisz objawy to napewno zacznie od spr. świec. Pozdro

djrafix

#440 Post autor: djrafix »

Juz znam przyczyna jaka byla, podjechalem do gazownika, pierwsze co zrobil to sprawdzil swiece, zdjal cewke i koncowki na cewce co sie naklada na cewce byly jak by mialy taki osad na sobie, tak samo swiece mialy na sobie osad, wymienilem swiece na nowe, cewke na nowa i auto hula az milo:).

plutmen1
Bywalec
Posty: 112
Rejestracja: 24 lip 2010, 21:54
Imię: Karol
Lokalizacja: Tychy
Auto: Zafira B 1.8
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#441 Post autor: plutmen1 »

Panowie mam taki problem na lpg(reduktor Tomasetto, wstryski Matrix), po instalacji Lpg wywalało mi checka przy gwałtownym dodaniu gazu-diagnoza błąd zaburzenia pracy wtrysku, gazownik założył emulator wtryskiwaczy, problem ustąpił, zero błędów, po 2 miesiącach jazdy na lpg wystąpił drugi błąd, przy przełączaniu na gaz od razu gaśnie, jak już załąpie to sytuacja wygląda tak,że dojedżam do skrzyżowania wskazówka obrotomierza spada poniżej 500 obr. i za chwile się podnosi do 900(zamula go coś) normalnego stanu, czasami jak dojedzam do skrzyżowania na wciśniętym sprzęgle to potrafi zgasnąć, szczególnie dzieje sie to na zimnym silniku ale też i na rozgrzanym, pozatym auto czuć że jest zamulone do 2,5tyś obr/min,potem ciągnie dobrze, co to może być, na benzynie nie ma objawów gaśnięcia samochodu i falowania obrotów, pomoże ktoś?
Moje autko Zafira A 1,6 16V X16XEL, istalacja IV generacji pełna sekwencja, reduktor Tomasetto, listwa wtryskowa Matrix.

Szuwarek
Mieszkaniec
Posty: 349
Rejestracja: 21 maja 2011, 09:40
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Zegrze
Auto: ASTRA-G + ZAFIRA-A
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z22SE
Gender:

#442 Post autor: Szuwarek »

Mam to samo reduktor i reszta oprócz wtrysków - Hana - jest na Tomasetto - za 200 km jadę na check po wstawieniu gazu zobaczymy czy coś jest nie tak jak powinno.

firek
Zafiromaniak
Posty: 1143
Rejestracja: 01 maja 2009, 12:23
Imię: Mirek
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel Zafira A 1,8 Elegance
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X18XE1
Gender:

#443 Post autor: firek »

plutmen1, jaka to dokładnie instalacja-chodzi o nazwę sterowania. Ogólnie ywoje problemy zaczynają się od nieodpowiedniego dobrania podzespołów-ten reduktor powinien byc montowany w autach do 90KM, innymi słowy jest poprostu nie wydajny i obstawiam równiez ze min. dlatego trzeba było dokładać dodatkowy emulator wtryskiwaczy-przy sekwencji czegoś takiego się nie robi :!: :!: :!:

Drugi problem wiąże sie po cześci z jakością gazu-najprawdopodobniej listwa wtryskowa jest zanieczyszczona(zalepiona) i przy pierwszych przełączeniach sie po prostu wtryski nie otwierają-nie puszczają gazu.
Niestety to że masz dołożony emulator wtrysków na pewno nie pomoże w odpowiednim wyregulowaniu instalacji LPG bo po przełączeniu na gaz komp benzynowy widzi cały czas stałą wartość więc nie gościu od gazu nie bedzie widział czy czas benzynowy jest wydłużany czy skracany....
Ogólnie spieprzyłi montaż i wysłali Cię jak sądzę na tzw. sztywnej mapie-teraz będą się męczyli, a TY z nimi.
Taki warsztat mozna śmiało dodać do niepolecanych :|

plutmen1
Bywalec
Posty: 112
Rejestracja: 24 lip 2010, 21:54
Imię: Karol
Lokalizacja: Tychy
Auto: Zafira B 1.8
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#444 Post autor: plutmen1 »

Mało tego, że dzieją się takie cyrki to auto "fajnie" czaczeło palić 12 l na 100km w cyklu mieszanym przy bardzo spokojnej jedzie, nie mówie już, jak go zaczne cisnąć to wogóle tylko stacji cały czas szukać a przecież to jest tylko 1,6. Na benzynce wszystko było cacy, tylko na lpg taki cyrk, no nic jade tam jutro i powiem im co i jak i co o tym myśle.

Podam wam jeszcze elementy wyposażenia tej instalacji
Parownik/reduktor- AT-09
Zbiornik - Stako
Wielozawór- TOMASETTO
Gazoszczelna obudowa wielozaworu- TOMASETTO
Wlew paliwa- TOMASETTO
Przewody elastyczne -PARKER
Elektroniczna jednostka sterująca- DIEGO G3
Urządzenie wtrysku gazu lub wtryskiwacz- MATRIX
Zespół filtra gazu- CERTOOLS

Co o tym myślisz firek powinnienem żądać wymiany reduktora tylko na jaki? i wywalić emulator wtrysku?
Juto tam jade i tego będę żądał bo przecież na gwarancji jest.

Szuwarek
Mieszkaniec
Posty: 349
Rejestracja: 21 maja 2011, 09:40
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Zegrze
Auto: ASTRA-G + ZAFIRA-A
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z22SE
Gender:

#445 Post autor: Szuwarek »

firek pisze:Ogólnie ywoje problemy zaczynają się od nieodpowiedniego dobrania podzespołów-ten reduktor powinien byc montowany w autach do 90KM, innymi słowy jest poprostu nie wydajn
Kolego głupoty piszesz :) - Reduktor LPG Tomaseto Model AT-09 Alaska przeznaczony jest dla silników o mocy od 90 do 140 KM. Zespół podgrzewający pozwala stosować reduktor w temperaturach o 10°C niższych niż standardowe reduktory.

plutmen1
Bywalec
Posty: 112
Rejestracja: 24 lip 2010, 21:54
Imię: Karol
Lokalizacja: Tychy
Auto: Zafira B 1.8
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#446 Post autor: plutmen1 »

Wyczytałem na innym forum, że te reduktory Tomasetto nie nadają się zbytnio do naszych silników stąd te cyrki, zalecany jest inny np. Zavoli N ja jutro jade im powiedzieć swoje sugestje zobaczymy co z tym, zrobią i wam napisze.

Szuwarek
Mieszkaniec
Posty: 349
Rejestracja: 21 maja 2011, 09:40
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Zegrze
Auto: ASTRA-G + ZAFIRA-A
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z22SE
Gender:

#447 Post autor: Szuwarek »

Ja na razie zrobiłem 1000km - jechałem nawet 170/h i wszystko jest ok :)

kobra

#448 Post autor: kobra »

Szuwarek pisze:
firek pisze:Ogólnie ywoje problemy zaczynają się od nieodpowiedniego dobrania podzespołów-ten reduktor powinien byc montowany w autach do 90KM, innymi słowy jest poprostu nie wydajn
Kolego głupoty piszesz :) - Reduktor LPG Tomaseto Model AT-09 Alaska przeznaczony jest dla silników o mocy od 90 do 140 KM. Zespół podgrzewający pozwala stosować reduktor w temperaturach o 10°C niższych niż standardowe reduktory.
na stronie staga jest informacja że te reduktory nadają sie max do 90kM :mrgreen:

Szuwarek
Mieszkaniec
Posty: 349
Rejestracja: 21 maja 2011, 09:40
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Zegrze
Auto: ASTRA-G + ZAFIRA-A
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z22SE
Gender:

#449 Post autor: Szuwarek »

Tomasetto ma nie tylko jeden reduktor w ofercie :>

Są i słabsze :lol:

Reduktor LPG Tomaseto Model AT-09 basic

Jest to podstawowy reduktor LPG w wersji z pojedynczą fazą redukcji dla sekwencyjnych systemów wtryskowych.

Homologacja nr ECE 67R-01.

Jest odpowiedni dla silników o mocy nie większej niż 100 KM

A dla zainteresowanych proszę >>>> KLIK

firek
Zafiromaniak
Posty: 1143
Rejestracja: 01 maja 2009, 12:23
Imię: Mirek
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel Zafira A 1,8 Elegance
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X18XE1
Gender:

#450 Post autor: firek »

Szuwarek, rozumiem że swoja wiedze operasz na tym wszystkim co jest napisane o tych reduktorach, ja niestety miałem przyjemność poznać ich pracę od można powiedzieć podszewki-głównie z poprawek po innych AT09 nie wyrabia się i taka jest prawda o nim.
Chyba tylko STAG oficjalnie przyznaje że nadaje sie on do autek do 90KM i to nie do wszystkich.
Pozdrawiam

[ Dodano: Nie Paź 09, 2011 20:34 ]
plutmen1, co do reduktora to Zavoli N spokojnie da radę, a co do emulatora to jak najbardziej nie powinno go być. Jak nie potrafia wyregulować instalacji LPG baz niego to niech się troszkę chłopaki doszkolą a nie dokładają zbędne cacka od instalacji II i III generacji.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólna technika”