Zafira B - silnik diesel czy benzyna.

Czy to auto warto kupić? Co o nim sądzą inni forumowicze? Tutaj możecie się do woli pytać o auta z ogłoszeń.

Moderator: Tunio999

Wiadomość
Autor
F-19

#166 Post autor: F-19 »

mmuchowski pisze:Głośnia praca mojej ZA 2.0 DTI już przy 120km/h (aż prosi się aby wsadzić 6-tkę), skłania mnie ku benzynie, bo (tak myślałem) jest lepsza kultura pracy silnika i cisza w kabinie.
Niestety w tym zestawieniu 1.8 + ta skrzynia jest to pewien dyskomfort. Może spróbuj się gdzieś przejechać i sam oceń, może Twoje odczucia będą inne.
kubik_CDTi pisze:Inna sprawa,że wybierałbym między 2,2 a 2,0Turbo,właśnie ze względu na skrzynię.

pozostaje jeszcze drugie dobre rozwiązanie które proponuje kolega kubik_CDTi

smaru

#167 Post autor: smaru »

Kol Tradelux widze ze z tych co to lubia zeby jego na wierzchu bylo. Ja nigdy nie demonizowalem diesla ani nie wychwalalem benz pod niebiosa. W przeciwienstwie do Ciebie nigdy nie stwierdzilem ze jest to ten jedynie sluszny silnik do zafiry. Na co dzien sluzbowo jezdze dieslem i sobie go chwale- zrobilem nim ponad 120tys bez jednej awarii. Moze takim ostatnim malkontentem nie jestem wiec prosze o nie obrazanie mnie. Ja tylko zwracam uwage na Twoje nachalne zachowanie- kazdy kto sie z Toba nie zgadza jesst be i pewnie g.....o wie o samochodach. Tyle z mojej strony.

Awatar użytkownika
mmuchowski
Debiutant
Posty: 29
Rejestracja: 18 wrz 2011, 14:57
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Malbork
Auto: Opel Zafira C Cosmo
Model: ZC
Oznaczenie silnika: A14NEL
Gender:

#168 Post autor: mmuchowski »

[ Dodano: Sob Lis 12, 2011 11:57 ]
http://moto.allegro.pl/show_item.php?it ... d00be2ff62

Co powiecie o tym ogłoszeniu. Warte zainteresowania? To jest to co szukam jeżeli chodzi o wyposażenie no i cenę też.
Ostatnio zmieniony 12 lis 2011, 20:59 przez mmuchowski, łącznie zmieniany 3 razy.
Dużo ludzi nie wie, co z czasem robić. Czas nie ma z ludźmi tego kłopotu.

Grisza

#169 Post autor: Grisza »

mmuchowski pisze: [ Dodano: Sob Lis 12, 2011 13:05 ]
VIN W0L0AHM7562226836

Może to ktoś rozszyfrować?
REG: MYK-LP 66
Data produkcji: 20060704
Typ Silnika: Z19DTH
Numer Seryjny Silnika: 17147345
Kod GM*Drive: XXVX (COSMO, ALPHA/MORROCANA, CHARCOAL)
Filtr Napędu: Kierownica z lewej strony
Znaczenie VIN:
W0L:General Motors
0:Pojazd Nie Specjalny
A:Astra Platform
H:2004 Platform Generation
M75:Monocab (Zafira)
6:2006
2:Bochum
226836:SERIAL NUMBER

20S = LAKIER,SREBRNY STAR
2HU = FARBA ZEWNĘTRZNA,BLACK SAPPHIRE
2J1 = POKRYCIE,WNĘTRZE PODŁOGI,STANDARDOWE
6Y4 = ZAPASOWE KOŁO I OPONA,USUNĄĆ
80I = WNĘTRZE-CZARNY
80X = WYKOŃCZENIE WNĘTRZA NADWOZIA-CZARNY
80Y = WYKOŃCZENIE PŁATU DRZWI,CZARNY
A14 = SZYBA,OKNO BOCZNE,TYLNE,ZABARWIONA
A88 = ZAGŁÓWEK,SIEDZENIE PRZEDNIE,AKTYWNY
AE4 = DLA SIEDZEŃ SPORTOWYCH
AH4 = FOTEL PRZEDNI,KIEROWCY,RĘCZNY SZEŚCIODROŻNY
AHA = Z REGULACJĄ PODPARCIA LĘDŹWIOWEGO
AJT = DOTYCZY WARUNKÓW MONTAŻU SIATKI ZABEZPIECZAJĄCEJ
ANY = WYPOSAŻENIE W SZYNY CARGO I MOCOWANIA
AP9 = SIATKA PRZEDZIAŁU ŁADUNKOWEGO
AQ0 = ZAGŁÓWEK, TYLNE SIEDZENIE, POKRYCIE FOLIĄ, DWA, ZEWNĘTRZNE
AQ2 = SIATKA - UDOGODNIENIE
AV4 = TYLNA KANAPA DZIELONA
AWY = SYSTEM BEZP. TYLN. SIEDZENIA, WYSOKOŚĆ BARKU, ZWIJANE PASY, ZDEJMOWANE KOTWICZENIE PASA BEZPIECZEŃSTWA
AY0 = PODUSZKA POWIETRZNA,DACH,PRZÓD
AY9 = ZAGŁÓWEK,TYLNY,WINYLOWY,ŚRODKOWY
B56 = LISTWA PROGU W KOLORZE NADWOZIA
B70 = OSŁONA PROGU DRZWI
B75 = POKRYCIE BAGAŻY,ZESP.
B86 = KOLOR LISTWY BOKU NADWOZIA
BA9 = POJEMNIK ZIMNA
BF8 = SCHOWEK, PRZEDNIE SIEDZENIE, PRAWE
BL5 = WYPRASKA WEWNĘTRZNA DRZWI,SREBRNA
BLB = WYPRASKA KONSOLI PRZYRZĄDÓW,SREBRNA
BPF = DODATKI DO PRZEDNIEGO ZDERZAKA,KRAWĘDŹ DOLNA SPOJLERA
BPG = DODATKI DO TYLNEGO ZDERZAKA,KRAWĘDŹ DOLNA SPOJLERA
BRE = IDENTYFIKACYJNY PUNKT ZWROTNY 2006 1/2 M.Y
BW4 = Z WYPRASKĄ CHROMOWĄ
C2K = SZKLANY DACH, KONSOLA PEŁNOWYMIAROWA
C68 = DLA KLIMATYZACJI ELEKTRONICZNEJ
C95 = ŚWIATŁO,SUFITOWE,ZESP.,Z PODWÓJNĄ LAMPKĄ DO CZYTANIA
CE1 = WYCIERACZKA,PRZEDNIA,SYSTEM PRACY IMPULSOWEJ
CT3 = DLA NIEMIEC
D75 = KLAMKA,ZESP.,ZEWNĘTRZNA
DA7 = PODŁOKIETNIK PRZEDNIEGO SIEDZENIA,LEWEGO
DD8 = DLA LUSTERKA WEWNĘTRZNEGO CZUŁEGO NA ŚWIATŁO
DDG = LUSTERKO,ELEKTRYCZNE,PRAWE-LEWE
DDU = LUSTERKO,ZESP.
DH6 = OSŁONA,PRZECIWSŁONECZNA,Z LUSTERKIEM OŚWIETLANYM,PRAWA-LEWA
DP6 = OBUDOWA
DT4 = POPIELNICZKA I ZAPALNICZKA
DVA = ZESTAW WSKAŹNIKÓW,CZARNY,PIERŚCIENIE CZARNE ZE SREBRNYM WIERZCHOŁKIEM
E4R = PAKIET SPRZEDAŻNY WYPOSAŻENIA-COSMO
E94 = POKRYWA
ECA = KLUCZYK
ECB
F52 = PODWOZIE SPORTOWE ZMODYFIKOWANE
FW7 = PRZEŁOŻENIE PRZEKŁADNI GŁÓWNEJ 3.83
FX3 = PROGRAM STATECZNOŚCI ELEKTRONICZNEJ
FZ3 = DO PROGRAMU ZWIĘKSZONEJ STABILNOŚCI ELEKTRONIKI (STABILNOŚĆ PRZYCZEPY)
FZM = KONSTRUKCJA NISKOKOSZTOWA - MODUŁ STREFY PRZEDNIEJ
G62 = MOCOWANIE NA 5 ŚRUB
JL9 = ABS
K13 = UŻYWANY Z FILTREM CZĄSTEK STAŁYCH UKŁADU WYDECHOWEGO
K34 = STEROWANIE TEMPOMATU,US
K60 = ALTERNATOR,100A
KC7 = GNIAZDO ELEKTRYCZNE, TYLNE SIEDZENIE
KC8 = GNIAZDO,WYJŚCIE MOCY DODATKOWEJ
KCL = KANAŁ OGRZEWANIA,TYLNY PASAŻER 2-GA POZYCJA
LHD = KIEROWNICA PO LEWEJ
LRD = SILNIK WYSOKOPRĘŻNY Z19DTH
MM3 = UŻYWANY(-A,-E) Z RĘCZNĄ SKRZYNIĄ BIEGÓW
MZ4 = M32 (WR) RĘCZNA SKRZYNIA BIEGÓW
N34 = KIEROWNICA,TRZY SZPRYCHY,SKÓRA,ZESP.
NC0 = WYPOSAŻENIE,UNIA EUROPEJSKA
NR1 = DO ZĘBATKI O MNIEJSZYM SKOKU
NT4 = EMISJA SPALIN,EEC 05
OGI = LOCAL, GM OF EUROPE OGI - BOCHUM OPEL SPECIAL VEHICLE CONTROL
OHB = LOCAL, GM OF EUROPE OHB
PXF = WYKOŃCZENIE,ALPHA/WINYL
QGT = OPONY,225/45 R 17-91V
QL4 = KOŁO,JEZDNE,ALUMINIUM,7JX17
T2Q = REFLEKTORY,AUTOMATYCZNE WŁĄCZANIE-WYŁĄCZANIE
T56 = SPOJLER TYLNY, DACH, SPORT
T6K = PŁYTA WYKOŃCZENIA,WEWNĘTRZNA,WINYLOWA
T96 = PRZEDNIE ŚWIATŁO PRZECIWMGIELNE
T9S = ZESP. LAMPY, WEWN., PRZEDNIE DRZWI
TM7 = AKUMULATOR,60AH
TPV = KRATA WLOTU,CZARNA,Z CHROMOWANYM PASKIEM
TR0 = OŚWIETL. WNĘTRZA,DACH,TYŁ,OSTRZEGAWCZE I PODWÓJNE DO CZYTANIA
TRP = RAMA RADIA
TSP = LAMPA USTAWIANA,ZESP.,OŚW. WNĘTRZA
TSQ = LAMP PACKAGE, INTERIOR, DELUXE
TTB = OŚWIETLENIE WNĘTRZA,DACH,TYLNE OSTRZEG. I PODWÓJNE DO CZYTANIA,3-CI RZĄD
U07 = KLAKSON,FANFARA
U3A = DISPLAY LANGUAGE, GERMAN
U66 = GŁOŚNIKI,7
U71 = ANTENA DACHOWA,ZESP.
UAH = WYŚWIETLACZ SYSTEMU AUDIO-WIDEO,WYŚWIETLACZ INFOR. GRAFICZNYCH (GID), VAR2
UCH = RADIO AM/FM STEREO,SZUKANIE,CD,ETR,WYCISZANIE,MP3
UD5 = CZUJNIK,SYSTEM PILOTOWY POSTOJU
UEC = WSKAŹNIK CZUJNIKA AUTOMATYCZNEJ RECYRKULACJI POWIETRZA
UEQ = PRZEŁĄCZNIK WYŁĄCZENIA AKUMULATORA
UH0 = OSTRZEŻENIE O ZAPIĘCIU PASÓW BEZPIECZEŃSTWA,LEWA STRONA
UJ3 = INDICATOR, SERVICE INTERVAL
UJC = PRZEŁĄCZNIK TRYBU SPORTOWEGO
V2T = BAGAŻNIK PRZYCZEPNY,BAGAŻNIK,DACH,POWŁOKA PROSZKOWA
V3E = BAGAŻNIK DACHOWY - BEZBARWNY DACH,SREBRNY
V4M = WYPOSAŻENIE 5-GWIAZDKOWE,PAKIET NCAP
VFE = ZDERZAK PRZEDNI I TYLNY,LISTWA OCHRONNA,KOLOROWA
VG2 = WOSK ZABEZPIECZAJĄCY,USUNĄĆ
VNF = IZOLATOR AKUMULATORA
W1Y = DLA PRZYPADKU STEROWANIA RADIA NA KIEROWNICY
W34 = LINIA 'OPC
W4Y = CONTROL, SALES (GM DRIVE-EUROPE)
WBE = WYPOSAŻENIE JEDNOSTKI ODBIORNIKA,RADIO
WBP = KAMPANIA SPRZEDAŻY
WD5 = IDENT.PUNKT EFEKTYWNY CON.
WTS = ZESTAW,OPONA,NAPRAWA OPONY,ZINTEGROWANE WYPOSAŻENIE
XA3 = OPEL
XG3 = DLA NIEMIEC
Z0F = DLA NIEMIEC
Z1F = CZUJNIK,SYSTEM OGRANICZAJĄCY,LEWY
ZQ8 = UŻYWANE Z PODWOZIEM SPORTOWYM

Awatar użytkownika
mmuchowski
Debiutant
Posty: 29
Rejestracja: 18 wrz 2011, 14:57
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Malbork
Auto: Opel Zafira C Cosmo
Model: ZC
Oznaczenie silnika: A14NEL
Gender:

#170 Post autor: mmuchowski »

Wielkie dzięki Grisza75
Dużo ludzi nie wie, co z czasem robić. Czas nie ma z ludźmi tego kłopotu.

tradelux

#171 Post autor: tradelux »

smaru pisze:Kol Tradelux widze ze z tych co to lubia zeby jego na wierzchu bylo. Ja nigdy nie demonizowalem diesla ani nie wychwalalem benz pod niebiosa. W przeciwienstwie do Ciebie nigdy nie stwierdzilem ze jest to ten jedynie sluszny silnik do zafiry. Na co dzien sluzbowo jezdze dieslem i sobie go chwale- zrobilem nim ponad 120tys bez jednej awarii. Moze takim ostatnim malkontentem nie jestem wiec prosze o nie obrazanie mnie. Ja tylko zwracam uwage na Twoje nachalne zachowanie- kazdy kto sie z Toba nie zgadza jesst be i pewnie g.....o wie o samochodach. Tyle z mojej strony.
Umiesz czytac ze zrozumieniem?
Nie napisalem, ze benzyna jest bee. Napisalem, ze 1.8 jest kiepskim silnikiem w Zafirze B i jesli ktos mysli o benzynie to lepiej poszukac 2.0T lub 2.2, bo od 1.8 lepszym silnikiem jest 1.9CDTi, a od tego wysokopreznego lepiej kupic 2.0T ;)

Szuwarek
Mieszkaniec
Posty: 349
Rejestracja: 21 maja 2011, 09:40
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Zegrze
Auto: ASTRA-G + ZAFIRA-A
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z22SE
Gender:

#172 Post autor: Szuwarek »

tradelux pisze:
1.6 to jest nieporozumienie w tym aucie.
Nie wiem gdzie widzisz nieporozumienie. Szału nie ma oczywista sprawa - ale z założenia jest to auto rodzinne - spakowaqć bagaż i w 5 osób do Chorwacji można skoczyć. Nie potrzeba mi przyspieszenia jak rakieta a i prędkość na poziomie 120 też jest odpowiednia - przynajmniej w moim odczuciu.

tradelux

#173 Post autor: tradelux »

Szuwarek pisze:
tradelux pisze:
1.6 to jest nieporozumienie w tym aucie.
Nie wiem gdzie widzisz nieporozumienie. Szału nie ma oczywista sprawa - ale z założenia jest to auto rodzinne - spakowaqć bagaż i w 5 osób do Chorwacji można skoczyć. Nie potrzeba mi przyspieszenia jak rakieta a i prędkość na poziomie 120 też jest odpowiednia - przynajmniej w moim odczuciu.
Auto powinno zapewniac komfort i bezpieczenstwo przy wyprzedzaniu. Niestety nie mozna za bardzo tego powiedziec o 1.6. Auto jest dobre do przemieszczania sie po miescie i spokojnej trasie za TIRami na krajowce lub na autostradzie bez szalu ;)

Szuwarek
Mieszkaniec
Posty: 349
Rejestracja: 21 maja 2011, 09:40
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Zegrze
Auto: ASTRA-G + ZAFIRA-A
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z22SE
Gender:

#174 Post autor: Szuwarek »

tradelux pisze:Auto powinno zapewniac komfort i bezpieczenstwo przy wyprzedzaniu.
A kogo mam wyprzedzać przy 120 ? Jak na razie na większości polskich dróg można poruszać się z prędkością 90km/h i to też trzeba uważać coby dziury nie złapać :)

SAm na zakup 1.6 zdecydowałem się po prześwietleniu wszystkich bolączek tych silników i po rozmowie z kolegami którzy właśnie takie auta posiadają.Zresztą nie bez prawa racji bytu była też kwestia finansowa - dać 15tys a 25 to dla niektórych bardzo duża różnica - zwłaszcza że do tej pory największy silnik w moim aucie miał pojemność 1100cm .

kubik_CDTi

#175 Post autor: kubik_CDTi »

Szuwarek pisze:
tradelux pisze:Auto powinno zapewniac komfort i bezpieczenstwo przy wyprzedzaniu.
A kogo mam wyprzedzać przy 120 ? Jak na razie na większości polskich dróg można poruszać się z prędkością 90km/h i to też trzeba uważać coby dziury nie złapać :)

SAm na zakup 1.6 zdecydowałem się po prześwietleniu wszystkich bolączek tych silników i po rozmowie z kolegami którzy właśnie takie auta posiadają.Zresztą nie bez prawa racji bytu była też kwestia finansowa - dać 15tys a 25 to dla niektórych bardzo duża różnica - zwłaszcza że do tej pory największy silnik w moim aucie miał pojemność 1100cm .
No i właśnie mentalnie dla Ciebie 1,6 jest odpowiedni.
moc to bezpieczeństwo ;)
Nie wszyscy mają czasu by jeździć 90km/h lub nie móc wyprzedzić załadowanym samochodem kilku TIRów.
Ten 2,2 to na prawdę dobry silnik,rozważyłbym go.
No bo 2,0t to można podciągnąć jednak pod wyższe koszty utrzymania.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
mmuchowski
Debiutant
Posty: 29
Rejestracja: 18 wrz 2011, 14:57
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Malbork
Auto: Opel Zafira C Cosmo
Model: ZC
Oznaczenie silnika: A14NEL
Gender:

#176 Post autor: mmuchowski »

[ Dodano: Sob Lis 12, 2011 11:57 ]
http://moto.allegro.pl/sh...acf77d00be2ff62

Co powiecie o tym ogłoszeniu. Warte zainteresowania? To jest to co szukam jeżeli chodzi o wyposażenie no i cenę też.
_________________
Dużo ludzi nie wie, co z czasem robić. Czas nie ma z ludźmi tego kłopotu.
Dużo ludzi nie wie, co z czasem robić. Czas nie ma z ludźmi tego kłopotu.

Bizonek

#177 Post autor: Bizonek »

Strona nie działa!!!!
Łukasz dlaczego twierdzisz, że 1.8 to zły silnik? Ja nie narzekam. Śmigałem ostatnio Mazury - Śląsk i suuuuuuuuuper moc i prędkość.

tradelux

#178 Post autor: tradelux »

Bizonek pisze:Strona nie działa!!!!
Łukasz dlaczego twierdzisz, że 1.8 to zły silnik? Ja nie narzekam. Śmigałem ostatnio Mazury - Śląsk i suuuuuuuuuper moc i prędkość.
Chodzi o dynamike/spalanie.
Zdecydowanie lepszym wyborem jest 2.2 lub jeszcze lepiej 2.0T, ale o tym moze przekonac sie ktos jak pouzywa troche dluzej jedna i druga.
Wbrew pozorom takiej wielkiej roznicy w utrzymaniu 2.2 nie ma, jedynie problem jest z zakupem z powodu duzo wyzszej akcyzy, dlatego warto pomyslec o 2.0T, bo to co wydamy na akcyze zostanie nam na eksploatacje ;)

Awatar użytkownika
mmuchowski
Debiutant
Posty: 29
Rejestracja: 18 wrz 2011, 14:57
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Malbork
Auto: Opel Zafira C Cosmo
Model: ZC
Oznaczenie silnika: A14NEL
Gender:

#179 Post autor: mmuchowski »

http://allegro.pl/show_item.php?item=1911580439

Strona jest aktywna, więc nie wiem czemu nie wchodzi?
Dużo ludzi nie wie, co z czasem robić. Czas nie ma z ludźmi tego kłopotu.

tradelux

#180 Post autor: tradelux »

Nierealna cena do wyposazenia/przebiegu, no chyba, ze na umowe na Niemca ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Pytania o auta, porady przed zakupem”