[B] Problem z odpaleniem Zafira B

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
przemag

#211 Post autor: przemag »

Miałem podobne problemy,Po regeneracji rozrusznika pali od strzała.

Orbit

#212 Post autor: Orbit »

a może gdzieś jest nieszczelność i paliwo cofa się z filtra paliwa i sie zapowietrza ... , rano pompa musi napompować paliwo do puszki ..... potem już jest wszystko OK, gdyż paliwo jest w filtrze ... przez noc paliwo znowu się cofa ... .
proponuje po nocy rozebrać filtr paliwa i zobaczy jaki jest stan .. jeśli filtr będzie napełniony do połowy ... znaczy sie zapowietrza

ljabartosz

#213 Post autor: ljabartosz »

Witam. Z tego co widze u mnie jest wiekszy problem z zapalaniem. jak w nocy postoi na dworze i rano chce pojechac z pracy do domu, zeby go odpalic trzeba tak z minute zeby odpalil, kreci caly czas ale nie odpala. Akumulator nowe swiece filtry itp. wszystko dobrze. O co moze chodzic. jak juz odpali to pozniej pali dobrze, nie tak jak powinien ale pali.

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#214 Post autor: Harry200 »

A przy odpaleniu nie dymi Ci na biało,podejrzewam jednak coś z układem świec żarowych,moduł albo czujnik temperatury daje złe informacje o temperaturze..

ljabartosz

#215 Post autor: ljabartosz »

Nic nie dymi, jak odpali to chodzi tak ja trzeba nic nie dymi obroty nie skacza, problem jest tylko z odpaleniem. A jak jest z tym czujnikiem?

Anony Mous

#216 Post autor: Anony Mous »

Sprawdź szczelność obudowy filtra paliwa. Może jest gdzieś ukruszona lub pęknięta i nie ma takiego ciśnienia jak powinno być.

ljabartosz

#217 Post autor: ljabartosz »

wszystko dobrze z obudowa. A jak z tymi termometrem? Gdzie go mozna kupic prosilbym o link, na allegro znalazlem tylko to 2.0

Anony Mous

#218 Post autor: Anony Mous »

Termostaty :arrow: http://allegro.pl/listing.php/search?st ... lla-search

Na Twoim miejscu sprawdziłbym poprawność działania świec żarowych.Wiem,że wymieniałeś...ale jednak.Termostat nie ma z tym nic wspólnego...chyba,że czujnik temperatury wody,który znajduje się w obudowie termostatu jest uszkodzony i podaje mylne info do kompa.

ljabartosz

#219 Post autor: ljabartosz »

Acha dzieki za widomosci, jak wszystko sprawdze to napisze czy cos sie zmienilo : )

tico0

#220 Post autor: tico0 »

Marki pisze:chyba,że czujnik temperatury wody,który znajduje się w obudowie termostatu jest uszkodzony i podaje mylne info do kompa
Jak by padał czujnik przy termostacie to odrazu byś wiedział ponieważ było by to zapisane zaraz w ecu jako błąd i teraz jak by podawał za wys temp. włączał by się wentylator chłodnicy i sygnalizowała by to kontrola od temp na desce rozdzielczej, a jak w dół to więcej by palił..

paryzanin
Przeglądacz
Posty: 94
Rejestracja: 25 gru 2009, 18:57
Lokalizacja: paryz
Model:

#221 Post autor: paryzanin »

Moze troszke z innej beczki ,ale tez walcze z ciezkim odpalaniem, moze ktos mi napisac ile czasu pompuje pompka paliwo po nocnym postoju.U mnie po przekreceniu kluczyka trwa to okolo 11-13 sekund.Duzo?Dotego jeszcze wysokie spalanie (na postoju 1.1 l/h na rozgrzanym silniku)Czyzby pompka paliwa?

jojos
Świeżak
Posty: 19
Rejestracja: 12 maja 2011, 12:23
Imię: Irek
Lokalizacja: Częstochowa
Auto: Opel Zafira B 1.9 Aut
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTL
Gender:

#222 Post autor: jojos »

Po nocnym postoju i pierwszym odpaleniu u mnie też pompka pompuje paliwo coś powyżej 10s. Na rozgrzanym silniku u mnie spalanie wynosi 0,8-0,9l/h .U mnie odpala od pierwszego strzału.Jak miałem uszkodzone trzy świece też odpalał ale trwało to trochę dłużej.Sprawdź napięcie spoczynkowe akumulatora .Przy tych silnikach jest to jeden z głównych powodów kiepskiego odpalania rano
,,wszystkim się zdawało,
że Wojski wciąż gra jeszcze, a to echo grało''.

paryzanin
Przeglądacz
Posty: 94
Rejestracja: 25 gru 2009, 18:57
Lokalizacja: paryz
Model:

#223 Post autor: paryzanin »

Aku wymienilem na nowy, swiece nowe, egr nowy, dpf wywalony, jeszcze sprobuje wyczyscic MAP sensor i przepustnice .
Ostatnio zmieniony 18 paź 2011, 20:21 przez paryzanin, łącznie zmieniany 1 raz.

jojos
Świeżak
Posty: 19
Rejestracja: 12 maja 2011, 12:23
Imię: Irek
Lokalizacja: Częstochowa
Auto: Opel Zafira B 1.9 Aut
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTL
Gender:

#224 Post autor: jojos »

A co u Ciebie znaczy ,,ciężkie odpalanie'' kręcisz kilka razy? czy tylko rano i czy po jeździe też?
,,wszystkim się zdawało,
że Wojski wciąż gra jeszcze, a to echo grało''.

paryzanin
Przeglądacz
Posty: 94
Rejestracja: 25 gru 2009, 18:57
Lokalizacja: paryz
Model:

#225 Post autor: paryzanin »

U mnie obiawia sie tym ze przy okolo 0 i czym nizej tym gorzej , dlugo kreci i jak zaplpie to strasznie nierowno chodzi i trzesie aulem (ma sie wrazenie ze zaraz zgasnie) ale juz zagrzany pali lepiej.Ale nawet ,przy plus30 nigdy nie pali od kopa zawsze troche kreci.I to spalanie 11-13 miasto 7-8 trasa uwazam ze duzo.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”