[B]Czyszczenie zaworu EGR 1.9 CDTi - komentarze

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
Anony Mous

#496 Post autor: Anony Mous »

p0400 jest związany z pracą cewki....może jej nie wyczyściłeś tak jak trzeba....lub po prostu szlag ją trafił i pomoże tylko nowy egr. Wybijałeś cewkę?

kierekw

#497 Post autor: kierekw »

Tylko że to jest nówka EGR!? :cry:

Anony Mous

#498 Post autor: Anony Mous »

no to może nie poskręcałeś dokładnie...A auto jeździ normalnie?

Szuwarek
Mieszkaniec
Posty: 349
Rejestracja: 21 maja 2011, 09:40
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Zegrze
Auto: ASTRA-G + ZAFIRA-A
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z22SE
Gender:

#499 Post autor: Szuwarek »

kierekw pisze:Witam !
Może ktoś będzie wstanie powiedzie co może dolegać mojej Zafirze? :(
Wymieniłem EGR 2 tygodnie temu na nowy,dziś podłączyłem go do Op-coma i wyskakuje ciągle taki błąd:
Łączna ilość kodów: 1

P0400 - Otwarty obwód recyrkulacji gazu wydechowego
(04) - Obecny
Typ silnika: Z19DT 2007
Może zrobiłem coś źle przy wymianie?
Posługiwałem się tuto-rialem dostępnym na forum.
Pozdr.
Dałeś nową podkładkę ?

norbert_p

#500 Post autor: norbert_p »

Obstawiam na jakąś nieszczelność przy EGR. Posprawdzaj łączenia i dokręcenie zaworu. Czy w dobrą stronę pozakładałeś NOWE podkładki? Sprawdź też czy cewka jest dobrze przykręcona do drugiej części (sprawdź czy iglica się chowa - może ma jakąś wadę fabryczną).

piorun

#501 Post autor: piorun »

kierekw, kolego sprawdź połączenia elekrtyczne
w pospiechu swój składałem że nie podłączyłem kostki :lol:

Anony Mous

#502 Post autor: Anony Mous »

norbert_p pisze:Czy w dobrą stronę pozakładałeś NOWE podkładki?
ja już 3 razy odkrecałem egr...i dawałem stare podkładki. Jednak trzeba mieć pewność, że wszystko solidnie skręcone.

ale może to:
piorun pisze:kierekw, kolego sprawdź połączenia elekrtyczne
w pospiechu swój składałem że nie podłączyłem kostki :lol:
skoro jest błąd od cewki

kierekw

#503 Post autor: kierekw »

Podkładki dałem stare 2 metalowe.
Kostkę sprawdziłem jest włożona,wczoraj wykasowałem błąd rano jechałem do pracy błędu nie było,lecz w chwili zapalenia samochodu po pracy błąd wrócił.
Myślę,że najlepszym sposobem będzie ponowne odkręceni i wymiana uszczelek na nowe?

Anony Mous

#504 Post autor: Anony Mous »

Myślę że coś nie tak jest jeszcze z samym zaworem.

TuneFORCE

#505 Post autor: TuneFORCE »

Mieliśmy kilku klientów którzy po wymianie EGRa nadal mieli problemy z powracającymi błędami informującymi o jego nieprawidłowej pracy. Zawsze kończyło się na reklamacji i wymianie...czasami 3y krotnej.

Borel

#506 Post autor: Borel »

Witam

U mnie również pojawił się nieszczęsny błąd 0400 informujący o słabym przepływie przez egr - nowy już zamówiony. Na op-comie widać że zaworek reaguje na wciskanie pedału gazu ale widać niewystarczająco. Mam pytanko czy można z tym błędem chwile pojeździć nie narażając Zosi na zasyfienie - nie mam póki co możliwości zabrania się za wymianę egr nie mówiąc już o zabawie z odkręcaniem przepustnicy.

norbert_p

#507 Post autor: norbert_p »

Borel pisze:Mam pytanko czy można z tym błędem chwile pojeździć nie narażając Zosi na zasyfienie - nie mam póki co możliwości zabrania się za wymianę egr nie mówiąc już o zabawie z odkręcaniem przepustnicy.
Ja z tym błędem przejeździłem swoją ZB prawie 800km zanim zawór do mnie doszedł i wogóle go wymieniłem.

Anony Mous

#508 Post autor: Anony Mous »

Jeżeli masz DPF'a to powinien się częściej wypalać.

Borel

#509 Post autor: Borel »

Dzięki za szybko odpowiedź. Nowy egr dojdzie od mnie jeszcze przed świętami ale z wymianą muszę poczekać do nowego roku, zresztą muszę jeszcze załatwić sobie zaślepkę o której sporo się tutaj naczytałem. Cieszy mnie to że póki co oprócz wyświetlania błędu nie mam problemu z mocą ani szarpaniem - prawdopodobnie część mechaniczna egr zacina się w głupich pozycjach od czasu do czasu. Jak będę już po wymianie ro podzielę się wrażeniami.

[ Dodano: Wto Gru 20, 2011 09:45 ]
tEREk pisze:Jeżeli masz DPF'a to powinien się częściej wypalać.
Jeżeli chodzi o DPF racja, normalnie wypalał się średnio co 800 km, a teraz już po niecałych 300.

Anony Mous

#510 Post autor: Anony Mous »

Z tym błędem da się żyć jakiś czas.Dopóki auto nie zacznie totalnie zamulać na niskich obrotach.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”