Problem z wentylatorem układu chłodzenia/klimatyzacji

Czyli: chłodzenie, grzanie, termostat, chłodnice, webasto, nagrzewnica

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
jacek76
Mieszkaniec
Posty: 234
Rejestracja: 04 paź 2009, 15:17
Lokalizacja: Pruszków
Model:

#16 Post autor: jacek76 »

tez trochę podobnie bo w sumie to mam miejsce u teścia bo ma garaż z kanałem tylko że umnie to kompletnie brak czasu :( ... dzieciaki potrafią zangażować mnie do wszystkiego innego :lol:
To że masz u teścia garaż z kanałem to zazdraszczam.
Z dziećmi wiem jak jest...
x18XE1 nie ma silnika krokowego wolnych obrotów
X18XE1 nie ma kabli wysokiego napięcia

cbm80

#17 Post autor: cbm80 »

jacek76 pisze:Jacek , gdzieś czytałem że te poliftowe mają jeden wentylator i nie maja tego głupiego sterownika od wentylatorów.
Jak bedziesz miał chwilę to odkręć kawałek zakola od strony kierowcy i zajrzyj w zderzak. Zobaczymy czy to masz czy nie.Wtedy bedziemy wszyscy mieli pewność i większą wiedzę na ten temat.

Nawiasem Wam powiem , że jak bym miał gdzie to już bym ten samochód rozebrał i złożył. :D
Ja mam poliftowa i mam jak najbardziej 2 wentylatory. I nie wyobrazam sobie, zeby bylo mniej, bo czyms trzeba chlodzic kazda z chlodnic.
Co do glupiego sterownika to chyba nie ma go w wersjach z klimatronikiem, bo tam sterowanie jest w pelni elektroniczne a nie przez mostek opornikow.

Awatar użytkownika
Maciek
Zafiromaniak
Posty: 3463
Rejestracja: 24 gru 2008, 16:35
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Z20LET
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20LET
Gender:
Kontakt:

#18 Post autor: Maciek »

cbm80 w dieslu to standard, że są 2 wiatraki, ale w benzynie może być jeden. I w zupełności wystarczy.

cbm80

#19 Post autor: cbm80 »

Maciek pisze:cbm80 w dieslu to standard, że są 2 wiatraki, ale w benzynie może być jeden. I w zupełności wystarczy.
Dlaczego tylko w Dieslu? Przeciez to silnik benzynowy mocniej sie grzeje.

Awatar użytkownika
Maciek
Zafiromaniak
Posty: 3463
Rejestracja: 24 gru 2008, 16:35
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Z20LET
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20LET
Gender:
Kontakt:

#20 Post autor: Maciek »

Nie wiem czemu, ale często tak bywa.

KOPERNIK

#21 Post autor: KOPERNIK »

Witam. Aja mam diesla 2.0dti i mam jeden wiatrak a to dla czego ? nawet na drugi miejsca nie ma...

giant19s

#22 Post autor: giant19s »

KOPERNIK zapewne Twój jest tak wielki i po takim tuningu że drugi jest już nie potrzebny poza tym i tak już nie ma na niego miejsca :P

Ja w benzynie mam 2 :)

Awatar użytkownika
timi68
Zafiromaniak
Posty: 794
Rejestracja: 08 lip 2009, 16:50
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Rzeszów
Auto: Volvo S60 D5 AWD 215/440
Model: II
Oznaczenie silnika: D5-2.4
Gender:

#23 Post autor: timi68 »

Ja w dieslu mam dwa wiatraki i jest jeszcze troszkę miejsca.

Łukasz

#24 Post autor: Łukasz »

Witam.
Jestem nowym użytkownikiem i mam następujący problem. Mianowicie po przekręceniu kluczyka w stacyjce odrazu załącza mi się wentylator od chłodnicy i od klimy, ponadto auto zaczeło gorzej odpalać (mam nowy akumulator). Dodam, że parę miesięcy temu działo mi się to samo i wymieniłem termostat bo się rozszczelnił i wymieniłem czujnik płynu chłodniczego. Wystarczyło na jakiś czas . Teraz dzieje się to samo Elektryk badał auto 2 razy i nic - pewnie el. do bani. Dosyć mam wydawania kasy na mechanika i elektryka proszę o pomoc w tej sprawie.

Łukasz

#25 Post autor: Łukasz »

Witam.
Wentylatory naprawione - padł czujnik ciśnienia klimatyzacji i podawał złą temperaturę do komputera z tego co się orientuje to komp. odczytywał ją od razu po wyżej 15 stopni i załączał wentylatory. Jutro czeka mnie jeszcze tylko (myślę że tylko) wymiana świec. Pozdrawiam wszystkich.
_________________
Łukasz

kris77

#26 Post autor: kris77 »

Witaj Łukasz!
Mam ten sam problem! Po przekręceniu zapłonu po kilku sekundach załączają mi się wentylatory na 4-5 sekund, po czym wyłączają się na jakieś 2 sekundy. I proces powtarza się w kółko! Do tego co jakiś czas zapala się kontrolka chłodnicy z gwiazdką! Też tak miałeś??? Wczoraj odłączyłem czujnik ciśnienia klimatyzacji ale w dalszym ciągu wentylatory się załączały.
Napisz czy miałeś dokładnie tak samo!
Z góry dzieki!

Łukasz

#27 Post autor: Łukasz »

Przepraszam , że tak późno ale teraz dopiero wszedłem na forum. Sprawdź jeszcze czujnik ciśnienia płynu chłodniczego jest wkręcony w termostacie. Jak mi się tak działo to siad mi właśnie ten czujnik dopiero za jakieś pół roku siadł czujnik ciśnienia klimatyzacji. Wizyta i tak się skończyła u elektryka. Powodzenia.

Robert27j

#28 Post autor: Robert27j »

Witam.
Przeczytałem już większość postów z forum i nic podobnego nie znalazłem. Objawy następujące:
1. Kiedy włączam klime i na zewnątrz jest nie więcej jak ok 25 stopni, wszystko działa. Wentylator włącza się na pierwszym biegu.
2. Kiedy jest zbyt ciepło na zewnątrz i wentylator startuje na 2 biegu zapala się kontrolka awarii w układzie chłodzenia (kwadracik z gwiazdką w środku) i wentylator przestaje pracować.
Wymontowałem wentylator sprawdziłem silnik wentylatora na 1 i 2 biegu podłączając bezpośrednio do akumulatora i wszystko działa, nic się nie grzeje. Sprawdziłem nawet czy nie ma zwarcia na uzwojeniach silnika wentylatora i nie znalazłem żadnego zwarcia. W warsztacie oczywiście powiedzieli że wentylator do wymiany ale jakoś nie mam pewności że te 550zł + koszt wymiany dadzą pożądany efekt.
Może ma ktoś z was jakiś pomysł?

Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#29 Post autor: MieHor »

Czy sprawdzałeś ciśnienie w układzie klimy? Czy sprawdzałeś obecność błędów?

Robert27j

#30 Post autor: Robert27j »

Nie sprawdziłem nic poza wentylatorem. Niestety żeby sprawdzić ciśnienie w układzie klimy to już trzeba sprzętu którego nie posiadam, do kontroli błędów w komputerze również potrzeba odpowiedniego sprzętu. Jutro mam nadzieję podjechać do innego warsztatu i tam sprawdzić błędy w komputerze i ciśnienie w układzie klimatyzacji bo do obecnego warsztatu straciłem zaufanie.
Poinformuję jaki jest efekt wizyty. Dzięki za podpowiedź co sprawdzić, będę "patrzył na ręce" mechanikom w warsztacie.
Pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „Klimatyzacja, ogrzewanie, układ chłodzenia”