problem z nawiewem powietrza
Moderator: Sebu$
- QRZOL
- Mieszkaniec
- Posty: 287
- Rejestracja: 24 lip 2009, 18:53
- Imię: Maciej
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Auto: ZB 1.7 CDTI Cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: A17DTR
- Gender:
GŁOŚNA PRACA SILNICZKA W OBUDOWIE ROZDZIELACZA POWIETRZA
WITAM
Mam takie pytanie, strasznie hałasuje mi jakiś silniczek między ściana grodziową a obudową rozdzielacza powietrza.Od czego jest ten silniczek i czy można go wymienić?
Mam takie pytanie, strasznie hałasuje mi jakiś silniczek między ściana grodziową a obudową rozdzielacza powietrza.Od czego jest ten silniczek i czy można go wymienić?
Od jakiegoś czasu (nie jest to zawsze) jak dmuchawę mam włączoną na 2 bieg to słychać takie "prykanie" jakby dostał sie kawałek liścia albo coś. Pytanie czy to możliwe żeby do łopatek dmuchawy dostał się liść ? Jakbym chciał obejrzeć silnik dmuchawy to wie ktoś jak się do niego dostać?
PS. Na 3 i 4 biegu dmuchawy jest OK. Na 1 czasami słychać ten warkot ale dużo ciszej.
PS. Na 3 i 4 biegu dmuchawy jest OK. Na 1 czasami słychać ten warkot ale dużo ciszej.
photostory któe Ci pomoże jest w temacie dotyczącym wymiany filtra przeciwpyłkowego (kabinowego):
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=22
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=22
Dogrzebałem się dzisiaj do dmuchawy i brzęczenie nie jest spowodowane liściem itp. Niestety najprędzej wychodzi że to łożysko dmuchawy albo po prostu jakieś luzy. Bo brzęczenie nie jest regularne (nie zawsze) a po dotknięciu czy przyciśnięciu delikatnie bolca który trzyma cały wiatrak to brzęczenie ustawało. Także albo jakiś luz albo łożysko. Ciekawe czy da się wymienić samo łożysko... Tak czy siak sporo roboty z tym jest bo nie doszedłem jak całość zdemontować żeby wyjąć silnik.
witam panowie mam taki maly problem z nadmuchem powietrza na 1, 2, 3 chodzi tak samo czyli jakby na 1 a jak dam na 4, to az swiatła przygasaja delikatnie i dmucha bardzo mocno. co z tym fantem moge zrobic????? tylko prosze o prosty i dokładny opis jak dla blondynki jestem laikiem w tych sprawach z góry dzieki
Ostatnio zmieniony 14 paź 2011, 22:08 przez calus18, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Zafiromaniak
- Posty: 2531
- Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
- Imię: Henryk
- Lokalizacja: Raszyn
- Auto: Zafira
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Y22DTR
- Gender:
Wygląda że uszkodził Ci się rezystor wstępny nagrzewnicy albo bezpiecznik termiczny..,tu masz opisane co i jak..
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=657
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=657
H,Łajszczak dzieki wielkie!!!! dzisiaj rozebrałem zośke i po długich poszukiwaniach znalazłem ten je.... rezystor i teraz mam pytanie: jak chce kupic inny czy to musi byc do mojego modelu czy moge kupic np. od opla omegi albo innego?????
Ostatnio zmieniony 16 paź 2011, 19:36 przez calus18, łącznie zmieniany 1 raz.
Napisze tutaj.
Mam u siebie mały problem z nawiewem na szyby w ZA. Chodzi o to, że dmucha tam tylko troszku a na boczne, to już prawie wcale. Tymi kanałami przy małych trójkątnych w ogóle nie dmucha. Zauważyłem również, że nie da sie ustawić pokrętła dokładnie na szyby tylko krecąc w P tak jak poniżej:
lub w L tak:
O co tu chodzi? Coś sie pod panelem w mechanizmie przestawiło?
Mam u siebie mały problem z nawiewem na szyby w ZA. Chodzi o to, że dmucha tam tylko troszku a na boczne, to już prawie wcale. Tymi kanałami przy małych trójkątnych w ogóle nie dmucha. Zauważyłem również, że nie da sie ustawić pokrętła dokładnie na szyby tylko krecąc w P tak jak poniżej:
lub w L tak:
O co tu chodzi? Coś sie pod panelem w mechanizmie przestawiło?
Witajcie,
W mojej Zafirce 2.2 DTI z klimatronikiem 2003 mam inny problem.
Otóż w ręcznym sterowaniu nawiewem po pewnym czasie coś się zacina i nie pozwala dalej się regulować. Pozostaje na szybkości nawiewu jaki został nastawiony. Mogę jedynie przełączyć na automat i wtedy działa nawiew zgodnie z podaną temperaturą. Ale niestety po wyłączeniu silnika nadal chodzi wentylator. Muszę go wyłączać poprzez wyciągnięcie bezpiecznika. Co to może być???
W mojej Zafirce 2.2 DTI z klimatronikiem 2003 mam inny problem.
Otóż w ręcznym sterowaniu nawiewem po pewnym czasie coś się zacina i nie pozwala dalej się regulować. Pozostaje na szybkości nawiewu jaki został nastawiony. Mogę jedynie przełączyć na automat i wtedy działa nawiew zgodnie z podaną temperaturą. Ale niestety po wyłączeniu silnika nadal chodzi wentylator. Muszę go wyłączać poprzez wyciągnięcie bezpiecznika. Co to może być???