Zafira B - silnik diesel czy benzyna.

Czy to auto warto kupić? Co o nim sądzą inni forumowicze? Tutaj możecie się do woli pytać o auta z ogłoszeń.

Moderator: Tunio999

Wiadomość
Autor
JaGoDkA

#106 Post autor: JaGoDkA »

yach pisze:JaGoDkA jak masz najechane 150 tyś km to alternator jest już najprawdopodobniej po wymianie,
Heh, a jak to sprawdzic ze po wymianie? Ksiazke serwisowa mam od poczatku, ale nic nie psialo zeby alternator wymieniali :( Eh.. a za 5 dni urlop....

GDA

#107 Post autor: GDA »

JaGoDkA pisze:Eh.. a za 5 dni urlop....
Wyluzuj i jedź na ten urlop. Jakbyś miała się zastanawiać co się stanie po drodze z autem to może lepiej sprzedać i przesiąść się na komunikację zbiorową

btw: najczęściej (i całe szczęście) auta "padają" tuż przed domem w drodze powrotnej,
także odrzuć złe myśli, szerokiej drogi i udanego, gorącego urlopu :)

Skasowany użytkownik 3135

#108 Post autor: Skasowany użytkownik 3135 »

witam
Póki co jeszcze posiadam Zafire A ale powoli będę sie przymierzał do kupna Zafiry B tak max 4 letniej, dlatego chciałem zasięgnąć porady z jakim silnikiem najlepiej kupować taki pojazd, czy lepszy jest 1.7CDTI czy 1.9 CDTI? proszę o porady!!!

Piotrek413

#109 Post autor: Piotrek413 »

Jeżeli poczytasz trochę dział poświęcony ZB to dowiesz się, że w silnikach 1.7 CDTI siedzi DPF którego nie da się jeszcze wywalić. W 1.9 CDTi jest to wykonalne. Ale z tego co czytałem na forum to nikt jeszcze nie miał problemów w 1.7 z DPF
Silnik 1.9 jest bardziej rozpowszechniony bo występuję w fiatach więc części zapasowych jest więcej.

1.7 mniej pali i jest podobno nawet cichy :D Nie będę się wypowiadał na temat tego silnika bo takiego nie posiadam :P Chyba, że jest to ta sama konstrukcja co w Viki A 1.7D :P

Jeżeli zdecydujesz na DTH to sprawdzaj kolektor. A tak to czytaj, czytaj, czytaj, wszystko na forum jest napisane. Nawet niedawno powstał temat na co zwracać uwagę w DTH bo to jest podobno najbardziej awaryjny silnik :/

Awatar użytkownika
mmuchowski
Debiutant
Posty: 29
Rejestracja: 18 wrz 2011, 14:57
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Malbork
Auto: Opel Zafira C Cosmo
Model: ZC
Oznaczenie silnika: A14NEL
Gender:

#110 Post autor: mmuchowski »

Witam wszystkich
Proszę doświadczonych posiadaczy Zafir B o poradę, czy lepiej kupić z silnikiem benzynowym czy diesla? Jeżeli chodzi o diesla to obawiam się trochę kosztów z dpf-em, kołem dwumasowym, sprzęgłem itd. Rocznie robię nie całe 20tyś km, więc nie są to jakieś rekordy.
Obecnie jeżdżę Zafirą A z 2001r 2.0 DTI i jestem z niej zadowolony.

Dzięki za odpowiedzi. Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 27 sty 2021, 21:58 przez Rybka, łącznie zmieniany 2 razy.

Anony Mous

#111 Post autor: Anony Mous »

mmuchowski pisze:Rocznie robię nie całe 20tyś km
A kolega te 20 kkm robi w trasie czy krótkie jazdy w mieście, jakie są proporcje?

Awatar użytkownika
mmuchowski
Debiutant
Posty: 29
Rejestracja: 18 wrz 2011, 14:57
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Malbork
Auto: Opel Zafira C Cosmo
Model: ZC
Oznaczenie silnika: A14NEL
Gender:

#112 Post autor: mmuchowski »

40% miasto a 60% trasa. W mieście to żona do Biedronki jeżdzi :lol:

kubik_CDTi

#113 Post autor: kubik_CDTi »

Osobiście wolałbym święty spokój,ciszę i benzynę.
No chyba,że ganiasz dużo w trasie powyżej 130km/h to wtedy diesel przy takim przebiegu ma sens z racji komfortu i niskiego spalania,a tak to można się wpakować niepotrzebnie w koszta.

Anony Mous

#114 Post autor: Anony Mous »

Przy takim przebiegu i charakterystyce użytkowania szukaj po prostu auta w dobrym stanie.
Ja uważam, że najlepszym wyjściem są dwa auta - mała benzynka do śmigania po mieście i dieselek na większe trasy. (pomijam opcje typu "dwa auta służbowe :mrgreen: )
Ale jak to w życiu bywa - konieczne są kompromisy.

Na początek skorzystaj z szukajki: http://www.zafiraklub.pl/search.php
Wpisz np. "diesel czy benzyna" zaznacz "szukaj wszystkich słów" i poczytaj.
Opinii będzie tyle ilu użytkowników, moim zdaniem nie masz się co bać diesla - u mnie najczęściej jeździ małżonka po mieście i jeszcze nic nie zepsuła. :lol:
Ciągła eksploatacja na niedogrzanym silniku jest szkodliwa (i kosztowna) zarówno dla diesla jak i dla benzyny. Ważniejszy jest ogólny stan auta w chwili zakupu.
Generalnie benzyn jest jak na lekarstwo i są zazwyczaj w słabszym wyposażeniu.

Awatar użytkownika
mmuchowski
Debiutant
Posty: 29
Rejestracja: 18 wrz 2011, 14:57
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Malbork
Auto: Opel Zafira C Cosmo
Model: ZC
Oznaczenie silnika: A14NEL
Gender:

#115 Post autor: mmuchowski »

To właśnie też rozważam. Jest jeszcze opcja sprowadzenia auta na zamówienie. Dać komuś i niech szuka aż znajdzie :lol:

[ Dodano: Wto Lis 08, 2011 19:46 ]
Generalnie benzyn jest jak na lekarstwo i są zazwyczaj w słabszym wyposażeniu.
przemeks pisze:
Tak to prawda. Wybór w dieslach jest o niebo lepszy, ale i częściej można trafić fatalnie

tradelux

#116 Post autor: tradelux »

Przy tym przebiegu za rok czasu masz zwrot za koło dwumasowe + sprzęgło kompletne.
Wycinasz filtr DPF lub kupujesz bez i odpada kolejny problem.
Turbosprężarka sama od siebie nie pada, a koszt wymiany to ok. 1-1,2tys zł.

Generalnie wygląda to tak, że nawet jakby padły kosztowne naprawy w dieslu to "odrobisz je" za 30tys km, kolejne 120-150tys km pozostaje w kieszeni. Do tego sporo wyższy moment obrotowy robi swoje. Benzyna 140KM w tych ZB nie jedzie, a żeby jechała trzeba ją kręcić i spala dużo więcej, niż diesel.

W benzynie kiedyś też się skończy sprzęgło, katalizator itd...

Awatar użytkownika
mmuchowski
Debiutant
Posty: 29
Rejestracja: 18 wrz 2011, 14:57
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Malbork
Auto: Opel Zafira C Cosmo
Model: ZC
Oznaczenie silnika: A14NEL
Gender:

#117 Post autor: mmuchowski »

Dzięki wielkie Tradelux. Wezmę to pod uwagę :piwo:
Możesz też jak masz podesłać mi kilka ofert 1.9 150km z panoramicznym dachem.

Pozdro

Anony Mous

#118 Post autor: Anony Mous »

kolego mmuchowski, hamując trochę hurra optymizm pragnę zaznaczyć, że kalkulacje kolegi tradelux w kwestii diesel vs benzyna zaskakują nawet samych posiadaczy ZB w dieslu :)
podpisuję się pod tym co napisali przemeks i kubik_CDTi.
proponuję abyś wyrobił sobie zdanie na podstawie opinii większej ilości użytkowników (tzn. poczytaj dokładnie forum) a z pewnością będziesz zaliczał się do zadowolonych posiadaczy ZB, czy to w dieslu czy benzynie!

pozdrawiam

tradelux

#119 Post autor: tradelux »

polin pisze:kolego mmuchowski, hamując trochę hurra optymizm pragnę zaznaczyć, że kalkulacje kolegi tradelux w kwestii diesel vs benzyna zaskakują nawet samych posiadaczy ZB w dieslu :)
podpisuję się pod tym co napisali przemeks i kubik_CDTi.
proponuję abyś wyrobił sobie zdanie na podstawie opinii większej ilości użytkowników (tzn. poczytaj dokładnie forum) a z pewnością będziesz zaliczał się do zadowolonych posiadaczy ZB, czy to w dieslu czy benzynie!

pozdrawiam
Kompletne koło dwumasowe ze sprzęgłem niektórzy już mają za 2550-2600zł. Wymiana ok. 400-500zł. Razem zamykamy się w 3-3,2tys zł.
Benzyna spalanie po mieście 10-11l/100km
Diesel spalanie po mieście 7,5-8,5l/100km
Różnica 2,5l x 5,5zł = 13,75zł na korzyść diesla.
Wymiana koła ze sprzęgłem zwróci się zatem po ok. 22-23tys km.

Na trasie różnica będzie jeszcze większa przy większych prędkościach.

Kolejna sprawa to zakup używanej ZB. Z racji tego, że diesli jest zdecydowanie więcej to kupi się lepiej utrzymaną i tańszą wersję w dieslu, niż w benzynie!

Awatar użytkownika
mmuchowski
Debiutant
Posty: 29
Rejestracja: 18 wrz 2011, 14:57
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Malbork
Auto: Opel Zafira C Cosmo
Model: ZC
Oznaczenie silnika: A14NEL
Gender:

#120 Post autor: mmuchowski »

Kolego Polin ty widze posiadasz ZB 1.8 140km, więc coś możesz więcej napisać na temat tego silnika o ile znajdziesz chwilkę.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Pytania o auta, porady przed zakupem”