Błąd P0070 w Y20dth 2003r
Moderator: Sebu$
-
- Przeglądacz
- Posty: 96
- Rejestracja: 29 sty 2011, 23:00
- Imię: Grzegorz
- Lokalizacja: Jeziorany
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Błąd P0070 w Y20dth 2003r
Mam problem z błędem p0070 czyli czujnik temperatury powietrza w Y20dth. Z tego co czytałem to większość wskazuje na przepływomierz, ale wyjaśniam: jest zamontowany przepływomierz na pięć pinów ale po wykręceniu z obudowy czujnika nie stwierdziłem aby był wlutowany termistor, jak to było w X20dth. A więc mam taką sytuacje jak w Y22dtr? A mianowicie że sygnał idzie z czujnika temperatury pod zderzakiem przez przekaźnik 6238624, i to ten przekaźnik jest powodem powyższego błędu? dodam tylko że temperatura na wyświetlaczu jest poprawna. Proszę o sprawdzone i dobre porady.
grześ
-
- Zafiromaniak
- Posty: 2531
- Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
- Imię: Henryk
- Lokalizacja: Raszyn
- Auto: Zafira
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Y22DTR
- Gender:
W niektórych silnikach 2.0 tak jak piszesz za ten błąd jak wskazania na komputerze są poprawne odpowiada przekaźnik ,jest on w skrzynce z bezpiecznikami w komorze silnika.Aczkolwiek z tego co pamiętam były wersje z przepływomierzem który miał w środku termistor.To było przy pompach ze sterownikiem PSG5 ale Ty w Zośce z 2003 masz już PSG 16..
Mam nieco głupie pytanie odnośnie pomiaru temperatury powietrza zasysanego. Temperatura ta powinna być bliska tej, co wskazuje wyświetlacz?? Bawiłem się ostatnio op-comem i na dworze było około 16* a wskazanie temperatury powietrza zasysanego było 26*, a po chwili pracy jakieś 45s już 31*. Teraz nie wiem, czy szukać tego przekaźnika, czy jak?? Dodam, że na kompie nie ma błędów. Panowie doradźcie.
Dzisiaj robiłem testy i za temperaturę powietrza zasysanego odpowiada w tym silniku nie przepływomierz, czy też czujnik temperatury zewnętrznej, a MAP. Po jego wypięciu, temperatura ustala się na 50*, a normalnie na nagrzanym silniku oscyluje od około 40-60 kilku stopni. Zależne od tego, czy jedziemy, czy też stoimy.
Dzisiaj robiłem testy i za temperaturę powietrza zasysanego odpowiada w tym silniku nie przepływomierz, czy też czujnik temperatury zewnętrznej, a MAP. Po jego wypięciu, temperatura ustala się na 50*, a normalnie na nagrzanym silniku oscyluje od około 40-60 kilku stopni. Zależne od tego, czy jedziemy, czy też stoimy.
Tak też myślałem. Bardzo mnie jednak dziwiło, że mam wysoką temperaturę powietrza zasysanego i nie było żadnego błędu. Czujnik zewnętrzny wskazywał 16 stopni, a te drugie wskazanie oscylowało w przedziale, jak pisałem powyżej. Wypiąłem przepływomierz i czujnik w zderzaku, i nie zauważyłem, żeby się coś działo. Później zawołałem brata i na włączonym silniku wypiąłem MAP. Temperatura nagle skoczyła z 60* na 50*, a po podłączeniu z powrotem na 60*. Możliwe, że coś przeoczyłem i się mylę, ale wystarczy wziąć jakiś interfejs i sprawdzić.
-
- Bywalec
- Posty: 190
- Rejestracja: 25 cze 2010, 10:09
- Imię: Adrian
- Lokalizacja: Środek Opolszczyzny
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y22DTR
- Gender:
W sumie te skoki temperatury również zauważyłem w swoim samochodzie.
- Y22DTR
- przepływka bez termistora ( 0 281 002 478 )
- map sensor z czujnikiem temperatury ( 0 281 002 437 )
Zaraz po odpaleniu dobrze pokazuje temperaturę powietrza zasysanego ale wystarczy dodać gazu i temperatura wzrasta do np: 50st. Puszczam gaz i temperatura "wraca do normy".
To zjawisko znika po rozgrzaniu się silnika (>70 st) i w sumie nie wiem czy to normalne czy jednak jakiś błąd map sensora.
pozdrawiam
(muszę jeszcze poobserwować trochę i wtedy coś więcej napiszę - analizować te dane mogę tylko wtedy gdy żonka prowadzi, a ja w tym czasie sobie siedzę z laptokiem i podglądam dane )
- Y22DTR
- przepływka bez termistora ( 0 281 002 478 )
- map sensor z czujnikiem temperatury ( 0 281 002 437 )
Zaraz po odpaleniu dobrze pokazuje temperaturę powietrza zasysanego ale wystarczy dodać gazu i temperatura wzrasta do np: 50st. Puszczam gaz i temperatura "wraca do normy".
To zjawisko znika po rozgrzaniu się silnika (>70 st) i w sumie nie wiem czy to normalne czy jednak jakiś błąd map sensora.
pozdrawiam
(muszę jeszcze poobserwować trochę i wtedy coś więcej napiszę - analizować te dane mogę tylko wtedy gdy żonka prowadzi, a ja w tym czasie sobie siedzę z laptokiem i podglądam dane )
- Dziadek13
- Zafiromaniak
- Posty: 2004
- Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
- Imię: Jorg
- Lokalizacja: Mysłowice
- Auto: VW Turan była zafira DTL
- Model: Turan
- Oznaczenie silnika: AVQ
- Gender:
A nie jest to związane z dopalaniem gorących spalin po otwarciu EGR.Dek pisze:Zaraz po odpaleniu dobrze pokazuje temperaturę powietrza zasysanego ale wystarczy dodać gazu i temperatura wzrasta do np: 50st. Puszczam gaz i temperatura "wraca do normy".
To zjawisko znika po rozgrzaniu się silnika (>70 st) i w sumie nie wiem czy to normalne czy jednak jakiś błąd map sensora.
-
- Bywalec
- Posty: 190
- Rejestracja: 25 cze 2010, 10:09
- Imię: Adrian
- Lokalizacja: Środek Opolszczyzny
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y22DTR
- Gender:
Ciekawa teoria i do sprawdzenia ale wg mnie:Dziadek13 pisze: A nie jest to związane z dopalaniem gorących spalin po otwarciu EGR.
- żeby czujnik temperatury z map został ogrzany przez spaliny musiało by nastąpić chwilowe cofnięcie spalin do kanału dolotowego (gdzie znajduje się map), a to jakoś mało prawdopodobne biorąc pod uwagę, że turbina cały czas (mniej lub więcej) ciśnie tego powietrza do silnika w dodatku przepływka musiała by dziwnie zachowywać się ze wskazaniem chwilowego przepływu.
W najbliższym czasie spróbuję to sprawdzić (albo zmienię ustawienie EGR-a z poziomu OC przy pracującym silniku - a jak się nie będzie dało to po prostu odepnę EGR-a od zasilania i ręcznie zmienię położenie krzywki ).
-
- Bywalec
- Posty: 190
- Rejestracja: 25 cze 2010, 10:09
- Imię: Adrian
- Lokalizacja: Środek Opolszczyzny
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y22DTR
- Gender:
Jak już silnik ma temperaturę > 70st (np:temp oleju ) to odczyt temperatury mierzonej przez map jest stabilny. Cały czas pokazuje powiedzmy około 30-40 stopni obojętnie czy się naciska gaz czy nie.sobit pisze:Dek a co znaczy "To zjawisko znika po rozgrzaniu się silnika"?
Zanim się silnik nagrzeje to efekt jest taki jak pisałem powyżej czyli temperatura powietrza zasysanego jest powiedzmy 16 stopni, a po dodaniu gazy rośnie do 50 st (puszcze gaz i znowu wraca do 16 st) i właśnie te skoki temperatury są coraz mniejsze wraz z rozgrzewającym się silnikiem.
- Jaymzarf
- Mieszkaniec
- Posty: 418
- Rejestracja: 24 lis 2010, 09:10
- Lokalizacja: Piekary Śląskie
- Model:
- Kontakt:
Dek, te różnice mogą być spowodowane sprężaniem powietrza przez turbinę (sprężanie powoduje wzrost temperatury powietrza). U siebie też to zauważyłem na zimnym silniku. Ja to dedukuję tak: zanim intercooler i układ dolotowy nie osiągną jakiejś tam stabilnie ciepłej temperatury, następuje nagłe wychładzanie przepływającego powietrza w momencie zaprzestania sprężania (puszczenie gazu). Dodatkowo turbina jest też nagrzewana poprzez spaliny ją napędzające, których temperatura i ilość jest zależna od wciskania gazu.
Nie ma rzeczy niemożliwych, czasami tylko brakuje czasu, chęci... i funduszy...
Wskazania na zimnym silniku się wydają logiczne. Na wolnych obrotach turbo nie pompuje, a po dodaniu gazu, wytwarza się ciśnienie i temperatura się podnosi, a wskazania na ciepłym możliwe, że są związane z nagrzanie MAP od silnika. Jak będę mięć więcej czasu, to sprawdzę, jak jest u mnie. Mam jeszcze jednego MAP-a, to podmienię i zobaczy się oba.
o Jaymzarf mnie wyprzedził
o Jaymzarf mnie wyprzedził