Dodatki czyszczące układ paliwowy a normy wtryskiwaczy CDTI

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
pawto

#121 Post autor: pawto »

dzięki chłopaki za rady sprawdzę to oczywiście, ale co to znaczy wypedałuj ma rozumieć ze da się skasować jakieś błędy za pomocą pedała hamulca czy gazu? nie rozumiem.
oczywiście jutro lecę do sklepu i kupie te środki. chyba im i tak już bardziej nic nie zaszkodzi. maja już 212 tys km.

norbert_p

#122 Post autor: norbert_p »

Woytas pisze:pawto,


"wypedałowanie błędów" - wciśnąć do końca hamulec i gaz i dopiero przekręcić kluczyk żeby zapaliły się kontrolki - wtedy na liczniku kilometrów wsykoczy komunikat ECN i cyferki. Spisać, wrzucić na forum, wtedy może się coś rozjaśni..
Tak dla ścisłości to ja robię to tak:

Wkładam kluczyk do stacyjki. Jeśli nie pojawi się stan licznika km to naciskam krótko przycisk "zerowania". Następnie naciskam pedał gazu i pedał hamulca (oba cały czas trzymam wciśnięte) i przekręcam kluczyk w stacyjce, aby zaświeciły się wszystkie kontrolki. Jeśli masz jakieś błedy to po chwili zamiast stanu kilometrów pojawi się ECN oraz kod, który trzeba zapamiętać, zapisać i zamieścić tutaj ;) Kodów może być kilka. Zmieniają się one dość szybko. Jeśli nie masz błędów to albo pojawi się ECN 00000 (same zera) -> gdzieś to wyczytałem, albo nie pojawi się nic (jak np w moim przypadku).

pawto

#123 Post autor: pawto »

pomocne działania ale nic się nie dzieje. Błędów nie ma. rzeczywiście wyskoczyło 000000.
Nie wiem co się dzieje jadę jutro do specjalistów.
dzięki za porady są to naprawdę ciekawe. Wiele się można nauczyć i dowiedzieć, tak jak ja np. wiem teraz o rzeczach o których nawet nie miałem pojęcia. Jeszcze raz dziękuję za wszystkie porady.

Szymon78

#124 Post autor: Szymon78 »

koledzy a czy taki dodatek mozna dolac po zatankowaniu.... bo juz zdązyłem Zosie nakarmic do pełna i dzis bede kupował STP wiec chciałbym juz go zapodac.. tylko czy teraz cos to da?!?

Awatar użytkownika
Bodek
Zafiromaniak
Posty: 16394
Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
Imię: Bodek
Lokalizacja: Polska B
Auto: Zafira_B_Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#125 Post autor: Bodek »

Szymon78 pisze:koledzy a czy taki dodatek mozna dolac po zatankowaniu.... bo juz zdązyłem Zosie nakarmic do pełna i dzis bede kupował STP wiec chciałbym juz go zapodac.. tylko czy teraz cos to da?!?
Wlewasz na bak paliwa, chociaż czytałem już na forum, że Koledzy leją na pół baku.

W STP jest z tego co pamiętam na 60 litrów całe opakowanie, ja wlewałem po zatankowaniu.

Opis ze strony:

Formuła do czyszczenia wtryskiwaczy Diesla

Czyści zapchane wtryskiwacze i utrzymuje je w stanie maksymalnej skuteczności. Redukuje dymienie i hałasy. Przywraca utraconą moc i przyspieszenie.

Formuła do czyszczenia wtryskiwaczy używana regularnie:

przywraca utraconą moc i przyspieszenie
redukuje zużycie paliwa
czyści i utrzymuje w czystości wtryskiwacze i przewody paliwowe
ułatwia rozruch w zimie
zmniejsza toksyczność spalin

Sposób użycia

Wlać całą zawartość butelki do pełnego baku
Jedna butelka wystarcza na 50-60 l paliwa. Stosować co 5 000 km
Może być stosowana z innymi formułami STP

Opakowanie 250 ml

Link: STP
:lis:

"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.

Szymon78

#126 Post autor: Szymon78 »

kurcze dzieki.. az tak błyskotliwy by sprawdzić na stronie producenta nie byłem :P

wielkie dzięki :piwo:

Awatar użytkownika
Bodek
Zafiromaniak
Posty: 16394
Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
Imię: Bodek
Lokalizacja: Polska B
Auto: Zafira_B_Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#127 Post autor: Bodek »

Szymon78 pisze:kurcze dzieki.. az tak błyskotliwy by sprawdzić na stronie producenta nie byłem :P

wielkie dzięki :piwo:
STP już lałem, co prawda podobno raz nie wystarczy, trzeba powtórzyć co 5 - 10 tys. km.

Mówią, ze LIQUI MOLY jest lepsze, tylko tam trzeba użyć dwóch preparatów, najpierw do czyszczenia, później do smarowania.

Koszt obydwu na Allegro z przesyłką ok. 85 zł.

Diesel Spülung - do czyszczenia

Systempflege Diesel - do smarowania
:lis:

"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.

norbert_p

#128 Post autor: norbert_p »

Bodek_K pisze:STP już lałem, co prawda podobno raz nie wystarczy, trzeba powtórzyć co 5 - 10 tys. km.
Ja ostatnio lałem STP dwa razy pod rząd po zatankowaniu do pełna. Jak miałem Lagunę II dCi to porządny mechanik powiedział mi, abym zalał 2 opakowania na pełny zbiornik. W efekcie zmalały mi dawki na wtryskach (lekko przelewały mi wtedy 2 wtryski).

Szymon78

#129 Post autor: Szymon78 »

ja własnie zalałem STP czarny na jakies 45l w zbiorniku. przez zalaniem miałem wypalanie DPF-a :piwo:

przem811

#130 Post autor: przem811 »

No dobra, jestem świeżą posiadaczką Zafiry. Autko wydaje się ok, ładnie pali, nic nie dymi. Silnik na zimnym nierówno dzwoni. Tankuję tylko z dodatkami.

Czy powinnam te środki zapobiegawczo użyć?
Jak to ma wyglądać? Najpierw 1 butelka tego do czyszczenia a jak będę miała już pusty bak to wtedy po zatankowaniu dolać butelkę środka do smarowania? Czy po 1ej butelce środka do czyszczenia odczekać ileś kilometrów i dopiero dolać środek do smarowania?

Czy używając tych środków zapobiegawczo można coś uszkodzić?

[ Dodano: Wto Mar 20, 2012 18:18 ]
Aha i nie mam dpf. Za to mam egr do wymiany. Czy te środki pomagają coś na egr?

Awatar użytkownika
Bodek
Zafiromaniak
Posty: 16394
Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
Imię: Bodek
Lokalizacja: Polska B
Auto: Zafira_B_Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#131 Post autor: Bodek »

przem811 pisze:No dobra, jestem świeżą posiadaczką Zafiry. Autko wydaje się ok, ładnie pali, nic nie dymi. Silnik na zimnym nierówno dzwoni. Tankuję tylko z dodatkami.

Czy powinnam te środki zapobiegawczo użyć?
Jak to ma wyglądać? Najpierw 1 butelka tego do czyszczenia a jak będę miała już pusty bak to wtedy po zatankowaniu dolać butelkę środka do smarowania? Czy po 1ej butelce środka do czyszczenia odczekać ileś kilometrów i dopiero dolać środek do smarowania?

Czy używając tych środków zapobiegawczo można coś uszkodzić?

[ Dodano: Wto Mar 20, 2012 18:18 ]
Aha i nie mam dpf. Za to mam egr do wymiany. Czy te środki pomagają coś na egr?
Zależy który będziesz stosować, najpierw sprawdziłbym jak się mają wtryski Twojego autka, może nie ma potrzeby nic lać.

Podepnij kompa - zobaczysz jak wyglądają wtryski, mają oscylować od -2 do 2, najlepszy wynik to 0.

Jak dodasz STP - producent zaleca dolewanie co 5000tys. i nic więcej.

Jak Liqui Moly - to najpierw środek do czyszczenie, później do smarowania.

Wszystko o dodatkach i wtryskach jest na forum. Użyj opcji szukaj :!:
:lis:

"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.

zajac

#132 Post autor: zajac »

Właśnie kupiłem LIQUI MOLY-Diesel spulung. Szwagier używa i jest zadowolony. Wcześniej wlewałem jakis inny ale nie pamiętam nazwy - w każdym bąź razie po jego wlaniu nie zauważyłem jakiejś istotnej różnicy (poprawy). Zobaczymy jak będzie z LIQUI MOLY

Michail

#133 Post autor: Michail »

Kiedyś wlałem to liqui moly diesel spulung i różnicy nie zauważyłem. Jeżeli ktoś jakieś wiarygodne testy przeprowadzi to mu uwierzę. Efekt placebo mnie nie interesuje :)

imalas

#134 Post autor: imalas »

Nawet najlepsze środki stosowane nieumiejętnie nic nie pomogą!
Jak stosować LM Spulung jest już wielokrotny opis w tym temacie.
A tak w ogóle to środek ten przeznaczony jest do ciśnieniowego czyszczenia wtryskiwaczy specjalnym urządzeniem ...eh!
Wlanie jego na cały bak, przy zatkanych wtryskach, to jest ...bezmyślność dużego kalibru! :lol: i pomaga wtedy jak ... maść na szczury! :lol: :lol: :lol:
Wlej na rezerwie to zobaczysz jak działa! Po czyszczenie dodaj preparat smarujący LM, bo narobisz bigosu tzn. np.zatrzesz rozdzielacze w pompie paliwa.

neon2909

#135 Post autor: neon2909 »

Nie wiem czy nie odbiegam od tematu ale zakupiłem taki preparat:

R3 Fuel - przywróć sprawność WTRYSKÓW+TURBO+EGR-a

Kolega w swoim A4 1,9 TDI miał problemy z wtryskami i EGR. Po zastosowaniu preparatu działanie silnika znacznie się poprawiło. Postaram się podzielić swoim doświadczeniem.
Aktualnie czekam na interfejs OP-COM i zamieszczę swoje wyniki dawek korekcyjnych przed i po zabiegu.
Do tej pory miałem problem (prawdopodobnie) z przepływką (ECN 029952) . Wyczyściłem ją pianką ECOLAB :lol: i na razie jest o.k. :lol:

[ Dodano: Sro Kwi 10, 2013 11:58 ]
Mam problem ze znalezieniem zakładki w programie op-com ze znalezieniem zakładki z odczytem dawek korekcyjnych. Ktoś "oblatany" może wytłumaczy mi gdzie tego szukać ?
Preparatu R3 na razie nie wlałem gdyż chciałbym zaobserwoweć jaki to ma wpływ na dawki korekcyjne. Pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”