Dodatki czyszczące układ paliwowy a normy wtryskiwaczy CDTI
Tak dla ścisłości to ja robię to tak:Woytas pisze:pawto,
"wypedałowanie błędów" - wciśnąć do końca hamulec i gaz i dopiero przekręcić kluczyk żeby zapaliły się kontrolki - wtedy na liczniku kilometrów wsykoczy komunikat ECN i cyferki. Spisać, wrzucić na forum, wtedy może się coś rozjaśni..
Wkładam kluczyk do stacyjki. Jeśli nie pojawi się stan licznika km to naciskam krótko przycisk "zerowania". Następnie naciskam pedał gazu i pedał hamulca (oba cały czas trzymam wciśnięte) i przekręcam kluczyk w stacyjce, aby zaświeciły się wszystkie kontrolki. Jeśli masz jakieś błedy to po chwili zamiast stanu kilometrów pojawi się ECN oraz kod, który trzeba zapamiętać, zapisać i zamieścić tutaj Kodów może być kilka. Zmieniają się one dość szybko. Jeśli nie masz błędów to albo pojawi się ECN 00000 (same zera) -> gdzieś to wyczytałem, albo nie pojawi się nic (jak np w moim przypadku).
pomocne działania ale nic się nie dzieje. Błędów nie ma. rzeczywiście wyskoczyło 000000.
Nie wiem co się dzieje jadę jutro do specjalistów.
dzięki za porady są to naprawdę ciekawe. Wiele się można nauczyć i dowiedzieć, tak jak ja np. wiem teraz o rzeczach o których nawet nie miałem pojęcia. Jeszcze raz dziękuję za wszystkie porady.
Nie wiem co się dzieje jadę jutro do specjalistów.
dzięki za porady są to naprawdę ciekawe. Wiele się można nauczyć i dowiedzieć, tak jak ja np. wiem teraz o rzeczach o których nawet nie miałem pojęcia. Jeszcze raz dziękuję za wszystkie porady.
- Bodek
- Zafiromaniak
- Posty: 16394
- Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
- Imię: Bodek
- Lokalizacja: Polska B
- Auto: Zafira_B_Cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
Wlewasz na bak paliwa, chociaż czytałem już na forum, że Koledzy leją na pół baku.Szymon78 pisze:koledzy a czy taki dodatek mozna dolac po zatankowaniu.... bo juz zdązyłem Zosie nakarmic do pełna i dzis bede kupował STP wiec chciałbym juz go zapodac.. tylko czy teraz cos to da?!?
W STP jest z tego co pamiętam na 60 litrów całe opakowanie, ja wlewałem po zatankowaniu.
Opis ze strony:
Formuła do czyszczenia wtryskiwaczy Diesla
Czyści zapchane wtryskiwacze i utrzymuje je w stanie maksymalnej skuteczności. Redukuje dymienie i hałasy. Przywraca utraconą moc i przyspieszenie.
Formuła do czyszczenia wtryskiwaczy używana regularnie:
przywraca utraconą moc i przyspieszenie
redukuje zużycie paliwa
czyści i utrzymuje w czystości wtryskiwacze i przewody paliwowe
ułatwia rozruch w zimie
zmniejsza toksyczność spalin
Sposób użycia
Wlać całą zawartość butelki do pełnego baku
Jedna butelka wystarcza na 50-60 l paliwa. Stosować co 5 000 km
Może być stosowana z innymi formułami STP
Opakowanie 250 ml
Link: STP
"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.
- Bodek
- Zafiromaniak
- Posty: 16394
- Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
- Imię: Bodek
- Lokalizacja: Polska B
- Auto: Zafira_B_Cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
STP już lałem, co prawda podobno raz nie wystarczy, trzeba powtórzyć co 5 - 10 tys. km.Szymon78 pisze:kurcze dzieki.. az tak błyskotliwy by sprawdzić na stronie producenta nie byłem
wielkie dzięki
Mówią, ze LIQUI MOLY jest lepsze, tylko tam trzeba użyć dwóch preparatów, najpierw do czyszczenia, później do smarowania.
Koszt obydwu na Allegro z przesyłką ok. 85 zł.
Diesel Spülung - do czyszczenia
Systempflege Diesel - do smarowania
"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.
Ja ostatnio lałem STP dwa razy pod rząd po zatankowaniu do pełna. Jak miałem Lagunę II dCi to porządny mechanik powiedział mi, abym zalał 2 opakowania na pełny zbiornik. W efekcie zmalały mi dawki na wtryskach (lekko przelewały mi wtedy 2 wtryski).Bodek_K pisze:STP już lałem, co prawda podobno raz nie wystarczy, trzeba powtórzyć co 5 - 10 tys. km.
No dobra, jestem świeżą posiadaczką Zafiry. Autko wydaje się ok, ładnie pali, nic nie dymi. Silnik na zimnym nierówno dzwoni. Tankuję tylko z dodatkami.
Czy powinnam te środki zapobiegawczo użyć?
Jak to ma wyglądać? Najpierw 1 butelka tego do czyszczenia a jak będę miała już pusty bak to wtedy po zatankowaniu dolać butelkę środka do smarowania? Czy po 1ej butelce środka do czyszczenia odczekać ileś kilometrów i dopiero dolać środek do smarowania?
Czy używając tych środków zapobiegawczo można coś uszkodzić?
[ Dodano: Wto Mar 20, 2012 18:18 ]
Aha i nie mam dpf. Za to mam egr do wymiany. Czy te środki pomagają coś na egr?
Czy powinnam te środki zapobiegawczo użyć?
Jak to ma wyglądać? Najpierw 1 butelka tego do czyszczenia a jak będę miała już pusty bak to wtedy po zatankowaniu dolać butelkę środka do smarowania? Czy po 1ej butelce środka do czyszczenia odczekać ileś kilometrów i dopiero dolać środek do smarowania?
Czy używając tych środków zapobiegawczo można coś uszkodzić?
[ Dodano: Wto Mar 20, 2012 18:18 ]
Aha i nie mam dpf. Za to mam egr do wymiany. Czy te środki pomagają coś na egr?
- Bodek
- Zafiromaniak
- Posty: 16394
- Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
- Imię: Bodek
- Lokalizacja: Polska B
- Auto: Zafira_B_Cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
Zależy który będziesz stosować, najpierw sprawdziłbym jak się mają wtryski Twojego autka, może nie ma potrzeby nic lać.przem811 pisze:No dobra, jestem świeżą posiadaczką Zafiry. Autko wydaje się ok, ładnie pali, nic nie dymi. Silnik na zimnym nierówno dzwoni. Tankuję tylko z dodatkami.
Czy powinnam te środki zapobiegawczo użyć?
Jak to ma wyglądać? Najpierw 1 butelka tego do czyszczenia a jak będę miała już pusty bak to wtedy po zatankowaniu dolać butelkę środka do smarowania? Czy po 1ej butelce środka do czyszczenia odczekać ileś kilometrów i dopiero dolać środek do smarowania?
Czy używając tych środków zapobiegawczo można coś uszkodzić?
[ Dodano: Wto Mar 20, 2012 18:18 ]
Aha i nie mam dpf. Za to mam egr do wymiany. Czy te środki pomagają coś na egr?
Podepnij kompa - zobaczysz jak wyglądają wtryski, mają oscylować od -2 do 2, najlepszy wynik to 0.
Jak dodasz STP - producent zaleca dolewanie co 5000tys. i nic więcej.
Jak Liqui Moly - to najpierw środek do czyszczenie, później do smarowania.
Wszystko o dodatkach i wtryskach jest na forum. Użyj opcji szukaj
"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.
Nawet najlepsze środki stosowane nieumiejętnie nic nie pomogą!
Jak stosować LM Spulung jest już wielokrotny opis w tym temacie.
A tak w ogóle to środek ten przeznaczony jest do ciśnieniowego czyszczenia wtryskiwaczy specjalnym urządzeniem ...eh!
Wlanie jego na cały bak, przy zatkanych wtryskach, to jest ...bezmyślność dużego kalibru! i pomaga wtedy jak ... maść na szczury!
Wlej na rezerwie to zobaczysz jak działa! Po czyszczenie dodaj preparat smarujący LM, bo narobisz bigosu tzn. np.zatrzesz rozdzielacze w pompie paliwa.
Jak stosować LM Spulung jest już wielokrotny opis w tym temacie.
A tak w ogóle to środek ten przeznaczony jest do ciśnieniowego czyszczenia wtryskiwaczy specjalnym urządzeniem ...eh!
Wlanie jego na cały bak, przy zatkanych wtryskach, to jest ...bezmyślność dużego kalibru! i pomaga wtedy jak ... maść na szczury!
Wlej na rezerwie to zobaczysz jak działa! Po czyszczenie dodaj preparat smarujący LM, bo narobisz bigosu tzn. np.zatrzesz rozdzielacze w pompie paliwa.
Nie wiem czy nie odbiegam od tematu ale zakupiłem taki preparat:
R3 Fuel - przywróć sprawność WTRYSKÓW+TURBO+EGR-a
Kolega w swoim A4 1,9 TDI miał problemy z wtryskami i EGR. Po zastosowaniu preparatu działanie silnika znacznie się poprawiło. Postaram się podzielić swoim doświadczeniem.
Aktualnie czekam na interfejs OP-COM i zamieszczę swoje wyniki dawek korekcyjnych przed i po zabiegu.
Do tej pory miałem problem (prawdopodobnie) z przepływką (ECN 029952) . Wyczyściłem ją pianką ECOLAB i na razie jest o.k.
[ Dodano: Sro Kwi 10, 2013 11:58 ]
Mam problem ze znalezieniem zakładki w programie op-com ze znalezieniem zakładki z odczytem dawek korekcyjnych. Ktoś "oblatany" może wytłumaczy mi gdzie tego szukać ?
Preparatu R3 na razie nie wlałem gdyż chciałbym zaobserwoweć jaki to ma wpływ na dawki korekcyjne. Pozdrawiam
R3 Fuel - przywróć sprawność WTRYSKÓW+TURBO+EGR-a
Kolega w swoim A4 1,9 TDI miał problemy z wtryskami i EGR. Po zastosowaniu preparatu działanie silnika znacznie się poprawiło. Postaram się podzielić swoim doświadczeniem.
Aktualnie czekam na interfejs OP-COM i zamieszczę swoje wyniki dawek korekcyjnych przed i po zabiegu.
Do tej pory miałem problem (prawdopodobnie) z przepływką (ECN 029952) . Wyczyściłem ją pianką ECOLAB i na razie jest o.k.
[ Dodano: Sro Kwi 10, 2013 11:58 ]
Mam problem ze znalezieniem zakładki w programie op-com ze znalezieniem zakładki z odczytem dawek korekcyjnych. Ktoś "oblatany" może wytłumaczy mi gdzie tego szukać ?
Preparatu R3 na razie nie wlałem gdyż chciałbym zaobserwoweć jaki to ma wpływ na dawki korekcyjne. Pozdrawiam