wyciek pomiędzy silnik/skrzynia

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
gregorkrk

wyciek pomiędzy silnik/skrzynia

#1 Post autor: gregorkrk »

witam.

patrzyłem, tematu podobnego niemogę znaleźć a w zosi chyba norma bo kumpel tez ma taki wyciek. a dokładniej

wyciek zlokalizowałem i sączy dość dobrze z łącznia silnik /skrzynia
niewiem jak w zosi ale tam to jest tylko uszczelniacz na wałku co wchodzi do skrzyni

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#2 Post autor: Harry200 »

Norma to chyba nie bo u mnie na tym połączeniu jest sucho.Zależy jaki ma kolor wyciekający olej,jak czarny to silnik jak jasno-brązowy to skrzynia.Może być jeszcze wyciek z wysprzęglika ale to szybko byś poznał.

gregorkrk

#3 Post autor: gregorkrk »

olej silnikowy na 100% , widze że olej wydobywa sie przez otwór przy tym połączeniu

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#4 Post autor: Harry200 »

Masz rację,to tylko może cieknąc z uszczelniacza na wale..

wiroś

#5 Post autor: wiroś »

H,Łajszczak pisze:Masz rację,to tylko może cieknąc z uszczelniacza na wale..
u mnie ciekło z uszczelniacza na wale, a czemu??? dowiedziałem się chwilę później: zatarły się łożyska w skrzyni, całość dostawała wibracji i wywaliło uszczelniacze, tak więc sama wymiana uszczelniaczy została wykonana "przy okazji" naprawy skrzyni, oby u Ciebie tak nie było bo mnie to uczyniło tysia biedniejszym

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#6 Post autor: Harry200 »

Czy ze skrzyni czy z silnika cieknie można poznać też po kolorze oleju,po drugie ze skrzyni będzie czystszy a z silnika to raczej w kolorze zbliżonym do czarnego..

gregorkrk

#7 Post autor: gregorkrk »

no ale nie wierze że nie słyszałeś że ci skrzynia wyje.
Bo jak łożyska były zatarte to cicho skrzynia nie pracowała

U mnie brak jakichkolwiek dziwnych dźwięków

wiroś

#8 Post autor: wiroś »

gregorkrk pisze:no ale nie wierze że nie słyszałeś że ci skrzynia wyje.
Bo jak łożyska były zatarte to cicho skrzynia nie pracowała

U mnie brak jakichkolwiek dziwnych dźwięków
dźwięk pojawił się kilkaset km później niż zauważyłem wyciek, akurat nie mogłem od razu wstawić samochodu na warszat w celu usunięcia wycieku i jeździłem dalej często sprawdzając poziom oleju, no i po jakimś czasie pojawił się dźwięk: takie cichuteńkie "turkotanie" na początku tylko na piątym biegu i tylko podczas przyśpieszania, potem na innych biegach i wcale nie cichuteńkie ;) aż zaprowadziłem z powrotem do mechanika. Zresztą może i dobrze że jeszcze z tym trochę jeździłem bo przynajmniej zrobione to było za jednym razem.

gregorkrk

#9 Post autor: gregorkrk »

hmm to mi dales do myślenia

toskafka

#10 Post autor: toskafka »

Witam posiadam Zafire A 1.6 16 v benzyna/gaz i mam pewien problem związany z tym, że samochód zrzera mi strasznie olej a znajomy powiedział mi o czym.ś takim jak uszczelnianie silnika a mianowicie górnej jego cześci a dokladnie uszczelniaczy na zaworach
Chciał bym sie dowiedziec czy coś takiego jest na pewno możliwe i czy jest to oplacalne ?

wiem że to nie ten temat ale ja nie moge założyć nowego

shield22

#11 Post autor: shield22 »

jest to jak najbardziej możliwe, trzeba jeszcze sprawdzic pierscienie na tlokach

Woytas

#12 Post autor: Woytas »

toskafka, jak masz możliwość to zrób tzw. próbę olejową.
Poczytaj np. tu

Awatar użytkownika
Mattai
Zafiromaniak
Posty: 786
Rejestracja: 15 lis 2009, 15:23
Imię: Maciej
Lokalizacja: Poznań
Auto: Zafira
Model: C
Oznaczenie silnika: A20DT
Gender:

#13 Post autor: Mattai »

No to ja sie podkleje pod ten watek, jak ciemne to na pewno simering na wale, niestety. Zresztą w miarę ubywania oleju skrzynia zdecydowanie traci na kulturze pracy, o chałasie nie wspomnę.

Ja jestem na etapie szukania miejsca lub możliwości naprawy tego mankamentu, ma może ktoś patent na wygodne wyjęcie skrzyni i usunięcie usterki.

Ponoć po demontażu ramy jest problem z ponownym ustawieniem. Jak to się ma do praktyki?
Scorpio I Lift-back 2.0(OHC)>VW Golf III Variant 1.9TDI(ALE)> ZA 2.0(Y20DTH)>ZC 2.0 (A20DT)

Awatar użytkownika
JARO
Mieszkaniec
Posty: 208
Rejestracja: 17 lip 2011, 14:05
Imię: Jarek
Lokalizacja: SKUMROS (EOP)
Auto: Opel Zafira A 1.8/Insignia A 2.0CDTI
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X18XE1
Gender:

#14 Post autor: JARO »

Podepne się pod temat tych uszczelniaczy zaworowych, koszt jednego to około 3,5-5 zł i troche zabawy + cierpliwość. wiem coś w tym temacie bo wymieniałem oczywiście bez ściągania głowicy.

darek_s
Mieszkaniec
Posty: 238
Rejestracja: 20 gru 2009, 09:05
Lokalizacja: Mońki
Model:

#15 Post autor: darek_s »

JARO pisze:Podepne się pod temat tych uszczelniaczy zaworowych, koszt jednego to około 3,5-5 zł i troche zabawy + cierpliwość. wiem coś w tym temacie bo wymieniałem oczywiście bez ściągania głowicy.
Pomogło coś w kwestii znikania oleju?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”