[A] Wygłuszanie wnętrza i maski silnika

Modyfikacje dla Zafiry A
Wiadomość
Autor
Anony Mous

#16 Post autor: Anony Mous »

Woytas pisze:W Jabłonnej
W Jablonnie...
Przepraszam za off-topa, musialem :)

Woytas

#17 Post autor: Woytas »

przemeks, sorki ;) ...racyjkę masz, Jabłonnie :piwo:

Anony Mous

#18 Post autor: Anony Mous »

Panowie koniec spamu!!!!

No i dalsza część modyfikacji :> :

Zacznę od rozbierania tapicerki

wyciągamy zatyczkę:

Obrazek

i pojawia się śrubka :P :

Obrazek

następnie śrubokrętem podważamy część:

Obrazek

i pojawiają się kolejne śrubki:

Obrazek

wyciągamy głośniczek i widzimy kolejną śrubkę:

Obrazek

pod przyciskiem opuszczania szyb również znajdziecie śrubkę:

Obrazek

pochylamy się, od spodu widać 3 wkręty:

Obrazek

po odkręceniu ciągniemy zdecydowanie tapicerkę:

Obrazek

podważamy uszczelkę śrubokrętem (delikatnie co by nie uszkodzić):

Obrazek

jeżeli wszystko nam puści odpinamy cięgno otwierania drzwi:

Obrazek

no i ukaże nam się taki widok:

Obrazek

Obrazek

no to po raz kolejny zabieramy się do klejenia wygłuszenia:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Bonus, modyfikacja wygłuszenia maski:

Obrazek

ekipa robocza:

Obrazek

firma wykonująca:

Obrazek

no i zaczynamy od czyszczenia:

Obrazek

następnie wycinamy szablony, odrysowujemy na macie piankowej i tworzymy taki oto efekt (tutaj przydatne zdały się ręce mariana329 :piwo: :piwo: :piwo: )

Obrazek

no i po tych wszystkich modkach składamy wszystko z powrotem w odwrotnej kolejności.

flader

#19 Post autor: flader »

Dobra robota marsuc.

U mnie klekot Y20DTH też daje się we znaki. Szczególnie zauważyłem to podczas jazdy na kanapie w środkowym rzędzie :?: Na szczęście za często tam nie podróżuję :) Zastanawiam się nad wyciszeniem komory silnika, czyli tak jak u marsuca wygłuszenie maski oraz dodatkowo przegrody silnika. Miało to by sens? Czy jeszcze wygłuszyć drzwi? I czy przegrodę silnika lepiej wygłuszyć od strony zewnętrznej (silnik) czy wewnętrznej (kabina)?

Jakich mat najlepiej do tego użyć? Takich jak u marsuca czy innych?

Anony Mous

#20 Post autor: Anony Mous »

Marsuc gratki, super robota, a jaki jest efekt prac ? Słychać różnicę ?

Szuwarek
Mieszkaniec
Posty: 349
Rejestracja: 21 maja 2011, 09:40
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Zegrze
Auto: ASTRA-G + ZAFIRA-A
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z22SE
Gender:

#21 Post autor: Szuwarek »

Na jaki klej to kleiłeś ?

Anony Mous

#22 Post autor: Anony Mous »

Szuwarek pisze:Na jaki klej to kleiłeś ?
Maty, które posiadam są już z warstwą kleju ;)
irecki pisze:a jaki jest efekt prac ? Słychać różnicę ?
Irku, różnica po pierwszych kilometrach jest znacznie zauważalna ale po czasie i tak się przyzwyczaiłem i dla mnie to ciągle mało. Chociaż moja żona ma czasem wrażenie że zgasł jej silnik na światłach :lol: .
flader pisze: I czy przegrodę silnika lepiej wygłuszyć od strony zewnętrznej (silnik) czy wewnętrznej (kabina)?
I z tym będzie nie lada problem, dojście do przegrody jest katastrofalne i nie wiem czy będzie to warte zachodu. Troszkę poszperałem po dokumentacjach i znalazłem seryjnego dostawcę tych części. Chciałem zamówić u kolegów po fachu części z materiału o większej gramaturze ale niestety matryce do wypalania zostały zwrócone do klienta i to on wytwarza sobie części zamienne. No i klops.
A wiem że się da to zrobić bo ostatnio zrobiłem taką część dla mariana329. Nikt nie ma takiego wygłuszenie jak on :mrgreen:. Seryjka to 1,4kg/m2 a u niego jest 1,4kg/m2 x2 plus dodatkowo specjalna pianka wygłuszająca stosowana w VW :). Czy jest różnica pytajcie jego :>


Jako ciekawostkę mogę wam napisać że w 2004 wprowadzono new improvement, który polegał na zmianie gramatury materiału w stosowanych wygłuszeniach. Do 2004 było to 1,9kg/m2 a później już tylko 1,08kg/m2. Ciekawe jak się to ma w praktyce, ale nie sądzę aby zośki po zmianie były cichsze :/.

Anony Mous

#23 Post autor: Anony Mous »

marsuc pisze:Czy jest różnica pytajcie jego
zostałem wywołany do tablicy więc już odp. :mrgreen:
powiem szczerze,że wielkiej różnicy nie mam :/ ale mi słoń na ucho nadepnął :lol:
jeszcze chcę to podkleić matami i wtedy zobaczymy.

Artur

#24 Post autor: Artur »

Witam panowie czy w 1.8 16v powinna być oryginalnie mata wygłuszająca pokrywy silnika?? Czy jej brak oznacza np. malowanie maski?? :/

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#25 Post autor: Harry200 »

W każdej Zośce powinno być wygłuszenie maski,jej brak nie koniecznie oznacza malowanie maski,przecież po malowaniu wygłuszenie można zamontować spowrotem..

Szuwarek
Mieszkaniec
Posty: 349
Rejestracja: 21 maja 2011, 09:40
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Zegrze
Auto: ASTRA-G + ZAFIRA-A
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z22SE
Gender:

#26 Post autor: Szuwarek »

Ja w swojej nie mam i dlatego zadaję pytania o klejenie wygłuszenia :)

Anony Mous

#27 Post autor: Anony Mous »

H,Łajszczak pisze:W każdej Zośce powinno być wygłuszenie maski,jej brak nie koniecznie oznacza malowanie maski,przecież po malowaniu wygłuszenie można zamontować spowrotem..
Nie wiem jak było w ZA ale ZB nie wszystkie miały wygłuszenia a już w szczególności benzynki. Nasz kolega SKJulek ma od nowości ZB i takiego wygłuszenia nie miał ale już ma :>

Mihó

#28 Post autor: Mihó »

nasza ZB Z19DTH nie miała nigdy takiego wygłuszenia

Artur

#29 Post autor: Artur »

Dzięki za wyjaśnienie tematu. Komisant też mi mówił, że benzynki nie mają takich mat ale wolałem zasięgnąć opini Szanownego Grona ZKP :) Pozdrawiam

pagor1

#30 Post autor: pagor1 »

Chciałem kupić wygłuszenie maski jak jechałem do Chorwacji, a pan w serwisie powiedział że mi sprzeda nową za 700zł :lol: i potwierdził że w ZA tylko do 'dizli' montowali. Nie kupiłem w końcu nawet u złomiarzy bo cenią używane po 150zł :evil: , no i zrobiłem chorwację bez większej ujmy dla uszu choć 1.6 jest dosyć głośna, ogólnie zrezygnowałem z wygłuszania

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zafira A”