[B] Problem z odpaleniem Zafira B

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
Anony Mous

#256 Post autor: Anony Mous »

Z tego co się orientuje dla każdej świecy jest osobny błąd.

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#257 Post autor: Harry200 »

O-C wykaże od razu błąd uszkodzonej świecy żarowej..

jakes

#258 Post autor: jakes »

wypowiedz kolegi tEREk wszystko mi tłumaczy,mam nadzieje ze to bedzie ten zawór EGR,bo jak pisałem spalanie wzrosło mi z cyklu mieszanego z 8,1l/100km na 10-11l/100km.a pozatym na biegu-na "luzie" pokazuje mi spalanie 1,2l-1,5l na 100km a wczeniej bylo nieco 0,5l/100km,mam nadzieje ze to wszystko swpowodowane jest tym zaworem,naszczescie w poniedzialek ide podłonczenie pod komputer,czy taka usterkę po podłoczeniu do komputera bedzie widoczna?

Szuwarek
Mieszkaniec
Posty: 349
Rejestracja: 21 maja 2011, 09:40
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Zegrze
Auto: ASTRA-G + ZAFIRA-A
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z22SE
Gender:

#259 Post autor: Szuwarek »

A ja się zapytam co ma egr do spalania ?

kicaj

#260 Post autor: kicaj »

ano ma...
wplyw posredni... egr - moc - kierowca - pedal gazu - spalanie

Szuwarek
Mieszkaniec
Posty: 349
Rejestracja: 21 maja 2011, 09:40
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Zegrze
Auto: ASTRA-G + ZAFIRA-A
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z22SE
Gender:

#261 Post autor: Szuwarek »

Ni cholewka nie rozumiem kicaj :?

Anony Mous

#262 Post autor: Anony Mous »

Szuwarek informacje podane przez mnie nie są wyssane z palca tylko pochodzą z "Service information" Pierburga dla mechaników.

Szuwarek
Mieszkaniec
Posty: 349
Rejestracja: 21 maja 2011, 09:40
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Zegrze
Auto: ASTRA-G + ZAFIRA-A
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z22SE
Gender:

#263 Post autor: Szuwarek »

Nie wątpię - ale nadal nie rozumiem zależności :(

Anony Mous

#264 Post autor: Anony Mous »

To może tak ... Uwalony EGR mniej spalin tłoczonych do silnika. Mniej spalin więcej powietrza. Więcej powietrza bogadsza mieszanka paliwowa ..

Szuwarek
Mieszkaniec
Posty: 349
Rejestracja: 21 maja 2011, 09:40
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Zegrze
Auto: ASTRA-G + ZAFIRA-A
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z22SE
Gender:

#265 Post autor: Szuwarek »

Aha teraz jest po polsku :)

Jak go zaślepię - nie będzie tłoczył do silnika spalin w ogóle - więc zużycie paliwa będzie jeszcze większe ?

Anony Mous

#266 Post autor: Anony Mous »

Tak powinno być zauważalnie większe, ale schodzimy trochę z tematu

DaRek7

#267 Post autor: DaRek7 »

tEREk, a ja myślę że to troszkę inaczej jest ;)
Szuwarek pisze:Jak go zaślepię - nie będzie tłoczył do silnika spalin w ogóle - więc zużycie paliwa będzie jeszcze większe ?
Szuwarek, Wyciągnąłeś słuszne wnioski ale objaśnienia są błędne ;)
Jak zaślepisz, egr po prostu nie będzie robił swojej roboty, pojawi się błąd egr, zapali się lampka ale silnik będzie pracował normalnie, w Twoim przypadku, jeśli posiadasz DPF, możesz tak zrobić na próbę ale potem wrócić z powrotem do fabrycznego rozwiązania żebyś nie uwalił filtra cząstek.
Poza tym temat nieco zbacza i jest już o tym dużo napisane.

Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#268 Post autor: MieHor »

Kolega Szuwarek, ma ZA i tam EGR jest zupełnie inny choć cel działania taki sam jak w ZB.
W jego przypadku nie ma mowy o DPF i zależnościach z EGR - wydaje mi się że zainteresowany nie rozumie zasady działania tych pseudo eko wynalazków, poza tym ZA a ZB to zupełnie inne auta

DaRek7

#269 Post autor: DaRek7 »

Qrcze, pomyliłem kolegów patrzyłem na avatar jakes, mój błąd :piwo:
Chociaż myślę że dyskusja dotyczyła silnika w ZB więc w skrócie objaśniłem koledze co i jak ;)

Szymon78

#270 Post autor: Szymon78 »

sparwdzięłm świece żarowe kontrolką (wszytkie równo świecą) .. wiec sa ok

zauwazyłęm pewną prawidłowośc. po przekręceniu stacyjki im dłużej czekam
(zgaśnie większośc kontrolek) tym lepiej pali... tak jakby elektronika/czujniki sie pouzbrajały i odpala prawie od kopa.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”