[A] Problemy związane z użytkowaniem instalacji LPG - PB
Moderator: Mariusz
-
- Mieszkaniec
- Posty: 349
- Rejestracja: 21 maja 2011, 09:40
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Zegrze
- Auto: ASTRA-G + ZAFIRA-A
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z22SE
- Gender:
firek - ja tylko wskazuje skąd biorę wiedzę. Ty może znasz od podszewki - ja mam znajomych którzy na nich jeżdzą i żadnych problemów nie mają . Ba nawet kolega ma założona mocniejszą wersję AT 90 ARTIC do Audi S8 i też nie ma zastrzeżeń - a nogę ma ciężką
-
- Bywalec
- Posty: 112
- Rejestracja: 24 lip 2010, 21:54
- Imię: Karol
- Lokalizacja: Tychy
- Auto: Zafira B 1.8
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
Odstawiłem dzisiaj auto do gaziarza, powiedziałem mu o swoich przemyśleniach i sugestiach, powiedział, że reduktor jest dobrze dobrany jest to Tomasetto AT-09 Alaska, który rzekomo jest do mocy 130KM wiec wystarczający, może po prostu małej średnicy dysze powiercili niewiem, powiedziałem wszystko co dzieje się mojej zosi i zobaczymy co zdziałają, narazie stoi u niego. Pytałem też jakie zakładaja reduktory do mocniejszych silników i mówi mi że jakieś Silvery, aha i mówie mu o tym emulatorze, że go nie powinno być a on mi mówi że "emulator emulatorem a mapa gazu to mapa gazu, że da się to ustawić", nie wiem zobaczymy.
Jak odbiore auto to napisze czy wszystko gra i co zdziałali.
Jak odbiore auto to napisze czy wszystko gra i co zdziałali.
Dzień dobry witam wszystkich nie posiadam jeszcze Zafirki , ale jestem zdecydowany na ten samochód konkretnie r0cznik 2005-2007 w benzynie 1.8 w związku z tym mam następujące
pytanie czy ten silnik wymaga lubryfikacji (chodzi o zawory powierzchniowo utwardzane) i czy ten model ma jakieś dodatkowe obostrzenia dotyczące gazu.
Z góry przepraszam wszystkich że pytam o ten model w tym dziale ale nigdzie nie mogę znaleźć informacji.
dzięki za ewentualne info
pytanie czy ten silnik wymaga lubryfikacji (chodzi o zawory powierzchniowo utwardzane) i czy ten model ma jakieś dodatkowe obostrzenia dotyczące gazu.
Z góry przepraszam wszystkich że pytam o ten model w tym dziale ale nigdzie nie mogę znaleźć informacji.
dzięki za ewentualne info
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1143
- Rejestracja: 01 maja 2009, 12:23
- Imię: Mirek
- Lokalizacja: Lublin
- Auto: Opel Zafira A 1,8 Elegance
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: X18XE1
- Gender:
Bukow, wystarczyło troszke dokładniej poszukać i bys znalazł że jeśli chodzi o silniki benzynowe (1.6 i 1. w Zafirze B to montaz instalacji gazowej nie jest do końca zalecany, a jesli juz zostanie taka instalacja załozona to wymagane jest kontrolowanie luzu zaworowego co conajmniej 30 tys. km.
Niektóre warsztaty zalecają dodatkowy montaz systemu lubryfikacji ale nie zwalnia to z powyzszego.
Niektóre warsztaty zalecają dodatkowy montaz systemu lubryfikacji ale nie zwalnia to z powyzszego.
Bukow,
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=2255
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=7482
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=7409
Tu masz trochę pokrewnych tematów.
Co do Z18XER jest analogicznie jak w 1.6...to co piszę firek + ja bym dodał, że jak mus założenia...to tylko u fachowców i instalacja z górnej półki.
Brak hydrauliki, czyli sławne płytki, miękkie gniazda zaworowe, itp. itd
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=2255
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=7482
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=7409
Tu masz trochę pokrewnych tematów.
Co do Z18XER jest analogicznie jak w 1.6...to co piszę firek + ja bym dodał, że jak mus założenia...to tylko u fachowców i instalacja z górnej półki.
Brak hydrauliki, czyli sławne płytki, miękkie gniazda zaworowe, itp. itd
Dzięki wszystkim za info
czyli info które miałem domyślałem się czytając forum (mam avensisa 2001 1.8 16vvti gaz przejechane 80000km) potwierdza się miękkie gniazda dodatkowa lubryfikacja (tak dla pewności) nie zauboga mieszanka, a raczej bogatsza w związku z tym pozostaje autko trochę starsze ,ale bezproblemowe do gazowania -dobrze myślę
albo ropniaczek młodszy
jeszcze raz dzięki za info
czyli info które miałem domyślałem się czytając forum (mam avensisa 2001 1.8 16vvti gaz przejechane 80000km) potwierdza się miękkie gniazda dodatkowa lubryfikacja (tak dla pewności) nie zauboga mieszanka, a raczej bogatsza w związku z tym pozostaje autko trochę starsze ,ale bezproblemowe do gazowania -dobrze myślę
albo ropniaczek młodszy
jeszcze raz dzięki za info
-
- Bywalec
- Posty: 112
- Rejestracja: 24 lip 2010, 21:54
- Imię: Karol
- Lokalizacja: Tychy
- Auto: Zafira B 1.8
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
Powiem wam moją historie, jak kilka postów wyżej pisałem o błędzie wtrysku, który wyskakuje na gazie, autko odebrane ale nie zrobione, dziwny przypadek, gazownik sprawdził wszystko od A-Z i wszystko gra, ale check dalej pali się na gazie zazwyczaj przekraczając prędkośc 120 km/h lub przy wkręcaniu go na obroty powyżej 4000obr.min. Gazownik dał lepszy mocniejszy reduktor, nic to nie dało, obdzwonił producentów, swoich znajomych, każdy mówi że to dziwny przypadek, wiec zdecydował się na zmiane całej elektroniki z gazu, ale dopiero jestem umówiony z nim na wtorek. Co do jazdy na Pb wszystko gra zero błedów, koledzy może wiecie co mojej Zosi dolega.Może jakaś podpowiedź.
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1143
- Rejestracja: 01 maja 2009, 12:23
- Imię: Mirek
- Lokalizacja: Lublin
- Auto: Opel Zafira A 1,8 Elegance
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: X18XE1
- Gender:
plutmen1, ja obstawiam żle zrobioną kalibrację-czy była robiona próba drogowa????. Wtryskiwacze Matrix sa dosyć szybkimi wtryskami, ale za to niezbyt wydajnymi-porzebuja większych dysz niż np: Valteki, Regi czy inne.
Jesli np:gaziarz zrobił kalibrację na małych dyszach to na warsztacie autko sie skalibruje poprawnie ale w czasie jazdy następuje takie zapotrzebowanie silnika na gaz ze wtryski muszą się otworzyć całkowicie i nienadanrzają się zamykać-ZAPĘTLENIE.
Pozdrawiam
Jesli np:gaziarz zrobił kalibrację na małych dyszach to na warsztacie autko sie skalibruje poprawnie ale w czasie jazdy następuje takie zapotrzebowanie silnika na gaz ze wtryski muszą się otworzyć całkowicie i nienadanrzają się zamykać-ZAPĘTLENIE.
Pozdrawiam
mam jutro przegląd okresowy instalacji LPG (po 10.000 km) na co zwrócić szczególną uwagę? Czy przy takim przebiegu (sumarycznie ok 12.000 na gazie) wymienia się już jakieś filtry etc. ? Doczytałem że na wtryski jest 12 m-cy lub 20.000 km gwarancji. Czy ktoś ma jakieś złe doświadczenia z Valtekami -? U mnie póki co nic się nie dzieje, zastanawiam się jedynie czy dla zdrowia silnika nie podnieść temperatury przełączania na gaz.