Montaż Webasta do Zafiry A silnik Z18XE
Moderator: Sebu$
Dzięki za zdjęcia.
Montaż webasta u siebie planuję w tym tygodniu. Gość od którego kupiłem cały zestaw twierdzi, że piec trzeba zamontować poniżej zbiornika wyrównawczego by się piec nie zapowietrzył, a przewody wodne można kłaść dowolnie. Ja planuję przewody puścić dołem pod chłodnicą i gdzieś tam wejść pod prawy błotnik. Takie plany, ale zobaczę jak to będzie. Nie orientujecie się mniej więcej ile dodatkowo płynu chłodniczego potrzeba. Mam tylko 1.5L i nie wiem czy mi starczy na dolewkę.
Montaż webasta u siebie planuję w tym tygodniu. Gość od którego kupiłem cały zestaw twierdzi, że piec trzeba zamontować poniżej zbiornika wyrównawczego by się piec nie zapowietrzył, a przewody wodne można kłaść dowolnie. Ja planuję przewody puścić dołem pod chłodnicą i gdzieś tam wejść pod prawy błotnik. Takie plany, ale zobaczę jak to będzie. Nie orientujecie się mniej więcej ile dodatkowo płynu chłodniczego potrzeba. Mam tylko 1.5L i nie wiem czy mi starczy na dolewkę.
No i w końcu zamontowałem u siebie Webasto. Ale już miałem zrezygnować w ogóle z jego montażu, nigdzie nie mogłem znaleźć miejsca. Z prawej strony pod błotnikiem jest czarny filtr węglowy i tam nie ma miejsca, obok jest wnęka i myślałem że tam zamontuję piec ale ta wnęka jest na halogen. Już myślałem o rezygnacji z halogenów, ale w końcu zamontowałem go z lewej strony pod zbiornikiem spryskiwacza, weszło praktycznie na styk. Musiałem tylko odkręcić pompkę z pieca i zamontować ją na wężach. W sumie to nawet lepiej bo węże krótsze i bliżej do silnika. Sterowanie zrobiłem na pilota zakupionego na allegro, ma mieć zasięg 400m, na razie nie sprawdzałem. Ale webasto grzeje pięknie, chwila i już leci ciepełko do kabiny. Dostałem też czujnik temperatury do dogrzewacza i uruchomiłem go. Na razie jeszcze nie był testowany , po prostu muszę poczekać na temperaturę poniżej 5 stopni. Na zimę na pewno się to webasto przyda.
-
- Mieszkaniec
- Posty: 349
- Rejestracja: 21 maja 2011, 09:40
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Zegrze
- Auto: ASTRA-G + ZAFIRA-A
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z22SE
- Gender:
Jaki jest koszt takiego urządzenia w stanie nowym ?
Albo czy takie cudo mogę założyć do swojej zosi >>>>
http://allegro.pl/webasto-kompletne-ben ... 24366.html
Albo czy takie cudo mogę założyć do swojej zosi >>>>
http://allegro.pl/webasto-kompletne-ben ... 24366.html
- oki
- Mieszkaniec
- Posty: 399
- Rejestracja: 11 kwie 2010, 23:15
- Imię: Darek
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Zafira B 2.0 Panorama
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z20LER
- Gender:
Szuwarek, tak możesz zamontować mam takie samo BW50 z tego co widzę jest to analogowe sterowanie.
Ogólnie kupując webasto należy sprawdzić czy sterowanie elektroniki jest analogowe czyli podajemy +12V i startuje czy cyfrowe CAN np nowe VW, BMW etc.
Cyfrowego nie uruchomimy w prosty sposób za pomocą włącznika i ogólnie dla nas jest nie przydatne, dla tego analoga znaleźć jest trudno i mają swoją cenę.
Co do miejsca o którym napisał narkaz, u mnie pod zbiornik spryskiwacza BW50 się nie mieściło przeszkadzał moduł wentylatorów i zamontowałem obok tego czarnego filtra z prawej strony.
Poprostu przesunełem filtr do tyłu bliżej koła a webasto zamontowałem przed nim.
Czyli mamy już dwie wersje montażu w zależności od rodzaju pieca.
BW50 jest starszym modelem i większym, ma wbudowaną pompkę obiegową cieczy oraz przelewowy zbiornik paliwa ok 0.6L z własną pompką dawkującą paliwo.
Za używane w dobrym stanie ceny potrafią dochodzić do 1000 - 1500 zł za nowe ok 2500 i więcej.
Np. znazlazłem takie 1200zł ale stan jak widać http://allegro.pl/kompletne-webasto-ben ... 16166.html
ogólnie ceny powalają, części są drogie np pompka obiegu wody zewnętrzna elektryczna to koszt ok 180-250zł, za sam sterownik czasowy od 100-300
Można czasami trafić okazje za 500-700zł ale to już nie ta pora.
Ogólnie kupując webasto należy sprawdzić czy sterowanie elektroniki jest analogowe czyli podajemy +12V i startuje czy cyfrowe CAN np nowe VW, BMW etc.
Cyfrowego nie uruchomimy w prosty sposób za pomocą włącznika i ogólnie dla nas jest nie przydatne, dla tego analoga znaleźć jest trudno i mają swoją cenę.
Co do miejsca o którym napisał narkaz, u mnie pod zbiornik spryskiwacza BW50 się nie mieściło przeszkadzał moduł wentylatorów i zamontowałem obok tego czarnego filtra z prawej strony.
Poprostu przesunełem filtr do tyłu bliżej koła a webasto zamontowałem przed nim.
Czyli mamy już dwie wersje montażu w zależności od rodzaju pieca.
BW50 jest starszym modelem i większym, ma wbudowaną pompkę obiegową cieczy oraz przelewowy zbiornik paliwa ok 0.6L z własną pompką dawkującą paliwo.
Za używane w dobrym stanie ceny potrafią dochodzić do 1000 - 1500 zł za nowe ok 2500 i więcej.
Np. znazlazłem takie 1200zł ale stan jak widać http://allegro.pl/kompletne-webasto-ben ... 16166.html
ogólnie ceny powalają, części są drogie np pompka obiegu wody zewnętrzna elektryczna to koszt ok 180-250zł, za sam sterownik czasowy od 100-300
Można czasami trafić okazje za 500-700zł ale to już nie ta pora.
Mam problem z uruchomieniem panelu klimatronika by dmuchało przy pracy samego webasta.
Podpiąłem dodatkowy przewód po stacyjce do panelu klimatronika poprzez diodę i owszem panel się uruchamia ale nie pracuje wentylator. Dopiero jak nacisnę jakiś guzik lub pokręcę pokrętłem to uruchamia się wentylator. Dodatkowo stwierdziłem że przy pracującym silniku wentylator pracuje jak panel dostaje sygnał z prędkościomierza, jak się go odepnie to wentylator staje. W piątek jak będę miał czas to spróbuję jeszcze podpiąć 12V z webasta do pinu 14 panelu klimatronika. Ze schematu niby wszystko pasuje, nr pinów do webasta, kolory przewodów. Schemat do diesla ale to chyba nie będzie jakiś problem. Na forum znalazłem temat forumowicza GRISZKA który prawdopodobnie tak właśnie zrobił. Ale został usunięty z forum i nie mam do niego kontaktu. I wtedy ma się uruchomić nadmuch na przednią szybę na 2 biegu. Chyba że macie jakieś inne sugestie.
Podpiąłem dodatkowy przewód po stacyjce do panelu klimatronika poprzez diodę i owszem panel się uruchamia ale nie pracuje wentylator. Dopiero jak nacisnę jakiś guzik lub pokręcę pokrętłem to uruchamia się wentylator. Dodatkowo stwierdziłem że przy pracującym silniku wentylator pracuje jak panel dostaje sygnał z prędkościomierza, jak się go odepnie to wentylator staje. W piątek jak będę miał czas to spróbuję jeszcze podpiąć 12V z webasta do pinu 14 panelu klimatronika. Ze schematu niby wszystko pasuje, nr pinów do webasta, kolory przewodów. Schemat do diesla ale to chyba nie będzie jakiś problem. Na forum znalazłem temat forumowicza GRISZKA który prawdopodobnie tak właśnie zrobił. Ale został usunięty z forum i nie mam do niego kontaktu. I wtedy ma się uruchomić nadmuch na przednią szybę na 2 biegu. Chyba że macie jakieś inne sugestie.
Nawiew na przednią szybę zawsze uruchamia się na maksa nawet jak wcześniej było np. na 3 biegu. Ale nawiew do przodu i na nogi pamięta ustawienia.
[ Dodano: Pią Lis 04, 2011 16:27 ]
No i dzisiaj uruchomiłem panel. Tak jak myślałem, trzeba było podać 12V na pin 14 w szarej wtyczce panelu klimatronika. Moje webasto podaje 12V na swoim wyjściu na przekaźnik przy temperaturze płynu chłodzącego powyżej 30*C i to napięcie podałem na pin 14. I teraz jak włączę webasto to ono zaczyna pracować normalnie i przy 30*C włącza się panel z obrotami tak mniej więcej jak by na 2 albo 3 biegu, bo nie pokazuje na którym biegu pracuje. Nie trzeba podawać żadnego dodatkowego napięcia na żaden pin tylko to 12V na pin 14 w szarej wtyczce.
[ Dodano: Pią Lis 04, 2011 16:27 ]
No i dzisiaj uruchomiłem panel. Tak jak myślałem, trzeba było podać 12V na pin 14 w szarej wtyczce panelu klimatronika. Moje webasto podaje 12V na swoim wyjściu na przekaźnik przy temperaturze płynu chłodzącego powyżej 30*C i to napięcie podałem na pin 14. I teraz jak włączę webasto to ono zaczyna pracować normalnie i przy 30*C włącza się panel z obrotami tak mniej więcej jak by na 2 albo 3 biegu, bo nie pokazuje na którym biegu pracuje. Nie trzeba podawać żadnego dodatkowego napięcia na żaden pin tylko to 12V na pin 14 w szarej wtyczce.
Miedziane bez izolacji będą miały dużo większe straty ciepła niż gumaoki pisze:No to przewody wodne mam puszczone identycznie i też połapane trytytkami mimo ze sam to robiłem jechalo mi to prowizorką, przez cały czas chodzi mi po głowie aby zrobić to z rurek miedzianych w koło tego filtra.
Ale skoro tak robią serwisy to zostawię chyba w spokoju.
- MK65
- Debiutant
- Posty: 40
- Rejestracja: 30 gru 2013, 20:50
- Imię: Mirek
- Lokalizacja: Koszalin
- Auto: Zafira C Cosmo 2.0 CDTI
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: A20DTH
- Gender:
Witam może pomógł byś mi przy rozwiązaniu problemu a mianowicie zamontowałem webasto chodzi poprawnie ale nie mogę uruchomić klimatronika żeby grzało w kabinie .Zależy mi na informacji gdzie wpiołeś 12v lub gdzie trzeba podpiąć żeby klapy się otworzyły bo jak się orientujesz to samochód na postoju zamknięty ma zamknięte klapy żeby dmuchało na przednią szybę trzeba gdzieś podać prąd .wentylator mi pracuje bo mam podłączony moduł bezpośrednio pod wentylator i wysterowana jest prędkość na module a kiedy odpalam wyłącza się moduł i steruje z pulpitu jak możesz to proszę o pomoc