[FAQ]wypalanie DPF-u

Tematy dotyczące DPF.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
mkaleta

#751 Post autor: mkaleta »

Witam,

prosze o pomoc z DPF-em

wyskoczyl mi blad ecn 245258 swiecila sie przez dwa dni kontrolka z kluczykiem po czy zgasla. Wyskoczylem na trase ostra jazda na nastepny dzien odpalam auto i znowu kontrolka i ten sam blad + INSP0 :/ znowu po 2 dniach zgasla i dzisiaj znowu trasa i blad powrocil czy do wymiany jest czujnik cisnienia? Dodam, ze dpf wypali mi sie jakies 350km temu.

Prosze o propozycje co moze byc przyczyna bledu?

Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#752 Post autor: MieHor »

P2452 Particulate Filter Pressure Sensor High Voltage C-032
P2452 Particulate Filter Pressure Sensor Low Voltage C-032
P2452 Particulate Filter Pressure Sensor Pressure not Plausible with Barometric Pressure B-031
P2452 Particulate Filter Pressure Sensor Hose Line Malfunction B-031

INSP0 - zużyte klocki hamulcowe

rafal

#753 Post autor: rafal »

MieHor pisze:P2452 Particulate Filter Pressure Sensor High Voltage C-032
P2452 Particulate Filter Pressure Sensor Low Voltage C-032
P2452 Particulate Filter Pressure Sensor Pressure not Plausible with Barometric Pressure B-031
P2452 Particulate Filter Pressure Sensor Hose Line Malfunction B-031

miaINSP0 - zużyte klocki hamulcowe
witam mialem identyczny blond w pdf-ie sa dwa czujniki od cisnienia iteperatury sprawdz je u mnie byl uszkodzony od cisnienia po wymianie go iwykasowaniu bledu jest ok

kicaj

#754 Post autor: kicaj »

insp0 to raczej inspekcja

rafal

#755 Post autor: rafal »

mkaleta pisze:Witam,

prosze o pomoc z DPF-em

wyskoczyl mi blad ecn 245258 swiecila sie przez dwa dni kontrolka z kluczykiem po czy zgasla. Wyskoczylem na trase ostra jazda na nastepny dzien odpalam auto i znowu kontrolka i ten sam blad + INSP0 :/ znowu po 2 dniach zgasla i dzisiaj znowu trasa i blad powrocil czy do wymiany jest czujnik cisnienia? Dodam, ze dpf wypali mi sie jakies 350km temu.

Psrosze o propozycje co moze byc przyczyna bledu?
sprawdz przewod elektryczny do czujnika teperatury iwezykdo czujnika cisnienia w PDF-IE ONE ZAZWYCZAJ ULEGAJA USZKODZENIU i powstaje ten blond o ktorym piszesz ja tak mialem

mkaleta

#756 Post autor: mkaleta »

dzisiaj mechanik mi zadzwonil i powiedział, ze czujnik jest ok, gumowe przewody też ale, że zatkane są rurki, które idą do DPF-u jest to możliwe? Powiedział, że je przeczyści i powinno być ok

Dodam, że mechanik jest zaufany ;)

kandi

#757 Post autor: kandi »

Od 2 tygodni co drugi dzień wypala mi się DPF, i chociaż codziennie robię kilkadziesiąt kilometrów to i tak co 50-70 kilometrów zaczyna się wypalać. Moc jest, żadne kontrolki się nie świecą, tylko paliwo zbyt szybko ubywa :/ . Czyżby nadchodził koniec filtra?

nekanda

#758 Post autor: nekanda »

Powróciły niskie temperatury noooo i problemy z wypalaniem także. Czy nie zauważyliście że w lecie wypalanie przebiega lepiej? U mnie też tak było !!!!!!!!!!!!! Na a wczoraj po przejechaniu 1000 km włączyło się wypalanko i.... zakończyło się niestety na spadku nasycenia do 80% . Dziś włączyło się ponownie i nasycenie z 108 % spadło tylko do 83%. Te same objawy miałem w lutym i w marcu kiedy temperatury były podobne lub niższe... Co o tym myślicie? W lecie nie było problemu z nagrzaniem auta do >80 stopni teraz 74 stopnie to max jaki udało mi sie nagrzać auto podczas jazdy.. A już się cieszyłem że wszystko bedzie ok...

Awatar użytkownika
Bodek
Zafiromaniak
Posty: 16394
Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
Imię: Bodek
Lokalizacja: Polska B
Auto: Zafira_B_Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#759 Post autor: Bodek »

nekanda pisze:Powróciły niskie temperatury noooo i problemy z wypalaniem także. Czy nie zauważyliście że w lecie wypalanie przebiega lepiej? U mnie też tak było !!!!!!!!!!!!! Na a wczoraj po przejechaniu 1000 km włączyło się wypalanko i.... zakończyło się niestety na spadku nasycenia do 80% . Dziś włączyło się ponownie i nasycenie z 108 % spadło tylko do 83%. Te same objawy miałem w lutym i w marcu kiedy temperatury były podobne lub niższe... Co o tym myślicie? W lecie nie było problemu z nagrzaniem auta do >80 stopni teraz 74 stopnie to max jaki udało mi sie nagrzać auto podczas jazdy.. A już się cieszyłem że wszystko bedzie ok...
Nie wiem czy niska temperatura ma jakieś znaczenie, jak jest dobry termostat to się autko i w zimie szybko nagrzewa, u mnie nie było różnicy w zimie czy w lecie, z tym, że w lecie wychodzi więcej kilometrów pomiędzy wypalaniami.
:lis:

"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.

aszifo

#760 Post autor: aszifo »

Wczoraj wypalał mi się DPF. Prędkość raczej niska, bo do 70 km/h. natomiast temperatura silnika 60 st. C. Wszystkie teorie dotyczące wymaganych prędkości i temperatur się nie sprawdziły. Nasycenie filtra wynosiło 80%. Po prostu wypalanie się zainicjowało i tyle.

kicaj

#761 Post autor: kicaj »

kandi-p pisze:Od 2 tygodni co drugi dzień wypala mi się DPF, i chociaż codziennie robię kilkadziesiąt kilometrów to i tak co 50-70 kilometrów zaczyna się wypalać. Moc jest, żadne kontrolki się nie świecą, tylko paliwo zbyt szybko ubywa :/ . Czyżby nadchodził koniec filtra?
czeka cie diagnostyka i zagladniecie pod auto, czy przewody sa ok.
warto sprawdzic czy cykl wypalania jest doprowadzany do konca...

[ Dodano: Sob Paź 15, 2011 22:14 ]
aszifo pisze:Wszystkie teorie dotyczące wymaganych prędkości i temperatur się nie sprawdziły.
no ale nie moja ;) bo moja sie sprawdzila... sam wczesniej juz to monitowalem..
nekanda pisze:Dziś włączyło się ponownie i nasycenie z 108 % spadło tylko do 83%. Te same objawy miałem w lutym i w marcu kiedy temperatury były podobne lub niższe... Co o tym myślicie? W lecie nie było problemu z nagrzaniem auta do >80 stopni teraz 74 stopnie to max jaki udało mi sie nagrzać auto podczas jazdy.. A już się cieszyłem że wszystko bedzie ok...
a podczas wypalania jakie obroty utrzymujesz?

Anony Mous

#762 Post autor: Anony Mous »

nekanda pisze:Powróciły niskie temperatury noooo i problemy z wypalaniem także. Czy nie zauważyliście że w lecie wypalanie przebiega lepiej? U mnie też tak było !!!!!!!!!!!!! Na a wczoraj po przejechaniu 1000 km włączyło się wypalanko i.... zakończyło się niestety na spadku nasycenia do 80% . Dziś włączyło się ponownie i nasycenie z 108 % spadło tylko do 83%. Te same objawy miałem w lutym i w marcu kiedy temperatury były podobne lub niższe... Co o tym myślicie? W lecie nie było problemu z nagrzaniem auta do >80 stopni teraz 74 stopnie to max jaki udało mi sie nagrzać auto podczas jazdy.. A już się cieszyłem że wszystko bedzie ok...
Pierwsze co bym zrobił to sprawdził poprawność działania termostatu.Myślę,że jest u Ciebie uszkodzony.Jest dokładnie jak piszesz tzn w lecie jest bardzo mało problemów z DPFem i jego regeneracją,ponieważ filtr do regeneracji potrzebuje wysokiej temperatury.W lecie jest o nią nie trudno,natomiast gdy zaczyna się pora roku z ujemnymi temp problem narasta.Podłącz auto do fejsa i jeśli błędów nie będzie to jak pisałem wcześniej przyjrzałbym się termostatowi,bo może proces regeneracji przerywany jest z powodu niskiej temperatury silnika.

markor
Świeżak
Posty: 13
Rejestracja: 17 paź 2011, 18:41
Lokalizacja: Rzeszów
Model:

#763 Post autor: markor »

Witam,
mam pytanie czy ktoś na forum probował czyścić filtr DPF używając do tego specjalnych płynów? Ma ktoś jakieś doświadczenie z tym tematem? Opłaca się to robić?

Awatar użytkownika
Bodek
Zafiromaniak
Posty: 16394
Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
Imię: Bodek
Lokalizacja: Polska B
Auto: Zafira_B_Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#764 Post autor: Bodek »

markor pisze:Witam,
mam pytanie czy ktoś na forum probował czyścić filtr DPF używając do tego specjalnych płynów? Ma ktoś jakieś doświadczenie z tym tematem? Opłaca się to robić?
Tu masz temat: Płyn
:lis:

"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.

taurus

#765 Post autor: taurus »

Zazdroszczę wam.

W niedzielę wieczorem krążyłem po obwodnicy Trójmiasta z obrotami rzędu 2000 - mam starą instrukcję i po przejechaniu 70 km mam filtr zapchany na 122%.

Dzisiaj sprawdziłem jedynym słusznym interfejsem.

Wyniki to:

różnica ciśnień - -1kPa
różnica ciśnień - 0.47V

Nasycenie 122%

przebieg od ostatniej regeneracji - 0km

pozostała regeneracja dpf - 43%

Jutro do pracy pojadę obwodnicą tym razem powyżej 2000 obrotów.

Jeśli to nie pomoże to pozostaje wypalenie interfejsem - dobrze myślę??

Auto mam od tygodnia - żona mi kupiła jak byłem chory ;)

Po kilku dniowej lekturze, dzisiaj już wiem, że będę się zapisywał na usunięcie i chipowanie w Poznaniu.

Pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „DPF”