Heh, a jak to sprawdzic ze po wymianie? Ksiazke serwisowa mam od poczatku, ale nic nie psialo zeby alternator wymieniali Eh.. a za 5 dni urlop....yach pisze:JaGoDkA jak masz najechane 150 tyś km to alternator jest już najprawdopodobniej po wymianie,
Zafira B - silnik diesel czy benzyna.
Moderator: Tunio999
Wyluzuj i jedź na ten urlop. Jakbyś miała się zastanawiać co się stanie po drodze z autem to może lepiej sprzedać i przesiąść się na komunikację zbiorowąJaGoDkA pisze:Eh.. a za 5 dni urlop....
btw: najczęściej (i całe szczęście) auta "padają" tuż przed domem w drodze powrotnej,
także odrzuć złe myśli, szerokiej drogi i udanego, gorącego urlopu
witam
Póki co jeszcze posiadam Zafire A ale powoli będę sie przymierzał do kupna Zafiry B tak max 4 letniej, dlatego chciałem zasięgnąć porady z jakim silnikiem najlepiej kupować taki pojazd, czy lepszy jest 1.7CDTI czy 1.9 CDTI? proszę o porady!!!
Póki co jeszcze posiadam Zafire A ale powoli będę sie przymierzał do kupna Zafiry B tak max 4 letniej, dlatego chciałem zasięgnąć porady z jakim silnikiem najlepiej kupować taki pojazd, czy lepszy jest 1.7CDTI czy 1.9 CDTI? proszę o porady!!!
Jeżeli poczytasz trochę dział poświęcony ZB to dowiesz się, że w silnikach 1.7 CDTI siedzi DPF którego nie da się jeszcze wywalić. W 1.9 CDTi jest to wykonalne. Ale z tego co czytałem na forum to nikt jeszcze nie miał problemów w 1.7 z DPF
Silnik 1.9 jest bardziej rozpowszechniony bo występuję w fiatach więc części zapasowych jest więcej.
1.7 mniej pali i jest podobno nawet cichy Nie będę się wypowiadał na temat tego silnika bo takiego nie posiadam Chyba, że jest to ta sama konstrukcja co w Viki A 1.7D
Jeżeli zdecydujesz na DTH to sprawdzaj kolektor. A tak to czytaj, czytaj, czytaj, wszystko na forum jest napisane. Nawet niedawno powstał temat na co zwracać uwagę w DTH bo to jest podobno najbardziej awaryjny silnik
Silnik 1.9 jest bardziej rozpowszechniony bo występuję w fiatach więc części zapasowych jest więcej.
1.7 mniej pali i jest podobno nawet cichy Nie będę się wypowiadał na temat tego silnika bo takiego nie posiadam Chyba, że jest to ta sama konstrukcja co w Viki A 1.7D
Jeżeli zdecydujesz na DTH to sprawdzaj kolektor. A tak to czytaj, czytaj, czytaj, wszystko na forum jest napisane. Nawet niedawno powstał temat na co zwracać uwagę w DTH bo to jest podobno najbardziej awaryjny silnik
- mmuchowski
- Debiutant
- Posty: 29
- Rejestracja: 18 wrz 2011, 14:57
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Malbork
- Auto: Opel Zafira C Cosmo
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: A14NEL
- Gender:
Witam wszystkich
Proszę doświadczonych posiadaczy Zafir B o poradę, czy lepiej kupić z silnikiem benzynowym czy diesla? Jeżeli chodzi o diesla to obawiam się trochę kosztów z dpf-em, kołem dwumasowym, sprzęgłem itd. Rocznie robię nie całe 20tyś km, więc nie są to jakieś rekordy.
Obecnie jeżdżę Zafirą A z 2001r 2.0 DTI i jestem z niej zadowolony.
Dzięki za odpowiedzi. Pozdrawiam
Proszę doświadczonych posiadaczy Zafir B o poradę, czy lepiej kupić z silnikiem benzynowym czy diesla? Jeżeli chodzi o diesla to obawiam się trochę kosztów z dpf-em, kołem dwumasowym, sprzęgłem itd. Rocznie robię nie całe 20tyś km, więc nie są to jakieś rekordy.
Obecnie jeżdżę Zafirą A z 2001r 2.0 DTI i jestem z niej zadowolony.
Dzięki za odpowiedzi. Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 27 sty 2021, 21:58 przez Rybka, łącznie zmieniany 2 razy.
- mmuchowski
- Debiutant
- Posty: 29
- Rejestracja: 18 wrz 2011, 14:57
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Malbork
- Auto: Opel Zafira C Cosmo
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: A14NEL
- Gender:
Przy takim przebiegu i charakterystyce użytkowania szukaj po prostu auta w dobrym stanie.
Ja uważam, że najlepszym wyjściem są dwa auta - mała benzynka do śmigania po mieście i dieselek na większe trasy. (pomijam opcje typu "dwa auta służbowe )
Ale jak to w życiu bywa - konieczne są kompromisy.
Na początek skorzystaj z szukajki: http://www.zafiraklub.pl/search.php
Wpisz np. "diesel czy benzyna" zaznacz "szukaj wszystkich słów" i poczytaj.
Opinii będzie tyle ilu użytkowników, moim zdaniem nie masz się co bać diesla - u mnie najczęściej jeździ małżonka po mieście i jeszcze nic nie zepsuła.
Ciągła eksploatacja na niedogrzanym silniku jest szkodliwa (i kosztowna) zarówno dla diesla jak i dla benzyny. Ważniejszy jest ogólny stan auta w chwili zakupu.
Generalnie benzyn jest jak na lekarstwo i są zazwyczaj w słabszym wyposażeniu.
Ja uważam, że najlepszym wyjściem są dwa auta - mała benzynka do śmigania po mieście i dieselek na większe trasy. (pomijam opcje typu "dwa auta służbowe )
Ale jak to w życiu bywa - konieczne są kompromisy.
Na początek skorzystaj z szukajki: http://www.zafiraklub.pl/search.php
Wpisz np. "diesel czy benzyna" zaznacz "szukaj wszystkich słów" i poczytaj.
Opinii będzie tyle ilu użytkowników, moim zdaniem nie masz się co bać diesla - u mnie najczęściej jeździ małżonka po mieście i jeszcze nic nie zepsuła.
Ciągła eksploatacja na niedogrzanym silniku jest szkodliwa (i kosztowna) zarówno dla diesla jak i dla benzyny. Ważniejszy jest ogólny stan auta w chwili zakupu.
Generalnie benzyn jest jak na lekarstwo i są zazwyczaj w słabszym wyposażeniu.
- mmuchowski
- Debiutant
- Posty: 29
- Rejestracja: 18 wrz 2011, 14:57
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Malbork
- Auto: Opel Zafira C Cosmo
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: A14NEL
- Gender:
To właśnie też rozważam. Jest jeszcze opcja sprowadzenia auta na zamówienie. Dać komuś i niech szuka aż znajdzie
[ Dodano: Wto Lis 08, 2011 19:46 ]
Generalnie benzyn jest jak na lekarstwo i są zazwyczaj w słabszym wyposażeniu.
[ Dodano: Wto Lis 08, 2011 19:46 ]
Generalnie benzyn jest jak na lekarstwo i są zazwyczaj w słabszym wyposażeniu.
Tak to prawda. Wybór w dieslach jest o niebo lepszy, ale i częściej można trafić fatalnieprzemeks pisze:
Przy tym przebiegu za rok czasu masz zwrot za koło dwumasowe + sprzęgło kompletne.
Wycinasz filtr DPF lub kupujesz bez i odpada kolejny problem.
Turbosprężarka sama od siebie nie pada, a koszt wymiany to ok. 1-1,2tys zł.
Generalnie wygląda to tak, że nawet jakby padły kosztowne naprawy w dieslu to "odrobisz je" za 30tys km, kolejne 120-150tys km pozostaje w kieszeni. Do tego sporo wyższy moment obrotowy robi swoje. Benzyna 140KM w tych ZB nie jedzie, a żeby jechała trzeba ją kręcić i spala dużo więcej, niż diesel.
W benzynie kiedyś też się skończy sprzęgło, katalizator itd...
Wycinasz filtr DPF lub kupujesz bez i odpada kolejny problem.
Turbosprężarka sama od siebie nie pada, a koszt wymiany to ok. 1-1,2tys zł.
Generalnie wygląda to tak, że nawet jakby padły kosztowne naprawy w dieslu to "odrobisz je" za 30tys km, kolejne 120-150tys km pozostaje w kieszeni. Do tego sporo wyższy moment obrotowy robi swoje. Benzyna 140KM w tych ZB nie jedzie, a żeby jechała trzeba ją kręcić i spala dużo więcej, niż diesel.
W benzynie kiedyś też się skończy sprzęgło, katalizator itd...
- mmuchowski
- Debiutant
- Posty: 29
- Rejestracja: 18 wrz 2011, 14:57
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Malbork
- Auto: Opel Zafira C Cosmo
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: A14NEL
- Gender:
kolego mmuchowski, hamując trochę hurra optymizm pragnę zaznaczyć, że kalkulacje kolegi tradelux w kwestii diesel vs benzyna zaskakują nawet samych posiadaczy ZB w dieslu
podpisuję się pod tym co napisali przemeks i kubik_CDTi.
proponuję abyś wyrobił sobie zdanie na podstawie opinii większej ilości użytkowników (tzn. poczytaj dokładnie forum) a z pewnością będziesz zaliczał się do zadowolonych posiadaczy ZB, czy to w dieslu czy benzynie!
pozdrawiam
podpisuję się pod tym co napisali przemeks i kubik_CDTi.
proponuję abyś wyrobił sobie zdanie na podstawie opinii większej ilości użytkowników (tzn. poczytaj dokładnie forum) a z pewnością będziesz zaliczał się do zadowolonych posiadaczy ZB, czy to w dieslu czy benzynie!
pozdrawiam
Kompletne koło dwumasowe ze sprzęgłem niektórzy już mają za 2550-2600zł. Wymiana ok. 400-500zł. Razem zamykamy się w 3-3,2tys zł.polin pisze:kolego mmuchowski, hamując trochę hurra optymizm pragnę zaznaczyć, że kalkulacje kolegi tradelux w kwestii diesel vs benzyna zaskakują nawet samych posiadaczy ZB w dieslu
podpisuję się pod tym co napisali przemeks i kubik_CDTi.
proponuję abyś wyrobił sobie zdanie na podstawie opinii większej ilości użytkowników (tzn. poczytaj dokładnie forum) a z pewnością będziesz zaliczał się do zadowolonych posiadaczy ZB, czy to w dieslu czy benzynie!
pozdrawiam
Benzyna spalanie po mieście 10-11l/100km
Diesel spalanie po mieście 7,5-8,5l/100km
Różnica 2,5l x 5,5zł = 13,75zł na korzyść diesla.
Wymiana koła ze sprzęgłem zwróci się zatem po ok. 22-23tys km.
Na trasie różnica będzie jeszcze większa przy większych prędkościach.
Kolejna sprawa to zakup używanej ZB. Z racji tego, że diesli jest zdecydowanie więcej to kupi się lepiej utrzymaną i tańszą wersję w dieslu, niż w benzynie!
- mmuchowski
- Debiutant
- Posty: 29
- Rejestracja: 18 wrz 2011, 14:57
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Malbork
- Auto: Opel Zafira C Cosmo
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: A14NEL
- Gender: