[A] Problemy związane z użytkowaniem instalacji LPG - PB
Moderator: Mariusz
-
- Bywalec
- Posty: 112
- Rejestracja: 24 lip 2010, 21:54
- Imię: Karol
- Lokalizacja: Tychy
- Auto: Zafira B 1.8
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
Panowie mam taki problem na lpg(reduktor Tomasetto, wstryski Matrix), po instalacji Lpg wywalało mi checka przy gwałtownym dodaniu gazu-diagnoza błąd zaburzenia pracy wtrysku, gazownik założył emulator wtryskiwaczy, problem ustąpił, zero błędów, po 2 miesiącach jazdy na lpg wystąpił drugi błąd, przy przełączaniu na gaz od razu gaśnie, jak już załąpie to sytuacja wygląda tak,że dojedżam do skrzyżowania wskazówka obrotomierza spada poniżej 500 obr. i za chwile się podnosi do 900(zamula go coś) normalnego stanu, czasami jak dojedzam do skrzyżowania na wciśniętym sprzęgle to potrafi zgasnąć, szczególnie dzieje sie to na zimnym silniku ale też i na rozgrzanym, pozatym auto czuć że jest zamulone do 2,5tyś obr/min,potem ciągnie dobrze, co to może być, na benzynie nie ma objawów gaśnięcia samochodu i falowania obrotów, pomoże ktoś?
Moje autko Zafira A 1,6 16V X16XEL, istalacja IV generacji pełna sekwencja, reduktor Tomasetto, listwa wtryskowa Matrix.
Moje autko Zafira A 1,6 16V X16XEL, istalacja IV generacji pełna sekwencja, reduktor Tomasetto, listwa wtryskowa Matrix.
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1143
- Rejestracja: 01 maja 2009, 12:23
- Imię: Mirek
- Lokalizacja: Lublin
- Auto: Opel Zafira A 1,8 Elegance
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: X18XE1
- Gender:
plutmen1, jaka to dokładnie instalacja-chodzi o nazwę sterowania. Ogólnie ywoje problemy zaczynają się od nieodpowiedniego dobrania podzespołów-ten reduktor powinien byc montowany w autach do 90KM, innymi słowy jest poprostu nie wydajny i obstawiam równiez ze min. dlatego trzeba było dokładać dodatkowy emulator wtryskiwaczy-przy sekwencji czegoś takiego się nie robi
Drugi problem wiąże sie po cześci z jakością gazu-najprawdopodobniej listwa wtryskowa jest zanieczyszczona(zalepiona) i przy pierwszych przełączeniach sie po prostu wtryski nie otwierają-nie puszczają gazu.
Niestety to że masz dołożony emulator wtrysków na pewno nie pomoże w odpowiednim wyregulowaniu instalacji LPG bo po przełączeniu na gaz komp benzynowy widzi cały czas stałą wartość więc nie gościu od gazu nie bedzie widział czy czas benzynowy jest wydłużany czy skracany....
Ogólnie spieprzyłi montaż i wysłali Cię jak sądzę na tzw. sztywnej mapie-teraz będą się męczyli, a TY z nimi.
Taki warsztat mozna śmiało dodać do niepolecanych
Drugi problem wiąże sie po cześci z jakością gazu-najprawdopodobniej listwa wtryskowa jest zanieczyszczona(zalepiona) i przy pierwszych przełączeniach sie po prostu wtryski nie otwierają-nie puszczają gazu.
Niestety to że masz dołożony emulator wtrysków na pewno nie pomoże w odpowiednim wyregulowaniu instalacji LPG bo po przełączeniu na gaz komp benzynowy widzi cały czas stałą wartość więc nie gościu od gazu nie bedzie widział czy czas benzynowy jest wydłużany czy skracany....
Ogólnie spieprzyłi montaż i wysłali Cię jak sądzę na tzw. sztywnej mapie-teraz będą się męczyli, a TY z nimi.
Taki warsztat mozna śmiało dodać do niepolecanych
-
- Bywalec
- Posty: 112
- Rejestracja: 24 lip 2010, 21:54
- Imię: Karol
- Lokalizacja: Tychy
- Auto: Zafira B 1.8
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
Mało tego, że dzieją się takie cyrki to auto "fajnie" czaczeło palić 12 l na 100km w cyklu mieszanym przy bardzo spokojnej jedzie, nie mówie już, jak go zaczne cisnąć to wogóle tylko stacji cały czas szukać a przecież to jest tylko 1,6. Na benzynce wszystko było cacy, tylko na lpg taki cyrk, no nic jade tam jutro i powiem im co i jak i co o tym myśle.
Podam wam jeszcze elementy wyposażenia tej instalacji
Parownik/reduktor- AT-09
Zbiornik - Stako
Wielozawór- TOMASETTO
Gazoszczelna obudowa wielozaworu- TOMASETTO
Wlew paliwa- TOMASETTO
Przewody elastyczne -PARKER
Elektroniczna jednostka sterująca- DIEGO G3
Urządzenie wtrysku gazu lub wtryskiwacz- MATRIX
Zespół filtra gazu- CERTOOLS
Co o tym myślisz firek powinnienem żądać wymiany reduktora tylko na jaki? i wywalić emulator wtrysku?
Juto tam jade i tego będę żądał bo przecież na gwarancji jest.
Podam wam jeszcze elementy wyposażenia tej instalacji
Parownik/reduktor- AT-09
Zbiornik - Stako
Wielozawór- TOMASETTO
Gazoszczelna obudowa wielozaworu- TOMASETTO
Wlew paliwa- TOMASETTO
Przewody elastyczne -PARKER
Elektroniczna jednostka sterująca- DIEGO G3
Urządzenie wtrysku gazu lub wtryskiwacz- MATRIX
Zespół filtra gazu- CERTOOLS
Co o tym myślisz firek powinnienem żądać wymiany reduktora tylko na jaki? i wywalić emulator wtrysku?
Juto tam jade i tego będę żądał bo przecież na gwarancji jest.
-
- Mieszkaniec
- Posty: 349
- Rejestracja: 21 maja 2011, 09:40
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Zegrze
- Auto: ASTRA-G + ZAFIRA-A
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z22SE
- Gender:
Kolego głupoty piszesz - Reduktor LPG Tomaseto Model AT-09 Alaska przeznaczony jest dla silników o mocy od 90 do 140 KM. Zespół podgrzewający pozwala stosować reduktor w temperaturach o 10°C niższych niż standardowe reduktory.firek pisze:Ogólnie ywoje problemy zaczynają się od nieodpowiedniego dobrania podzespołów-ten reduktor powinien byc montowany w autach do 90KM, innymi słowy jest poprostu nie wydajn
na stronie staga jest informacja że te reduktory nadają sie max do 90kMSzuwarek pisze:Kolego głupoty piszesz - Reduktor LPG Tomaseto Model AT-09 Alaska przeznaczony jest dla silników o mocy od 90 do 140 KM. Zespół podgrzewający pozwala stosować reduktor w temperaturach o 10°C niższych niż standardowe reduktory.firek pisze:Ogólnie ywoje problemy zaczynają się od nieodpowiedniego dobrania podzespołów-ten reduktor powinien byc montowany w autach do 90KM, innymi słowy jest poprostu nie wydajn
-
- Mieszkaniec
- Posty: 349
- Rejestracja: 21 maja 2011, 09:40
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Zegrze
- Auto: ASTRA-G + ZAFIRA-A
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z22SE
- Gender:
Tomasetto ma nie tylko jeden reduktor w ofercie :>
Są i słabsze
Reduktor LPG Tomaseto Model AT-09 basic
Jest to podstawowy reduktor LPG w wersji z pojedynczą fazą redukcji dla sekwencyjnych systemów wtryskowych.
Homologacja nr ECE 67R-01.
Jest odpowiedni dla silników o mocy nie większej niż 100 KM
A dla zainteresowanych proszę >>>> KLIK
Są i słabsze
Reduktor LPG Tomaseto Model AT-09 basic
Jest to podstawowy reduktor LPG w wersji z pojedynczą fazą redukcji dla sekwencyjnych systemów wtryskowych.
Homologacja nr ECE 67R-01.
Jest odpowiedni dla silników o mocy nie większej niż 100 KM
A dla zainteresowanych proszę >>>> KLIK
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1143
- Rejestracja: 01 maja 2009, 12:23
- Imię: Mirek
- Lokalizacja: Lublin
- Auto: Opel Zafira A 1,8 Elegance
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: X18XE1
- Gender:
Szuwarek, rozumiem że swoja wiedze operasz na tym wszystkim co jest napisane o tych reduktorach, ja niestety miałem przyjemność poznać ich pracę od można powiedzieć podszewki-głównie z poprawek po innych AT09 nie wyrabia się i taka jest prawda o nim.
Chyba tylko STAG oficjalnie przyznaje że nadaje sie on do autek do 90KM i to nie do wszystkich.
Pozdrawiam
[ Dodano: Nie Paź 09, 2011 20:34 ]
plutmen1, co do reduktora to Zavoli N spokojnie da radę, a co do emulatora to jak najbardziej nie powinno go być. Jak nie potrafia wyregulować instalacji LPG baz niego to niech się troszkę chłopaki doszkolą a nie dokładają zbędne cacka od instalacji II i III generacji.
Chyba tylko STAG oficjalnie przyznaje że nadaje sie on do autek do 90KM i to nie do wszystkich.
Pozdrawiam
[ Dodano: Nie Paź 09, 2011 20:34 ]
plutmen1, co do reduktora to Zavoli N spokojnie da radę, a co do emulatora to jak najbardziej nie powinno go być. Jak nie potrafia wyregulować instalacji LPG baz niego to niech się troszkę chłopaki doszkolą a nie dokładają zbędne cacka od instalacji II i III generacji.